Aki Heino

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PP
Forumamatör

Aki Heino

Post by PP »

Säga vad man vill om Aki. Men att som back - med sekunder kvar - inte dra i fört allt man har mot mål - utan istället slå ett sådant pass som han gjorde - tyder på stor kylighet och känsla för spelet. Såna behöver vi fler av! De är dessa herrar som vinner matcher. Mer av Aki! In med honom i alla powerplay.
HAkka perkäle!
Heja Lakers!!
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Kan inte annat än hålla med, det har varit hård kritik mot Aki tidigare, men det han gör ikväll är verkligen underbart bra, jag tror inte att Evertsson kommer att neka honom kontrakt inför nästa säsong.

Go for it Aki
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Han har kontrakt för 2008.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Japp, Aki är här även nästa säsong.
Romö också :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skönt att dom verkar höja sig nu när det börjar bli allvar,Tuomo om han fortsätter såhär kommer ju snart börja spika igen helt :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag sa att han höjt sig senaste matcherna och fick svaret att motståndet varit klart sämre. Nu när han visat sig bra i en med svårare motstånd måste de flesta hålla med mig , Aki har höjt sig ordentligt och likaväl de andra lakersspelarna. Många i laget börjar hitta formen lagom till playoff . det var precis det vi behövde.

HAKA PÄLLE PERKELE
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det verkar svänga fort i vad man tycker om Aki Heino sannerligen nytt ljud i skällan nu. Roligt för Aki att få lite ros här inne också!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

jepp han har klart rest sig ur den riktigt dåliga formen som han hade innan å klivit fram rejält
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Igår var han grym:

Klockrent stolpskott och sen ett underbart pass till Steve.
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Måste faktiskt bryta trenden här och säga att Aki är bland dom sämsta backarna som jag någonsin sett, när det gäller att försvara sig. Och en backs främsta jobb är att fösvara. I powerplay är han ganska bra då han vågar göra lite med pucken, men slarvar ändå ibland.

Så jag tycker faktiskt att aki borde få en stor fet spark i roevfen nästa år.

Tänk vilken bra spelare man kan få för hans kontrakt? han spelar ju på artist....
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Håller Aki den nivå som han haft de senaste matcherna, så är han välkommen även nästa år enligt mig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Håller med Alfie, man kan inte grunda sin uppfattning på en spelares standard efter dennes bästa insats, mer nyans krävs, hitills har AKI varit Svag. Kräver precis som Alfie försvarsarbete av en back i 1:a hand.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vet inte om ni har märkt av detta men de senaste matcherna har aki höjt sig match efter match och inte endast mot löven. Han håller hög nivå nu
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Vart på isen håller han hög nivå nu Lakersfan_03??? Aki är bara ok i PP mer är han inte, en spelare som David Holmqvist har högre lägsta nivå än akis högsta formtopp! och så är det!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Han har spelat bra de senaste matcherna sett till hur dåligt han spelade innnan. han har höjt sig mycket och nu spelar han bra. vi får se hur han sköter sig idag
Bozze
Forumentusiast

Post by Bozze »

Särskilt när han ÄNTLIGEN har börjat skjuta från blå igen.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Alfie wrote:en spelare som David Holmqvist har högre lägsta nivå än akis högsta formtopp! och så är det!
Skojar du eller?!!! 8O
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan inte vara annat än ett skämt!
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

inget skojj sett över hela banan.... har aldrig sett Holmqvist slå fete indianare och vara värsta rundningsmärket....
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

David Holmqvist anser jag vara en av lagets mest stabila backar. Han och C.Persson är överlag de två bästa backarna i Växjö Lakers. Holmqvist är för mig lite av en Sundbom. Han gör alltid vad han ska på isen, märks inte av så mycket men gör alltid sitt jobb. Holmqvist's +16 talar sitt tydliga språk. Respekt!

