Johan Perssons svar rockar!

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag tycker det var lite tråkigt att inte Dan Magnusson frågade brandmannen från Skövde äfven det. Svaret hade varit oerhört intressant att få veta. Ett par sanningens ord igen? Någon som vet om Växjö Lakers är på jakt efter en ny sportchef tills nästa säsong? Man kan ju alltid hoppas.Dan Magnusson - Krönika wrote:...det krävdes att tre ordinarie backar insjuknade på matchdagens morgon för att Markku Paukkanen, Växjö Lakers dyraste back, skulle få rejält med speltid. Trots att sjukdomsdrabbade Lakers föll i Nybro igår gjorde Paukkanen en bra insats. Paukkanen är lagets "Supporterspelare". Det betyder att hans lön kan betalas endast tack vare ekonomiska bidrag från supportrar och sponsorer. När Växjö Lakers hade sponsorträff nyligen fick tränaren Tomas Kempe därför en fråga om varför Paukkanen en längre tid varit sjunde back. Svaret blev att "han är för dålig". Ett felköp helt enkelt. Detta besked tolkar åtminstonde jag som en rejäl passnig från tränare Kempe till sportchefen Evertsson som värvade Paukkanen till Växjö. Dessutom: Undrar vad Kempe tycker om Evertssons övriga värvningar?
Någon som vet exakt klockslag när detta allmänhetens skådespeleri äger rum på lördag? Vilka ska få äran att hålla i röfvariset? Vi trogna och betalande supporters eller klubbchef Ländell? Eller kanske Kempe? Nää, han är nog för blyg...Daniel Svensson's blogg wrote:Växjö Lakers – en gång är ingen gång, men två torskar mot Nybro på mindre än en månad kräver dumstrut och tre timmars späkning medelst granris på Stortorget på lördag förmiddag.
Vad vet du om det? Vill han men får inte? Får han men vill inte? Eller han kanske ÄR målvaktstränare... därav resultaten?NEDOMANSKY wrote:Min största kritik mot Evertsson/Lakers är att de inte utnyttjat hans kunskap som Målvaktstränare. Riktigt svagt att inte ge honom dessa arbetsuppgifter också.
Peter Andersson är väre än Imelda, inte tror jag hon köpte skor som hon redan hade?Charlamov wrote:Peter Andersson, MIF Redhawks... Sportchefernas motsvarighet till Imelda Markos... köp, köp, köp.
De flesta nyförvärven har bitvis presterat bra. Det gäller att få dom att göra det så ofta som möjligt. Tränarens uppgift!!!
Nu fattar jag... DU ÄR EVERTSSON!!! Med den insikten i verksamheten... klart det är du som är Evertsson. När jag tänker efter så skriver du ungefär som Evertsson låter i intervjuerna. Eller nästan... eftersom du skriver under pseudonym så blir det mer pretentiöst.NEDOMANSKY wrote:Utan att förklara närmare så är det så att Jag vet helt enkelt.
Vet inte grunderna till dina filosofiska utalanden om spelupplägget "Tjecken", men en sak är i alla fall helt solklart och det är att "Det är bättre med en dålig plan än ingen plan alls".NEDOMANSKY wrote:Man undra VILKA som tjänar mest på att Kempemo så tydligt deklarerar att vår gameplan är lagets viktigaste faktor som ska vinna Matcher åt Lakers?![]()
Är det lika viktigt att en Forward tydligt innan Match talar om vilka finter han använder?![]()
Blir alltmer skeptisk till den här Gameplanèn, att ha en grov spelide,OK.
Men förmågan att lösa situationer som dyker upp är tydligen underskattad i Lakerslägret, jag anser att en alltför hård styrning av spelet gör att för många spelare i allt för många situationer tänker på vad de ska göra istället för att spela på instinkt, detta visar sig i långsammare beslut på banan och ett långsammare spel som därigenom genererar för få kvalitetschanser.
Grundläggande kunskaper om hur Hockey ska spelas bör spelare på den här nivån klara av.
Tydligen så STYRDE Kempemo bort Lakers från 3 poäng mot Oskarshamn.
Vinner Matcher gör man på initiativ, skicklighet och snabbhet, att vänta på att Stormen Gudrun ska dra över är vare sig effektivt eller roligt att titta på.
FULL FART(inte styra) mot 7:E plats!