Brandon nolan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Tycker det är kanon att VLH fullföljer de grundkoncept som skall genomsyra hela föreningen..ALLTID. Finns säkert klubbar som har råd att ha några som lallar på egen hand i laget, vi har det inte. Nog om det, jag längtar efter att se Chrille, Johan och Torsten i samma lina igen..
Blir ett laddat Lakers i kväll :twisted:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Ja det blev väl som de flesta förmodade-Nolan lämnar, en självklarhet om han inte trivdes och därmed inte följde reglerna i laget.
Nu ska det bli intresant att se vad Evertson har för ess på gång.

Som vanligt så har man fullt förtroende för Evertsson vad det gäller värvningar att vi inte lyckades med Nolan är knappast Henriks fel.

KÖR HÅRT Evert!!

:headbang: :headbang: :headbang:
PP
Forumamatör

Inlägg av PP »

Undrar om Nolans avhopp påverkar Stigs fortsatta medverkan? Var de bra kompisar utanför planen? Kan Stig fortsätta som ensam jänkare i laget? Hoppas det!
Heja Lakers!!
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

En kille som visar sån vilja som Saviano borde störa sig på en sån som Nolan så jag hoppas inte det.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inlägg av A-sta »

Där tror jag du har rätt Putte.
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör
Kontakt:

.......

Inlägg av Skacke »

http://www.smp.se/article/740233_102-0-0-0
till detta blir min kommentar att Evertsson är lägre än glocalnet.
Man hänger inte ut en spelare såhär, det är okej att göra det efter beslutet är taget om man har behov av sådant.
Evertsson sluta läcka som ett såll!!!!

Däremot tycker jag det är helt rätt att Nolan lämnar då han varit väl nonchalant och ingen lagspelare i mina ögon...

Ser fram emot vårt nyförvärv nu.
"Once a laker, always a laker."
Zebbe
Forumproffs

Inlägg av Zebbe »

PP skrev:Undrar om Nolans avhopp påverkar Stigs fortsatta medverkan? Var de bra kompisar utanför planen? Kan Stig fortsätta som ensam jänkare i laget? Hoppas det!

Nope de umgick inte med varandra.
Nolan har sedan han kom knappast umgåtts med ngn i laget, då han är en riktig ensamvarg
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inlägg av Nille »

Skulle tro att beslutet inofficiellt redan var tagit när Evertsson gjorde intervjun.
PP
Forumamatör

Inlägg av PP »

Om Zebbe har rätt så kommer den goda stämningen som finns i laget bli ännu bättre efter Nolans avhopp. Då vinner vi ju ännu fler matcher, den första ikväll!
Heja Lakers!!
Fetisov
Forumamatör

Re: .......

Inlägg av Fetisov »

Skacke skrev:http://www.smp.se/article/740233_102-0-0-0
till detta blir min kommentar att Evertsson är lägre än glocalnet.
Man hänger inte ut en spelare såhär, det är okej att göra det efter beslutet är taget om man har behov av sådant.
Evertsson sluta läcka som ett såll!!!!

Däremot tycker jag det är helt rätt att Nolan lämnar då han varit väl nonchalant och ingen lagspelare i mina ögon...

Ser fram emot vårt nyförvärv nu.

Märklig kommentar!!!! Han läcker mycket mindre än föregångare. De har
haft 10 möten för att få Nolan att fatta. Har du hört detta tidigare???
Det har inte jag. Evertsson sköter detta mkt bra.
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

känns som att målsättningen inte längre bör vara topp-7 utan snarare 7-e platsen i sig,högre har jag svårt att se att vi nu tar oss..

jäkla skitotur vi haft med skador annars hade läget varit annorlunda :cry:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inlägg av Roggan »

Att Evertsson läcker är ju totalt fel. Hans hantering av problemet med Nolan har gjorts mycket proffsigt. Har de haft 10 möten utan att någon utomstående haft en aning om detta är det otroligt bra skött.

Ingen kan ta ifrån Nolan att han i sina ljusa stunder är en duktig hockeyspelare men i årets trupp är det laget som står i fokus och det tror jag att de kommer visa i kväll.

