Osportslighet.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

alfax
c/o LL´s Forum

Osportslighet.

Post by alfax »

Höjden av osportslighet var väl speakerns ord innan matchen igår
"Innan vi kör skiten ur Växjö ska vi lyssna på nationalsången".
Har själv suttit speaker många ggr och vet att då ska man vara sportslig och neutral.
Förstår nu varför Skellefteåfolket hatar Umeå.Är alla lika korkade i den staden,verkar så.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Varför tror du Fagervall flyttade dit Alfax.....?
Snart nära dig...en ny hall
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag vet inte alls hur det fungerar men om man är funktionär tycker man ju att det borde finnas vissa krav på hur man ska/får bete sig. Borde vara krav på att speaker-jobbet ska skötas helt neutralt. Tror ingen som kommit till Lakerdome nån gång behövt känna att vi har en "hemma-speaker" på det viset att han ens är i närheten av att sitta å säga att vi ska köra över våra motståndare.

Andas inte hela situationen att de har ett oproffsigt arrangemang?
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Jo.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det måste vara en "idiot" som sitter som speaker där uppe i obygden. En funktionär ska vara opartisk i alla lägen, det understryker bara hur jävla simpla de är när de inte kan sköta detta på rätt sätt. Må Lakers krossa jättebäbisen och hans underhuggare ikväll.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Haha, Räven, bara för att speakern gjorde ett fel kan jag tycka att det är väl grymt att klassa alla "de" som simpla. Snacka om att dra alla över en kam (vilka nu alla "de" som du syftar på är, Umeåbor, speakers, folk...)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Helt rätt jag överreagerade lite, men någon mer än speakern borde finnas med eftersom en sådan speaker borde tas i örat milt uttryckt.

För det är trots allt så att när man går en funktionärsutbildning, så är det första man får höra att man ska i alla lägen vara objektiv, aldrig ge uttryck som är synligt vid mål, utvisningar eller annat som händer, utan ständigt inta en neutral linje. Men det är möjligt att norrland har för långt till dessa utbildningar och därför har de utbildats i någon koja.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker det är helt rätt att dra alla över en kam,bara bunta ihop och slå ihjäl dom!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Hej Lakersvänner.

Jag tog mig friheten att maila till Björklövens VD Bedros Sakayan:

Hej,

jag vill bara ställa frågan till dig hur sportsligt det är att
säga följande innan match: "Innan vi spöar skiten ur Växjö ska vi lyssna på nationalsången".
Detta var vad er speaker i SkyCom arena sa igår innan nedsläpp.

Vad jag vet förekommer inte kommentarer av detta slag ute i övriga landet.
Min uppfattning är att speakers är opartiska och sakliga.

Rätta mig om jag har fel.

Tacksam för ett svar.

Mvh
XXX

Som svar fick jag:
Hej XXX!

Jag håller med om det att det var osportsligt att säga dem orden.
Vi ber om ursäkt för det.

Mvh
Bedros Sakayan
Ambassador | 19:57 ! ! !
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Det ja! Snyggt!
Goddamnit!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Där ser man, inte illa, hoppas att den speakern gjort sitt sista jobb som just speaker.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ska bli skoj att höra vad han säger ikväll!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror det blir "innan våra gäster Växjö visar oss hur man spöar skiten ur oss ska vi höra nationalsången" :lol:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,har du infiltrerat dig alltså och är på plats i lövens sekreteriat redan affe??
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Vet inte hur många av er som var/är på plats men ni skulle ha skapat kaos när han sa så som tydligt markerade vad som gäller. Gjort en rusning mot speakerbåset eller så, inte nödvändigtvis våldsamheter men speakerns misstag hade blivit väldigt tydligt och han hade fått ganska mycket skit även från sina egna och inte tror jag att någon från förbundet skulle skicka anklagelsen mot er.

Min åsikt...
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Håller inte med...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Kommer ihåg när vi var nere i tengsry o kollade när Lakers J20 piskade deras dito för några år sen...

