Kval till allsvenskan-tråden
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kval till allsvenskan-tråden
Huddinge malde ner Borås,Klasen o Axelsson verkar fortfarande vara heta!Piteå har vänt 0-3 till 3-3 just nu mot Väsby
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Forumdemon
-
- Forumamatör
-
- Forumdemon
Lakers00 wrote:Det är ungefär som att säga att ni har mycket kvar att lära er av Skånes Stolthet Malmö Redhawks.
Nja inte riktigt va?
Malmö = 277 000 invånare
Ängelholm = 38 000 invånare
Tingsryd = 12 700
Växjö = 78 000
Malmö = publiksnitt KS 4091 = 1.5% av Malmös befolkning
Rögle = publiksnitt KS 3641 = 9.5% av Ängelholms befolkning
Tingsryd = publiksnitt 2683 = 21% av Tingsryds befolkning
Växjö = publiksnitt PO 2672 = 3.4% av Växjös befolkning
Men även vi har att lära av Tingsryd!
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
Sen ska man komma ihåg att man kan redovisa publiksiffran på två olika sätt. I Armhåla räknar man antal sålda biljetter. Vet någon match i grundserien där man påstod att publiksiffran va runt 4000. I verkligheten var där max 2700 pers.
I Ängelholm räknas bara den publik som är i ishallen. Antalet biljetter till dagens match var troligtvis näst intill slut. Ändå skrevs publiksiffran till blygsamma 3871. I det långa loppet kan det betyda att vi sålt flera tusen biljetter mer än vad publiksiffran säger.
I Ängelholm räknas bara den publik som är i ishallen. Antalet biljetter till dagens match var troligtvis näst intill slut. Ändå skrevs publiksiffran till blygsamma 3871. I det långa loppet kan det betyda att vi sålt flera tusen biljetter mer än vad publiksiffran säger.
med så mycket folk på läktaren behöver nog inte Ta allt i fickan betala ut svarta löner!Skall bli kul om dom går upp igen och se om Peter,Tomas och Calle spelar allsvenskt igen eller om dom väljer o plocka upp ett nytt lag till allsvenskan igen nästa säsong!
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Herr Oberst wrote:Sen ska man komma ihåg att man kan redovisa publiksiffran på två olika sätt. I Armhåla räknar man antal sålda biljetter. Vet någon match i grundserien där man påstod att publiksiffran va runt 4000. I verkligheten var där max 2700 pers.
Enl .Mif.s sätt att räkna så var nog publiksiffran över 10.000 idag i Ängelholm Tycker det är fantastiskt duktig att få folk att köpa biljett utan att de går på matchen
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumdemon
Lobo wrote:Nu är ni väll inne i fel tråd va ? handlar om spel för att ta sig till allsvenskan även om rögle lär göra det iaf.
Ja,hitills har de gjort allt rätt för att ta sig dit
Nu återgår vi till tråden. Och då verkar det vara öppet bakom Huddinge som kommer från allsvenskan och klarar detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumdemon
nu kom vi verkligen långt ifrån ämnet!
detta forum är väl inte direkt känt för sina sympatier med skåne(=Rögle),taif o troja?så jag förstår inte din reaktion riktigt..
vi har ju iaf som det verkar dock ha haft lite fina tankar om ett malmölag,limhamn?
detta forum är väl inte direkt känt för sina sympatier med skåne(=Rögle),taif o troja?så jag förstår inte din reaktion riktigt..
vi har ju iaf som det verkar dock ha haft lite fina tankar om ett malmölag,limhamn?
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Herr Oberst wrote:Lakers00 wrote:Det är ungefär som att säga att ni har mycket kvar att lära er av Skånes Stolthet Malmö Redhawks.
Nja inte riktigt va?
Malmö = 277 000 invånare
Ängelholm = 38 000 invånare
Tingsryd = 12 700
Växjö = 78 000
Malmö = publiksnitt KS 4091 = 1.5% av Malmös befolkning
Rögle = publiksnitt KS 3641 = 9.5% av Ängelholms befolkning
Tingsryd = publiksnitt 2683 = 21% av Tingsryds befolkning
Växjö = publiksnitt PO 2672 = 3.4% av Växjös befolkning
Men även vi har att lära av Tingsryd!
