Play-off
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Play-off
Hur ligger det till med poängräknandet inför play-off? Börjar alla lagen på noll poäng, eller kan man tjäna på sig poäng inför playoff i grundserien ju bättre man hamnar i tabellen (4-7)? Förr om säsongerna så fick man ju vissa pluspoäng i play-off beroende på vilken plats man hamnat på i grundserien. Det kan ju vara en morot för lagen att om man missar kvalserien så kan man ha skaffat sig en favör när play-off börjar. Eller är det som så att alla lagen spelar på lika villkor vare sig man hamnar på fjärde eller sjunde plats?
Dock så tror jag att alla lagen börjar på noll poäng, men jag vet inte säkert...
/T5!!
Dock så tror jag att alla lagen börjar på noll poäng, men jag vet inte säkert...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jasså, det har jag helt missat. Jag trodde alla lagen mötte varandra två gånger och det lag då som samlat på sig mest poäng går vidare till kvalserien.
Det mest logiska (rättvisa) hade ju varit i bäst av tre matcher:
4 vs. 7 (vinnare vidare till play-off 2)
5 vs. 6 ( -"-)
= playoff 2. Bäst av tre matcher.
= Kvalserien.
Eller kanske inte, jag hittar ingenstans på nätet där man kan läsa om det...
/T5!!
Det mest logiska (rättvisa) hade ju varit i bäst av tre matcher:
4 vs. 7 (vinnare vidare till play-off 2)
5 vs. 6 ( -"-)
= playoff 2. Bäst av tre matcher.
= Kvalserien.
Eller kanske inte, jag hittar ingenstans på nätet där man kan läsa om det...
/T5!!
Spelschemat enl Swehockey:
SPELDAGAR PLAY OFF 1 TILL KVALSERIEN TILL ELITSERIEN 2007/2008
PO1 1:1 Söndag 070225 16.00
PO1 1:2 Söndag 070225 16.00
PO1 2:1 Tisdag 070227 19.00
PO1 2:2 Tisdag 070227 19.00
PO1 3:1 Onsdag 070228 19.00
PO1 3:2 Onsdag 070228 19.00
SPELDAGAR PLAY OFF 2 TILL KVALSERIEN TILL ELITSERIEN 2007/2008
PO2 1:1 Lördag 070303 15.00
PO2 2:1 Måndag 070305 19.00
PO2 3:1 Tisdag 070306 19.00
Vinnaren spelar Kvalserien till Elitserien 2007/2008.
Naturligtvis är man på skidsemester HELA play off 1
SPELDAGAR PLAY OFF 1 TILL KVALSERIEN TILL ELITSERIEN 2007/2008
PO1 1:1 Söndag 070225 16.00
PO1 1:2 Söndag 070225 16.00
PO1 2:1 Tisdag 070227 19.00
PO1 2:2 Tisdag 070227 19.00
PO1 3:1 Onsdag 070228 19.00
PO1 3:2 Onsdag 070228 19.00
SPELDAGAR PLAY OFF 2 TILL KVALSERIEN TILL ELITSERIEN 2007/2008
PO2 1:1 Lördag 070303 15.00
PO2 2:1 Måndag 070305 19.00
PO2 3:1 Tisdag 070306 19.00
Vinnaren spelar Kvalserien till Elitserien 2007/2008.
Naturligtvis är man på skidsemester HELA play off 1
Den som söker, han finner
Play Off till kvalserien 2007/2008 sker i två steg och Play Off 1 startar 25 feb. Bäst av 3 matcher. Segraren i Play Off 2 är klar för kvalserien till ES.
Kvalserien till Elitserien 2007/2008 startar 9 mars och innehåller 6 lag... lag 11-12 från ES, lag 1-3 från HA och segrande lag från Play Off 2.
Play Off till kvalserien 2007/2008 sker i två steg och Play Off 1 startar 25 feb. Bäst av 3 matcher. Segraren i Play Off 2 är klar för kvalserien till ES.
