Vi lägger ner Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
AP alla backade inte ur men tyvärr hjälpte det inte för vi var förfå helt enkelt.idag är det många som stöttar lakers på ett helt annat sätt än vad det var när HC gick i graven.Men även här kan vi bli bättre, för som det har sagt i en annan tråd.Tillsammans kan man flytta berg eller i detta fall.Hjälpa lakers så att de har råd att satsa på undommarna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Linkankopia
- Forumproffs
Jag tycker om detta forum fast jag inte ens håller på Växjö....Är jag knäpp eller ? 

www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Men - om du gnäller på de som gnäller. Vilken kategori tillhör DU då?GS wrote:Jo det är helt rätt Räven att ett levande forum innebär att man skall kunna lufta sina åsikter, men däremot så är det ordbajseri om man i inlägg efter inlägg enbart rablar samma sak för då tycker jag inte att det tillför debatten speciellt mycket utan bara blir upprepningar och som i vissa fall personliga vendettor mot vissa personer.Räven wrote:Precis detta är ett forum till för, nämligen att uttrycka sina synpunkter. Precis de synpunkter som man har och inte andras.
Självklart skall man få komma med kretik och åsikter mot vad som sker, men då bör det också vara konstruktivt och kanske också innehålla farslag på förändringar och det ser i alla fall inte jag mycket av just nu, utan nu handlar det oftast mest om att klaga bara för klagandets skull verkar det som.
Det klagas över att vi inte värvar tillräckligt bra spelare, tränare osv samtidigt i en annan tråd så är det skandal att vi ej satsar på våra juniorer, vi skriker efter att laget skall ligga i toppen och fajtas i serien samtidigt så skall vi ha en stabil ekonomi och hur Lakers än verkar göra så är det inte nog bra enligt vissa här.
Jag vågar inte ens tänka tanken på om vi nu skulle köra på som vissa vill här inne och värva spelare och tränare ur yttersta eliten för att sedan barka åt helvete ekonomiskt och behöva göra en "Nybban" och börja tigga extra pengar från både sponsorer och oss i publiken.
Vad jag eftersträvar är lite nyans och balans på kretiken och att redan nu börja spy galla över trupp och de förvärv som görs av Evertsson och co tycker jag är hårresande för vem av oss har insikten och vet hur slutresultatet blir så här ett par veckor efter förra säsongen är slut?
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
NEDOMANSKY wrote:Optimisten blir OFTA besviken, Pessimisten SÄLLAN
Ett litet tillägg till det du säger:
Optimisten blir ofta besviken men ÄR sällan besviken, pessimisten blir sällan besviken men ÄR besviken för det mesta.
(Vilket innebär att pessimisten blir ju sällan besviken över specifika händelser, men däremot går han ju omkring och är besviken all den övriga tiden, man kan säga att det är i nederlaget som han är i sitt esse)

hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Känns totalt meningslöst att lösa medlemsavgiften iår.Så dålig som Lakers sportchef är(enligt vissa) så kommer det att gå åt helvete för oss. Troja och Taif kommer att gå förbi redan nästa år.Så lägg ner lakers kvick så vi slipper detta lidandet 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag har medlemsavgiften betald även detta och nästa år betald och kommer med glädje betala den i framtiden också tack vare vi har en STYRELSE och EN SPORTCHEF som ser till att VI går framåt!!!
(och plockar bort de som inte faller in i ramen ang. vissa juniorer som inte accepterar villkoren).
Jag säger bara VÄLKOMMEN Emil Rantatallu Roman(felstavat
)Du är en av dem som kämpar för att ta en plats utan gnäll!!Eller att Jerry - troja lockar.
(och plockar bort de som inte faller in i ramen ang. vissa juniorer som inte accepterar villkoren).
