Kval till allsvenskan-tråden

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Trodde också på Troja, men det vore kul med TAIF i Allsvenskan igen.

Popcorn vs Ja Ni vet.

Men det är en bit kvar i Getingboet Kvalserien.
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det är ganska långt kvar för att Taif ska klara det här. Man måste till att börja med slå Piteå borta och det ska nog ganska mycket till för att det ska bli några poäng där. Väsby hemma tror jag faktiskt att man klarar av trots att Väsby verkar starkare borta än hemma. Den som lever 1 v till får väl se hur det går. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Grattis LasseMaja!
Snicksnack, detta fixar ni lätt. Piteå lär inte ha något att spela för när ni möts där uppe.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Malul wrote:andersson kommer inte tillbaka till Lakers,han spelar med Tujf nästa säsong med kan jag lova!
Det kan nog stämma, men håll med om att det vore rätt fräckt att han en Alvesta kedja, tror faktiskt det skulle bidra med mer Alvesta folk till Lakerdooooooooooooooooooooom.
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Imponerande av TAIF än så länge, kan verkligen hålla hela vägen.
Det trodde inte jag för några månader sedan kan jag billigt erkänna.

Men två riktigt tuffa matcher och hjälp av i första hand Huddinge så blir det nya kronobergsderbyn till hösten.

Tråkigt för oss men kul för er.

Hejja TAIF, men kommer inte gråta om ni missar. Vi får en riiiktigt tråkig sesång annars.

ps. skriver här, för vem orkar registrera sig på TAIF:s forum!!?
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

tror du på det själv zebbe?.. hockeyns räddaste spelare vad gäller närkamper! han skulle inte platsa i lakers...

min åsikt är att taif inte har speciellt många spelare som håller allsvensk klass. om man ser t.ex calle höök,lundström,peter a,einarsson som fick lämna lakers eller valde att lämna. för att dom spelarna håller inte i allsvenskan!!och nu är endå allsvenskan mycket bättre än vad den va innan!jag tycker det är en grymt stor skillnad mellan div 1 och allsvenskan!Större än vad det är mellan elitserien och allsvenskan..
det ja vill säga är att jag tror inte taif klarar det ekonomiskt om man går upp,då behövs det en stor spelaromsättning för att klara sig kvar! finns det pengar till det?har ja helt fel? :?
"fest med lakers lakejer;)"
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

En som jag inte sett på 2 säsonger men som jag antar fortfarande skulle platsa i PP ialla fall i allsvenskan är Kultnissen Pilut, herrejävlar va bra han var för x antal år sedan,antagligen 92 år nu men styra i PP klarar han säkert fortfarande :) ! Synd han förstörde sin karriär i det laget :) Dock tradition, och varit ett väldigt " drag" ¨både ¨på is och utanför på alla möjliga vis...
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Blir underbart med riktiga :twisted: :twisted: :twisted: :asshole: :asshole: :bash: :bash: :shocked: :shocked: :eyecrazy: :hbang: matcher mot Taif. Matcher där man inte vet om man kan gå till jobbet dagen efter. 8)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Ja, ska Lakers harva i mitten på tabellen nästa år som somliga här på forumet befarar kan det nog behövas några derbyn för att hålla publikintresset uppe kan jag tänka mig. Dock ska det nog mycket tiil för att TAIF ska nå ända fram.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nå ända fram! Det mesta talr verkligen för att de når ända fram, saken i eget avgörande, inte omöjligt med 6 poäng till och då är det klart.

Sedan har jag ingen aning om hur väl avvägt det är att gå upp just nu, ekonmiskt sätt. Det måste till en ganska hyfsad omsättningshöjning för AS-spel. Men jag är övertygad att det sluts upp kring föreningen, när det gäller sponsorer i såfall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ni behöver inte oroa er för derbyna mot Taif, inte än iaf!! :D Skulle inte Einarsson platsa i allsvenskan?!!! Tillåt mig små le. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Einarsson platsar nog i HA i Taif men när han inte har hjärtat med sig när han spelar för någon annan klubb så blir det inte lätt.
hockeybockey
Forumamatör

Post by hockeybockey »