Kvalserien till Elitserien 2007/2008 startar 9 mars och innehåller 6 lag... lag 11-12 från ES, lag 1-3 från HA och segrande lag från Play Off 2.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Ahh, tackar för det Challe. Fan, jag letade, letade OCH letade. Groggen fann jag men inte detta. Måste i skrivandets stund ge dig credit för den utförliga skrivelsen på Bäst-bloggen angående Goverdes görande på isen i Värnamo. Skratten av oss alla avlossades likt en raketspruta - underbar läsning!
Goverde, vilken stabil zebra detta verkar ha varit. Stenström och Mogge Mogadon, släng er i väggen! En likadan tillrättavisning av någon spelare på någon av de två ovanstående zebrorna skulle göra gott i sinnet...
/T5!!
...Så här gick det till när Peter Goverde fick en rak höger av en synnerligen
agiterad skåning i matchen Värnamo - Club 69.
Peter visar ut nämnde galning för en simpel 2:a (minnet sviker mig, men vi
snackar första hälften av 80-talet så förhoppningsvis förlåtligt). Väl i
båset kan spelaren inte hålla tyst så Peter ger honom 2 min misconduct
(fanns på den tiden, samma tecken som time-out och inte persoligt straff).
Spelaren blir än mer upprörd och slår klubban i sargen så flisorna sprutar
samtidigt som han skriker "tar du en tia nu så nitar jag dig". Mr Goverde
blåser i pipan... sätter båda armarna trotsigt i sidan, varvid spelaren
hoppar över sargen (det här var alltså innan plexiglaset-runt-hela-banan-tiden)... tar tre snabba skär (ganska säker på
att det var just TRE... kan ha varit två-och-en-halv men va fan...) och
fäller Mister Peter med en rak höger. När dom ligger på isen (skåningajäveln
överst) så kopplar hjälten (jag!!!) samma typ av strypgrepp som Harrison
Ford tog i slutet av Air Force One (söndagsfilmen i fyran). Skillnaden är
bara att jag släppte innan "fienden" dog.
Slutet gott. Peter slutade. Döma. Strax efteråt. Tror jag. Som person
var(/är??) han fantastiskt trevlig, som domare betydligt sämre. Man visste
att det skulle ett tufft uppdrag när han hade dom röda bindlarna runt
armarna. Tappade ofta matchen på väg till den.
Börje Johansson, Tranås, var ngt bättre (oftast bara marginellt) men gick
oxå strikt efter regelboken. Noll tolerans startade mkt tidigare serru.
En annan episod var när vi var i Karlskrona... the home of rednecks med
värsta sortens spelare OCH publik... men jag ska inte trötta ut dig med
gamla skrönor. Den kan vi ta en annan gång...
Goverde, vilken stabil zebra detta verkar ha varit. Stenström och Mogge Mogadon, släng er i väggen! En likadan tillrättavisning av någon spelare på någon av de två ovanstående zebrorna skulle göra gott i sinnet...
/T5!!
-
- c/o LL´s Forum
En fråga återstår för mej ang play off,möter 4.an -7.an eller är det lottning .Är det någon som vet??
Vill också tacka Challe för inlägget i Daniels blogg,helt suveränt.Kommer också ihåg denne domare om man nu kunde kalla honom domare.
Vill också tacka Challe för inlägget i Daniels blogg,helt suveränt.Kommer också ihåg denne domare om man nu kunde kalla honom domare.
Senast redigerad av 1 alfax, redigerad totalt 0 gånger.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Goverde var en mkt trevlig domare. Problemet var att han ibland kom lite "snett" in i vissa matcher och när problemen väl börjat så hade dom en tendens att gå allt snabbare utför... och han lyckades väl inte alltid tvärställa skidorna innan stupet. Självklart gjorde han bra matcher oxå, men det är ju fadäserna man minns ... tack o lov.
