U-96

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Malul
c/o LL´s Forum

U-96

Post by Malul »

nej jag tänkte inte prata om Das Boot eller Love sees no colour utan om nyheten på hemsidan om våra tre(!) lag födda 96 som tog sig till final samtliga tre i cuperna senast!

vårda detta rätt nu lakers och snälla snälla kommunen,fixa uterinken!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Boomen i Lakerdoomen! Nu börjar vi ana resultatet: KUL :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Bara att hoppas att klubben kan lösa istider i massor till påläggskalvarna i framtiden, så kan det bli ännu bättre.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tänk va kul det kommer bli då vi kan spela med 12 femmor med egna produkter!!

skall bli mycket intressant att följa denna årskull och se hur dom kommer utvecklas och stå sig mot framtida J-18 och J-20 drabbningar med Tingsryd och Ljungby Ishockeyklubb!

Växjö Lakersissä!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Härligt att läsa, Gött jobbat 96:orna
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag har sagt det innan och säger det igen,vänta bara .Vi vet vad som skrevs om lakers när de gick igenom serierna vad som skrevs vänta tills ni kommer till Div.1 och när vi gick upp iallsvenskan där taif-klacken stämde upp i Allsvenskan skrattat åt Er ,Alla vet vad som hänt och med tiden så kommer också våra ungdomslag dominera i vårt distrikt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Tur för er att Taifs 96:or inte var med i dessa cuperna. De har vunnit allt man ställt upp i i år. Då har man slagit lag som Linköping mm.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja ni är mycket bättre......förlåt att vi tyckte våra grabbar va bra. :ajabaja:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Sköna_Gröna wrote:Tur för er att Taifs 96:or inte var med i dessa cuperna. De har vunnit allt man ställt upp i i år. Då har man slagit lag som Linköping mm.
Så kan man ju inte resonera! Det är ju ungefär som att säga:
"Tur för alla lag att Saviano var skadade halva säsongen, annars hade Lakers vunnit serien. För innan han blev skadad hade man vunnit majoriteten av sina matcher!"
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Taif kontra Lakers
1997:
TAIF bättre på allt
2007:
TAIF´s juniorer är fortfarande bättre men Lakers närmar sig med oerhörd takt,A-lagssidan och damhockeysidan vinns på TKO av Lakers innan ens kampen börjat..

man förstår ju dessa desperata inlägg om att dom iaf fortfarande har nått grässtrå att hålla sig kvar vid o gör detta självklart.vi får ju se om 10 år hur det ser ut...

Växjö Lakersissä!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Härligt av Team 96. Nu får vi hoppas att dom kan få lite mer istid snart så att dom åtminstonde får en sportslig chans att fortsätta utvecklas.

Återigen Starkt jobbat killar!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:Taif kontra Lakers
1997:
TAIF bättre på allt
2007:
TAIF´s juniorer är fortfarande bättre men Lakers närmar sig med oerhörd takt,A-lagssidan och damhockeysidan vinns på TKO av Lakers innan ens kampen börjat..

man förstår ju dessa desperata inlägg om att dom iaf fortfarande har nått grässtrå att hålla sig kvar vid o gör detta självklart.vi får ju se om 10 år hur det ser ut...
Det är fan större skillnad mellan våra J-lag än vad det är på A-lagssidan. I J18 är vi bland de 16 bästa i hela Sverige och i J20 kvalade Taif till Super Elit serien.Vad har Lakers att komma med där ? Kan ju också bara säga såhär Taif J20-Lakers J20 12-2 !!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ja, Taifs j-lag har verkligen gjort en kanonsäsong!
Växjös också, för några år sedan skiljde det ÄNNU mer mellan dessa båda klubbars j-lag.
Grattis Team 96!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men jag skrev att vi närmar oss,det kan du knappast förneka?=)

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi vet att Ni är bättre IDAG på j-sidan ,men precis som med A-laget tar det lite tid att gå förbi...men jag är inte orolig den tiden kommer också ,kanske fortare än många tror.Vi vet som sagts vad det sas om A-laget från våra grannar.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vad är syftet med denna debatt? Att visa på TAIF:s förträfflighet eller på VLH:s motsvarande sunkighet? Att håna undomar som ägnar sig åt hockey i en annan socken än ens egen? Att bevisa för sig själv att man duger? Eller vad? Jag har inte så dålig självkänsla att jag måste bekräfta mig själv hela tiden genom att kritisera andra. Jag är övertygad om att man gör ett hästjobb i TAIF och jag är medveten om att vi, som har hjärta för Lakers, kan göra mer för våra ungdomar. Vi har i alla fall den insikten.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Det som känns trist i sammanhanget är ju att det finns så lite istid för alla att dela på!Tänk vad vi kunde åstadkomma med fler rinkar om vi kommit såhär långt utan perfekta förhållanden...

I Kiruna räknade jag det till 4 ishallar,men jag var ju inte överallt klart...

Växjö Lakersissä!!
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Malul wrote:men jag skrev att vi närmar oss,det kan du knappast förneka?=)
Jag tycker in att man närmar sig med oerhörd takt som du sa om man fölorar med 12-2.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Oki förstår att du inte vill förstå men nu kom vi två platser efter er i tabellen,på det viset har vi närmat oss.Fast det kan du säkert vända till att det är inte bra det heller :lol:

Växjö Lakersissä!!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jo sköna. Man kan ju alltid gå på ett resultat. Vi slog Malmö med 6-2. Vi slog Björklöven med 7-2. Vi slog Leksand med 3-2.....
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Varanen wrote:Vad är syftet med denna debatt? Att visa på TAIF:s förträfflighet eller på VLH:s motsvarande sunkighet? Att håna undomar som ägnar sig åt hockey i en annan socken än ens egen? Att bevisa för sig själv att man duger? Eller vad? Jag har inte så dålig självkänsla att jag måste bekräfta mig själv hela tiden genom att kritisera andra. Jag är övertygad om att man gör ett hästjobb i TAIF och jag är medveten om att vi, som har hjärta för Lakers, kan göra mer för våra ungdomar. Vi har i alla fall den insikten.
Kunde inte sagt det bättre själv. Tycker det blivit mycket pajkastning mellan TAIF:are och Lakers-supportrar sista tiden i olika trådar. Det blir väl så när det inte finns några riktigt heta rykten att prata om antar jag..
Åk skridskor luajävel!
PP
Forumamatör

Post by PP »

Det finns STOR potential i våra ungdomar. 96:orna håller igång tre lag, 97:orna också. 95:orna håller igång 2 lag. Bland alla dessa ungdomar finns det både talanger och slitvargar som älskar att spela hockey.

Vill vi se dessa i Junior sammanhang och kanske A-lag MÅSTE DE ERBJUDAS möjlighet att utöva sin sport mer regelbundet än vad de gör idag. Annars slutar de.

PÅ MED ETT TAK PÅ UTERINKEN NU!!!
Heja Lakers!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Riktigt kul att höra att Lakers U-Lag får lite positiva framgångar trots dåligt med Istid, De lyckas att hålla igång många Spelare och Lag, DETTA att MÅNGA spelar kommer att ge talanger till slut, sen kommer de nya Träningshallarna stå färdiga lagom till att Dessa nu unga Spelare ska börja träna 4- ispass i veckan, det går utan mycket istid, bara man gör på rätt sätt :wink: , givetvis med istid också men istiden får vänta två år.

Bra jobbat under tiden :D

ps. det kan faktiskt vara så att en av anledningarna till att så många spelar Hockey i Lakers är just brist på istid, med mer istid i unga år så finns risken att många slutar för tidigt.
In Hinkum Veritas
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

NEDOMANSKY wrote:Riktigt kul att höra att Lakers U-Lag får lite positiva framgångar trots dåligt med Istid, De lyckas att hålla igång många Spelare och Lag, DETTA att MÅNGA spelar kommer att ge talanger till slut, sen kommer de nya Träningshallarna stå färdiga lagom till att Dessa nu unga Spelare ska börja träna 4- ispass i veckan, det går utan mycket istid, bara man gör på rätt sätt :wink: , givetvis med istid också men istiden får vänta två år.

ps. det kan faktiskt vara så att en av anledningarna till att så många spelar Hockey i Lakers är just brist på istid, med mer istid i unga år så finns risken att många slutar för tidigt.
Det verkar som det går bra. Grattis ! Då kanske ni har en egen allsvensk spelare om 5 år.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Bra koll du verkar ha! :lol:

Säger bara Gäääry...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Och ,,Du är hellre på vårt forum än följer Ditt lag ,....men jag förstår möter man ett lag från Allsvenskan så har jag full förståelse.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Sköna_Gröna wrote:
NEDOMANSKY wrote:Riktigt kul att höra att Lakers U-Lag får lite positiva framgångar trots dåligt med Istid, De lyckas att hålla igång många Spelare och Lag, DETTA att MÅNGA spelar kommer att ge talanger till slut, sen kommer de nya Träningshallarna stå färdiga lagom till att Dessa nu unga Spelare ska börja träna 4- ispass i veckan, det går utan mycket istid, bara man gör på rätt sätt :wink: , givetvis med istid också men istiden får vänta två år.

Det verkar som det går bra. Grattis ! Då kanske ni har en egen allsvensk spelare om 5 år.
Ursäkta mig!!!!! Har vi inte det ?! :evil:
Once a laker, always a laker!
Dame E
Forumamatör

Post by Dame E »

Men snälla någon, gläds och njut av att det finns en framtid!!
Här sliter tjejerna och ungdomslagen i sitt anletes svett på helt orimliga villkor... snart handlar det väl om landhockey för att istiderna inte räcker till!! Men hörni, kom och heja fram dem istället för att spekulera så mycket!! Var fanns förresten alla lakersfans på tjejernas match i lördags? Inser ngn att de befinner sig i en, visserligen liten men ändå, elitserie?? Gott mos!! Grattis tjejer!!
Och grattis ni andra i ungdomslagen och i juniorerna som vinner cuper och matcher och har kul på isen! (även om isen verkar vara nära nog obefintlig här i Växjö....)
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Dame E wrote:Men snälla någon, gläds och njut av att det finns en framtid!!
Här sliter tjejerna och ungdomslagen i sitt anletes svett på helt orimliga villkor... snart handlar det väl om landhockey för att istiderna inte räcker till!! Men hörni, kom och heja fram dem istället för att spekulera så mycket!! Var fanns förresten alla lakersfans på tjejernas match i lördags? Inser ngn att de befinner sig i en, visserligen liten men ändå, elitserie?? Gott mos!! Grattis tjejer!!
Och grattis ni andra i ungdomslagen och i juniorerna som vinner cuper och matcher och har kul på isen! (även om isen verkar vara nära nog obefintlig här i Växjö....)
Hade jag bara vetat om att det varit match så hade du iaf sett mig i Lakerdome. Matchen var dock väldigt dåligt påannonserat från klubbens sida.. :(
Åk skridskor luajävel!
Post Reply