Svar av tf Ordförande.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Svar av tf Ordförande.

Post by NEDOMANSKY »

Välkommet med ett försök till förklaring av Lakers, dessvärre kvarstår frågetecknen eftersom det i Ordförandens förklaring först står att Kempe gjort ett bra jobb som Lakerstränare och lite senare i nästa stycke så utrycks orförandens uppfattninga att Kempe INTE jobbat som ett Team enligt De principer som finns.

Är det RIMLIGT att anta att Kempe missupfattat detta arbetsätt från början och att Lakers haft ett enormt tålamod under hela säsongen eller är det så att när motgångarna kom så tyckte Sig Sportchefen att hans synpunkter helt plötsligt skulle tas till vara under Matcher till en större del än tidigare varit fallet, Kempe har under hela säsongen tålmodigt hävdat Sin modell även i Media där kampen skulle stå i i den sista omgången, och så blev nästan fallet, Kempe lyckades bättre.
(är det tänkbart att Kempe tyckte att Sportchefen inte visste vad Han pratade om i Periodpauserna?)

Dessvärr, trots ordförandens förklaring så ser det ut som att Lakers Ledning med Sportchef i spetsen fick KALLA FÖTTER när Stig blev skadad och värvningarna floppade, kvar stod en Brandman som stod rak även när det stormade som värst, för detta behandlades han ovärdigt av personer som inte hade mod/råd att låta honom slutföra den Hockeyresa han startat på sitt sätt.

Ett råd i all välmening, Lakers har trots Sin goda ekonomi(vilket är glädjande, samt bra jobbat), INTE råd att köra slalom under säsongen/säsonger som Malmö Redhawks när den fastslagna planen ser ut att spricka.

Att förlora en tränare på sammarbetssvårigheter som lyckats väl reser fler fågetecken än det rätar ut.

Om sedan Kansliet är över dimenstionerat kan Jag inte bedömma riktigt, de flesta småklubbar sköter löpande Administration med en Halv-Hel-tidstjänst samt sponsorer oavlönat, att sedan Halmstad Hammers delvis föll på att "Kontoret växt" så att säga för att Tränarens Fru lovats arbete där tex. får Mig att få rysningar.

Ser fram emot den nya Tränaren och att Lakers GRUNDLIGT går igenom vad som förväntas både i med som motgång, samt en tydligt uttalad beskrivning för arbetet i Klubben som gör det enkelt att se vad/vem som felat i fortsättningen, på detta sätt undviks ryktesspridning och missförstånd.
In Hinkum Veritas
putte
Forumamatör

Post by putte »

Varför hålla på med ryktesspridning.???
Vad menas med missförstånd.
Det är väl inget missförstånd att klubben har haft ett arbetssätt som Kempe helt enkelt inte har följt.
Jag tycker vi som supportrar ska intressera oss för hockeyn,spelarna
och givetvis TRÄNAREN.Men om vår klubb anser och tycker att tränaren inte har följt uppgjord plan,Ja då är det väl så.
Släpp detta ämne nu och så koncenterar vi oss på silly.

Mvh Jörgen.. :wink: :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skönt inlägg av tf ordförande,jag känner mig lugn o sansad :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Måste säga att Nedomanskys startinlägg i denna tråden innehåller förbannat mkt text, men jag tycker knappt det säger nånting alls, förstår inte vart du vill komma med det inlägget? Bara en massa påståenden, spekulationer och antaganden. :roll:

Du nämner t ex att det är konstigt att man skriver att man är nöjd med Kempes arbete men att man sen inte ansett honom vara bra samarbetare i "teamet". Vad är det för konstigt med det då? Att han nådde våra målsättningar rent sportsligt är självklart alla nöjda med. Sen måste väl inte klubbledningen vara nöjda med hans arbetssätt eller tillvägagångssätt för att ha uppnåt målet. Är han dessutom svår att samarbeta med och inte har samma åsikter som föreningen om hur man ska bedriva verksamheten så är det rätt självklart att man inte är nöjd med honom på det planet!

Sen skriver du om "överdimensionerat" kansli, vilket du själv säger att du inte kan bedöma. Nä, men skippa då att bedöma det, varför ens diskutera nånting dom du inte vet nånting om? 8O
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det FINNS en person Som startar tråd Efter TRÅD med gnäll om HUR dåliga Lakers är, både på och Utanför isen. Alla dessa ORD med Versaler och gemener om vartannat börjar GÅ SOMLIGA på nerverna?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

NEDOMANSKY wrote:Är det RIMLIGT att anta att Kempe missupfattat detta arbetsätt från början och att Lakers haft ett enormt tålamod under hela säsongen eller är det så att när motgångarna kom så tyckte Sig Sportchefen att hans synpunkter helt plötsligt skulle tas till vara under Matcher till en större del än tidigare varit fallet, Kempe har under hela säsongen tålmodigt hävdat Sin modell även i Media där kampen skulle stå i i den sista omgången, och så blev nästan fallet, Kempe lyckades bättre.
(är det tänkbart att Kempe tyckte att Sportchefen inte visste vad Han pratade om i Periodpauserna?)

