Zlatan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Det värsta är att tidningarna,särskillt AF förstorar upp allting så in i helvete...................gör en höna av en fjäder.
Vill han inte så vill han inte...vad nu som är sant å vad som sägs mellan Zlatan å Landslaget vet vi inte ett djävla skit om.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Zlatan är i stor form nu därför gör aftonbladet en stor grej av detta. När han ej var i form och tackade nej och inte brydde sig brydde ingen sig . När han däremot är i hög form förväntar sig folk han ska komma tillbaka , den zlatan jag känner kommer inte komma förens Lagerbäck avgår / får sparken.

Många tycker att Sverige klarar sig utan Zlatan och det gör vi säkert men vi är inte i närheten av vad vi kan vara med honom.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag grundar inte mina idéer på Zlatans fotbollskunnande, för det vet vi alla att han har.

Vi brukar trots allt vara överrens om att fotboll är en lagidrott, där lagtänkandet är viktigt, någor som vi i Sverige är kända för att vara duktiga på, historikst sett. För att ingå i en lagmaskin krävs att man kan visa ödmjukhet, samt respekt med sina lagledare och spelare, något som Zlatan enligt mig (bäst att tillägga) saknar helt. Han har inte det som krävs för att ingå i landslaget helt enkelt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Konstigt att det då fungerar bra i inter både att han är ödmjuk lugn och att han gör sitt jobb på plan. Tycker inte han ska ska spela för Sverige mer så länge Lagerbäck är kvar. Hoppas det ändå räcker till att ta oss till EM
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jag kan hålla med om att det är märkligt att det fungerar i klubblagen, det finns många exempel i olika klubblag, där vissa spelare har egna omklädningsrum, men ändå kan spela i samma lag.

Vad jag kan reagera mot ibland är när en målgörare stöter bort sina lagkompisar, för att ensamma visa att det är just dem som är den avgörande spelaren, aldrig tackar de den spelare som presterade passningen, som de själva bara hade att sätta foten på för att målet blev ett faktum. Fan så illa rent ut sagt.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja så är det även i hockey också!målgöraren alltså.
Självklart ska han inte bestämma att Lagerbäck ska avgå,om det nu är det han vill?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror att i klubblaget behandlar honom som en proffesionell fotbollspelare. Vet ej om han vill att lagerbäck ska avgå men mycket talar för att han inte kommer på ett tag , dra slutsatsen själva.
Jag vill se Zlatan i landslaget men så länge han inte vill går det inte , ju förr de löser det destå bättre blir det. De som inte gillar honom får stå för det men faktum kvarstår han är en mycket bra fotbollspelare en av de bästa i sverige på många år.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men skulle vi vilja ha en spelare i Lakers som inte kan stava till orden ödmjukhet och respekt, samt inte kunna förstå att det är just detta som är drivkraften i ett lag.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven!Om han spelat i vårat lag å visat sammma ödmjukhet som han tydligen gör mot Inter men inte mot landslaget......Skulle han då inte få spela i Lakers?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Han får respekt i inter och även visar respekt i inter. Att det sedan inte funkar i landslaget kan väl enbart inte vara hans fel ?.
Jag tror inte vi vet hela historien av allt som hänt mellan Zlatan och Lagerbäck
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

jag ringer Zlatan och kollar.... :lol:
Snart nära dig...en ny hall
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Har aldrig begripit mig på fotboll som jag tycker är lika (o)intressant som pajätning på tid. Åsikt ändå..zlatan..känns bra att pellejönsen inte är med. Vad det beror på skiter jag rätt mycket i, finns viktigare saker att forska i och lägga tid på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lite statistik:Tävlingsmatcher med Zlatan 12 segrar,6 oavgjorda,4 förluster,poängsnitt/match 1,91. Målsnitt/match 2,14.
Utan Zlatan:9 segrar,3 oavgjorda ,1 förlust .
Poängsnitt/match 2,31 målsnitt /match 2,23.
Låt han tjura vi klarar oss utan honom.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Åryd Lakej: Jag är inte så säker på att han visar så mycket mer respekt i Inter än någon annanstans, men jag vet inte. Jag grundar mycket på den förändring som ägt rum i bland annat Spanien och Italien. Vissa spelare har fått en status långt över vad deras religion tidigare gav dem och det klarar de inte av att bära.

