Vi lägger ner Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

GS
Forumdemon

Vi lägger ner Lakers

Post by GS »

Med tanke på den mer och mer negativa synen på allt som händer inom Lakers oavsett om det gäller rekrytering av huvudtränare, ass tränare, spelare, hur styrelsen sköter sitt jobb jag snart skall väl alla förståsigpåare som verkar finnas här inne också klargöra för materialarna hur klubbor skall lindas, skridskorna slipas och tröjorna tvättas för det är väl heller ingen byxad till att veta inom Lakers organisation.

Jag kan inte för mitt liv begripa hur klubben klarat sig som dom gjort och lyckats skapa en stabil ekonomisk grund, en sportslig framgång där vi nu är ett etablerat lag i näst högsta ligan, med sådan amatörer som vi verka ha både som sportchef, styrelse, tränare och spelare om man skall lyssna på vissa gnällrövar och experter här inne.

Och återigen jag må kallas ryggdunkare av er och det tar jag mer än gärna, hellre det än att klassas som värsta negativa gnällröven och bara leta efter fel och brister.
Jag fattar inte hur vissa av våra styrelsemedlemmar klarar av sina civila åtagande som företagsledare mm för detta med ledarskap och ekonomi verkar dom inte ha en aning om om man skall tro vissa här inne.

Jag hoppas att Nedomysel med följe går i täten in på nästa årsmöte och ställer sig rakryggad upp där och talar om sin syn på hur dåligt allt sköts och kräver styrelsen avgång för så mycket män är ni väl, ni alla som har så mycket att påpeka om bristerna hur föreningen sköts. Visa nu vad ni går för, för någon måste ju rädda klubben så det inte barkar åt helvete som ni vill påpeka i allt som klubben nu gör.

NU lär det väl bli storm och ta det via PM då om ni nu bara skall dräpa mig så slipper alla andra läsa om det.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

:golfclap:

oj, nu dunkade jag visst GS rygg, jag borde förstås ha sagt :notOK: till dina åsikter.

Men ändå så säger jag :golfclap:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag DUNKAR,DUNKAR ,DUNKAR din rygg GS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sannare ord än dina får man leta efter och aldrig hitta!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Underbart att läsa!! :clap: :clap:
91:an Hjalmarsson
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ryggdunkar er alla :D :D
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lakers18
Forumamatör

Post by Lakers18 »

Så rätt. Träd fram på årsmötet och ge er till känna.

Dunk Dunk GS
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

spritdunk!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis detta är ett forum till för, nämligen att uttrycka sina synpunkter. Precis de synpunkter som man har och inte andras.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakers18 wrote:Så rätt. Träd fram på årsmötet och ge er till känna.

Dunk Dunk GS
En förutsättning är att man är medlem för att besöka årsmötet.Kobe 71 har sagt att han kommer aldrig att bli det ,hur det är med övriga vet jag inte.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Skit också, jag som såg fram emot det!
Kan ni inte ändra reglerna :D
GS
Forumdemon

Post by GS »

Räven wrote:Precis detta är ett forum till för, nämligen att uttrycka sina synpunkter. Precis de synpunkter som man har och inte andras.
Jo det är helt rätt Räven att ett levande forum innebär att man skall kunna lufta sina åsikter, men däremot så är det ordbajseri om man i inlägg efter inlägg enbart rablar samma sak för då tycker jag inte att det tillför debatten speciellt mycket utan bara blir upprepningar och som i vissa fall personliga vendettor mot vissa personer.
Självklart skall man få komma med kretik och åsikter mot vad som sker, men då bör det också vara konstruktivt och kanske också innehålla farslag på förändringar och det ser i alla fall inte jag mycket av just nu, utan nu handlar det oftast mest om att klaga bara för klagandets skull verkar det som.

Det klagas över att vi inte värvar tillräckligt bra spelare, tränare osv samtidigt i en annan tråd så är det skandal att vi ej satsar på våra juniorer, vi skriker efter att laget skall ligga i toppen och fajtas i serien samtidigt så skall vi ha en stabil ekonomi och hur Lakers än verkar göra så är det inte nog bra enligt vissa här.