Jag säger bara VÄLKOMMEN Emil Rantatallu Roman(felstavat

Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Stackars GS...Nu ligger han där med ansiktet i leran. Nertryckt av folk som dunkar i hans alltmer krökta rygg och till slut inte drar sig för att hoppa på den stackarn där han ligger. Men, men, han kan ju i vart fall glädja sig med att mellan tuggorna av leran som silas mellan hans tänder och gyttjan som tränger ner i hans lungor när han kippar efter andan så kommer även ett glatt hurra-rop eller tre för hans enorma konstruktivitet och optimism...eller, vänta lite...är det inte så att även GS inlägg var ytterligare ett negativt, destruktivt och gnälligt sådant, om än riktat bort från vår styrelse, våra spelare, och alla våra trägna ideella krafter och mot det pack som i och för sig kommer på matcherna, men inte drar sig för att lufta lungorna med hur värdelösa de är som förlorade igen.
Nåja, kanske är det ändå på det viset att det är mycket lättare att berätta om alla felen i det som någon annan redan har gjort än om alla rätten i det som ingen har tänkt på ännu? Även GS väljer här den breda vägen, framför den smala där risken att stiga snett är tio mot en.
Nog om det...ner i leran med dig GS, och dra dig inte för att lufta dina lungor igen om det som andas ut är av denna kaliber. Bara ingen tror att den häst du satt på var särskilt hög. Och väl är väl det med tanke på att du i så fall hade varit den första att träffas av splittret när din sten fick hela glashuset att trilla ner.
Heja heja heja Lakers...VLH är de....?
Nåja, kanske är det ändå på det viset att det är mycket lättare att berätta om alla felen i det som någon annan redan har gjort än om alla rätten i det som ingen har tänkt på ännu? Även GS väljer här den breda vägen, framför den smala där risken att stiga snett är tio mot en.
Nog om det...ner i leran med dig GS, och dra dig inte för att lufta dina lungor igen om det som andas ut är av denna kaliber. Bara ingen tror att den häst du satt på var särskilt hög. Och väl är väl det med tanke på att du i så fall hade varit den första att träffas av splittret när din sten fick hela glashuset att trilla ner.
Heja heja heja Lakers...VLH är de....?
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Nu börjar man ju undra....
Att klubbchefen behöver ta en paus är inget säkert tecken på att man lägger ner Lakers, ej heller att man åter igen missat inbetalningar - sånt är slarvigt men händer då och då. Men dessa saker tillsammans med Den Totala Tystnaden kan vara mycket väl vara tecken på nedläggning.
Vem fan är Erik Lindhagen? Nu har det gått ett par dygn sedan han enligt rykte skulle vara klar för Kronobergs hockeystolthet, men inte ett ord står om detta på hemsidan. Vad sysslar man med?
Är det någon som sett Jan Karlsson? Han lär visst träna Växjö Lakers kommande säsong? Vad han har för tankar och visioner med denna syssla hade jag som hockeyintresserad supporter gärna velat veta.
En annan sak som skulle vara intressant att veta är hur sportchefen Henrik Evertsson tänkt när han lämnar kontraktförslag till en höftledsskadad transatlant. Och vad svarade kanadensaren på förslaget? Är DÁrcy McConvey nu att räkna som en tvättäkta Lakers-krigare?
Har man som målsättning att höja ribban ytterligare såväl sportsligt som ekonomiskt anser inte jag det är rätt taktik att anhängare och supportrar inte får någon information om detta. Ska man öka draget kring klubben och hockeyn i stan eller kanske lägga ner klubben?
Någon som vet kan väl skriva en rad.
Att klubbchefen behöver ta en paus är inget säkert tecken på att man lägger ner Lakers, ej heller att man åter igen missat inbetalningar - sånt är slarvigt men händer då och då. Men dessa saker tillsammans med Den Totala Tystnaden kan vara mycket väl vara tecken på nedläggning.
Vem fan är Erik Lindhagen? Nu har det gått ett par dygn sedan han enligt rykte skulle vara klar för Kronobergs hockeystolthet, men inte ett ord står om detta på hemsidan. Vad sysslar man med?
