Ranking Nyförvärv 07/08
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ranking Nyförvärv 07/08
http://web27403.miraculix.kontrollpanel ... iew&id=865
Hur ser din ranking ut inför 07/08?
Varken Lakers´ Ström, Marsh, Thoresen eller Magnusson anses platsa bland de 10 bästa.
Hur ser din ranking ut inför 07/08?
Varken Lakers´ Ström, Marsh, Thoresen eller Magnusson anses platsa bland de 10 bästa.
Ström är bra nog för top-10 listan. Sen är en kille som Jens Svensson inte med på listan dock så skulle nog Malmös dominera om man inte rensade lite bland deras förvärv.
Sen fattar jag inte hur Stig kunde glömmas bort som ett av årets nyförvärv ifjol.
Sen fattar jag inte hur Stig kunde glömmas bort som ett av årets nyförvärv ifjol.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Var inte Jens Svensson lite anonym i HV ifjol? Skulle tro att han fick begränsat med speltid då. Han gjorde några få ynka mål, men sen såg man inte mycket av honom. I Nybro var han ju grymt målfarlig från alla håll och kanter. Kanske räcker han inte riktigt till för spel i den yppersta Eliten, kanske inte ens i Malmö där det normalt sätt ska krylla av elitseriemeriterade toppnamn med Percys kassa..tja eller varför inte med "Percys tårar"?Lobo wrote:Ström är bra nog för top-10 listan. Sen är en kille som Jens Svensson inte med på listan dock så skulle nog Malmös dominera om man inte rensade lite bland deras förvärv.

Man kan ju fråga sig vilka kriterier man som spelare ska fylla för att vara med bland de 10 första bästa nyförvärven, om nu varken Ström, Hellqvist eller Svensson platsar där.?
Baseras det på vad man har för spelkapacitet (repertoar), gamla meriter (ex.elitseriespel, NHL), antal mål/assist senaste säsongen, antal mål/assist i genomsnitt i karriären, ålder eller hur hög talangfaktor man har mm?

-
- Inaktiverad användare
Jonas gör ju Sin personliga analys av spelarkvaliten säsong 06/07, men LITE märkligt känns det ju när man betänker att STIG genom Sin insats bytte upp Sig till den Finska 1:A Ligan, förmodligen inte utan anledning, STIG anser Jag var den spelare som tillförde HA någonting nytt samt med mycket hög kvalitet och något som är ovanligt, nämligen Liten/Snabb/Stark/Arbetskapacitet/Skills, ingen spelare i HELA HA kunde skapa så mycket oreda i ett motståndarförsvar som STIG
" - He does just not Quit"
Välkommen tillbaks STIG
" - He does just not Quit"
Välkommen tillbaks STIG

In Hinkum Veritas
Manglaren,
Marsh är ju värvad i egenskap av poänggörare och jag tror nog det fixar sig.
I en sjuksäng i utkanten av Toronto ligger dessutom en kille som mycket väl kan bli vinnare av poängligan 07/08
Kan bli tokskoj i vinter, kan också bli inte fullt lika roligt
Marsh är ju värvad i egenskap av poänggörare och jag tror nog det fixar sig.
I en sjuksäng i utkanten av Toronto ligger dessutom en kille som mycket väl kan bli vinnare av poängligan 07/08

Kan bli tokskoj i vinter, kan också bli inte fullt lika roligt

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
12 poäng var väl helt okej med tanke på att han mest spelade i fjärdekedjan. Starkt att överhuvudtaget spela så pass mycket i HV som hade en stark forwardsuppsättning.Supporter wrote: Var inte Jens Svensson lite anonym i HV ifjol? Skulle tro att han fick begränsat med speltid då. Han gjorde några få ynka mål, men sen såg man inte mycket av honom.