Wedenell från Glimåkra var betydligt mindre omtyckt. Han kunde definitivt inte prata med spelarna vilket Goverde gjorde.
Tacksam om du inte jmf Goverde med Morgan Volvon... brrrr... "Wedenell går igen eller Terror i Lakerdome" föredrar Goverde 7 dar i veckan... där blev det ju lite minnesvärd Vilda Västern iaf.
Själv blev jag sänkt av det genuina puckot Ivan Hansen. Otroligt duktig spelare men bitvis fullkomligt dum i hela huvudet. På andra plats Kent "Kneten" Andersson, Almtuna. Fanns inget nödstopp på den killen. Nu kommer minnet tillbaks... dax att ta en stor grogg och börja glömma igen
Någon som minns??
Wedenell från Glimåkra var betydligt mindre omtyckt. Han kunde definitivt inte prata med spelarna vilket Goverde gjorde.
Tacksam om du inte jmf Goverde med Morgan Volvon... brrrr... "Wedenell går igen eller Terror i Lakerdome" föredrar Goverde 7 dar i veckan... där blev det ju lite minnesvärd Vilda Västern iaf.
Själv blev jag sänkt av det genuina puckot Ivan Hansen. Otroligt duktig spelare men bitvis fullkomligt dum i hela huvudet. På andra plats Kent "Kneten" Andersson, Almtuna. Fanns inget nödstopp på den killen. Nu kommer minnet tillbaks... dax att ta en stor grogg och börja glömma igen
Någon som minns??
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag minns..
Det speciella åttiotalet..
Det fanns en del riktiga puckon i Karlskrona..
Des M. hade satt sina spår långt ner i åldrarna..
Men, om spelarna var fula var det inget mot dom grisfärgade tröjorna dom spelade i..
Bland det värsta jag sett..
Palermos tröjor i Serie A är i klass med dom..
Det speciella åttiotalet..
Det fanns en del riktiga puckon i Karlskrona..
Des M. hade satt sina spår långt ner i åldrarna..
Men, om spelarna var fula var det inget mot dom grisfärgade tröjorna dom spelade i..
Bland det värsta jag sett..
Palermos tröjor i Serie A är i klass med dom..
Jag är Mano, vem fan är du?
Nej, nej, nej..... Nämn inte ordet Goverde. Jag får gåshud bara jag tänker på de matcher jag råkat ut för honom både på och utanför plan. Nutidens Zebror kan dra något gammalt över sig för ingen rår på Goverde, han kunde blåsa sönder en till synes lugn tillställning, kompensera på det mest vidriga sätt och få en he publik mot sig.
Kommer ihåg en match i Växjö Ishall mellan VHC och... glömt... Gislaved eller nåt, på tiden när red line offside fanns. En HC-spelare kom fri från mittlinjen i slutet av matchen... kollegan markerade för "touch" dvs inte redline men höll kvar händerna så att det såg ut som han ville ha det till redline. Pipan i munnen och blåser av. Fy satan vilket liv det blev... alla HC-spelarna i ring runt (tur man kände de flesta). Inte så kaxig då... men även en bra domare kan göra fel
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Charlamov skrev:Goverde var en mkt trevlig domare. Problemet var att han ibland kom lite "snett" in i vissa matcher och när problemen väl börjat så hade dom en tendens att gå allt snabbare utför... och han lyckades väl inte alltid tvärställa skidorna innan stupet. Självklart gjorde han bra matcher oxå, men det är ju fadäserna man minns ... tack o lov.
Någon som minns??
Ursäkta men Kent "Kneten" Andersson spelade i Örebro och sedan Södertälje. Såg en match i Uppsala under hans SSK-tid då han med berått mod åker fram och med båda händerna fattade om klubban "trycker" den upp i ansiktet på Stefan Gundt (stavning?) som får näsbenet samt okbenet avslaget. Det blev "Knetens" sista match i SSK mig veterligt eftersom man ville markera från deras sida att det inte tollererades. Då bör detta varit 82/83 och det blev sedan civil rättegång av det hela. Tyvärr fälldes han inte.