Är det någon som sett Jan Karlsson? Han lär visst träna Växjö Lakers kommande säsong? Vad han har för tankar och visioner med denna syssla hade jag som hockeyintresserad supporter gärna velat veta.
En annan sak som skulle vara intressant att veta är hur sportchefen Henrik Evertsson tänkt när han lämnar kontraktförslag till en höftledsskadad transatlant. Och vad svarade kanadensaren på förslaget? Är DÁrcy McConvey nu att räkna som en tvättäkta Lakers-krigare?
Har man som målsättning att höja ribban ytterligare såväl sportsligt som ekonomiskt anser inte jag det är rätt taktik att anhängare och supportrar inte får någon information om detta. Ska man öka draget kring klubben och hockeyn i stan eller kanske lägga ner klubben?
Någon som vet kan väl skriva en rad.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Intressanta och förbannat angelägna frågeställningar du för fram Primeau.
Det må så vara att Växjö Lakers i dagsläget inte har någon kontinuerligt ansvarig skribent på representationssidan - vilket är oerhört synd. Men i alla fulla fall så borde det väl för jäsingen ligga i Växjö Lakers intresse gentemot oss betalande supporters att man har en presentation av den nya Lakerskrigaren. Det pratas så vitt och brett om satsningar och det ena med det fjärde och så ger man fan i att ha en attraktiv och uppdaterad representationssida. Det är definitivt inte bra. Evertsson och Company har uppenbarligen en annan syn på saken. Men det var ju en himla tur att representationssidan var fit for fight och uppdaterades när det skulle annonseras och tiggas om supporterspelaren. Tsss...
/T5!!
Det må så vara att Växjö Lakers i dagsläget inte har någon kontinuerligt ansvarig skribent på representationssidan - vilket är oerhört synd. Men i alla fulla fall så borde det väl för jäsingen ligga i Växjö Lakers intresse gentemot oss betalande supporters att man har en presentation av den nya Lakerskrigaren. Det pratas så vitt och brett om satsningar och det ena med det fjärde och så ger man fan i att ha en attraktiv och uppdaterad representationssida. Det är definitivt inte bra. Evertsson och Company har uppenbarligen en annan syn på saken. Men det var ju en himla tur att representationssidan var fit for fight och uppdaterades när det skulle annonseras och tiggas om supporterspelaren. Tsss...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Har personen som administrerade hemsidan slutat har jag full förståelse för att standarden temporärt sjunker. Men från att ha varit en riktigt jävla bra hemsida med intervjuer, bilder och artiklar utlagda i sånt tempo att ingen grävande SMP-murvel i världen hängde med, har nu hemsidan förvandlats till stillbilds-tv. Ett i min mening ganska stort kliv bakåt.
Uppenbarligen kan någon med tekniken, en sommarhälsning lades ju ut här om dagen. Det borde inte ta mer än en halvtimme, max en timme, att ringa upp t ex. Erik Lindhagen och ställa lite frågor vad han tror om sig sjäv och sina framtida utsikter i Kronobergs förnämsta hockeylag, och efter detta publicera en ynka liten artikel på hemsidan. Och när man ändå har telefonen i hand kan man ringa och hälsa på Jan Karlsson och fråga om han är på plats i stan och be honom isåfall berätta om sina första intryck av klubben. Är han inte på plats tycker jag man kan fråga när han tror att han kommer träffa killarna i laget mm. Därefter lägger man ut en sammanfattning av vad han svarar. Jag tror faktiskt vi är flera 1000 (tusen) som är intresserade av detta.
Uppenbarligen kan någon med tekniken, en sommarhälsning lades ju ut här om dagen. Det borde inte ta mer än en halvtimme, max en timme, att ringa upp t ex. Erik Lindhagen och ställa lite frågor vad han tror om sig sjäv och sina framtida utsikter i Kronobergs förnämsta hockeylag, och efter detta publicera en ynka liten artikel på hemsidan. Och när man ändå har telefonen i hand kan man ringa och hälsa på Jan Karlsson och fråga om han är på plats i stan och be honom isåfall berätta om sina första intryck av klubben. Är han inte på plats tycker jag man kan fråga när han tror att han kommer träffa killarna i laget mm. Därefter lägger man ut en sammanfattning av vad han svarar. Jag tror faktiskt vi är flera 1000 (tusen) som är intresserade av detta.
