Södertälje SK - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Södertälje SK - Växjö Lakers
Många är nog glada över vinsten mot RBK men nu kommer ne riktigt tuff match. Hur bra vi än spelar ska de bli mycket svårt att ta poäng mot SSK och dessutom på bortaplan.
Bara håll tätt och jämt och siffrorna låga så är ja nöjd , har inga direkta förhoppningar om poäng här.
Men visst det går med en jävla flyt.
Komigen nu lakers
Bara håll tätt och jämt och siffrorna låga så är ja nöjd , har inga direkta förhoppningar om poäng här.
Men visst det går med en jävla flyt.
Komigen nu lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Kämpandet var det inget fel på idag , lite fel beslut bara lite då och då men när vi vinner med 3-2 mot rögle som ligger 2a gör det int så mycket. Idag jobbade alla för varandra och rögle fick inga många klara skottchanser förutom de 2 målen de gjorde.
Karjalainen var ritkigt stabil såg att han gjord en hel del reflex räddningar som han inte ens såg puckarna på och det visar att även han har bra självförtroende och en del flyt nu.
Vi är på väg mot ljusare tider kära lakejer 1 p mot ssk ?
Karjalainen var ritkigt stabil såg att han gjord en hel del reflex räddningar som han inte ens såg puckarna på och det visar att även han har bra självförtroende och en del flyt nu.
Vi är på väg mot ljusare tider kära lakejer 1 p mot ssk ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Inaktiverad användare
Lakers00 wrote: Men inget är omöjligt som han sa den gode Gunde .
å andra sidan kan man ifrågasätta trovärdigheten hos en man som käkat 5000 kcal/dag, bajsat i sina egna trikåer samt varit programledare för bingolotto...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
- Linkankopia
- Forumproffs
buck wrote:Lakers00 wrote: Men inget är omöjligt som han sa den gode Gunde .
å andra sidan kan man ifrågasätta trovärdigheten hos en man som käkat 5000 kcal/dag, bajsat i sina egna trikåer samt varit programledare för bingolotto...
Hahaha !!!
Jag tror som vanligt att vi får passa oss noga för att falla in i ett tokförsvar mot er eftersom ni är bra offensivt. Om vi kör på som vi ska så kan vi luckra upp erat ganska svaga försvar (ursäkta, men så är det ofta)....
Personligen tror jag att vi i SSK ska vara ganska så nöjda om vi tar alla 3 pinnar.
Såg att matchen börjar 18:30 på grund av tv-sändning.....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Lakers har väl aldrig förlorat samtliga matcher mot något lag någon säsong, jag blir faktiskt inte förvånad om man kniper en poäng mot SSK. Tycker att det i dom båda tidigare mötena har märkts klasskillnad trots hyffsat jämna siffror men som Loseddos säger är vi nu lite grann på g igen.
Tyvärr är väl inte Steve med, hade gärna sett han i en skridskoduell med någon Kringel-back
Tyvärr är väl inte Steve med, hade gärna sett han i en skridskoduell med någon Kringel-back
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Linkankopia
- Forumproffs
Nu får våran Dingman skuffas med era backar och våran nye Tomas Kurka visa att han är ett bra nyförvärv....
Hoppas på en trevlig match däruppe i 08:land.
Jag har samma förhoppningar om den här matchen som jag hade inför Rögle-matchen, alltså 0 P men eftersom att vi slog Rögle så kan vi ta SSK också kanske?
Det blir svårt, det skiljer mycket mellan Rögle och SSK enligt mig och man har värvat ett par spelare sedan vi möttes förra gången men, men...
Matchen ska spelas först!
Jag har samma förhoppningar om den här matchen som jag hade inför Rögle-matchen, alltså 0 P men eftersom att vi slog Rögle så kan vi ta SSK också kanske?
Det blir svårt, det skiljer mycket mellan Rögle och SSK enligt mig och man har värvat ett par spelare sedan vi möttes förra gången men, men...
Matchen ska spelas först!
- Fröken Svår
- Forumproffs
Linkankopia wrote:Nu får våran Dingman skuffas med era backar och våran nye Tomas Kurka visa att han är ett bra nyförvärv....
Jo, jag med viss avundsjuka noterat att det trillat in lite goa gubbar hos er sedan sist vi möttes. Men hoppet är det sista som överger mänskligheten: 2-2 efter vild forcering av Lakers!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Linkankopia
- Forumproffs
Vad jag har sett av Växjö Lakers denna säsong så vill jag framhålla den här killen Cabana eller vad han heter...Verkar kvick i svängarna....
- Linkankopia
- Forumproffs
Primeau wrote:Linkan, om säger OM Saviano är med på onsdag så ska du och övriga SSKáre få se på snabb i vändningarna
Men som det verkar så lär han knappast vara med va? Och en spelare som varit skadad en längre tid gör ju inte sin bästa match direkt när han spelar första match efter skada. Kolla Kenny Jönsson i Rögle.....Hur bra har HAN varit efter skada ?
-
- Forumamatör
- Medgångssupportern
- Site Admin
Matchen sänds på Restaurang Sports.
Klockan 18.25!!
http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... article=69
Klockan 18.25!!
http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... article=69
Last edited by Medgångssupportern on 23 January 2007, 20:34, edited 1 time in total.
- Fröken Svår
- Forumproffs
serra wrote:Jag vet att den inte heter så längre.
Men jag säger som Daniel i bloggen, vägrar kalla det för något annat än Scaniarinken!
Du gör helt rätt att fortsätta den kalla Scaniarinken, för så heter den. Dom som säger AXA SportCenter är bara bönder. För det är området som Scaniarinken och fotbollsarenan ligger på; som heter AXA SportCenter.
"Alavaara kommer från Norrland, närmare bestämt från Kiruna" - Niklas Holmgren