Summa summarium är väl att det finns två grupper, en som tycker att Zlatan aggerar rätt och en som tycker tvärtom. En som gärna ser honom i vårt landslag oavsett hur han bär sig åt och en som tycker att han har gjort sitt.
Vi får väl hoppas att svenska fotbollsförbundet kan komma fram till hur de ska behandla ärendet Zlatan, så att det blir en mer varaktig lösning.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja när Sverige klarar sig så bra utan honom varför måste alla tidningar förstora upp allt så fort något kring honom händer ?. Och även alla här som tycker Sverige klarar sig utan honom , låt gå.
Egypten matchen visade lite på vad vi kan komma att se i framtiden.
Spanien matchen var bra men spanien är långt ifrån bra.

Som jag sa , hoppas det ändå räcker till EM
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven!Jag säger inte att han gör rätt!
Det jag tycker just nu är att allt blir så uppförstorat när det gäller Zlatan..särskillt ifrån AF.
Alla bra spelare behövs i landslaget,men kan dom inte komma överens,zlatan-lagerbäck så får det ju bli så att zlatan får stanna hemma.
För egen del om det funkade att ha en sådan spelare i Lakers så skulle jag viljat ha honom i laget.
Att han visar respekt i Inter kan du vara ganska säker på att han gör,betydligt tuffare klimat där nere än här hemma.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är nog tuffare där, men jag är inte så säker att det skulle fungera om man tuffade till tankarna/reglerna kring landslaget heller.

Jo, tidningarna är helt klart bedrövliga, de passar hela tiden på att överdriva bara för att få sälja mer tidningar. Sällan att jag köper kvällstidningar, brukar bli på sommaren när man inte har internet och sitter på stranden.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ingen verkar behandla zlatan me särskilt mycket respekt heller. Hade jag varit han hade jag heller inte tackat ja. Speciellt när han ber om ursäkt och lagerbäck säger inte ett knyst , där hade jag varit helt knäckt.
Zlatan är en världspelare med eller utan spel i landslaget. För mig är han alltid kung på pllanen.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Alla ni som tycker Zlatan tjurar, svara Mig på följande:

1#Hur många av Er skulle acceptera att nekas bevista Eran systers Bröllop efter att Ni i god tid frågat Er Arbetsgivare om lov att få vara ledig.(Mot MALTA 8O :oops: )

2# När Peter Forsberg nu blev klar för Nashville så kunde man läsa i tidningen att Lagets spelare sa att - Han ska ju platsa också!!!?? 8O :roll:

3# Lagerbäck är ju NERLUSAD med RUTIN och KOMPETENS från STORA sammanhang TYP Div.4 Stockholm västra. 8O :roll: :oops: :wink: , där har ju Mancini,Beenhakker,Cappello,Lippi,Van Basten osv inget att komma med, Lagerbäck har ju haft det enorma Ledarpondusen att göra FJOLLAN Ljungberg till Kapten( är det inte dags för Kalsongmannen att bilda Familj och ta reda på vad en sådan betyder).

4# Landslagets bekymmer stavas som ofta i Sverige AVUNDSJUKA och INKOMPETENS.

Zlatan är redan VINNARE eftersom Medis och Landslaget med spelare får svara på mer frågor om varför inte Zlatan vill spela med dom än de t skrivs om deras egna SNEDSPARKAR.

När Gunnar Nordahl blev proffs i Milan för 60 år sen så sågades han i Radio av Hyland som en Landsförrädare, idag så äter Il Bisontes son Thomas fortfarande Gratis i Italien, man undrar VARFÖR?
In Hinkum Veritas
Meatrocker

Post by Meatrocker »

NEDOMANSKY wrote: När Gunnar Nordahl blev proffs i Milan för 60 år sen så sågades han i Radio av Hyland som en Landsförrädare, idag så äter Il Bisontes son Thomas fortfarande Gratis i Italien, man undrar VARFÖR?
Jag gissar på att han äter för att han är hungrig... :)
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

NEDOMANSKY wrote:Alla ni som tycker Zlatan tjurar, svara Mig på följande:

1#Hur många av Er skulle acceptera att nekas bevista Eran systers Bröllop efter att Ni i god tid frågat Er Arbetsgivare om lov att få vara ledig.(Mot MALTA 8O :oops: )
Ingen. Men jag tror inte många av oss hade sagt upp oss heller...

Jag hade gärna svarat på de övriga tre också. Om de hade varit frågor... :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Viktor666 wrote:
Jag hade gärna svarat på de övriga tre också. Om de hade varit frågor... :oops:
HAHAHA! :ok:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Instämmer i ha, ha och ha ha :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Hahaha, verkar som om poängen med första frågan och de övriga 3 kommentarerna gick fram, med tanke på avsaknaden av sakliga kommentarer.

