Ny back! [Niklas Andersson]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

hmmm... kan det vara ett H med? 8O
H. Nygren
Forumamatör

Post by H. Nygren »

..nej, men det finns både s, m, och z i namnet. :wink:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Z?!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hittar ingen hockyspelare för tillfället som heter zmits :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Niklas Andersson

Med förflutet i Brynäs....
senast i Almtuna
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Välkommen Niklas, låter som en vettig värvning detta.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Välkommen Niklas!! :D
91:an Hjalmarsson
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Grabbar sover ni aldrig??? 8O

Välkommen Niklas, ser inte helt fel ut!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

välkommen niklas
Supporter
Inaktiverad användare

...

Post by Supporter »

c70t5 wrote:Kamrater, det handlar om att få mest hockey-/krona. En scoutning värd namnet betyder så in i helvetes mycket. Det är inte alltid som Money Talks. Paukkanen är ett exempel på hur det INTE får gå till, vilket Evertsson också har sagt. Man lär av sina misstag, en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Evertsson har flytet just nu. Efter att just nu ha stämt av med en av mina källor så ser defensiven bra ut. En back återstår och finge Växjö Lakers hit ett Kanadensiskt granitblock alá Honkanen så ser det förbannat bra ut. Christoffer Persson kom hit från Frölunda J20 - idag är han en av Växjö Lakers mest framstående backar. Scoutning återigen - oerhört viktigt!

Dock så måste vi vara så ärliga att vi inser att offensiven i detta nu är försvagad å det grövsta. Två-/tre topp-forwardsplatser är det kvar. Det vill nog till att Evertsson kryddar dom lite extra om draget kring ishockeyn och förhoppningarna om Kvalserien skall vara bestående. Men hittills, på det stora hela, så ser det bra ut...

/T5!!
Jag har påmint ledningen om att det är nödvändigt att fylla ut offensiven med de vi har tappat nu, Bois, Chrille, Yngve & Saviano. Som svar ges, att man tror mycket på att Weinstock ska blomma ut ännu mer, men å andra sidan har man inte värvat klart än. Så vi ska nog avvakta, och inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Riktigt nöjd med läget så här långt. Massor med talang blandat med lite rutinerade spelare och en bra målvakt. Som jag bedömer det bör det finnas en ganska hygglig resurs kvar, inte minst de insamlade resurserna till supporterspelaren. Nej fan, det här känns mumma. Välkommen Niklas!
Kalle
Forumamatör

Post by Kalle »

Han spelade som sagt hos oss (Almtuna) ifjol, han har potential, men jag tycker inte att han förtjänade nytt kotrakt till det här året. Men som sagt så har han en bra gruntdpotential, som ni kanske lyckas få ut bättre än vi ....
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ännu en ung spelare till klubben VLH. Får se om backen får sitt genombrott.
VÄlkommen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Mkt bra nyförvärv! En annan sak som är bra är att dom skriver 2år med en del, då får vi ju ha kvar dom!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

Nu måste det ju finnas en ganska så väl tilltagen buffert för att förstärka den offensiva biten (AHL-backen inkluderad). Förra säsongen så kontrakterades Stiig, Nålan OCH Pukkanen, och vad kostade inte dom ihop. Evertsson - kryddstarkt på resten för jäsingen.

Välkommen till Växjö Lakers Niklas Andersson. Popcorn (utan smör) i periodpauserna är obligatoriskt, bara så du vet. Tullning av handbagage är kotym och sker innan äntrande av Lakerdome - detta pga att smuggelpopcorn (danska sådana) har förekommit.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Gson
Forumamatör

Post by Gson »

c70t5 wrote:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

Nu måste det ju finnas en ganska så väl tilltagen buffert för att förstärka den offensiva biten (AHL-backen inkluderad). Förra säsongen så kontrakterades Stiig, Nålan OCH Pukkanen, och vad kostade inte dom ihop. Evertsson - kryddstarkt på resten för jäsingen.

Välkommen till Växjö Lakers Niklas Andersson. Popcorn (utan smör) i periodpauserna är obligatoriskt, bara så du vet. Tullning av handbagage är kotym och sker innan äntrande av Lakerdome - detta pga att smuggelpopcorn (danska sådana) har förekommit.