Ja, som det står i sommarhälsningen, "försöka hålla sidan så uppdaterad som möjligt", är ju en ambitionsnivå som rimmar dåligt med Lakers ambitioner i övrigt på det sportsliga planet.
Vore definitivt på sin plats med lite info kring strategi och bakgrund till kanadickvärvningen när frågetecknen står som spön i backen både hos närmat sörjande och hos lite längre ifrån sörjande.
För värvningen har väl knappast gjorts på en höft? Ber genast om ursäkt för den. Skador är inget att skämta om.
Vore definitivt på sin plats med lite info kring strategi och bakgrund till kanadickvärvningen när frågetecknen står som spön i backen både hos närmat sörjande och hos lite längre ifrån sörjande.
För värvningen har väl knappast gjorts på en höft? Ber genast om ursäkt för den. Skador är inget att skämta om.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Supporter,
gå in på www.vaxjolakers.se och läs om senaste nyförvärven.
Nej, jag menar inte Jarno Pikkarainen´s ersättare Peter Ström som värvades i mitten av april.
Nej, jag menar inte Jarno Pikkarainen´s ersättare Peter Ström som värvades i mitten av april.
-
- Inaktiverad användare
Jag har som vanligt FULLT förtroende för De som styr Lakersskutan
, även om De scoutar fel, sparkar Spelare/Tränare, tar Time-Out för misstänkt vanskötsel av pengar eller behöver ta det lugnt, slutar som Webbansvarig(Frågan VARFÖR är Ställd???) osv.
Tycker nog att det börjar kännas en aning olyckligt att en missad inbetalning på ca. 25.000kr sammanfaller med att det ANSTÄLLS ytterligare personer som ska AVLÖNAS för att sköta inkommande/utgående pengar samt KIOSKverksamhet
.
Tycker det är utsugarvarning på detta som i De flesta klubbar sköts ideelt samt av en fungerande Styrelse(Pengar IN/UT), dessutom finns det redan anställda personer som sköter sponsorverksamheten.
Dessutom så är det en klassiker när Klubbar går i fällan att räkna med pengar från sponsorer INNAN DESSA har betalt in summan, likt Röda korset-Galor i TV`n.
Halmstad Hammers föll som ett Korthus när det började anställas diverse personer till olika uppdrag.
Men som vanligt så är väl Mina funderingar bara påhopp och negativt bjäfs, i sammanhanget så tycker jag dock att Everts värvningar är OK.
"Den som lever får se, och kan säga vad var det Jag sa"

Tycker nog att det börjar kännas en aning olyckligt att en missad inbetalning på ca. 25.000kr sammanfaller med att det ANSTÄLLS ytterligare personer som ska AVLÖNAS för att sköta inkommande/utgående pengar samt KIOSKverksamhet

Tycker det är utsugarvarning på detta som i De flesta klubbar sköts ideelt samt av en fungerande Styrelse(Pengar IN/UT), dessutom finns det redan anställda personer som sköter sponsorverksamheten.
Dessutom så är det en klassiker när Klubbar går i fällan att räkna med pengar från sponsorer INNAN DESSA har betalt in summan, likt Röda korset-Galor i TV`n.
Halmstad Hammers föll som ett Korthus när det började anställas diverse personer till olika uppdrag.
Men som vanligt så är väl Mina funderingar bara påhopp och negativt bjäfs, i sammanhanget så tycker jag dock att Everts värvningar är OK.
"Den som lever får se, och kan säga vad var det Jag sa"

In Hinkum Veritas
...
Det var i alla fall så jag tolkade ditt inlägg angående Ström och Jarno.Primeau wrote:Supporter,
Du saknas en motivering varför du tycker att värvnignarna är dåliga.