Då blev vi rejält påhoppade och utskällda av funktionärerna... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det är väl för tusan inte vår upgift som hockeysupportrar att göra?
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Ni moralta....ehh Lakejer är för roliga. Är det inte motståndarfansen som är dumma så är det radiopratare från småländska landsbygden som är fula i munnen och taskiga. Och så finns det då speakers som är hemskans elaka... Tänk om ändå världen bestod av fler Lakejer :arrow:

Snart har ni gjort en hel kycklingfarm utav en fjäder.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Herr Aubergine: Du växer nog upp nån gång...
Goddamnit!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bäste Herr Oberst:Du tycker alltså att speakern var sportslig,det säjer allt om dej ,men var mer kan man vänta sig som tillbringar dagarna på andras forum för att komma med ENBART LÖJLIGA kommentarer.
Hade det varit på Ert eget forum och någon utifrån kommit med såna löjligheter hade pekfingret avstängt Dej för länge sen.
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Det jag vill ha sagt är att man inte behandlar sin förening hur som helst och det måste man göra tydligt.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

alfax wrote:Bäste Herr Oberst:Du tycker alltså att speakern var sportslig,det säjer allt om dej ,men var mer kan man vänta sig som tillbringar dagarna på andras forum för att komma med ENBART LÖJLIGA kommentarer.
Hade det varit på Ert eget forum och någon utifrån kommit med såna löjligheter hade pekfingret avstängt Dej för länge sen.

Nä Alfax, det är möjligt att det speakern sa inte var sportsligt. Men att hänga upp sig så på saker som många här gör tycker jag är lite tramsigt.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Moraltanter säger du överste?

...Men så fort man skriver på ert eget forum att man inte håller på Rögle så är man utkickad av pekfinger-***** på en sekund!

Va glad så länge DU får vara kvar här, här är det högre till tak, och att kalla oss moraltanter är att kasta sten i glashus!
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Han heter väl Pekpinne-*****?
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Det handlar inte om sportslighet. Det handlar om att vinna!
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Forumproffs

Post by #54 »

Men som sagt Björklöven speakern är inte ensam om att vara partisk, det finns ju över allt.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Japp det handlar om att vinna....och därför ser man till att speakern inte tar sig sådana friheter i fortsättningen.
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Blev mer arg när hela publiken i SkyCom börjar buua åt Markusson när han blev skadad och inte reste sig..... :twisted:
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

sportslig eller inte.. jag tycker det mer handlar om hur pass professionell framtoning man vill ha...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jokke
Forumamatör

Post by Jokke »

Räven wrote:Det måste vara en "idiot" som sitter som speaker där uppe i obygden. En funktionär ska vara opartisk i alla lägen, det understryker bara hur jävla simpla de är när de inte kan sköta detta på rätt sätt. Må Lakers krossa jättebäbisen och hans underhuggare ikväll.

Obygden?? Umeå är mkt större än växjö. Hörde aldrig det där men det var kanske inte så snyggt
Lakerss
Forumamatör

Post by Lakerss »

Jokke wrote:
Räven wrote:Det måste vara en "idiot" som sitter som speaker där uppe i obygden. En funktionär ska vara opartisk i alla lägen, det understryker bara hur jävla simpla de är när de inte kan sköta detta på rätt sätt. Må Lakers krossa jättebäbisen och hans underhuggare ikväll.

Obygden?? Umeå är mkt större än växjö. Hörde aldrig det där men det var kanske inte så snyggt

Nej, mycket större är det faktiskt inte. Har du googlat dig fram några invånarantal eller vad får dig att säga det? :]. Jag orkar inte ta reda på det, men jag vet att det inte skiljer sig enorma siffror mot växjös 85.000 (?)
Jokke
Forumamatör

Post by Jokke »

Lakerss wrote:
Jokke wrote:

Nej, mycket större är det faktiskt inte. Har du googlat dig fram några invånarantal eller vad får dig att säga det? :]. Jag orkar inte ta reda på det, men jag vet att det inte skiljer sig enorma siffror mot växjös 85.000 (?)

111000 enl. umeås hemsida om det nu spelar nån roll. Men speakern i Skycom har det aldrig vart nån riktig ordning på. Håller med om att det var skabbigt
robbizh
Forumamatör

Post by robbizh »

Det var ju iofs inte den vanliga speakern i afton. Vi brukar inte ha ett fruntimmer framför micken i vanliga fall. 8)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Va bra ,hoppas att gårdagens speaker aldrig mer får ta den platsen ,mycket har jag varit med om ,men han slog alla rekord av osportslighet.
Post Reply