Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Som växjöbo är jag fullt nöjd med staden på vintrarna, kanske saknar ett par affärer, men det spelas ju hockey på toppnivå .
Däremot på sommrarna blir ju staden lika död som som en rödhök i en hög med bruna löv. Det man kan trösta sig med är väl Loft o ett bord med vodka.
Men så är det att bo mitt i den småländska myllan.
Däremot på sommrarna blir ju staden lika död som som en rödhök i en hög med bruna löv. Det man kan trösta sig med är väl Loft o ett bord med vodka.
Men så är det att bo mitt i den småländska myllan.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
Nybro´s nye klubbchef sticker ut hakan och påstår att
Nybro ska bli bäst i sydöstra Sverige
Det är ju en jävla tur att Växjö ligger mitt i södra Sverige. Oskarshamn ligger däremot risigt till
Nybro ska bli bäst i sydöstra Sverige
Det är ju en jävla tur att Växjö ligger mitt i södra Sverige. Oskarshamn ligger däremot risigt till
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
Men är det bra att en klubb på elitnivå hålls vid liv tackvare en persons pengabörs? Pörsi pitt har skjutit in runt 68 miljoner i klubben de senaste åren för att mer eller mindre undvika konkurs. Har man då underlag för att driva en elitförening eller borde man ge chansen till en annan förening som kanske har det underlaget?
Men nu var det ju inte det jag skrev. Orelevant vad Pörsi pitt gör med sina pengar.
Frågan är om det är bra att ha ett lag på elitnivå (och därmed ta en plats på elitivå) som inte har underlag för den platsen och den sortens verksamhet? Är det inte bättre att ge upp den platsen till ett lag som har ett underlag för den typen av verksamhet??
Frågan är om det är bra att ha ett lag på elitnivå (och därmed ta en plats på elitivå) som inte har underlag för den platsen och den sortens verksamhet? Är det inte bättre att ge upp den platsen till ett lag som har ett underlag för den typen av verksamhet??
Vilka är dom viktigaste kriterierna för ett sådant "underlag för den typen av verksamhet"?
Malmö kom ohjälpligt sist i Elitserien förra året, men hade ändå nästan samma publiksnitt som Mora. Endast Leksand i Allsvenskan hade bättre snitt. Är inte det ett liiiitet tecken på att det ändå finns ett intresse för ishockey även i Sveriges r*vhål, och är inte publik ett av de viktigare underlagen för att kunna syssla med ishockey på elitnivå?
Så tillbaks till frågan, vilka kriterier syftar du på, Mygel?
Malmö kom ohjälpligt sist i Elitserien förra året, men hade ändå nästan samma publiksnitt som Mora. Endast Leksand i Allsvenskan hade bättre snitt. Är inte det ett liiiitet tecken på att det ändå finns ett intresse för ishockey även i Sveriges r*vhål, och är inte publik ett av de viktigare underlagen för att kunna syssla med ishockey på elitnivå?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Intressant fortsättning följer: går inte miffona upp i år lär det bli minst sagt tjurigt ekonomiskt. Med laget man hittills presenterat på pappret ska man vinna allsvenskan hur enkelt som helst. Att man sedan gör det är som bekant inte alldeles lika självklart
Gretzky wrote:Vilka är dom viktigaste kriterierna för ett sådant "underlag för den typen av verksamhet"?
Jag vet inte om du har följt debatten som hölls några år sedan om hur man presenterar publiksiffrorna. Malmös publiksiffror är inte baserat på det antal personer som faktiskt är där för att se matchen, utan de inkluderar årskort, företagsbiljetter, fribiljetter och tjohejsan i sin publik redovisning - oavsett om dessa personer är där eller inte. Det har uppmärksammats några ggr att på MÖFF matcher så är det oftast egentligen inte fler än t.ex. 1500 pers max, trots att den officiella publiksiffran är runt t.ex. 3500.
Nu är det egentligen det heller det handlar om. Om vi tar Mora så är det ganska uppenbart att de har underlag för att driva sin verksamhet jämfört med Malmö då de inte behöver tillskott på 68 miljoner kronor för att kunna överleva under de senaste åren. Oavsett hur du ser det så kan inte jag se hur man har ett underlag för att driva den verksamhet som gör om man inte kan få det att gå runt år efter år. Hade vi snackat ett normalt bolag så hade frågan varit om det egentligen hade behövt existera???
Primeau wrote:Intressant fortsättning följer: går inte miffona upp i år lär det bli minst sagt tjurigt ekonomiskt. Med laget man hittills presenterat på pappret ska man vinna allsvenskan hur enkelt som helst. Att man sedan gör det är som bekant inte alldeles lika självklart
Tror inte det blir tjurigt - inte än. Pörsi har bestämt sig för att ett elitserielag ska spela i Hyllie arena. Det som ligger närmst till hands i serieväg i Malmö är MÖFF. Sen vad som händer därefter, det är en helt annan fråga.
-
- Inaktiverad användare
Konstig debatt det här, allt för att somliga ogillar Pörsis Pågar, inkomster är inkomster oavsett o det är publikintäkter eller regelrätta donationer eller dylikt.
Håller med serra , finns en och annan tokig miljardär som finansierar sitt Söndagsnöje med Läderkulan, och som får Pörsi att framstå som en Marknadsknalle, typ Moratti,Familjen Agnelli vilkas lag dessutom även De spelar utan publik på Stadio del Empty i Turin.
Kör hårt Pörsi
Håller med serra , finns en och annan tokig miljardär som finansierar sitt Söndagsnöje med Läderkulan, och som får Pörsi att framstå som en Marknadsknalle, typ Moratti,Familjen Agnelli vilkas lag dessutom även De spelar utan publik på Stadio del Empty i Turin.
Kör hårt Pörsi
In Hinkum Veritas
Rögle Bandyklubb värvar spelare från 'over-there'. En forward vid namn Rich Hansen har signat på för Danskarna. Inga större meriter på sitt CV för att vara född -81, men man vet aldrig. Månne det vara en ny Vesce?
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Han kan säkert vara bra, men blir lite skeptisk till att han varit rekommenderad i flera år.
- Det har aldrig blivit av att vi värvat honom tidigare. förklarar sportchef Hansson. Varför har det inte det? Nåväl han har ändrat sig nu gällande marknaden i alla fall. - Nu hade jag en hel del namn att välja mellan av nordamerikanska spelare . Det var väl skönt att det fanns några att välja mellan nu. Tidigare har Hansson gråtit ut i media över bristen på spelare även om Hansen tydligen funnits med i bilden tidigare.
- Det har aldrig blivit av att vi värvat honom tidigare. förklarar sportchef Hansson. Varför har det inte det? Nåväl han har ändrat sig nu gällande marknaden i alla fall. - Nu hade jag en hel del namn att välja mellan av nordamerikanska spelare . Det var väl skönt att det fanns några att välja mellan nu. Tidigare har Hansson gråtit ut i media över bristen på spelare även om Hansen tydligen funnits med i bilden tidigare.
-
- Forumamatör
Hur går det för Borås??
Ja vad tror ni om Borås möjligheter i vinter ??...hänger dom kvar i Allsvenskan...??
Borås är inte BARA Elfsborg
Re: Hur går det för Borås??
Porråsaren wrote:Ja vad tror ni om Borås möjligheter i vinter ??...hänger dom kvar i Allsvenskan...??
I den här tråden kan du läsa vad folk(?) här inne tror om ditt Borås och övriga lag (även om tråden som så mycket annat håller på att förvandlas till Rögle-silly!!).
Re: Hur går det för Borås??
Eftersom jag anser att både Hammarby och Huddinge försvagats en del sedan 06/07, samtidigt som Borås ser klart mycket bättre ut på papperet och ett lag på stark frammarsch tror jag, att laget kommer att klara att hålla ifrån sig de två sista platserna med relativt bred marginal.Porråsaren wrote:Ja vad tror ni om Borås möjligheter i vinter ??...hänger dom kvar i Allsvenskan...??
-
- Inaktiverad användare
Peter Anderssson testar lyckan i Mörrum enligt deras hemsida.
www.morrumhockey.se
www.morrumhockey.se
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Verkar som om Västerås och hela Sveriges Mikael Backlund funderar på Nordamerika redan till hösten. I alla fall finns han med i planerna hos vissa andra:
http://www.kelownarockets.com/News/Pres ... icleID=706
http://www.kelownarockets.com/News/Pres ... icleID=706
Mickis fick ett kontraktförslag för ca ett dygn sedan, men han har sakt nej, och förklarat för dem att han vill spela i VIK kommande säsong, och de har förståelse.
Källa www.vlt.se
Källa www.vlt.se
-
- Forumentusiast
- Linkankopia
- Forumproffs
Vackraste klubbmärket wrote:Kristian Gahn tillbaka i AIK
det kommer mera...
Då är han hemma igen då som det verkar....Cirkeln sluten eller vad man säger.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumentusiast
- Linkankopia
- Forumproffs
Jag visste inte ens att FBK hade nån ungdomsavdelning....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !