Utepoolen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Utepoolen
Visst är det tråkigt att gå förbi och se utepoolen varje gång man går till ishallen. Kan inte vara lätt att försöka bedriva en bra ungdomshockey med en, i bästa fall två träningar per vecka. Vi kan nog inte räkna med några stora framgångar för våra unga om de inte tillfälligt byter klubb.
Bygg tak på skiten nu!!
Bygg tak på skiten nu!!
Tror inte kommunen lägger två strån i kors för uterinken så länge det finns tankar på Arenastaden med 3 isytor. Dessvärre får våra ungdomar lida för detta i många år till om det vill sig illa.
Men Team 96 gör bra ifrån sig, man leder U11 Västra och ligger tvåa i U11 Östra. Starkt jobbat!
Men Team 96 gör bra ifrån sig, man leder U11 Västra och ligger tvåa i U11 Östra. Starkt jobbat!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
O-hamn har gjort det rätt, bandybanan jämte ishallen sedan ligger dessutom simhallen i samma byggnad som ishallen så man kan utnyttja värmen från kylanläggningen för att värma poolen. I växjö har man simhallen på andra sidan stan i förhållande till ishallen och sedan funderar man på att bygga en bandybana på ett tredje ställe.
En liten länk:
http://www.vaxjo.se/vaxjo_templates/Page.aspx?id=770
"Uterinken stängd tillsvidare pga anläggningsfel"
Idrottskommunen Växjö, MY ASS !!!
http://www.vaxjo.se/vaxjo_templates/Page.aspx?id=770
"Uterinken stängd tillsvidare pga anläggningsfel"
Idrottskommunen Växjö, MY ASS !!!
Crisis ? What crisis ?
Vad har de kastat ut pengar på i onödan?
Ni är så enögda här inne. Visst är det ruggigt trist med att vi bara har en rink i staden men ni kanske skulle se ordet idrottskommun i ett större perspektiv. Allt är inte hockeyn i den här staden. Men jag vet inte om ni har märkt att det planeras ett stort projekt där hockeyrinkar ingår? Det går inte över en natt.
Ni är så enögda här inne. Visst är det ruggigt trist med att vi bara har en rink i staden men ni kanske skulle se ordet idrottskommun i ett större perspektiv. Allt är inte hockeyn i den här staden. Men jag vet inte om ni har märkt att det planeras ett stort projekt där hockeyrinkar ingår? Det går inte över en natt.
Nej. det är riktigt Snoken, även om jag inte tror att Arenastaden kommer att bli så enorm som det idag planeras för, men det är ju en annan sak.
I de föreningar som jag är med i, märker vi att det finns en god vilja på många håll i kommunen, men att det lätt blir lite av långbänkar eller andra utdragna processer. Men jag kan också tycka att det inte är så lätt för kommunen att efterleva alla krav och förfrågningar som kommer från den stora mängd av föreningar som finns inom kommunen.
Men jag tycker att de kan tona ner att de är en stor idrottskommun, möjligen om man vänder på det och säger att vi har en stor mängd föreningar med en massa människor som lägger ner hela sin själ i föreningsarbete.
I de föreningar som jag är med i, märker vi att det finns en god vilja på många håll i kommunen, men att det lätt blir lite av långbänkar eller andra utdragna processer. Men jag kan också tycka att det inte är så lätt för kommunen att efterleva alla krav och förfrågningar som kommer från den stora mängd av föreningar som finns inom kommunen.
Men jag tycker att de kan tona ner att de är en stor idrottskommun, möjligen om man vänder på det och säger att vi har en stor mängd föreningar med en massa människor som lägger ner hela sin själ i föreningsarbete.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Du har rätt snoken, det jag vänder mig mot är att om man nu plöjer ner ett antal miljoner i något så bör man se till att det kan användas. Det finns inget egenvärde att ha en uterink om den inte kan användas. Eftersom det handlar om en "samhällsekonomisk" investering bör man göra en investeringskalkyl på samhällsnyttan. Om man lägger ner pengar på en anläggning med så låg utnyttjandegrad som det är på utepoolen är det ren kapitalförstöring. Problemet är att det är dina och mina pengar som kastas bort. Förmodligen hade det varit bättre att lägga till lite pengar eller satsat dem i något helt annat projekt.
Bör kanske tillägga att det finns överhuvudtaget inget beslut taget om arenastaden i kommunalfullmäktige.
Bör kanske tillägga att det finns överhuvudtaget inget beslut taget om arenastaden i kommunalfullmäktige.