Växjö Lakers - Rögle Bk
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- challe_berglund
- Forumproffs
Röda, Gula, Blåa Lakejkamrater - kraftsamla, i morgon så gäller det. Celebert bandybesök väntas. Världsmästarna, halvdanskarna, tillika Grötkäftarna, kommer på besök. Jag ser fram emot matchen mot Rögle bany Lagg något oerhört...ren poesi i sinnet...
"I morgon kommer Världsmästarna från AIA till våran ståtliga hall,
här får ni facit.. träläktaren kommer inte att stå pall.
Dom dånar igenom med dunder och brak,
så feta och fulla som dom är så hamnar dom på sin bak.
Efteråt kommer ånyo pekpinne-Belix uti tidningar och forum att gråta ut,
nu börjar denna vackra poesi att lida mot sitt slut.
Matchen då? Jo, den slutar naturligtvis i röd, blå, gul favör,
med Johan 'bois' Andersson som stor segerorganisatör"
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!
/T5!!
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tja, vad ska man säga?? AIA berör, ingen tvekan om det. När till och med motståndarfansen skriver dikter om oss så har det gått långt...Tycker mig se en hel del respekt och beundran i alla era inlägg trots att ni försöker vara ironiska..Men det är lugnt, vi kommer en del imorgon så är ni tidiga på plats så kanske ni till och med hinner ta några idolkort på oss. Efter matchen så kan ni fortsätta vara lustiga över oss för att vi har bara överkroppar, en härlig läktarmentalitet och för att vi som ni inte har 5 halsdukar, pajasmössa och matchtröja. Sedan kan ni ta fram korten på kvällen i er ensamhet och beundra dem. Det är helt ok, jag kommer inte sladdra...
Ps. det här med "världsmästarklacken" kommer inte från oss, det är ni som mynta det uttrycket...... VI hörs imorgon...
Ps. det här med "världsmästarklacken" kommer inte från oss, det är ni som mynta det uttrycket...... VI hörs imorgon...
Comis Et Fortis
c70t5 skrev:Röda, Gula, Blåa Lakejkamrater - kraftsamla, i morgon så gäller det. Celebert bandybesök väntas. Världsmästarna, halvdanskarna, tillika Grötkäftarna, kommer på besök. Jag ser fram emot matchen mot Rögle bany Lagg något oerhört...ren poesi i sinnet...
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!
/T5!!
Tack för att du tycker vi är bäst!
Sen att gråta ut i press och forum ska inte du prata om för när Aia var uppe hos er och körde några ej så rumsrena ramsor ang Hadelöv så bröla ni fan överallt om hur förskräckligt det var i minst en månad.
Född Rögleit
c70t5 skrev:
/T5!!
Läckert volvon, till och med så att alla aiare som vanligtvis aldrig syns till här på forumet försöker med ett mothugg men som vanligt gick det inget vidare!
Krossa världsmästarna, danskarna, grötätarna var ni vill dom kallar sig för Rögle, och var enligt sig själva klara för kvalserien efter 10 matcher.
FORZA VÄXJÖ LAKERS
ALLA TILL DOMEN!
Senast redigerad av 2 Fredrik R, redigerad totalt 0 gång.
tomten 2 skrev:c70t5 skrev:Röda, Gula, Blåa Lakejkamrater - kraftsamla, i morgon så gäller det. Celebert bandybesök väntas. Världsmästarna, halvdanskarna, tillika Grötkäftarna, kommer på besök. Jag ser fram emot matchen mot Rögle bany Lagg något oerhört...ren poesi i sinnet...
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!
/T5!!
Tack för att du tycker vi är bäst!
Sen att gråta ut i press och forum ska inte du prata om för när Aia var uppe hos er och körde några ej så rumsrena ramsor ang Hadelöv så böla ni fan överallt om hur förskräckligt det var i minst en månad.
Ja och på tal om att böla om ej rumsrena ramsor, tänk vad en trumma kan skapa rubriker hos rögleiter och då snackar vi inte om en månad, snarare flera år.....
Section F skrev:En trumma hör hemma på en fotbollsläktare i Afrika typ.....
Hörru Dansken, innnan du ordbajsar på detta forumet och spelar tuff så borde du se till så att du har alla grynen i gröten - vilket du inte har. Vad det anbehagar trumman och dess akustik får du nog ta med din raketforskarkompis Kongo-Mygel, han lever ju och lär där nere trots allt. Ta dock den konversationen via pm (personal message - knappen nere till höger) som man säger i Amerikat. Skitsnacket blir annars överflödigt och helt ointressant.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
c70t5 skrev:Section F skrev:En trumma hör hemma på en fotbollsläktare i Afrika typ.....
Hörru Dansken, innnan du ordbajsar på detta forumet och spelar tuff så borde du se till så att du har alla grynen i gröten - vilket du inte har. Vad det anbehagar trumman och dess akustik får du nog ta med din raketforskarkompis Kongo-Mygel, han lever ju och lär där nere trots allt. Ta dock den konversationen via pm (personal message - knappen nere till höger) som man säger i Amerikat. Skitsnacket blir annars överflödigt och helt ointressant.
/T5!!
Alla grynen i gröten?
Du måste ju vara en bildad man förstår jag?
När man ser ditt svar ang trumma.
Vilken skola gick du i? gröt skolan eller?
Sen ang Dansk så vad jag vet så har även Småland tillhört Danmark en gång i tiden så läs dina läxor grabben.
Född Rögleit
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Lakersfan_03 skrev:RBK har aldrig sett så här nervösa ut inför match , ska bli så kul att köra över rögle. i danmark verkar man inteha råd med flaggtifo
Två hundra män som står och viftar med små flaggor...haha..nä, som tur e så har inte den grejen kommit till oss, men visst e matchen viktig för oss, likaväl som den e viktig för er..
Comis Et Fortis
Section F skrev:Du skulle kanske ta och lägga tankarna på ditt eget lag istället ,du har kanske inte uppmärksammat det ännu...men ni ligger ju inte ens på en play off plats!!!
Nej det är svårt att ligga sjua om laget framför får spela 3 matcher mer.
Läs på tabellen innan du ältar en massa skit.
Krossa Rögle!!!!!
-
- c/o LL´s Forum
LAKEJ89 skrev:Section F skrev:Du skulle kanske ta och lägga tankarna på ditt eget lag istället ,du har kanske inte uppmärksammat det ännu...men ni ligger ju inte ens på en play off plats!!!
Nej det är svårt att ligga sjua om laget framför får spela 3 matcher mer.
Läs på tabellen innan du ältar en massa skit.
Krossa Rögle!!!!!
Vi ältar så mycket vi vill på grund av vårt tabellläge jämfört med ert.
Flaggtifo har vi säkerligen råd med men det är så fruktansvärt pinsamt när, som det sades här ovan, 200 man står och viftar med små flaggor.
Hoppas på en bra match, tror faktikst att den är viktigare för er än för oss så det är nog ni som ska vara nervösa.
Nej vårt lag är lakers och dom möter RBK på söndag i hockeyallsvenskan, vart spelar ni?
Säger som han i radion:
-div.1??? Hallå [/quote]
En seriös fråga nu. Hur många av er lakejer var och hejade på Tingsryd innan Växjö Lakers startades upp?
Jag menar ni är ju grymt hockeyintresserade o de e ju inte så långt till Tingsryd heller. O de gick ju rätt bra för dom just då också.
Säger som han i radion:
-div.1??? Hallå [/quote]
En seriös fråga nu. Hur många av er lakejer var och hejade på Tingsryd innan Växjö Lakers startades upp?
Jag menar ni är ju grymt hockeyintresserade o de e ju inte så långt till Tingsryd heller. O de gick ju rätt bra för dom just då också.
Röd o Svart o Vit
-
- c/o LL´s Forum
Jag följde TAIF på plats i många år, det enda lag som jag överhuvudtaget aldrig ägnat en tanke åt på detta sätt är Troja och kommer så att vara i all framtid också. Men under min TAIF-tid, så bekymrade jag mig alltid över att Växjö inte hade ett lag på den nivån. Det behöver jag inte göra längre .
Ett tidigt mål idag för vår del är A och O, får vi det kan allt hända.
Ett tidigt mål idag för vår del är A och O, får vi det kan allt hända.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag höll på Nybban innan Lakers startade upp.
Senast redigerad av 1 #54, redigerad totalt 0 gånger.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
- Patrik_AIA
- Forumamatör
- Kontakt:
LAKEJ89 skrev:var enligt sig själva klara för kvalserien efter 10 matcher
Möjligtvis har någon överoptimistisk supporter trott detta, men att det skulle vara en gängse uppfattning bland röglefansen håller jag inte med om. De som var snabbast med att utnämna Rögle som klara för kvalserien var (kvälls)tidningarna.
Det vet ni väl själva hur mycket SMP svänger när det gäller Lakers. Journalister försöker hitta något att skriva om och vill gärna överdriva tendenser uppåt eller neråt.
Om man har varit med ett tag vet man att formtoppar följs av dalar. Det gäller att vara som bäst när det gäller som mest.
Ser fram emot en bra match ikväll.
Att Rögle vinner är jag inte övertygad om, men hoppas givetvis