Heino gjorde förvisso EN mycket bra match senast, men han måste visa mer kontinuitet i sitt spel innan jag öser beröm över artistspelaren. Hans offensiva egenskaper överglänser i majoritet hans defensiva kvalitéer. Hans skridskoåkning, när den klaffar, är det världsklass på. Dock förbannat nonchalent vissa stunder med chanspassningar och haffsiga uppspel.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jojo, hans nonchalanta spel ger en bara hicka och frossa. Men det kanske beror på att han varit i dissharmoni och osäkerheten som då skapas gör att han tar fel beslut som resulterar i felpass och idiotlösningar. Är han i form finns nog inte dessa felbeslut.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja å inte tala om Christoffer Persson!Klart Lakers bästa back totalt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tillsammans med Holmqvist.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ok då :D
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

äh,Aki har tagit till sig kritiken och levererar nu!spelar han bra resten betyder ju det att han insett vad som krävs och är helt klart värd sin plats i laget,att döma hans tidigare insatser blir ju då felaktigt..b

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Idag visade Aki ännu en gång att han är bra som hockeyspelare. Vilket sätt han vänder bort sina motståndare på. Han var bra idag
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Har hört att han slipat om skridskorna :wink:

Att AKI höjt sig, toppen, men att så snabbt glömma vad han presterat bitvis blir nästan löjligt, Lakers har senaste tiden spelat EXTREMT försiktigt, allt för att rädda poäng och spela safe, Jag vill se spelare och AKI prestera kvalitet mot bra motstånd och men en vilja av Laget att prestera anständig Hockey på egen hand, OM INTE spelare klarar dessa krav så kommer Lakers att få fortsatta problem kommande säsong.
In Hinkum Veritas
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

När man summerar säsongen kommer det fortfarande stå formsvacka 30 matcher på våra finska backar på minuskontot, vad som skall stå på pluskontot har de i sina egna händer potentetsialen visar de att de har ibland.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hur många minns inte Peter "21" Andersson för sin insats i playoffen mot Skellefteå och skrek och härjade om att han skulle få vara kvar... Karln hade ju varit formligen USEL hela säsongen?

Aki har haft sina dippar helt klart, men han ÄR ingen defensivspecialst och han har för böfvelen gjort 20 päng och ligger +7 i +/- dvs, poängbästa back.

jag fattar faktiskt inte varför vissa HELA tiden måste klaga, gnälla och ifrågasätta... kan vi inte få vara lite nöjda och glada iallafall EN enda dag om året?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Buck, nu gnäller du över dom som gnäller :lol:
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Visst, en skaplig hög med poäng för en back. Han har sina kvalitéer i det offensiva spelet, men har även skärpt till sig i det defensiva.

Jag tycker dock att Aki tillsammans med de flesta övriga backar spelar med väldigt små marginaler. Dribblar på offensiv blå som sista man, felpassningar och rena rama indianare.. usch
Åk skridskor luajävel!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tycker att überbra skridskoåkning samt kyla på offensiva blå är största skillnaden ifall man jämför backarna i ES med dom i Allsvenskan.
En kväll när allt funkar för Aki är han en suverän back med precis dessa egenskaperna.
I ES finns dessutom en helt annan bredd i backspelet; snabbare pucktransport back-back och oftare skott på mål från blå, sistnämnda har jag saknat i Lakers hela säsongen.
Buck, nu gnällde jag visst lite en dag som denna :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men då måste man lyckas både kanske få hit backar med den egenskapen sedan hålla en hög nivå i laget så de inte stagnerar..

Paukkanen var nog värvad med den anledningen och synd är det ju att han inte nått den statusen ännu,iaf inte för en längre period.Får hoppas han kan höja sig sista matcherna nu..de 16 som är kvar;)

Växjö Lakersissä!!
stsnot
Forumproffs

Post by stsnot »

Tror bara det blir 15 matcher :wink: Två raka i PO1 mot Löven lr :?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vet inte hur det är med Er andra men Jag kan både vara Glad/Nöjd med infriat tips/målsättning samtidigt som man ser svagheter och förbättringsmöjligheter, gnäll kan även förklaras med omsorg.

Egentligen är vi ju alla låtsassportchefer utan budget och ansvar :wink:

Lakers har gjort det Jäkligt bra sett till spelartrupp och nuvarande placering, Om vi inte här kan diskutera säsongens upp/ner så kan vi ju lika gärna lägga ner Forumet.

Malul har en poäng i och med att Paukkanen underpresterat så har AKI fått klä sig en roll som han inte klarat, hitills!
In Hinkum Veritas
Post Reply