Jag vågar inte ens tänka tanken på om vi nu skulle köra på som vissa vill här inne och värva spelare och tränare ur yttersta eliten för att sedan barka åt helvete ekonomiskt och behöva göra en "Nybban" och börja tigga extra pengar från både sponsorer och oss i publiken.

Vad jag eftersträvar är lite nyans och balans på kretiken och att redan nu börja spy galla över trupp och de förvärv som görs av Evertsson och co tycker jag är hårresande för vem av oss har insikten och vet hur slutresultatet blir så här ett par veckor efter förra säsongen är slut?
mänsklig
Forumamatör

Post by mänsklig »

skönt att det finns nägra som inte bara klagar
det roligaste är att man ena sekunden spyr galla över något .och nästa gång är det det bästa som hänt
:x
man behöver inte kunna allt för att vara med
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, men jag håller med dig GS, det du skriver är helt klart konstruktivt och riktigt, samt tänkvärt. Det är lätt att tanklöst klaga på allt, men man måste såklart förstå sammanhangen och vara i verkligheten.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag har också varit väldigt kritisk till styrelsen förut.Men då gällde det jobbet med att få så många som möjligt att upptäcka hur enkelt det är att stötta lakers med en 20a eller mer i månaden när det gällde Lakerspucken och supporterspelaren.Vist kan nog göras än mer på den punkten men som privatperson så är det ju bara att prata sig varm å få sina arbetskamrater att göra lika dant som en annan gör.Nä nu ser vi framåt å låter styrelsen för lakers och lakejerna att visa oss medlemmar och icke medlemmar varför vi tillsammans är så jävla bra som vi är.
Ska inte gnälla på någonting just nu för just nu fungera det å det är huvudsaken.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Bra skrivet GS! :golfclap:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

2 dunkar i ryggen av mig :golfclap:
Once a laker, always a laker!
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

ja fullkomligt enastående, jag finner inte ord :lol: :lol: :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Varför Då :?: 8O :roll: 8) :? :wink:

ALLT är inte dåligt, bara en del, Många framgångsrika Företag strävar efter "Nollfelsprincipen" däremot är det väldigt få som jobbar efter "Ryggdunkarprincipen" somliga av oss förståe VARFÖR :wink:
In Hinkum Veritas
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

så nu är vårt forum ett framgångsrikt företag ?

Vilken idrottsförening i Sverige är ett framgångsrikt företag där ägare plockar ut storavinster?

Vet du hur tongångarna går på styrelsemötetna i VLH ??
Dunkas det mkt ryggar där?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
oskar
Forumamatör

Post by oskar »

Helt rätt GS,.. :golfclap:
i´m the greatest man alive
nr 12

Post by nr 12 »

Vi kan väl ha en tråd, exempelvis denna, där alla ryggdunkare bara skriver positivt om VLH?

Då kan ju vi andra som oroar oss för vårt kära Lakers och inte, just nu, är helt nöjda med inledningen av Silly få skriva av oss på ett sätt som vi blir tillfredsställda av i en annan tråd där vi varnar ryggdunkarna att gå in.

Jag tycker GS gnäller för mycket på gnällarna. Ett forum måste innhålla alla nyanser annars blir det dött.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Att ifrågasätta och komma med synpunkter samt konstruktiv kritik är helt okej! Om debatten enbart består av likartade åsikter blir den jäkligt ointressant och urvattnad, det stämmer.

MEN när "kritiken" enbart går ut på att, i många fall, utan vidare källkritik försöka skuldbelägga och förlöjliga enskilda personer så är den inte bara tråkig att läsa utan även svår att ta på allvar!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LordA
Forumamatör

Post by LordA »

Ryggdunk från Helsingborg oxå:)

8)

Ingen hybris nu tack. Det tar tid att bygga en fungerande organisation samt en A-trupp som är med och slåss bland de riktigt stora. För min del är jag stolt över mitt Lakers som har blivit allt mer framgångsrikt med åren. Kommer bl a ihåg när vi fick dunderpisk av Jonstorp (tvåsiffrigt). Visst ska vi sikta högt, men kanske inte vara alltför kritiska. Det har rullat på ganksa hyfsat. So far so good...

//Helsingborgaren
IFB
Forumamatör

Post by IFB »

Nästa steg för Lakera måste vara att bli ett absolut topplag i as, vilket ju innebär ambitioner för es. Vad säger ni - finns underlag för en sådan satsning, ekonomiskt, publikmässigt osv.