Svaren på dina tre frågor skulle kunna vara: "skulle kunna vara så, så det är ETT rimligt antagande", "skulle kunna vara så" och "ja, det är tänkbart". Kul svar, eller hur?

Vad händer om vi vrider och vänder lite på det?

Är det TÄNKBART att Kempe missuppfattat detta arbetssätt från början och att Lakers haft ett enormt tålamod...

Är det så att när motgångarna kom så tyckte Kempe att sportchefens synpunkter helt plötsligt skulle ignoreras under matcher...

Är det tänkbart att sportchefen tyckte att Kempe inte visste vad han pratade om vid matchanalyserna dagen efter...

(jag vill med detta inte på något sätt mena att Kempe skulle vara inkompetent, för jag vet ärligt talat inte mycket alls om vad som lett till uppbrottet. Detta är mer ett svar till, som jag uppfattar det, Nedomanskys lösa antaganden om sportchefens inkompetens).
Last edited by Flanders on 9 March 2007, 14:20, edited 1 time in total.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ibland är det kanske dax att gå vidare och blicka framåt..

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Primeau wrote:Det FINNS en person Som startar tråd Efter TRÅD med gnäll om HUR dåliga Lakers är, både på och Utanför isen. Alla dessa ORD med Versaler och gemener om vartannat börjar GÅ SOMLIGA på nerverna?

Är inte värt mödan att bemöta hans skriverier.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Äh, nu skiter vi i trådskaparens dunkla motiv med sitt vindsknåperi.
För mig är det samma gamla blablablabla som vanligt, ointressant käbbel som bygger på gissningar och allmän okunskap i ett försök att hävda sig i bruset.
Trevlig helg Boys and girls!
Magnus B
Forumamatör

Post by Magnus B »

Jag har förstått nu :D . Så måste det naturligtvis vara... för det finns ju ett syfte med alla möten. Syftet med att Nedomansky trädde in i forumet är att jag... vi... ska träna vårt tålamod.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var en viss diskussion om detta i programmet tre mot fem idag och det framkom att det finns två sidor. Daniel Svensson Smp, tyckte att klubben har en riktig uppdelning med en sk läktarcoach, medan de andra två förkastade detta sätt med det bestämdaste.

Daniel hade ringt ett 30-tal personer i och kring Lakers och allt tyder på att det var övertydligt hur det skulle vara, men att det föll på personkemin och det är alltid svårt att veta i början, då det ofta finns en smekmånadsperiod.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
ryan
Forumamatör

Gå vidare...

Post by ryan »

Malul wrote:ibland är det kanske dax att gå vidare och blicka framåt..

Jo det är väl så ni brukar göra i Lakers?
Ut med tränaren och ett tiotal spelare var och varannan säsong...

Tycker du att det är den bästa vägen att gå???
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

du tolkar givetvis mig helt fel,jag syftar på forumet och vi användare och inte klubben och dess metoder.Tror du någon tycker det är ett bra sätt att ha stor omsättning?

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nedomansky:

ALL HEDER till dig. Jag har under en 'längre' tid följt dina inlägg på forumet. Du står för vad du skriver - respekt. Det kallas ryggrad och ingen sena som håller upp röfven. Kamrat, stå på dig. Jag delar dina påpekningar - nästan till fullo. Mången gånger är det i ditt skriveri som hammaren slår rätt på spiken. Sanningen kan ibland svida, men den måste ändock lik förbannat lyftas fram. Fortsätt så. Att, som vissa, präktigt stå i skymundan och tycka och tänka är för bedrövligt. Ett gott samvete är den bästa hufvudkudden - månne för vissa att tänka på. Tummen upp!

/T5!! (Rickard S)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tycker Nedomansky har vettiga synpunkter men det verkar finnas lite agg till sportchefen. Att hela tiden kalla sportchefen för målvaktstränaren tolkar jag som att Evertsson inte är kvalificerad för sina åtaganden alltså i negativ mening. Ett påhopp?

I frågan om vad som var rätt eller fel angående Kempe är det ju väldigt svårt att sia om när man inte har hela bilden klar. Vad tyckte spelarna egentligen? Spekulera är det vi håller på med på forumet hela tiden och alla tycker inte likadant. Överdimmentionerat kansli? Mycket jobb kräver mycket personal kanske? Även där svårt att veta när man ine är insatt.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Post Reply