Matställe för 500 personer?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Spelar det någon roll vart man kommer ifrån vs vilket lag man håller på??
Så jag som växjö-bo får tex inte hålla på Napoli? Ett lag som jag lever för, utan att det blir "pinsamt"? 8O
Snart nära dig...en ny hall
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

leks wrote:
För övrigt blev jag förvånad när jag såg att ni varit 690 st i Malmö. Det var starkt! Dock bara en bråkdel av våra 10.000 i Globen 2002 :roll:

Då tycker jag att du ska ta en trip ner till Nybro den 30:e för där lär vi blir ännu fler och ni (Leksand) är ju spellediga den dagen.

Angående att ni var 10000 2002 i globen, visst det är bra men det är inte heller särkilt konstigt, Stockholm är ju för bövelen fullt av fakeknätoffsar.
Det är inte som vi lakejer där alla kommer från Växjö!!!

En fråga till: Var du själv på plats i Globen när ni var där 2002??
jag tror nog bara superstars sthlm var där.

Själv konkade jag dom 20 milen ner till Malmö 2005.
leks
Forumamatör

Post by leks »

LAKEJ89 wrote:Då tycker jag att du ska ta en trip ner till Nybro den 30:e för där lär vi blir ännu fler och ni (Leksand) är ju spellediga den dagen.

Det låter trevligt. Ni lär sjunga ut dom utan problem. Det gjorde vi lätt med 150 pers, trots vårt dåliga resultat.

Populäraste ramsan var "Utan trumma finns inte Nybro", då tystnade de lätt :)

Det är trevligt när det kommer mycket publik i den annars så publiktomma Allsvenskan. Hammarby och Huddinges siffror är inget kul. Att byta ut dom mot Troja och Tingsryd vore inte fel. :roll: Ökar publiken ökar även intresset för hela Allsvenskan vilket genererar mer pengar och bättre ishockey i hela Sverige.

LAKEJ89 wrote:Angående att ni var 10000 2002 i globen, visst det är bra men det är inte heller särkilt konstigt, Stockholm är ju för bövelen fullt av fakeknätoffsar.
Det är inte som vi lakejer där alla kommer från Växjö!!!

Det kom även ca 30 bussar + alla bilar (Det var svårt att få tag på busschaffisar annandag jul). Så att det bara var Sthlmare stämmer nog inte...
[/quote]

LAKEJ89 wrote:En fråga till: Var du själv på plats i Globen när ni var där 2002??
jag tror nog bara superstars sthlm var där.

Nej jag var inte där då, var lite för ung för att åka i väg själv. Det var nog både Superstars Leksand, Superstars Sthlm och TMG där...

Lakersfan_03 wrote:Hur många gånger åker det 690 från Leksand till bortamatcher ?.
För våran korta historia är det riktigt bra medans ni har supportrar runt om

Vi har haft en Masinvasion på lite drygt 500 innan hos HV71.
Vi har en hel del bortapublik på varje match också, vilket jag gissar på inte ni ha. Ni har väl främst på Rögle, Nybro och Oskarshamnsmatcherna och det är starkt det för en sån ny klubb.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Säger som Serra, spelar det någon roll varifrån man kommer när man håller på ett lag??

Själv är jag inflyttad Växjöbo, och håller på Växjö.

Lägg ner snacket och uppskatta att det kommer folk till hallen och sjunger, det är vi inte bortskämda med.

Jag tycker att det ska bli skit kul att få besök av så många motståndarsupportrar.

Välkomna till Växjö och LakerDome varifrån ni än kommer.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
BJ-GSU
Forumamatör

Post by BJ-GSU »

serra wrote:Spelar det någon roll vart man kommer ifrån vs vilket lag man håller på??
Så jag som växjö-bo får tex inte hålla på Napoli? Ett lag som jag lever för, utan att det blir "pinsamt"? 8O

Ja.

Korrekt.
Småland- been there, done that.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

i hockeyn är leksand sveriges lag , som många här inne vet har ja hållt på leksand men när de nu trillat mer finns de inget annat än lakers. Klubben i hjärtat är den klubb du ser varje hemmamatch och så många bortamatcher du kan , därför är lakers nr 1 7 dar i veckan.

I fotbollen är AIK sveriges lag och både leksand och AIK har otroligt mycket supportrar överallt.

Sedan finns de väldigt många som håller på AIK t ex i fotboll för att det är ''coolt'' vet ej hur de är i hockeyn och med leksand dock.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
BJ-GSU
Forumamatör

Post by BJ-GSU »

Lakersfan_03 wrote:i hockeyn är leksand sveriges lag , som många här inne vet har ja hållt på leksand men när de nu trillat mer finns de inget annat än lakers. Klubben i hjärtat är den klubb du ser varje hemmamatch och så många bortamatcher du kan , därför är lakers nr 1 7 dar i veckan.

