Det är inte ett dugg konstigt att Mif kan ta till sig spelare av den här kalibern. Om nu Mif besitter en skral ekonomi har de ändå en viss Percy Nilsson. Småslantar för honom.
Vi har sett det förr, kan bli fågel eller fisk av MÖFFs satsning. Med tanke på MÖFFs trend de senaste åren så satsar jag mina slantar på fisk.
Det mest vara en sjukt stor summa som kommer att betalas till herr Nieminen. Varför skulle han annars lämna NHL för spel i en allsvensk klubb som han inte har någon anknytning till när han bara är 30 bast??
Man kan inte låta bli att tycka att det är tråkigt att mif "belönas" med sådant. En kille med fet plånbok råkar hålla på dem och de kan leva helt utav det. Kan inte något lag som faktiskt bidrar med lite själ få lite tillbaka? Tänker på t ex Huddinge....
Om Mif så skulle mönstra hela j-a Anaheim så kan jag sätta mina kallingar på att de skulle få respass ur elitserien iaf.
Nu slipper de ju göra det eftersom de redan lyckats spendera sej ur den.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Att det kan vara så illa att handla spelare..Jag ser ingen skillnad på Malmö och Växjö, mer än att det finns kapital av en annan dignitet i Malmö. Malmö har däremot fler spelare från egna leden än Växjö. Läser här emellanåt och det spekuleras friskt om värvningar hit och dit, så varför är det så illa att MIF kan värva dessa spelare som bara är våta drömmar här??
MHC wrote:Jag ser ingen skillnad på Malmö och Växjö, mer än att det finns kapital av en annan dignitet i Malmö. ..så varför är det så illa att MIF kan värva dessa spelare som bara är våta drömmar här??
MHC wrote:mer än att det finns kapital av en annan dignitet i Malmö.
Frågan är om det finns det. Man har sett fina värvningar till MÖFF tidigare, vilket senare har visat sig att man inte hade finansiell backning för. Frågan är var tar MÖFF alla pengar från? Pörsi kan inte vara så snor rik att kan drösla en avgrund med pengar konstant.
Båda två verkar vara spännande lirare, särskilt den där Erickson. Om jag fattat det hela rätt har Nick Angell haft ett finger med i affären.
Kul att Nybban satsar!
Tycker dock att det är lite oschysst att lura över två spelare från Amerrkat till Sverige o sen placera dom i NYBRO!!! Snacka om att få en negativ och felaktig bild av Sverige och livet här...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck wrote:Tycker dock att det är lite oschysst att lura över två spelare från Amerrkat till Sverige o sen placera dom i NYBRO!!! Snacka om att få en negativ och felaktig bild av Sverige och livet här...
Ja annat vore det om de hade hamnat i en metropol som Växjö, där idrottsmän alltid presterar på topp. Se bara hur nöjda Östers utländska "stjärnor" är med livet i Kronoberg.
Tycker dock att det är lite oschysst att lura över två spelare från Amerrkat till Sverige o sen placera dom i NYBRO!!! Snacka om att få en negativ och felaktig bild av Sverige och livet här...
Heh ja för Växjö är ju en rolig och trevlig stad. Kanske Sveriges gråaste småstad som tror sig vara en storstad ?
"They say that people who live in glass houses should not throw stones, unless you're trapped in one"