Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

säger bobba som inte kan något om fotboll..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Inga roliga tider att var Östersupporter.
Lakers och Öster behöver varandra!
Forumproffs

Post by #54 »

=) då blir det Ljungby nästa år då, härligt med ännu ett derby.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Lakersfan_03 wrote:säger bobba som inte kan något om fotboll..
Vad vet du om vad jag kan och inte kan ? :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Bobba : om du säger att öster helt klart åker ner en division kan du inte ett smack om fotboll.
Ta en titt på tabellen om 10 omgångar så får vi se om de är nära att åka ur ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

jaja okej då :wink: men man kan väl få hoppas iaf 8)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Att man som växjö kille hoppas att Öster ska åka ur superettan istället för att hoppas att dom spelar i Allsvenskan är för mig ett under... 8O
Snart nära dig...en ny hall
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Alla har olika åsikter, det är bara att acceptera, själv är jag inte så possitiv till öster och fotbollen i Växjö.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

serra wrote:Att man som växjö kille hoppas att Öster ska åka ur superettan istället för att hoppas att dom spelar i Allsvenskan är för mig ett under... 8O
Men serra det finns folk som vet att de varken har karriär i fotboll eller något annat överhuvudtaget dom är avundsjuka på alla som är de dom själva drömde om ;).

Förstår inte hur man kan hoppas att något lag i växjö åker ur en serie , får inte in det i huvudet. Dessutom i en helt annan sport.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Klart att ÖIF klarar sig kvar, men de har verkligen underpresterat hittills.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ÖIF kommer att rycka upp sig rejält. Frågan är bara om de gör de försent eller ej.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

serra wrote:Att man som växjö kille hoppas att Öster ska åka ur superettan istället för att hoppas att dom spelar i Allsvenskan är för mig ett under... 8O
Tro fan man vill att öster åker ur :wink: Växjö Bk är det nya storlaget i växjö 8) :lol: HAHAHA
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Öster har dessvärre ingen större förankring i bygden längre, vilket tydligast speglas av Publiksiffrorna.

Riktigt kass Fotboll dessutom, men visst vore det kul om De gick upp i Allsvenskan igen, De får dock klara det utan Min hjälp.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Publiksiffrorna har varit helt ok.

Öster if - Bk Häcken
3 983

Öster if - LBois
2 438

Öster if - IFK Norrköping
2 753

Förutom i svenska cupen men den cupen är så ointressant så inte många bryr sig om den.

De 3 siffrorna gör att snittet hamnar på dryga 3000 vilket är helt ok när man ligger sist.
Hade Lakers haft så mycket om man låg näst sist ?.

Publiken kommer komma tillbaka såväl som öster.

Ännu en gång visar Nedomansky hur mycket han om saker och ting;)
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

är ju österanhängare med modersmjölken (vilket, enligt mig, är en självklarhet när man är från växjö)

MEN: någonting är sjukt i den föreningen och jag tror att en riktig näsbränna i form av div 1 södra skulle göra öif gott på lite sikt. börja om från början liksom...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja jag tycker samma sak,lite som Djurgården och MFF gjorde när dom säsongen efter superettan blev 2-a o 3-a i Allsvenskan(eller var det 1-a o 2-a?)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

heja öster :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

alfax wrote:
kaabe wrote:är ju österanhängare med modersmjölken (vilket, enligt mig, är en självklarhet när man är från växjö)

MEN: någonting är sjukt i den föreningen och jag tror att en riktig näsbränna i form av div 1 södra skulle göra öif gott på lite sikt. börja om från början liksom...
Visst är något sjukt det har man väl sett många bevis just i år,Jag vill inget hellre än vi hade ett Allsvenskt lag i Växjö ,har varit med så många stunder med ÖSTER som är minnen för livet .Men idag är det för mej otroligt vad man håller på med,,sparkar tränare, köper spelare som bara försvinner ,trots man har klubbdírektör ,klubbchef ,marknadchef och alla andra titlar .Jag är väl medveten om att tider förändras och det går inte att köra i gamla spår men vad Öster saknar idag är en person liksom STIG SVENSSON säger ifrån och inget ditt och datt från alla som tror att de kan driva en storklubb,
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Tja vad säger man Öster då??????
satan i gatan vad det går troll i det laget........
Skärper de inte till sig så kommer Öster snart att vara ett minne...
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, nu gäller det att klara kontraktet, det ser allt annat än lovande ut just nu. Nä, sparka tränaren och sportchef och se om pajasarna i styrelsen, innan ÖIF går i graven.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

