Landslagstruppen till Moskva!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
röd-vit
Forumproffs

Landslagstruppen till Moskva!

Post by röd-vit »

Här kommer truppen till Channel One Cup i Moskva:

Målvakter: Erik Ersberg, HV71, Daniel Henriksson, Färjestad.
Backar: Johan Åkerman, HV71, Daniel Fernholm, Djurgården, Tobias Enström, Modo, Per Hållberg, Zug, David Petrasek, HV71, Andreas Holmqvist, Linköping, Jonas Frögren, Färjestad, Tobias Viklund, Modo.
Forwards: Tony Mårtensson, Linköping, Karl Fabricius, Frölunda, Oscar Steen, Modo, Dragan Umicevic, Djurgården, Rickard Wallin, Lugano, Fredrik Hynning, Luleå, Johan Andersson, Timrå, Peter Nordström, Färjestad, Tim Eriksson, Linköping, Jimmie Ölvestad, Djurgården, Fredrik Emwall, Linköping, Johan Lindström, do, Jörgen Jönsson, Färjestad.

Vad tycker ni om truppen?? Själv är jag otroligt stolt att vara supporter till ett lag som bara fortsätter att producera landslagspelare!!Den senaste spelaren är Johan Andersson, Timrå. GRATTIS JOHAN!!!
Det dröjer väll inte länge till innan hans 2 bröder Erik (HV 71) och Oskar (Troja) också få prova landslagsspel i Tre Kronor.Oskar har ju förövrigt blivit uttagen till ett läger med J-19 landslaget och Erik spelade J-vm med "småkronorna" förra året!
Så UNDERBART att vara Trojasupporter just nu :lol: !
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Gläds med dessa Spelares framgångar även jag, både Johan och Erik har fått gedigen sparring av Lakers genom åren, nästa år är det Oscars tur :wink:
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Kul med två kronobergare i Tre Kronor:
de e bara att gratulera både trojaner å taifare!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Är det verkligen nån här som tror Neddo när han skriver att han gläds med att en fd Trojan och en fd Taifare tas ut till landslaget??? En som hatar dessa båda klubbar mer än Neddo har iaf inte jag hört talas om. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vad andra TROR bryr jag mig inte så mycket om, är nöjd med att själv veta vad jag tycker, vilket är följande : Jag gillar Hockey med tillhörande Spelare, detta kan nog utläsas av mina inlägg, vad jag inte gillar är Hockeyfundamentalister och vissa klubbars sympatisörer som inte unnar nya klubbar eller motståndare och dess Spelare FRAMGÅNGAR.

Detta torde vara ganska klart om läst der rader jag skrivit och även ibland mellan raderna :wink:

Mina syrliga kommentarer om TAIF och TROJA och liknande SMÅklubbar i närheten baseras helt och hållet på SOMLIGA av deras sympatisörers oförmåga att glädjas av Hockey och duktiga Spelare OAVSETT Klubbtillhörighet.

Lakers har VARIT och ÄR en FRISK BRIS i Regionen, jag hatar inga klubbar, det suger bara energi, däremot tycker jag vissa Klubbar sköter sin verksamhet mer eller mindre seriöst.

Jag gläds verkligen med Johan Andersson och Fredrik Emvall precis som de båda själva gör när de spelar i samma TRE KRONOR trots sina respektive Moderklubbar, det är detta som är tjusningen, glädjen över sporten Ishockey.

ps. oss emellan Lassemaja så har jag sett ruskigt många Matcher i Sunnerbohov både innan och efter Lakers bildande och jag har njutit över både Larry Pilut och Johan Lindblom.
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Nedomansky, du är ju precis en sån typ av person som du så starkt ogillar själv. Du är en av dom personerna som verkligen ser till att det ska bli taskig stämning mellan supportrar till våra olika lag, när man läser många av dina inlägg så visar du på en stor portion arrogans. :(

Att du njutit över Mr Piluts spel tycker jag är skoj, han har varit en stor attraktion i många år. Sen antar jag att du menar Lindbom, i hans spel fanns väl inte så mycket finess utan mer kämpa och jävlaranamma vilket också kan vara njutbart. :)
Tingsryds AIF
since 1923
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Givetvis Lindbom ,Lassemaja :oops:

Piluten och Lindbom är två motpoler men sevärde var och en på sitt sätt, enda gemensamma nämnaren är väl taskig skridskoåkning.

Jag tackar för en gratis personlighetsanalys, frågan är vad du kallar en del av dina klubbkollegor som sågade Lakers när popcornen började poppa? :wink:
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Gratis?? Vem har sagt nåt om gratis, nä jag har redan postat en räkning!!! :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

Själv så säger jag GRATTIS..... MEN jag tycker ändå såhär: Fredrik Emwall är SOLKLAR i Landslagets små cuper, men därimot så höll jag på att få en stroke när jag såg att johan andersson i från timrå är med... för det första så tänkte jag, har han blivit så mycket bättre sen han var i troja?? och för det andra, är inte han typ 3-4:de center i timrå??

//alfie
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
carl
Forumdemon

Post by carl »

Nej, nu får du läsa på lite, alfie. Sant att Johan blev värvad till Timrå som 3:e-4:e center. Men under hösten har han, på grund av skador i Timrå-truppen, fått otroligt mycket speltid och gjort det fantastiskt bra (i alla fall i de canal plus-matcher jag har sett). Han har vuxit till Timrås näst viktigaste forward (endast Hedström är viktigare). Faktum är att han ligger 3:a i timrås interna skytteliga. Ett Timrå som ligger 2.a i Elitserien. Inte illa pinkat. Så högt upp har nog Johan aldrig legat i någon intern poängliga. Inte ens på Troja-tiden. Johan har sin styrka i defensiven och är en av Elitseriens bästa balansspelare. Sim-salla-bim så har Troja fostrat ytterligare en landslagsspelare........ :wink:
Troja - laget i hjärtat
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Välkommen tillbaka till forumet Carl,det är en tid sen Du hörde av dej.Är helt överens med Dej ,Johan har varit mycket bra i Timrå.Bara till att gratulera till landslagsplatsen
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Johan Andersson har varit mycket bra i Timrå, tänk vad istid och förtroende kan göra, personligen tror jag det mest avgörande är att Johan känner sig i tröjfärgen :wink:

Johan kan mycket väl hamna den andra sidan pölen med sitt nuvarande spel.
In Hinkum Veritas
carl
Forumdemon

Post by carl »

Succédebut för Johan i landslaget! Av nykomlingarna var han klar 2:a efter Åkerman, enligt mig. En Åkerman som helt klart är ett fenomen. Han är otroligt bra! Makalöst!

Johan var lite väl försiktig offensivt, men som balansspelare fick Johan verkligen visa Bengt-Åke och den svenska hockeypubliken vilken klass han håller.
Troja - laget i hjärtat
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Johan var mycket bra, i en tempostark Match, bra gjort att hänga med så pass, MVG.

Ersberg var helt otrolig, även Åkerman, verkar som om hans minut innehåller 70 sekunder!!!!
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Snacka om succédebut i Tre Kronor för Johan Andersson, jag tyckte han var grym!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Neddo
Forumamatör

Post by Neddo »

LasseMaja wrote:Är det verkligen nån här som tror Neddo när han skriver att han gläds med att en fd Trojan och en fd Taifare tas ut till landslaget??? En som hatar dessa båda klubbar mer än Neddo har iaf inte jag hört talas om. :lol:
http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... 689#154689
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tobbes lellebrossa?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Post Reply