Vad är det för spelare du vill ha egentligen? Bara elitseriespelare? Bara NHL spelare? Vi har bara en omsättning på 20 miljoner:-, inte ens i närheten av vad elitserielagen omsätter. Man kan inte köpa mer än vad plånboken tillåter, eller hur?
Evertsson ville ha mer erfarenhet och rutin i laget inför 07/08. Där kan jag bla märka Ström, Helmersson, Magnusson, samtliga med elitserierutin.
EN värvning kan även jag tycka är något märklig på förhand av den skadade kanadensaren. Annars ska vi nog vara försiktiga med att kritisera Evertsson innan vi har sett vad laget presterat ute på isen.
Jag tycker laget ser starkt ut, med bla Marsh som extra krydda.
Om nu Lakers hemsida (som verkar ha begått självmord) inte kan informera oss så vi får svar på alla våra frågor, som just nu bara består av en massa spekulationer, tycker jag att Smp är skyldiga att intervjua Evertsson så vi supporters, t.ex. alla härinne på Forumet får svar på detta, bla angående kanadensaren.
Supporter;
Hold your horses. Primeau har inte kissat på några av nyförvärven. Däremot så ifrågasätter han uppdateringen av representationssidan vilket är fullt förståeligt eftersom att det är pinsam gärsgårdsvarning på den för tillfället. Dock så håller jag med dig om Smålandsposten. Vi betalande supporters får väl börja att mer initierat läsa den eftersom att det är där som saker och ting händer. Uppenbarligen.
Annat var det när 'Z' höll i magisterpinnen. Då flödade intervjuerna och reportagen på representationssidan. Till och med webb-tv introducerades. För att inte tala om radion, införsnacket, som sändes inför varje hemmamatch (PowerPlay). Intresset kring hemsidan var på topp. Nu är Växjö Lakers ett hårt satsande lag på framåtgång - representationssidan håller inte samma klass. Bedrövligt men sant. Jag vill inte kasta sten på lirarana som gör vad dom kan för tillfället, all heder till er. Men de ansvariga (Evertsson...) borde ju för i hela helfvetet prioritera så att det finns resurser som kontinuerligt sköter uppdateringen av Växjö Lakers representationssida.
Primeau;
Jan Karlsson - who?
Fredrik Hellgren - who?
Erik Lindhagen - who?
Henrik Evertsson - me know!
/T5!!
Hold your horses. Primeau har inte kissat på några av nyförvärven. Däremot så ifrågasätter han uppdateringen av representationssidan vilket är fullt förståeligt eftersom att det är pinsam gärsgårdsvarning på den för tillfället. Dock så håller jag med dig om Smålandsposten. Vi betalande supporters får väl börja att mer initierat läsa den eftersom att det är där som saker och ting händer. Uppenbarligen.
Annat var det när 'Z' höll i magisterpinnen. Då flödade intervjuerna och reportagen på representationssidan. Till och med webb-tv introducerades. För att inte tala om radion, införsnacket, som sändes inför varje hemmamatch (PowerPlay). Intresset kring hemsidan var på topp. Nu är Växjö Lakers ett hårt satsande lag på framåtgång - representationssidan håller inte samma klass. Bedrövligt men sant. Jag vill inte kasta sten på lirarana som gör vad dom kan för tillfället, all heder till er. Men de ansvariga (Evertsson...) borde ju för i hela helfvetet prioritera så att det finns resurser som kontinuerligt sköter uppdateringen av Växjö Lakers representationssida.
Primeau;
Jan Karlsson - who?
Fredrik Hellgren - who?
Erik Lindhagen - who?
Henrik Evertsson - me know!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
...
Inte lätt att veta vad han menar
Han skriver ju och syftar på nyförvärven (se ovan). Jag tolkade det som att han inte tyckte att nyförvärven håller måttet, men då förstår jag att han menade presentationerna. Där håller jag fullständigt med.