Det blir otroligt intressant vad Evertsson har för någon joker i skjortärmen att ta fram i detta läget. Jag litar fullt ut på Evertsson!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

I nuläget ingen förlust, Nolan har potential men är inte tillräckligt bra för att göra som han vill, för det krävs ZLATAN-KLASS :wink:

Kan vara positivt om pengar frigörs till två Spelare som inte åker Berg och Dalbana.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Linda »

Jag tycker att det är så skönt att man från klubben sida dvs Evertsson säger som det är och inte försöker försköna eller linda in något. Killen har tydligen attityds problem och har trots klubbens försök inte bättrat sig. Att han är en duktig hockeyspelare är det väl aldrig någon som motsatt sig, men hockey är en lagsport.
Att Evertsson skulle hängt ut Nolan fattar jag inte, vad skulle han ha sagt "en av spelarna får lämna truppen av disiplinära skäl" och sen hade ingen fattat att han menade Nolan när han inte var med på isen eller?

Jag gillar att man är ärlig och säger som det är istället för att det blir en massa rykten för DET är många här inne vansinnigt snabba med att nappa på.
Go Henrik!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jag tycker inte att Evertsson läcker på något vis, snarare tvärtom.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
IcaLakej
Forumamatör

Inlägg av IcaLakej »

NEDOMANSKY skrev:I nuläget ingen förlust, Nolan har potential men är inte tillräckligt bra för att göra som han vill, för det krävs ZLATAN-KLASS :wink:

Zlatan-klass vet i fasen det är ju lite fel sport va :wink:
Dressed for Sucsess is Peter Andersson!
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Att infomera massmedia om vad som har hänt i klubben är väl för fan inte att läcka?

Kanon jobb av Evertsson!!!!
Snart nära dig...en ny hall
Charlamov
Forumterrorist

Inlägg av Charlamov »

Det finns alltid två sidors förklaring till uppkomna händelser. Men i det här fallet så verkar det vara solklart att grabben haft svårt att inordna sig i ledet. Säger som Linda att det är underbart med rak och snabb kommunikation utan förskönande förklaringar = inga rykten om anledningen bland konspirerande forumskribenter.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inlägg av Dragkampslakej »

Precis som att jobba kommer du försent eller inte alls hela tiden och gör inte ditt jobb så får man troligen till slut sparken, konstigare än så är det inte. Ska man vara proffs bör man uppträda som ett!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nu fick han väl inte sparken i ordets rätta bemärkelse, utan efter en massa samtal, så kom de väl till vägens ände och konstaterande att de inte har eller kommer att ha samma syn som Lakers har på hur hockeyn ska bedrivas i laget.
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Räven skrev:Nu fick han väl inte sparken i ordets rätta bemärkelse, utan efter en massa samtal, så kom de väl till vägens ände och konstaterande att de inte har eller kommer att ha samma syn som Lakers har på hur hockeyn ska bedrivas i laget.

Okej Räven vi säger "sparken" med dubbelfnuttar då!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Dragkampslakej: Missförstå mig inte nu, jag sprang på en person på stan för en stund sedan, han sa att det var ömsesidigt, Nolan hade helt andra tankar om hur han skulle ha det i och utanför laget och ville inte ändra på sig.
Det insåg han nu och ställde därför heller inga anspråk på ersättning, vilket han säkert skulle ha gjort om han fått sparken. Tillägger att jag vet inte om detta är sant, eftersom en person sagt det, som är lite involverad i Lakers.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inlägg av Nille »

Har hört samma sak som räven från en person som är väldigt involverad så det stämmer nog.
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Det är lugnt jag förstod på ett ungefär redan innan! Jag menar att som situationen var så hade det varit ohållbart i längden även om han gjort vissa ekonomiska anspråk så hade väl avsked till slut varit ända vägen. Jag vet inte hur avtalen fungerar men viss motprestation från spelaren för lön borde ju krävas. Så som närvaro på träningar och liknande precis som på ett vanligt hederligt arbete (säkerligen ohederliga också).
Skriv svar