Serien börjar för vår del mot Malmö
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Serien börjar för vår del mot Malmö
Borta sönd 16/9
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Spelchemat finns på www.mif.se
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
http://www.malmoredhawks.com/site_files/docs/Malmös%20matcher%20i%20HockeyAllsvenskan%202007-2008.xls
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Leksand hemma 2ggr,VIK ,Hammarby,IKO,Boras,Nybro,Almtuna och Rogle oxa!
2 borta mot MIF,Loven,Huddinge,NH,Sundsvall,AIK o Bofors
om man enbart kolla lottning sa ar ju detta en guldlottning!
VIK,Leksand,Almtuna och Rogle hemma tva ggr,kan vara dessa matcher mot just dessa lag som haller oss i toppen och viktigt med hemmaplan dar.
taskig lottning dock:
MIF 2 bortamatcher..
2 borta mot MIF,Loven,Huddinge,NH,Sundsvall,AIK o Bofors
om man enbart kolla lottning sa ar ju detta en guldlottning!
VIK,Leksand,Almtuna och Rogle hemma tva ggr,kan vara dessa matcher mot just dessa lag som haller oss i toppen och viktigt med hemmaplan dar.
taskig lottning dock:
MIF 2 bortamatcher..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Om ni har rätt med många tv-matcher så är det inte bra för publiktillströmningen hemma. Alla lag får lika mycket pengar för tv-rättigheterna. Förra säsongen var det ganska många tv-matcher från Växjö där vi förlorade en del publik. Vi fick lika mycket pengar för detta som t.ex Nybro som jag tror bara hade en enda match. Känns inte riktigt rättvist. Sedan är det naturligtvis bra för våra sponsorer att synas i tv.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
När vi ändå är inne på publikintresset för att locka folk till arenan så har AIK ett fantastiskt erbjudande.Familjeårskort för 1500.Gäller 1 vuxen å 1-3 barn.
Om kortet utnyttjas maximalt så blir det 17 kr per match.Nästan billigare att gå på match än att sitta hemma oavsett vilken kanal som sänder matchen
Om kortet utnyttjas maximalt så blir det 17 kr per match.Nästan billigare att gå på match än att sitta hemma oavsett vilken kanal som sänder matchen
erok wrote:När vi ändå är inne på publikintresset för att locka folk till arenan så har AIK ett fantastiskt erbjudande.Familjeårskort för 1500.Gäller 1 vuxen å 1-3 barn.
1500 kr för ett familjekort??? Så fan heller!!
Smakar det så kostar det...hur fan ska vi ha råd att få hit bra spelare med att sälja årskort för 1500 kr???
Snart nära dig...en ny hall
Erok och hans ekonomituggande kan ju få vilken björn som helst att vilja ge bort pälsen. Tanken är god - men detta evinnerliga jämförande, räknande och påpekande börjar, återigen, bli ganska så tröttsamt. Steppa upp till Ländell, Arabygatan 11 - 1 trp upp, med ALLA dina funderingar och ifrågasättanden. Ländell kanske är idel öra - testa. Glöm för guds skull inte bort att ta med dig din miniräknare, Världens största, den kan komma bra till hands när nuffrorna skall synas.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Nu var det ju inte detta med ekonomin att göra utan snarare bevis på att Folk har jävligt svårt att ta sig till hallarna.Å då måste man ta till drastiska åtgärder.Lakers har som tur är en trogen publik än så länge men tappet börja märkas även här.Medlemsantalet för LL har minskat .Ej en fullsatt hall 06/07 å snittet på halvapottenlotterna minskade de med.Som väl är har vi inte samma problem som stockholomslagen men man kanske ska börja fundera på vad det är som gör att snittet på allt minskar.Tror inte det hänger så mycket på tv utan snarare att nyhetens behag har minskat.Dax att vända trenden uppåt igen.
-
- c/o LL´s Forum
C70T5 wrote:Erok och hans ekonomituggande kan ju få vilken björn som helst att vilja ge bort pälsen. Tanken är god - men detta evinnerliga jämförande, räknande och påpekande börjar, återigen, bli ganska så tröttsamt. Steppa upp till Ländell, Arabygatan 11 - 1 trp upp, med ALLA dina funderingar och ifrågasättanden. Ländell kanske är idel öra - testa. Glöm för guds skull inte bort att ta med dig din miniräknare, Världens största, den kan komma bra till hands när nuffrorna skall synas.
/T5!!
Ska du hänga med å snacka med sportchefen samtidigt då
Ländell å jag har talats vid ett par gånger om just mina funderingar.
Svaret jag fått är att det är förfå människor som bryr sig.Alla vill ha bättre spelare,Fler träningsmöjligheter,mer pengar i kassan,Några vill ha bättre sportchef,bättre tränare osv osv men inte lätt att fixa detta på ett tio tal pers för det orkar vi inte med.Hade vi därimot varit ett par hundra så skulle man lätt kunna fixa betydligt mer än vad vi kan göra idag.
Men för att få allt detta krävs det en ekonomi som kan täcka utgifterna å det är det som saknas.Alltså saknas det pengar å det behöver man ingen miniräknare till.Därimot en kulram för att få frivilliga att ställa upp så att alla blir nöjda å glada.
Lakers är inte unikt på något sätt när det gäller detta utan detta gäller alla klubbar å föreningar oavsett om man heter Taif eller SM-vinnare.
Trevlig valborg på er.Ser framimot att stå på läktaren i Malmö å känna att vi är en förening där vi stöttar Lakers i alla lägen
-
- c/o LL´s Forum
Jo men tyvärr är det inga som vill vara med varken här inne eller folk utifrån.Inte ett enda Pm om att någon är intresserad å det är just detta som är problemet.
Så just nu kommer vi att konsentrera oss på halvapottenlotterna å göra så mycket reklam för dessa som möjligt för det är en stor inkomstkälla för våra ungdommar.
Så kanske det blir ett tak framöver så att vi får fram ungdommar som även de kan krossa Malmö framöver
Så just nu kommer vi att konsentrera oss på halvapottenlotterna å göra så mycket reklam för dessa som möjligt för det är en stor inkomstkälla för våra ungdommar.
Så kanske det blir ett tak framöver så att vi får fram ungdommar som även de kan krossa Malmö framöver