I fotbollen är AIK sveriges lag och både leksand och AIK har otroligt mycket supportrar överallt.

Sedan finns de väldigt många som håller på AIK t ex i fotboll för att det är ''coolt'' vet ej hur de är i hockeyn och med leksand dock.

"Sveriges lag" heter Tre Kronor och spelar i gult och blått om jag inte missminner mig. Att sen media vill ha en guldkalv och väljer ett lag slumpvis och börjar kalla det för "sveriges lag" är bara löjligt. När detta händer är det så några lättpåverkade individer som vill känna samhörighet med något större som får för sig att följa med i trenden. Man säger sig "heja" på detta lag, men vart har man hjärtat någonstans? Vart är hatkärleken gentemot lokalkonkurrenten? Vad vet man om lagets gamla hjältar? osv osv.

Får gratulera för att du tog dig ut. Om detta visar på att du trots allt har lite bakom pannbenet eller kände lika lite för leksand från början som dom flesta leksingarna gör låter jag vara osagt. Du har dock helt rätt när det gäller att man ska försöka se sitt lag så ofta som möjligt.

När det gäller aik så är du nog helt enkelt felinformerad. 90% av oss som var med på 90-talet hatar nämligen den föreningen. Det här vet dom själva om också och kör därför med sin slogan "Alla hatar oss-det skiter vi i". Detta är nog en anledning till varför 13-åringarna tycker det är häftigt att hålla på det laget, lyckligtvis växer dom allra flesta ut denna fas. aik har dock ett väldigt stort upptagningsområde från början.

Kan diskutera det här till domedagen men ska försöka låta bli. Dom flesta här inne förstår nog inte vad jag menar ändå. Var bara tvungen att skriva av mig lite i ämnet...
Småland- been there, done that.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

BJ-GSU wrote:"Sveriges lag" heter Tre Kronor och spelar i gult och blått om jag inte missminner mig. Att sen media vill ha en guldkalv och väljer ett lag slumpvis och börjar kalla det för "sveriges lag" är bara löjligt. När detta händer är det så några lättpåverkade individer som vill känna samhörighet med något större som får för sig att följa med i trenden. Man säger sig "heja" på detta lag, men vart har man hjärtat någonstans? Vart är hatkärleken gentemot lokalkonkurrenten? Vad vet man om lagets gamla hjältar? osv osv.

Jag kanske inte var tydlig , självklart är Tre kronor Sveriges lag men när jag sa så om Leksand och AIk menade jag givetvis att de har flest och mest supportrar runt om i sverige.
Man kan jämföra leksands både hemma och bortasiffror så förstår man detta . Sånt tar givetvis långt tid att bygga upp och det gör inte en klubb som vi som endast har funnits i ca 10 år.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

BJU_GSU: Denna gång instämmer jag i allt vad Du skrev.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Det här med att hata AIK under 90talet stämmer mycket bra. Ett antal gånger hörde man ramsan= Lär prata, lär dig gå, lär dig hata AIK!

Angående AIK så tyckte en viss Broberg med fru i stan idag att jag hade en gräslig halsduk på mig. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Nu har vi väl ganska stora förväntningar på ''tokiga masar'' då, hoppas att ni är bättre än förra gången, typ 3 olika ramsor.. :/

Men , vi ses !
Angel Islet Army
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

leks wrote:För övrigt blev jag förvånad när jag såg att ni varit 690 st i Malmö. Det var starkt! Dock bara en bråkdel av våra 10.000 i Globen 2002 :roll:

Haha. Ja, där kommer det fram igen. Säg istället så här då "leks". Hur många var det som var från byhålan Leksand på plats i globen? Lakers hade åtminstone 690 ifrån Växjö och det var i allsvenskan också. Globen och elitserien lockar nog mer än allsvenskan och Malmö ishall. Jaja, ska inte klampa in i tråden mer. Back to topic!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hammarby :ett helt sant inlägg.10.000 i globen från Leksand ..aldrig ,däremot består väl Stockholm av minst 50.000 före detta dalmasar och då går de och vädrar sina känslor från sina rötter,när inte hembygden kunde erbjuda dem jobb.
Konstigt men ibland måste man hålla med en 08. :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
leks
Forumamatör

Post by leks »

hammarby wrote:...Haha. Ja, där kommer det fram igen. Säg istället så här då "leks". Hur många var det som var från byhålan Leksand på plats i globen?...

Jag får nog ta och citera mig själv här...

leks wrote:Det kom även ca 30 bussar + alla bilar (Det var svårt att få tag på busschaffisar annandag jul). Så att det bara var Sthlmare stämmer nog inte...

För övrigt så är matplats fixad. Det var jag som hade missuppfattat ett brev från en annan medlem som ställde till det. Så den som vill kan ju låsa tråden.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Vad blev det för matställe?
I always tell the truth, even when i lie
Post Reply