Här i umeå hoppas vi på en långsiktig sådan satsning, men man ska veta att klivet är enormt - se bara på Mifs trupp i nuvarande ks...

Det är jäkligt tufft.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det som först krävs för att vara ett topplag i allsvenkan och kandidat till elitserien är en ny hall... 8O
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

För att få en nya hall illa kvick behövs mer aragemang från oss som gillar lakers.Högre medlemsantal är ETT sätt att visa sponsorer och företagere att vi stöttar lakers.Därmed inte sagt att man behöver vara aktiv medlem.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Kommer nog vara så att när allt är spikat o klart för en ny hall så kommer någon bakåtsträvare i komunen överklaga och få våran DDR-Arena k-märkt. Den passar ju ihop med ett fallfärdigt gammalt vattentorn som snart kommer rasa över någon stackare.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Du säger högre medlemsantal erok. Ja, det är helt rätt men då måste Lakers kunna börja stava till medlemsvård. Säg mig någon varför man ska vara medlem i Lakers, när man inte får ett förbannat dugg tillbaka. jämför med andra föreningar, så ser ni snabbt att lakers ligger i den totala botten. Jag är medlem, men jag har många gånger frågat mig själv, varför jag är så förbannat dum, när jag inte får den endaste lilla information tillbaka.
Jag har skrivit om det innan, eftersom jag är medlem i en rad av föreningar, där man har förmågan att kunna stava till ordet medlemsvård. Skäms, Lakers!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vågar man ryggdunka...? Äh, får väl ta käftsmällarna som en man. Precis som jag tidigare ryggdunkat dig i en annan tråd är det bara att instämma. Förutom på en punkt, och det är att jag inte ångrar mitt medlemskap i VLH. Jag tror det handlar om synen på medlemmen. VLH förstår de aktiva i föreningen och deras familjer. Man förstår också a-lagsverksamheten, men de övriga? Vad är det för några? Medlemsvård? Medlemsdemokrati? Sanningen är att VLH inte hittat något bra sätt att involvera den sista kategorin. Jag vet inte hur många det är, men det är tveksamt om vi blir så många fler innan det är gjort.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Jag är medlem för att jag vill stötta lakers, visst håller jag med att vård för medlemmar som är medlemmar just för att det är ens hjärtas förening och inte för att deras barn spelar hockey inte vore fel men det kanske en fråga som vi kan bolla över till våran klubbchef nästa medlemsmöte eller på annat sätt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håller med dig Varanen, jag kan också skriva att jag var lite otydlig innan, när det handlade om varför jag är medlem. Jo, jag är av den "gamla" stammen, som anser att man är en/blir en trogen medlem, när man hyser starka sympatier för en förening, som man delar intresse med. Tyvärr fattar inte föreningen att vi plus eventuellt blivande medlemmar måste och har rätt att kräva något tillbaka, här har man förbannat mycket att lära.
AP
Forumamatör

Post by AP »

Lägga ner?
Ja varför inte. Så gjorde ni ju sist i Växjö när hockeyk(c)lubben desperat vädjade till sina supportar om hjälp, stöd och hjärta för att rädda klubben. Då backade alla ur och vände bort huvudet. Så att denna smått ironiska tråd kommer bli verklighet framöver, det är väl ingen utopi precis.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo kan hålla med om att medlemsvården inte är den bästa men här har vi medlemmar något att ta upp i ett eventuellt medlemsmöte.
jag tog ett treårsabunumang för 500 kr för att pengarna gick till ungdomorginisationen.
Rätta mig om jag har fel men måste inte en förening ha ett medlemsmöte minst en gång om året eller är detta årsmötet.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Erok - Det beror på stadgarna föreningen har. Men det enda obligatorisk mötet vanligtvis är årsmötet, som också är det högsta beslutande organet. Utan att ha läst på VLH:s stadgar vågar jag nästan lova att det är så. Medlemsmöten är alltså inte obligatoriska.

AP - Det var värst vad du var kunnig i HC:s förehavanden. Inte visste jag att det följdes så tätt i Tingsryd?
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Jag har längtat efter ett inlägg i den här tråden som man kunde skita i... Äntligen! 8)
Goddamnit!!!
Post Reply