Tror ni att Växjö nånsin spelar i eliten?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Linkankopia
- Forumproffs
Tror ni att Växjö nånsin spelar i eliten?
Tjosan tjosan !!
Ja som sagt, vad tror ni gott folk? Tror ni att Växjö Lakers kommer att kunna ta sej till elitserien nån gång? Realistiskt sett tack, inget fån !
Jag tror, med vad jag sett av denna säsong, att med rätt typ av tränare, ledning ovanför och med rätt typ av värvningar så kan ni slåss om en topp-placering i kvalserien helt klart. Elitspel vet jag inte men kanske en vacker dag....Kan Väsby så kan ju ni vettja !
Nå vad tror ni ?
Ja som sagt, vad tror ni gott folk? Tror ni att Växjö Lakers kommer att kunna ta sej till elitserien nån gång? Realistiskt sett tack, inget fån !
Jag tror, med vad jag sett av denna säsong, att med rätt typ av tränare, ledning ovanför och med rätt typ av värvningar så kan ni slåss om en topp-placering i kvalserien helt klart. Elitspel vet jag inte men kanske en vacker dag....Kan Väsby så kan ju ni vettja !
Nå vad tror ni ?
Last edited by Linkankopia on 30 March 2007, 00:04, edited 1 time in total.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Just i detta nu, så är jag skeptisk, det behövs kraftigt med nya eller att nuvarande sponsorer öppnar sina plånböcker. För en omsättningsökning av stora mått är ett måste om det ska anses som seriöst. På några års sikt tror jag nog att föreningen kan ta klivet upp ett snäpp i AS och tillhöra de fyra främsta, men även här krävs pengar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Linkankopia
- Forumproffs
Räven wrote:Just i detta nu, så är jag skeptisk, det behövs kraftigt med nya eller att nuvarande sponsorer öppnar sina plånböcker. För en omsättningsökning av stora mått är ett måste om det ska anses som seriöst. På några års sikt tror jag nog att föreningen kan ta klivet upp ett snäpp i AS och tillhöra de fyra främsta, men även här krävs pengar.
Ja pengar styr ju makten så där har du en orsak varför inte VL spelar i eliten ännu....
Jag är övertygad om att vi kommer att spela i elitserien inom 10 år.
Innan dess krävs det lite saker. Första prio, en ny publik vänlig hall (Doom)
Men det är ett stort steg från HA till ES, det krävs mycket av hela organisationen, allt från kansli till spelartruppen och styrelsen.
Men jag är fast övertygad om att vi kommer att spela där, såvida grisarna inte får som dom vill och stänger den innan dess.
Men det är ett stort steg från HA till ES, det krävs mycket av hela organisationen, allt från kansli till spelartruppen och styrelsen.
Men jag är fast övertygad om att vi kommer att spela där, såvida grisarna inte får som dom vill och stänger den innan dess.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
Re: Tror ni att Växjö nånsin spelar i eliten?
[quote="Linkankopia"]
Tror ni att Växjö Lakers kommer att kunna ta sej till elitserien nån gång?
quote]
ALDRIG ! NÅNSIN !
Tror ni att Växjö Lakers kommer att kunna ta sej till elitserien nån gång?
quote]
ALDRIG ! NÅNSIN !
Stolthet, hjärta, tradition
-
- c/o LL´s Forum
Håller med LLs ordförande.Men är det inte så att även Växjöborna måste visa att de vill ha Lakers i ES.Högre medlemsantal,Fler årskort,Supporterspelaren,halvapottenlotter.Ja allt måste öka betydligt för att få ringar på vattnet
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul wrote:tror lakers måste visa vägen först,tar vi oss till kvalserien kommer många gå på hockey o se att det kan bli möjligt!
Håller med dig kompis
Först måste VLH ettablera sig i kvalsreisamanhang så att man låter sig vänjas vid tanken att de kan ta klivet upp.
Inte bara publiken utan också föreningen samt sponsorena.
Den som lever får se brukar man ju sägaå lever man gott så kanske man får se VLH i det riktiga finrummet till slut.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
-
- Inaktiverad användare
Med en ny Arena så finns möjligheten att bli ett stabilt Elitserielag, att smita in ändå med befintlig Arenastatus är inte omöjligt men knappast önskvärt med tanke på att det sannolikt skulle innebära omedelbart respass tillbaka med oförutsägbara konsekvenser.
Bygg långsamt och tålmodigt men stabilt.
Bygg långsamt och tålmodigt men stabilt.
In Hinkum Veritas
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Linkankopia
- Forumproffs
Primeau wrote:Linkan, jag tror Växjö kan nå Elitserien. Kanske inte till 2011 men det gör inget
Grattis till dej å SSK!
Tack ska du ha Primeau ! Nåja inom 5 år är väl en ganska rimlig gissning på att ni har ett slagkraftigt kvalserielag som kan överraska....
Lakers ledning är lite mer optimistisk än dig eftersom man har en plan att gå upp i ES 2011 MEN se på Leksands "miljonlag" 06/07, och hur gick det? En fet plånbok behöver alltså inte ha en avgörande betydelse för att avancera uppåt, men det underlättar då man kan titta på ett större antal kvalificerade spelare angående värvningar.dolitle wrote:Jag är övertygad om att vi kommer att spela i elitserien inom 10 år.
Det är mycket som ska stämma. En professionell organisation är en självklarhet vad allt det innebär, men sedan är det spelarrna som ska göra det också. Pucken är "rund", det vet ni va? Allt kan hända..Men för att lyckas krävs det att man värvar rätt sorts spelare, spelare som håller en hög lägstanivå, och kan göra det lilla extra trots att man har en sämre dag på jobbet.
Många fler komponenter för framgång spelar förstås in än det jag har nämnt här. Fyll gärna på!
Last edited by Supporter on 11 July 2007, 21:55, edited 1 time in total.