Kolla inte så mycket på hans matcher i Gislaved. Han var en av Frölundas bästa spelare i J20 elit. En riktig framtidsspelare som bör signas på minst 2 år. Kanske komplettera med Erik Hjalmarsson. En ren brödrakedja tillsammans med Gustav i Lakers.
Tror på att försöka blanda lite gammalt o rutinerat med nytt, fräscht, hungrigt. Simon H, Oscar A och Patric C är 3 mycket lovande spelare. Någon av dem, kanske samtliga, har möjlighet att kunna bli elitseriespelare inom några år.
Primeau wrote:On the way: har du noterat att han mäktat med hela 19p på dessa 211 SM-Ligamatcher?
Och? Kanske en väldigt defensiv back? Ska man bara värva spelare efter poängstatestiken så blir det nog inte så bra i slutändan.
Balansspelare som våran gode Lagerbäck skulle säga.
Det behövs olika typer av spelare i ett lag.
Varanen wrote:Purontakanen har kontrakt med Kalpa över nästa säsong.
Min källa är en finsk kollega som är kompis med Purontakanen (jag mötte Lassie varning)
Om jag förstod det hela rätt så trillade Kalpa ur SM-liga denna säsongen.
Kanske någon klausul i sitt kontrakt?
Lite knackig finlands-engelska hos min kollega
Hur som helst är han väldigt intresserad av spel i sverige nästa säsong.
Men hur han är som spelare har jag ingen aning om.
Primeau wrote:Det luktar Paukkanen om mannen! Jag skulle ligga lite lågt med finska backvärvningar om jag satt i Everts tofflor
En sisådär backvärvning i Paukkanen och man ska dra alla finska backar över en kam?
Som sagt var jag har ingen anning om hur han är som spelare.
Men om man vet om en spelare som är intresserad av spel i allvenskan och han har över 200 SM-liga matcher i bagaget. Så kanske man ska kolla upp vem det är.
Jag har ju svårt att tro kön ringlar sig runt hela arabygatan med elitspelare som vill till Lakers.
Däremot håller jag med om att bara för att man spelat i en högre liga än allsvenskan så behöver man inte passa in i Lakers lagbygge 07/08.
som du sa primeau,två intressanta namn i BHC om bara två lag går upp i allsvenskan.Bägge gamla Frölundaiter dessutom,deras juniorer är grymma!Hit med P Carlsson!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Hett tips: Sätt eran värvningsansvarige på att rycka kanadickerna Potvin/Thornton som spelade i SSK denna säsong. Potvin producerade visserligen inte som förr, men krigade som ett djur i Kvalserien och är dessutom en grym tekare. Thornton är rightare med vass teknik och har praktiskt nog ett EU-pass. Sätt dessa med Saviano på vänsterkanten så har ni en kedja som kommer snurra upp det mesta i allsvenskan.
Jag kollade in Borås laguppställning. Det sägs ju att de är tunga att möta, och det är inte undra på när man ser att hela 15 spelare är över 1.85 långa (!), och ytterligare några drasuter på en bra bit över 1.90!
Hittade en spelare som jag skulle vilja se i Lakers.
Stor o tung kille! Poäng gör han åxå, men har vi inte nog av centrar med tanke på att antingen Torsten signar eller att vi får en ny förstacenter?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lakers00,
Och Majoren verkade ju verkligen vara en mästare på att plocka fram det bästa ur varje spelare.
Även vid sidan av isen!
Blomman är en bra hockeyspelare och man kan väl för f_n inte döma ut honom på livstid.
Jag är en av de få som inte har pinkat på Henrik 'Stålnäven' Blomqvist nämnvärt, och som inte heller har dömt ut Stålnäven på livstid. En återförening med Stålnäven, den egna produkten, skulle med all säkerhet ge en nytändning så att taket på Lakerdome lyfter när han pinkar på Mikael 'Havreälgen' Gath i Danmark. Jag välkomnar honom definitivt. Växjö Lakers, med kvalserieambitioner, måste ha en slugger i laget. En spelare som det gör ont att möta, en spelare som offrar sig för sin medspelare och som tar en fläskläpp i samma veva som han själv delar ut fyra. Motspelarna skall frukta denna spelaren. För att citera forumets hockeyproffessor (Ödlan) - killen skall käka my little ponys och skita betongsuggor. Men vem?
Han gick väl i vredesmod blomman och skulle aldrig mer spela för lakers, fast det kanske mer var ett elakt rykte? Han är ju ruggigt bra på att tajma tacklingar så de känns!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Han sa väl att "det inte kändes" som att han nånsin mer skulle spela för Lakers...
Men visst, det är ju bara för honom att dra på den rödvita långkalsongen, för "det är nåt visst med Troja-känslan"... tsskk..
Glömmer aldrig när Selander prylade upp honom!
Men visst, timing i tacklingarna, det har han!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag skulle kunna tänka mig Magnus Svensson från Tranås.
Han är blixtsnabb på skridskorna och dessutom målfarlig.
Han har spelat back de sista åren, men LW dessförinnan.
Fostrad i HV och en bra tvåvägsspelare som då även kan spela forward.
Han borde definitivt testas.
Kanske skulle Peter Nylander vara något? Ingen poängmaskin, men en stenhårt arbetande anfallsspelare som skulle kunna axla rollen som balansforward. Uppsatt på SICO:s transferlista.
Varanen wrote:Kanske skulle Peter Nylander vara något? Ingen poängmaskin, men en stenhårt arbetande anfallsspelare som skulle kunna axla rollen som balansforward. Uppsatt på SICO:s transferlista.
Inte intresserad av spel i HA, men han kanske backar på det om ingen elitserieklubb visar intresse.
Självklart vill alla spelare utöva sin sport på så hög nivå som möjligt, men jag tror även en faktor som förväntad istid per match har betydelse när spelaren tar sitt beslut. I mitt tycke borde det ha större betydelse än vad som idag ofta är fallet. Inte minst gäller det unga spelare som verkar tro att de utvecklas mer som bänknötare i ES än som ordinarie i AS. Säkert en kombination av att man vill tränas av en namnkunnig tränare, oförmåga att värdera sin kapacitet och lönechecken. I Silly tider bjuds talangerna in av storklubbarna och de bländas av mottagandet. Deras egon sväljer varenda berömmande ord och plötsligt finns namnteckningen på pappret. "- Men de ville ju sååå gärna ha mig i klubben?", sitter killen och funderar längst ut i båset för femte matchen i rad.