Ja, vi kunde ha legat trea fortfarande om vi spelat lika många matcher som de andra lagen. Tråkigt med en haltande tabell. Vet inte när vi tar igen dessa matcher. Vi halkar i alla fall efter ytterligare en match iom den uppskjutna matchen mot AIK i december. Tror nog det är en del som stirrar blint på poängen utan att bry sig om hur många matcher som spelats och att laget egentligen är bättre än tabellen visar. Hoppas inte det märks på publiken bara. Och att spelarna inte tänker så. Trea eller sexa kan göra en del för självförtroendet.
Man frågar sej när Västerås ska ha sitt jätteuppehåll,3 matcher mer spelade ,vilka klantskallar gör serieupplägget ?Vet mycket väl att det måste göras en haltande tabell på grund av TV-sändningar men 3 mer spelade matcher finns ingen ursäkt för.
Vilken placering vi har i tabellen är av mindre intresse vi kommer sannolikt att tappa något till, det intressanta är hur spelet ser ut, det är det som avgör när vi möter Lagen bakom oss.
Är vi i närheten av 7:e plats när vi mött topplagen x 2 så ser det lovande ut.
Det man kan konstatera är att Schtephan und Thomas ligger lite fel i sin tippning (förutom "garantitopparna" vill säga) så här långt. Kan den tabellen ha kommit till vid midnatt på Bishop???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
antonius wrote:Sen har lagen olika antal matcher spelade.. så lugn
......Vilket är så tråkigt varför behöver VIK spela 19 matcher medan lakers och ett par anda lag bara spelat 16 matcher, har Västerås problem med bokningen av ishallen eller vad är det?
Jag misstänker att Västerås många spelade matcher beror på att dom flyttat matcher som skulle ha spelats samtidigt som bandylaget i Västerås. Är det två publikdragande hemmamatcher i samma stad samtidigt händer det ibland att den ena flyttas. Har för mig att en av Växjös matcher flyttades för att Öster spelade samtidigt.
Det är väl ungefär lika mycket publik normalt sett. Sen var det någon som firade att öster åkte ur allsvenskan och därav gick på matcherna Gästande lag hade nog fler suportrar i allsvenskan i och för sig.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Toby wrote:Öster har väl mycket mer publik än Lakers.
Vakna för fan!
per match, ja, per säsong? Ingen aning, men det tror jag inte...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Öster spelar en hemmamatch varannan vecka. Lakers spelar mycket oftare. Bör kanske tillägga att jag brukar gå och se på gräsätarna också när det inte finns hockey att se men att kalla Östers matcher i allsvenskan för publikmatcher är väl att ta i lite. Öster spelade trots allt i högsta divisionen och då borde man ha fler åskådare.
Det går tydligen inte att nämna Öster på detta forumet utan att folk blir upprörda. Jag omformulerar mitt tidigare inlägg:
Jag misstänker att Västerås många spelade matcher beror på att dom flyttat matcher som skulle ha spelats samtidigt som bandylaget i Västerås. Är det två publikdragande hemmamatcher i samma stad samtidigt händer det ibland att den ena flyttas. Växjös match flyttades förmodligen för att det pågick ett annat idrottsarrangemang bara 50 meter från ishallen där många av de 4 445 åskådarna förmodligen var intresserade av både hockey och fotboll och att lägga dessa matcher samtidigt skulle medföra betydligt mindre publik på både hockeyn och fotbollen.
Nille wrote:Öster spelar en hemmamatch varannan vecka. Lakers spelar mycket oftare. Bör kanske tillägga att jag brukar gå och se på gräsätarna också när det inte finns hockey att se men att kalla Östers matcher i allsvenskan för publikmatcher är väl att ta i lite. Öster spelade trots allt i högsta divisionen och då borde man ha fler åskådare.
du vet också att öster låg sist / nästsist större delen av allsvenskan ?.
Klaga då istället på Kalmar FF som hade mycket bättre placering men hade ungefär lika mycket publiksnitt som öster
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Du har en poäng där.. Det är som såhär att alldeles för många verkar ha drabbats av tunnelseende här inne. Öster DRAR mer folk än Lakers så är det. Mitt hjärta slår för Lakers men det går inte att blunda för verkliga siffror.
Jag "klagar" inte på Östers siffror men jag tycker ändå att de är lite låga för att vara i allsvenskan, men visst det finns de som har sämre. För övrigt var mitt inlägg menat lite med glimten i ögat. Man måste inte ta allting så allvarligt, som sagt jag går också på Östers matcher, läs en gång till och observera smilisen.... Dessutom är detta ett hockeyforum.
Man kan se att SSK och Rögle leder ganska bra sen är det tätt mellan plats 3 och 6, dock så har Lakers spelat 2 matcher mer mot 1:an och 2:an tar man hänsyn till detta så kanske vi realistiskt ligger på 3-4:e plats. Almtuna har 7.e platsen men det finns tendenser att top6 olagen drar ifrån allt mer och det kommer nog vara dessa sex lag som tar platserna överst sen blir det nog fajt om 7:e platsen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Charlamov wrote:Det man kan konstatera är att Schtephan und Thomas ligger lite fel i sin tippning (förutom "garantitopparna" vill säga) så här långt. Kan den tabellen ha kommit till vid midnatt på Bishop???
Kan faktiskt vara den sämsta tippning jag någonsin skådat. Riktigt kul när allt blir så skämmigt fel... Även med förbehåll för att drygt halva serien återsår.