/T5!!

Plus frigjorda pengar för Torsten Yngveson och Johan Andersson... kan inte tänka mig att Christian Magnusson och Patrik Carlsson kostar lika mycket. Torde finnas en del att plocka av :)

Och ska man ersätta förstakedjan gäller det nog att hosta upp pengar.

Spännande är det iaf.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Intressant värvning.

Kan kanske jämföras lite Christoffer Persson i den meningen att dom är båda unga backar med stor utvecklingspotential.

Den största skillnaden är kanske att Persson gick till Allsvenskan efter J-20 tiden istället för som Nickas till Elitserien.

Hoppas att Niklas får den skjutsen framåt hos oss och utvecklas till den ledande backen som vi behöver.

Välkommen Niklas!

Nu vill jag gärna se en äldre duktig back med lite rutin i bagaget som är något att hålla i när det blåser lite snålt. Gärna en 30 taggare.
Last edited by dolitle on 22 April 2007, 05:31, edited 1 time in total.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Helt rätt Gson - man behöver ju knappaste en kulram för att räkna ut att det finns ekonomiska resurser kvar att förstärka rejält med. Nu återstår spetsningen av truppen. Hockeygodis! Vilka snipers det är som får äran att bli Lakerskrigare återstår att se - men satan i gatan så intressant det ska bli. Sanningen är ju den att offensiven är just i detta nu ordentligt försvagad och måste förstärkas. Evertsson, upp till bevis. En granithård och relativt rutinerad kanadick som back och två-/tre giftiga snipers står på Volvon's önskelista.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Jag tror precis som C70 och Gson att det finns en hel del flis kvar att använda till nyförvärv.

Evertsson har ju sagt att vi iår ska ha 4 jämnare kjedjor för att inte slita för mkt på några få som ska spela i alla spelformer, så som Yngvesson och Bois som exempel.

Man ska inte skriva upp laget för mkt innan serien eller åtminstonde träningsmatcherna har börja, men det ser onekligen intressant ut änsålänge.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

c70t5 wrote:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

/T5!!

hahahahahaha,Evertsson ar for rolig!!!
"Man kan också säga att Niklas Andersson är som en Andreas Custemo men med bra skridskoåkning och bra skott."
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Bois var inte dyr!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Det var DS blogg som lurade skiten ur mig, kanske en drömmarnas pilsner också :oops:
Jag tänkte på tacklingen i ryggen på Foppa.
10* :oops:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Välkommen Niklas!
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Välkommen Niklas! Tror det kan bli en riktigt bra back hos oss, han har rätt storlek också :D
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bra att han är rightare. Det vill jag ha på forwardssidan också. Just nu har vi bara Markusson.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Peter Ström är rightare oxå!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Rosén också.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mmmm...de är båda centrar. Och jag hoppas innerligt att man behåller Rosén som sådan. Fattningen har större betydelse för både backar och ytterforwards.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Intressant värvning av Evert, Ung kille som säg planat ut, MEN har man som Niclas spelat tillsammans med Marcus Ragnarsson hela förra säsongen så har Han säkert lärt Sig ett och annat, hoppas bara att Evert sett honom spela lika många gånger som De intervjuat honom.
Kan bli en ny kanonvärvning typ Holmkvist från Almtuna, :ok: Evert!
In Hinkum Veritas
Kalle
Forumamatör

Post by Kalle »

Måste säga att han inte (än iaf) håller samma klass som Holmqvist. Han saknar Holmas stabilitet. Andersson var väl en liten besvikelse hos oss, han verkar kanske sakna lite självförtroende. Han spelade som sagt mycket med Ragge ifjol och borde lyckats snappa upp något :wink: Men, som jag sagt tidigare, han har en ganska hög kapacitet (vilket han visat I tuna när han var utlånad från Brynäs tidigare år), han kanske får ett större ansvar i Växjö och kan då blomma ut (hos oss handlar det mesta om Ragnarsson).
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Leksand lånar Niklas Andersson från Djurgården

http://www.hockeykanalen.se/1.1304644/2 ... djurgarden
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Han sänker ju knätofstöntarnas medelålder från 45 till 44. I am impressed.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

:clappy: :lol:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Post Reply