Procenten stämmer säkert men både du jag och alla andra hockeyvänner vet att hos många klubbar inklusive RBk kommer mer än 50% av hockeypubliken utanför orterna / städerna.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Skit i varifrån folk kommer. Mycket folk är ofta = underbar stämning. Det måste väl ändå vara det som räknas.
Hur många här är det inte som håller på ett lag i Premier league (fotboll*L*) ??? Jag är inte från Manchester följer ändå slaviskt United i alla lägen.
Hursomhelst grattis TAIF till segern idag. Men måste medge att jag med viss "fruktan" tror det kan bli jobbigt med Taif i allsvenskan.
Hur många här är det inte som håller på ett lag i Premier league (fotboll*L*) ??? Jag är inte från Manchester följer ändå slaviskt United i alla lägen.
Hursomhelst grattis TAIF till segern idag. Men måste medge att jag med viss "fruktan" tror det kan bli jobbigt med Taif i allsvenskan.
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- Forumdemon
Mycket kan ju fortfarande hända, men det lutar ju åt att vi får se knätofsarna i Lakerdome även nästa säsong! Verkar bli som jag tippade på förhand, att det kommer stå mellan SSK, SAIK o Rödhökarna...
Edit: Oops, fel tråd!
Edit: Oops, fel tråd!
Last edited by ruppo on 18 March 2007, 11:28, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
TAIF öser på. Laget som med nöd och näppe gick vidare från grundserien är allstå och nosar på en hockeyallsvensk plats - intressant. Har man som lag tagit sig till den sista allsvenska utgallringen så har man gjort det bra, inget snack om den saken. Men som vi alla vet så kostar det att ligga på topp - hockeyallsvenskan är inget undantag.
Har TAIF de ekonomiska musklerna (om de nu avancerar) för att kunna göra sig själva rätttvisa i hockeyallsvenskan? Nu kan jag inte säga exakt vad TAIF omsätter, men en utter brölade att dom drog runt representationslaget på cirkus 7-8 miljoner. Nu är jag ingen mästare i kung-fu gällande matematiska termer - men en dubblad omsättning vill det nog till för TAIF's del om de skulle ta klivet upp. Och detta skall finansieras utan vare sig vita blodkroppar eller sommarjobbare. (:wink:)
Faktiskt, med handen på hockeyhjärtat - ett hett hockey(läns)derby nästa säsong? Ja tack!
/T5!!
Har TAIF de ekonomiska musklerna (om de nu avancerar) för att kunna göra sig själva rätttvisa i hockeyallsvenskan? Nu kan jag inte säga exakt vad TAIF omsätter, men en utter brölade att dom drog runt representationslaget på cirkus 7-8 miljoner. Nu är jag ingen mästare i kung-fu gällande matematiska termer - men en dubblad omsättning vill det nog till för TAIF's del om de skulle ta klivet upp. Och detta skall finansieras utan vare sig vita blodkroppar eller sommarjobbare. (:wink:)
Faktiskt, med handen på hockeyhjärtat - ett hett hockey(läns)derby nästa säsong? Ja tack!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Herr Oberst wrote:Lakersfan_03 wrote:Procenten stämmer säkert men både du jag och alla andra hockeyvänner vet att hos många klubbar inklusive RBk kommer mer än 50% av hockeypubliken utanför orterna / städerna.
Nä det där känner jag inte till. Berätta gärna var du fått dina siffror ifrån.
du vet själv att så många är inte från endast Ängelholm. Samma sak gällande leksand , 50 % av sin befolkning på en del matcher är inte lite. Halva byn kollar ej på hockeyn.
Samma sak gäller växjö mycket folk kommer utifrån också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Varanen wrote:Hur visar vi att HV är bäst? Bästa laget i Kronoberg menar du säkert.
Jag skrev när de kommer till Allsvenskan visar vi vilket lag som är småländska laget i Allsvenskan , kanske skrev det lite otydligt..