Lakers00 wrote:Einarsson platsar nog i HA i Taif men när han inte har hjärtat med sig när han spelar för någon annan klubb så blir det inte lätt.

och var finner man sitt hjärta om inte i tingsryd ? :lol:
Lillebror Lakers, visst passar det bra?
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Haha.. eh.. förlåt?
Goddamnit!!!
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

hockeybockey wrote:
Lakers00 wrote:Einarsson platsar nog i HA i Taif men när han inte har hjärtat med sig när han spelar för någon annan klubb så blir det inte lätt.

och var finner man sitt hjärta om inte i tingsryd ? :lol:
Nu verkar du inte så välorienterad i småland. Men är de någonstans Olof ska spela med hjärta. Så är de väl i tingsryd eller?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Einarsson var/är säker bra både i Hammers o Taif, men jag tycker fan han var komplett oduglig i Lakers...
Jarno får mer uträttat på en period än vad han fick på hela året.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Någon antydde att TAIF saknar Spelare som håller i Allsvenskan, va falls käkas det flugsvamp REDAN 8O

Att vissa spelare försvann från Lakers berodde inte på kvalitetsskäl utan av något som blivit regel dessvärre, Tränarbyten och politik.

TAIF spelar jämt med Huddinge, som i sin tur spelar jämt med Lakers, hallå ramlar poletten ner :roll:
In Hinkum Veritas
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jo på 2 matcher kan man säga att Taif är lika "bra" som Huddinge 7-3 borta och 2-2 hemma :? Rögle är också ungefär lika bra som Huddinge för där va liknande resultat. :oops: Sedan skriver du att Växjö spelar jämt med Huddinge.........Växjö 6:a Huddinge 15:e :lol: .
Jo visst det avgörs på 2-3 matcher........inte.
Taif har spelare som håller i Allsvenskan........men lirar dom med den truppen dom har nu så kommer dom tveklöst bland dom sista.
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Lakers00 wrote:Jo på 2 matcher kan man säga att Taif är lika "bra" som Huddinge 7-3 borta och 2-2 hemma :? Rögle är också ungefär lika bra som Huddinge för där va liknande resultat. :oops: Sedan skriver du att Växjö spelar jämt med Huddinge.........Växjö 6:a Huddinge 15:e :lol: .
Jo visst det avgörs på 2-3 matcher........inte.
Taif har spelare som håller i Allsvenskan........men lirar dom med den truppen dom har nu så kommer dom tveklöst bland dom sista.

Håller med. Vi är inte lika bra som huddinge. Så är de bara. Visst dom 2 resultaten varken visar eller dementerar de tycker jag. Dom va de KLART bästa laget på sin is. Och vi på våran. Men dom är bättre över en längre serie. Men vi har klart spelare i vårt lag som klarar av deras och även högre tempo. Men som du säger, Bygger vi inte vidare får vi kriga i botten. Och de är väl iofs inget konstigt med de om man tittar på övriga nykomlingslag i allsvenskan genom åren.
Men nu glömmer vi de. Vi ska dit först!! SEN kan vi fortsätta denna diskutionen. INGENTING är klart. Vi har 2 riktigt svåra matchen kvar. Piteå kommer kriga med allt som finns. De finns ett litet halmstrå för dom att greppa. Och dom lag som tagit 3 poäng på deras is, Dom e riktigt lätträknade denna säsongen. Sen Väsby, dom har chockat alla lag på borta is hittintills. absolut inga säkra 3 poäng där heller.

Mvh J
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

NEDOMANSKY wrote:TAIF spelar jämt med Huddinge, som i sin tur spelar jämt med Lakers, hallå ramlar poletten ner :roll:
Jo den jämförelsen var ju rätt och riktig. Har svårt att se att Taif skulle slå Leksand borta med 3-2.
Goddamnit!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Losedos..
Håller med dig.
Av alla idiotiska inlägg Neddo har skrivit så tar det nog priset....
Klart TAIF slagit Leksand borta, Löven 3 gånger, VIK borta, mm mm
8O 8O 8O 8O 8O 8O
Snart nära dig...en ny hall
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Toyspeed: Hur vass är Pilutten nuförtiden? och hur GAMMAL är han, han måste närma sig dom 40 med stormsteg ju, grym lirare
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Hatapopcornssupportrar wrote:Toyspeed: Hur vass är Pilutten nuförtiden? och hur GAMMAL är han, han måste närma sig dom 40 med stormsteg ju, grym lirare
Han är faktiskt bättre i år än han varit på 4-5 år. hade du frågat mig för 2 år sen om han höll i allsvenskan hade ja svarat klart nej. men nu är svaret omvänt.