bobba wrote:öster åker ur i år hey hey hey !!! ahahhahahahahaha :lol: :lol:
Om inte Öster skärper sig snart får du rätt Bobba. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Grattis öster till era böter. 10 k för en jävbla creprulle som nån kastade på linjedomarens huvud :) bra jobbat union växjö
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

som sagt, snackas väldigt lite öster i den här tråden, laget som enkelt skulle ta sig tillbaka till allsvenskan, höhöhö!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

om någon inte förstår hur stort östers fiasko är så skulle man nästan kunna jämföra det med att MIF redhawks låg sist i allsvenskan det skulle aldrig ske.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Nu tycker tydligen även motståndarna så pass synd om Öster, att de gör mål på sej själva när ÖIF inte reder ut det.

All heder till Mjällby! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Buck: App app app app... Speedway är en sak, men att hylla Minkfarmare från Lister.. Det är att ta i.

För övrigt är det väl dags att förstärka på forwardsidan och se till att nåt händer på ledarsidan.
Goddamnit!!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

såg en tävling i speedway och harris vann den där,han visade mer hjärta än Öster gjort på två säsonger tillsammans:)

nästa match är zavadil,daniel och nouri avstängda och det borde väl den där teever vara med om jag inte missat nåt...

jag tänkte jag skall börja gå på Östermatcher nu när dom behöver det som mest,undrar om växjöborna i allmänhet tänker likadant..

Växjö Lakersissä!!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

jag tänkte jag skall börja gå på Östermatcher nu när dom behöver det som mest,undrar om växjöborna i allmänhet tänker likadant..[/quote]

Har funderat på att se Växjö BK på torpaängen! De möter ju Oskarshamn!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Forza VBK :wink: hehe
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Visst var det en stor (såklart) artikel i SMP tidigare i våras där det stod att läsa om Hasse Backe och hur han skulle hålla i trådarna vid kommande Östernyförvärv?
Då kommer nog Östers frälsare från Manchester City nu :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Malul wrote:såg en tävling i speedway och harris vann den där,han visade mer hjärta än Öster gjort på två säsonger tillsammans:)

nästa match är zavadil,daniel och nouri avstängda och det borde väl den där teever vara med om jag inte missat nåt...

jag tänkte jag skall börja gå på Östermatcher nu när dom behöver det som mest,undrar om växjöborna i allmänhet tänker likadant..
Stort av dig Malul. Vet att sådant uppskattas av många inom East Front och Öster.
Lakers och Öster behöver varandra!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ursäkta Lakersfan03!, Jag noterar Östers publiksiffror, De är LYSANDE! Fel an Mig :oops:

ps. Fantastiskt att någon vill betala för eländet, när Man har fått ett antal Gratisprov i Sportexpressen :wink:
In Hinkum Veritas
norje
Forumproffs

Post by norje »

Tog mig faktiskt till vallen i måndags för första gången på 15 år, förvånades över två saker.
1. Faktiskt bra spel från öster förrutom problemen att få till avsluten mot mål.
2. Låga publiksiffran 2807. det kanske inte brukar vara mer men öster är endå ett gammalt anrikt lag som behöver publikstöd mer än någonsin.

en liten tankeställare till er som hoppas att dom åker ner en division till, hur troligt är det då att arenastaden blir verklighet.
kan inte tänka mig att det är speciellt intressant att att lägga ut 285 mille för en allsvensk hockeyklubb & ett fotbollslag som harvar i lägre divisioner
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

min första match på 7 år nåt och jag håller med om punkt ett men inte punkt två:)

öster har ett lag som borde ligga runt 7-e 8-e nånstans men kommer sluta längre ner men inte under strecket...dock bör dom snart vinna några matcher för att behålla snittet över 2500..

Växjö Lakersissä!!
Supporter
Inaktiverad användare

...

Post by Supporter »

Jäkligt bra skrivet av Daniel Svensson i Smp idag om Värendsvallen. Kom säkert som ett "slag i magen" på föreningen Öster. Det lät kanske inte juste alla gånger i hans uttryckssätt samt när han jämför arenan med DDR och Lettland, men samtidigt är väl liknelsen kanske inte helt bortom sanningen.
Post Reply