Senast redigerad av 1 X-File, redigerad totalt 0 gånger.
Lakersfan_03 skrev:Stämmer alldeles riktigt alfax.
4 vs 7
5 vs 6
4an och 5an har fördel av 2 hemmamatcher om det skulle behövas.
Stämmer inte alls. De som kommer fyra i serien får nämligen fördelen av att välja vilket av de övriga lagen de vill möta i PO 1 - förutom fördelen av en ev tredje match på hemmaplan.
-
- c/o LL´s Forum
X-File skrev:Lakersfan_03 skrev:Stämmer alldeles riktigt alfax.
4 vs 7
5 vs 6
4an och 5an har fördel av 2 hemmamatcher om det skulle behövas.
Stämmer inte alls. De som kommer fyra i serien får nämligen fördelen av att välja vilket av de övriga lagen de vill möta i PO 1 - förutom fördelen av en ev tredje match på hemmaplan.
Okej fel av mig då var säker på att det var samma som de gällde förut. Tycker det är bra att man kan välja motståndare ( om det nu stämmer )
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Tog mig tid att kolla i ett matchprogram nu också. Hittade det i skrift där.
Vad gäller i serien?
.................
................
Lite längre ner står:
Lag placerade 4-7 i Hockeyallsvenskan får göra upp om EN plats i kvalserien mot Elitserien. Dessa lag spelar play off 1 och 2 - segrande lag i play off 1 möts i play off 2 och segraren där får spela i kvalserien. Lag 4 väljer motståndare i play off 1.
Vad gäller i serien?
.................
................
Lite längre ner står:
Lag placerade 4-7 i Hockeyallsvenskan får göra upp om EN plats i kvalserien mot Elitserien. Dessa lag spelar play off 1 och 2 - segrande lag i play off 1 möts i play off 2 och segraren där får spela i kvalserien. Lag 4 väljer motståndare i play off 1.
Lag 4 får alltså välja vilket lag på plats 5-7 som helst? Det kan ju kännas lite snopet för lag 5 om dom får möta lag 4 när dom kommer före lag 6 och 7 i tabellen. Fast det är ändå ett okej system. Lag 5-7 tävlar ju fortfarande inbördes om en bra placering för att få en eventuell tredjematch hemma i play off 2, om det laget inte blir lag 4. Antar jag.
Om jag inte minns fel införde väl Elitserien detta ifjol att man väljer lag,tycker detta är bra för då får det först placerade laget välja först , inte helt säkert att det blir 8:e laget de väljer som var med det gamla systemet deras motståndare innan, helt rättvist och något att kämpa för i de sista omgångarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
I elitserien gäller detta:
* Lag 1 väljer Lag 7 eller Lag 8.
* Lag 2 väljer Lag 6 eller Lag 7/Lag 8 (det som ännu inte är valt).
* Lag 3 väljer Lag 5 eller Lag 6/Lag 7/Lag 8 (det som ännu inte är valt).
* Lag 4 möter det lag som ännu inte blivit valt.
Alltså så har dom att välja på de två sämsta lagen hela tiden. Det är mer rättvist än att man får välja precis vilket lag som helst. I allsvenskan är det inte lika många lag inblandade så hur det går till där är inte lika viktigt.
* Lag 1 väljer Lag 7 eller Lag 8.
* Lag 2 väljer Lag 6 eller Lag 7/Lag 8 (det som ännu inte är valt).
* Lag 3 väljer Lag 5 eller Lag 6/Lag 7/Lag 8 (det som ännu inte är valt).
* Lag 4 möter det lag som ännu inte blivit valt.
Alltså så har dom att välja på de två sämsta lagen hela tiden. Det är mer rättvist än att man får välja precis vilket lag som helst. I allsvenskan är det inte lika många lag inblandade så hur det går till där är inte lika viktigt.