Han fyller väl 39 i år om ja inte missminner mig helt. Ja de är inte farten och snabbheten han lever på. de är blicken för spelet och för tekniken. och den åldras ju inte lika snabbt som benen på en gammal gubbe! =)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Nej herrejävlar va bra han var för 5-6 år sedan, när man va i er hall gällde det att ha koll på pilut-åkesson-andersson ? tror jag det var, Slöseri han stannade hos er :) Men definitivt en härlig lirare!
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Jag tror helt ärligt inte att man måste öka omkostnaderna på spelarsidan något astronomiskt för att klara spel i allsvenskan. Många duktiga spelare som väldigt gärna spelar allsvenskan med säkert samma lön som de hade haft i div. 1. Sedan för att kämpa i toppen så räcker förmodligen inte detta men övertygad att det räcker långt med rätt harmoni i laget.

Att värva svindyra utlänska spelare behöver inte betyda ett skit, detta borde ni verkligen veta. Hur många dyra spelare har ni haft på en Saviano?

Däremot tycker jag upplägget med en Allsvenska är onödigt dyr för alla lag med långa dyra resor med mera. Men det är en annan femma.

Naturligtvis ökar även sponsor och publikintäkter med ett lyft till allsvenskan..

Men den som lever får se.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Allsvenskan har fått ett härligt lyft både publikmässigt och Tv-mässigt med denna nya versionen, KLART mycket bättre än tidigare, dessutom spetsar toppen till sig och bli bara bättre och bättre, klarar man inte av ekonomin har man inte i denna serien att göra ändå, jag skulle inte sörja om man tog bort 2 eller 4 lag till, hammarby,huddinge,arboga , nybro skulle man ju inte sakna t.ex
Last edited by Hatapopcornssupportrar on 28 March 2007, 20:25, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nybro skulle jag sakna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Dom sätter ju bara käppar i hjulet för er ändå? :) Fast det är klart, det finns det ju andra hatlag som gör också för oss.....
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hatapopcornssupportrar wrote:Allsvenskan har fått ett härligt lyft både publikmässigt och Tv-mässigt med denna nya versionen, KLART mycket bättre än tidigare, dessutom spetsar toppen till sig och bli bara bättre och bättre, klarar man inte av ekonomin har man inte i denna serien att göra ändå
Instämmer med Dej!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Onödigt dyr är inte serien men onödigt orättvist fördelat mellan resurserna mellan ES och AS tycker jag. 300.000 som Lakers får av tvbolagen täcker inte publikförlusterna.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Sen får vi iofs inte glömma att TV-sändningarna medför större sponsringspengar!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Finns ett litet repotage på www.taif.nu på första sidan om när HA AB var och besökte TAIF förra veckan. Förvånansvärt stora skillnader mellan lagen. Finns alltså 2 lag i allsvenskan som har under 2miljoner i spelaromkostnader. De är ungefär vad TAIF har i Div 1... Tål att tänkas på för er som skriker att man måste höja spelarlönerna nått enormt.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

dom två klubbarna är(var) nog Huddinge och Arboga och hur gick det för dom i serien?

Tror nog att man behöver lite mer pengar att lägga på spelaromkostnader för att inte hamna i bottenträsket.

Men pengar är inte allt.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Pålle
Forumamatör

Post by Pålle »

Det är nog en bra gissning. Men samtidigt är det ytterligare fem klubbar som "bara" lägger mellan 2-4 miljoner, lyckas man placera sig i toppen i det gänget så är man vips ett mittenlag i allsvenskan.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Korrekt.. Ja det skulle ju betyda att vi kanske måste stå ut med Taif nästa säsong... hehe
Goddamnit!!!
Post Reply