Man kan säga som De Gaulle gjorde efter 2:a Världskriget när han ville göra Frankrike till en stormakt igen, - OM VI INTE anstränger oss så kan vi Sluta som ett MENLÖST Land som Sverige.

ps. Zlatan är inte anställd av Svenska fotbollsförbundet utan av Inter och Massimo Moratti som gillar FOTBOLLSPELARE :wink:
ca. 50 Mille/år
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Vem är Zlatan?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bra fråga Malul!! Jag vet svaret men jag skriver det inte här.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

1. Om min syster hade förklarat hur jag skulle bete mig inför brölloppet hade jag inte gjort tvärtemot, hade jag gjort så hade jag fått ta mit straff.

2. Platsar i laget gör man både på och utanför planen det gäller att visa att man är rätt för laget lagkompisar och tränare. När Forsberg under lookouten spelade i MoDo bärde han sin egen trunk in i bussen så gjorde han inte i Colorado men han tog seden dit man kommer at inte vara större än sina medspelare.

3. Om tränaren har tränat Manchester, Inter eller Nöbbele spelar ingen roll förbundet har tillsatt Lagerbäck det borde vara meriter nog. Om Larsson, Ljungberg, Mellberg och de andra accepterar lagerbäck varför kan då inte Zlatan göra det?

4. Lagkaptensrollen förtjänar man återigen handlar det om hur man agerar både på och utanför planen. Spelarna verkar inte ha något emot valet, jag vet inte vad kalsongreklam eller att bilda familj har med saken att göra?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Dragkampslakej:Du svarar på frågorna (om det nu var frågor ) helt perfekt!!Hur många har INTE sett sin LEDARE som den perfekta personen ,men är han vald som ledare och har förtroende för dem som valt honom ,ja då är det han som bestämmer och då får inte divorna ha någon röst .
Personligen är jag ingen Lagerbäck-vän ,men det beror på orsaker som har fotbollen med att göra ,däremot beundrar jag honom för att han inte gillar divaliteter.
När man tar in Ljungberg i denna debatt så är det i mina ögon BOTTEN nådd .Han är en av SVERIGES bäste spelare genom tiderna!!
OBS!! Detta är MIN åsikt och naturligtsvis finns det andra som inte håller med mig och det accepterar jag .
Men idag håller jag för SVERIGES bästa så är Allbäck och Elmander i anfallets topp givna,de har visat att med LAGANDA kommer man långt!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Zlatan har ett bekymmer, Han ÄR nämligen STÖRRE än Landslaget tillsammans, ingenting man tror, det är FAKTA.

Att Ljungberg gör Kalsongreklam beror på att hans största tillgång verkar vara hans Tvättbrädemage, medans Zlatan gör Reklam för Nike där han skrattar tillsammans med Ronaldihno/Ronaldo osv.

OM man har familj behöver man inte som 30-åring göra som Ljungberg gjorde som 15-åring dvs. ordna fester och ta betalt av kompisar för att mingla som han gjorde i Båstad i Somras och störde grannar Mitt i natten, sånt sysslar man inte med om man har fast förhållande,ung son och hund som måste ut och pissa och dessutom spela fotboll på HÖG nivå, Ljungberg är att gratulera, aldrig har väl en spelare tjänat så mycket pengar på att springa fort och inget mer, detta inkluderat 100m sprinters.

Vad Lagerbäck beträffar så kommer han sannolikt att ringla tillbaka bakom den sten han ringlade ut från när han slutar i Landslaget, har svårt att se någon utländsk klubb som vill ha en Svensk Byråkrat som Tränare.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Svennis lär ta över Svenska landslaget , frågan är bara när. DÅ kan jag lova att det inte blir några problem för Zlatans spel att spela
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Varför har inte Zlatan sitt eget landslag där han själv kan vara ordförande, lagledare, kapten, materialare och spelare?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis, för är han större än "hela" landslaget så fixar han det lätt eller hur? :wink:
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Många undrar varför Zlatan inte sagt anledningen att han inte vill spela i landslaget.

Anledningen är kanske den här:

När han öppnade sin stora trut råkade han svälja sig själv. 8O
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Den var bra Anfall :lol: :lol:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kaos och anarki skulle utbryta om LL skulle få sparken för Zlatans skull...sparka LL!! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply