Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
Det råder lite oklarheter kring det, han har kontrakt men iochmed att han stack till (utlånades) till Karlskrona och att våran nya sportchef inte har sett honom spela denna säsongen så är det inte helt säkert att han gör det, men vi hoppas givetvis att sportchef Dag Larsson tar honom till nåder och låter honom få sin revanch som Jimmie har sagt till tidningarna att han vill ha liksom resterande IK också suktar efter, säsongen 07/08 kan bli riktigt bra om vi nu får ihop den där super linen som alla snackar om...
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Ja vi får väl "hoppas" att han stannar. För vem ska annars tvätta lastbilarna ?johannes_23 wrote:Det råder lite oklarheter kring det, han har kontrakt men iochmed att han stack till (utlånades) till Karlskrona och att våran nya sportchef inte har sett honom spela denna säsongen så är det inte helt säkert att han gör det, men vi hoppas givetvis att sportchef Dag Larsson tar honom till nåder och låter honom få sin revanch som Jimmie har sagt till tidningarna att han vill ha liksom resterande IK också suktar efter, säsongen 07/08 kan bli riktigt bra om vi nu får ihop den där super linen som alla snackar om...

Once a laker, always a laker!
- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Det är inte lätt för dig att veta vad som försegick med Jimmie under Troja tiden. Det här med lastbilar har med vad herr Svensson hade för jobb vid sidan av hockeyn och hur synd smp framställde det om honom som var tvungen att jobba vid sidan av hockeyn till skillnad från Shjoin Podein som "bara" behövde spela hockey. Reportage i samband med en oerhört viktig match mellan Lakers och troja som lakers senare vann. Då skanderade LL : Du kan få tvätta våran lastbil, Jimmie ska få tvätta våran lastbil ! För att hjälpa till att få honom ur balans med lyckat resultat.johannes_23 wrote:Är det till att vara ironisk, aja inte mig emot alla kan inte gilla alla, men jag kan iallafall utan att vara ironisk säga att ni är den klack jag gillar bäst förutom oss själva i moore support dåKan ju också passa på att fråga ner herr Markusson tänkt skriva på??
Är inte lika säker på att vår 38 är vår 38 längre men tiden får väl förhoppningsvis visa att jag har fel. Moore suport med trumma om jag får välja

Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
- johannes_24
- Forumentusiast
Japp när vårat trummbatteri drar igång så är det något magiskt i IK spelarnas ögon som börjar glimmra nio av tio gånger så blir det mål när vi dunkar på i anfallszon det är häftigt att se hur alla spelarna hittar nya krafter på nått sätt alla lag som kommer till våran arena vet att första tio och sista tio av matchen då blir det problems dom blir så tillbaka trykta att det nästan står tre utespelare tillsammans med målvakten i mjålgården (skämtåsido) Nej men vi är som sagt bra om vi vill och ni mede, älskar personligen läktarmatcherna mot er och drömmer om att få möta er borta första omgången nästa säsong med
Väll mött Mvh Johannes Gerdehag med i moore support till den dag jag trillar pinn, jag kan förövrigt tillägga att våran lagkapten lämnade IK idag. Frågan är om han väljer Almtuna eller Danmark (Odense) Samt att en riktigt bra spelare kritar på för IK innan veckan är slut 

- johannes_24
- Forumentusiast
På grund av en föredetta spelare i IK Oskarshamn som heter Sketer Moore han är/var allas vår förebild han var en drömlirare i IK under det glada 90 talet när vi klättrade som mest i tabellen så var det hans förtjänst att vi tog oss uppåt, personligen tycker jag att det är märkligt att hans tröja inte hissades i taket när han var här på besök sist...Men som sagt han är en av dom största i IK genom tiderna därav vårat namn.
- johannes_24
- Forumentusiast
- johannes_24
- Forumentusiast
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... n/1.603067Stoffe wrote:Rögle verkar ju bli av med både Carlsson och Zackrisson. Går att jämföra med BOIS och Pikkarinen
Så brukar det vara. Ni har upplevt det, de flesta lagen har upplevt det. Det går bra i början, sen blir det fel. Hur många lag har bytt tränare helt smärtfritt?alfax wrote:Vad säger Du ,han som var en GUD i Ängelholm i höstas
Bobo verkar inte vara alltför förvånad eller besviken så det är nog inte helt oväntat, med tanke på att han bröt kontraktet i januari och har ryktats vara klar för andra klubbar ett tag.
- johannes_24
- Forumentusiast
- Linkankopia
- Forumproffs
Är det samme Skeeter Moore som spelade i Södertälje för en herrans massa år sedan månne?johannes_23 wrote:På grund av en föredetta spelare i IK Oskarshamn som heter Sketer Moore han är/var allas vår förebild han var en drömlirare i IK under det glada 90 talet när vi klättrade som mest i tabellen så var det hans förtjänst att vi tog oss uppåt, personligen tycker jag att det är märkligt att hans tröja inte hissades i taket när han var här på besök sist...Men som sagt han är en av dom största i IK genom tiderna därav vårat namn.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- Forumdemon
- johannes_24
- Forumentusiast
Har inte en aning om han lirat i SSK men jag är faktiskt osäker på det har för mig att han kom direkt till oss från USA och åkte hem direkt igen när hans kontrakt på ett par säsonger var slut, självklart skulle jag också byta jobb om jag fick mer betalt någonannanstans men det svider ändån när lagkaptenen gör så här, nya fakta i IK, Andreas Lundin har förlängt, Per Deblom fick inte nytt kontrakt, IK vill behålla Hallgren men säger ända till oskarshamnstidningen att det inte finns plats för honom?? Just nu förstår jag inte alls hur dom tänker i IK Hallgren anser jag är ett måste att behålla han och Valdix kompletterar varandra perfekt, därför är jag ordentligt orolig just nu för nu jublar dom lakejerna som vill ha Hallgren till lakers där jag INTE vill se honom!