Slutspelsfight med tippade bottenlaget!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Dzurilla
Forumamatör

Slutspelsfight med tippade bottenlaget!

Post by Dzurilla »

Ruskigt kul att det ser ut att bli en slutspelsfight med "bottenlaget" Nyköpings Hockey och "topplaget" Växjö Lakers inblandade i samma race.

Anledningen är så klart Växjös stöddiga tips inför årets serie. Växjö 5:a och NH 12:a var tipset. Följaktligen borde det skilja 24 poäng i dagsläget mellan våra lag. (5:an har 50p - 12:an har 26p) Samtidigt är det givetvis också så att Lakers trupp säkerligen kostar minst 50% mer än NH:s.

Dessutom känns argumentet "Framförallt är det tränaren, Lenny Eriksson, jag inte tror på. Han får inte ut någon effekt av laget" onödigt tarvligt och dessutom okunnigt och aningen korkat. Så här långt är situationen den diametralt omvända. Lenny coachar som aldig förr och får ut mer än 100% av sina mannar medan Kempe ser ut att trampa vatten med sin allt mer stjärnspäckade trupp.

Som grädde på moset har Nyköping 2 gånger om dragit längsta strået i dom inbördes kamperna! Nu ska det bli en oerhört intressant vår och gissa om Växjös sågning av Nyköping inför säsongen kommer att finnas med som tändvätska. Tack för det!!!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Lagom kaxigt första inlägg va? ;) Nåja.

Den som lever får se. Jag hoppas och tror att Växjö befinner sig bland de 7 bästa när serien är slut och jag skulle inte bli förvånad om Nyköping också är med bland de 7.
Goddamnit!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Finns även lag som tippade oss som 12a lille vän.
Vi får se hur det går när lakers har full trupp mot Nh , eran uddamålseger mot nybro imponerar oerhört mycket i mina ögon.
Snart åker ni djupt ner likasnabbt som ni åkte upp ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Re: Slutspelsfight med tippade bottenlaget!

Post by Fredrik R »

Dzurilla wrote:Ruskigt kul att det ser ut att bli en slutspelsfight med "bottenlaget" Nyköpings Hockey och "topplaget" Växjö Lakers inblandade i samma race.

Anledningen är så klart Växjös stöddiga tips inför årets serie. Växjö 5:a och NH 12:a var tipset. Följaktligen borde det skilja 24 poäng i dagsläget mellan våra lag. (5:an har 50p - 12:an har 26p) Samtidigt är det givetvis också så att Lakers trupp säkerligen kostar minst 50% mer än NH:s.

Dessutom känns argumentet "Framförallt är det tränaren, Lenny Eriksson, jag inte tror på. Han får inte ut någon effekt av laget" onödigt tarvligt och dessutom okunnigt och aningen korkat. Så här långt är situationen den diametralt omvända. Lenny coachar som aldig förr och får ut mer än 100% av sina mannar medan Kempe ser ut att trampa vatten med sin allt mer stjärnspäckade trupp.

Som grädde på moset har Nyköping 2 gånger om dragit längsta strået i dom inbördes kamperna! Nu ska det bli en oerhört intressant vår och gissa om Växjös sågning av Nyköping inför säsongen kommer att finnas med som tändvätska. Tack för det!!!
Tänk på att det är en väldigt haltande tabell med lag som spelat olika antal matcher och eftersom att ni spelar på söndag också så har ni då 2 matcher mer spelade, inte så svårt att ligga före oss då, kom tillbaks i Februari när alla lag spelat lika många matcher så ska vi sammanfatta tabellen, jag tror inte NH går till något playoff iår.
Gläds nu medans du kan! :?
Dzurilla
Forumamatör

Post by Dzurilla »

LAKEJ89 wrote:
Dzurilla wrote:Ruskigt kul att det ser ut att bli en slutspelsfight med "bottenlaget" Nyköpings Hockey och "topplaget" Växjö Lakers inblandade i samma race.

Tänk på att det är en väldigt haltande tabell med lag som spelat olika antal matcher och eftersom att ni spelar på söndag också så har ni då 2 matcher mer spelade, inte så svårt att ligga före oss då, kom tillbaks i Februari när alla lag spelat lika många matcher så ska vi sammanfatta tabellen, jag tror inte NH går till något playoff iår.
Gläds nu medans du kan! :?
"Tro" kan man alltid göra. Jag har varken hypat NH eller dissat VLH vad jag kan se. Däremot är det, precis som jag sa, rätt kul med en slutspelsfight med er. Ingen kan ju säga annat än att vi JUST NU är där.
Sen att ni VLH:are är världmästare på att hissa er själva - det vet vi ju sedan tidigare. Mycket riktigt är det sluttabellen som kommer att vara helt avgörande. Och jag bara konstaterar att JUST NU ser det rätt skapligt ut för oss.

Om nu inte 4-3 mot Nybro imponerar på er (det gör det för övrigt inte heller på mig) så borde ju inte exempelvis 2-2 mot Huddinge hemma göra det heller (det gör det för övrigt inte heller på mig)...

Om nu någon tippat er 12:a så är det ungefär lika korkat som att tippa AIK 2:a. Själv tycker jag att med den truppen ni har och de resurser ni tycks ha så är en 5:e plats inte bara realistiskt, det är väl det man kan kräva?
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Dzurilla wrote:Nu ska det bli en oerhört intressant vår och gissa om Växjös sågning av Nyköping inför säsongen kommer att finnas med som tändvätska. Tack för det!!!
Jag är väldigt tveksam till att spelarna i Nyköping har koll på hur Växjö har tippat serien. Och om dom nu vet det så tror jag knappast det är någon tändvätska. Förresten så var det en som heter Stefan Thomas som tippade serien och han har inget att göra med Växjö Lakers längre vad jag vet. Så hur tippningen ser ut är inget som Växjö Lakers står för.

Inför denna säsongen när alla tidningar osv gjorde sina tippningar har jag för mig att Växjö och Nyköping hamnade ungefär lika högt. På svenskafans.com t.ex. så tippades Växjö på plats 9 i snitt av alla lagens 16 redaktioner och Nyköping på plats 11. Det fanns även tidningar som stack ut mer än andra som Mora tidning t.ex. som tippade Nyköping tvåa och Växjö på plats 13.
Post Reply