Växjö-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
Zebbe
Forumproffs

Växjö-Rögle

Post by Zebbe »

Känns som det är läge att starta upp denna tråd redan.

fyll på med vad ni känner, hoppas på seger osvosv....
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Den matchen vill jag att vi överglänser laget från "potatisåkern".
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ser fram emot en HÄRLIG Hockeymatch som det ofta blir när RÖGLE står för motståndet.
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ser fram mot..inte mycket just idag i alla fall. Ny match mot mögelholm, jaha..
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Stor revanch att utkräva.
Först för att Stig blev interferad ? av Ante andersson och av alla utvisningar vi får.
Här ska vi ta 3 poäng och vi ska ge allt.

STEVE!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Förstår inte riktigt hur ni kan fokusera på denna matchen när vi har SSK att möta först. :roll:
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Fokus ska ligga på SSK! Men nog ska vi ta 3 pinnar av Rögle hemma!
Goddamnit!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Per Carlsson wrote:Förstår inte riktigt hur ni kan fokusera på denna matchen när vi har SSK att möta först. :roll:

En match i taget ,helt rätt Per.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

100st fulla AIA:are i buss och minst 150 man till som kör upp själva.
Denna gången ska inte en mängd stolpskott och ett öppet missat mål stå ivägen för våra 3 poäng. Denna gången ska vi inte genom amatörmässigt backslarv skänka bort 2 mål på indianare.

Spelar vi ordentligt och diciplinerat och tar tillvara på våra chanser så vinner vi med 2-7. Är dock lite försiktig och säger 2-6.

Gött att uppvärmingen är avklarad. Räknar med en jävla tändning den 17 nov.

Heta känslor!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Herr Oberst wrote:100st fulla AIA:are i buss och minst 150 man till som kör upp själva.
Denna gången ska inte en mängd stolpskott och ett öppet missat mål stå ivägen för våra 3 poäng. Denna gången ska vi inte genom amatörmässigt backslarv skänka bort 2 mål på indianare.

Spelar vi ordentligt och diciplinerat och tar tillvara på våra chanser så vinner vi med 2-7. Är dock lite försiktig och säger 2-6.

Gött att uppvärmingen är avklarad. Räknar med en jävla tändning den 17 nov.

Heta känslor!

Tjena du har kommit till lakers forum.
Det är växjö ni möter och inte huddinge , huddinge som in dessutom vann mot med uddamålseger.
Jag tror stenhårt på 3 poäng för växjö.
9-1 till växjö lakers och ramsan skanderas ante är vår idol för han släpper in så många mål av 3800 växjö supportrar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Nu ska vi då inte ta i för mycket :lol:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Rögle är ett bra lag, men nu har man ju sett att dom inte är SÅ in i h-ete bra som man hört. Eftersom dom bara har en line som producerar, och då endast i powerplay (efter filmningar), tror jag Lakers kommer käka upp dom nästkomande fredag :twisted:

Men först alltså SSK, där tror jag det blir knivigare men en skön uddamålsseger till slut: alla för Steve !
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Denna match skall spelas för Stiiigs ära...
Den skall bara vinnas, så det så

:headbang: :headbang:
Modano 9
Forumamatör

Post by Modano 9 »

Primeau wrote:Rögle är ett bra lag, men nu har man ju sett att dom inte är SÅ in i h-ete bra som man hört. Eftersom dom bara har en line som producerar, och då endast i powerplay (efter filmningar), tror jag Lakers kommer käka upp dom nästkomande fredag :twisted:

Men först alltså SSK, där tror jag det blir knivigare men en skön uddamålsseger till slut: alla för Steve !

Gath och Arlbrandt filmar ALLTID!!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Modano: ALLTID är kanske lite att ta i, men varje gång dom är på isen i alla fall :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

om vi håller oss från utvisningsbåset så kommer vi vinna...som sagt rögla var ju inte så bra på att göra mål i 5 mot 5 :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

bobba wrote:om vi håller oss från utvisningsbåset så kommer vi vinna...som sagt rögla var ju inte så bra på att göra mål i 5 mot 5 :wink:

Men vad säger att ni kommer lyckas hålla er därifrån? Våra spelare e så spelskickliga så era spelare blir tvungna att ta utvisningar :wink: :D
"Vi e alla grön och vita bröder..."
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

En konsevent domare så ordnar det sej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

alfax wrote:En konsevent domare så ordnar det sej.

Det har inte kommit upp än vem som kommer dömma matchen, vi får väl se vem det blir..

Ska bli kul att komma upp till Lakerdooome iallafall.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Hoppas på Niklas Persson!
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

Coffe #800 wrote:Hoppas på Niklas Persson!

Nä, usch, hoppas inte det, han gillar inte Rögle, fast han gillade Bofors ännu mindre när dom var hos oss på besök :o
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

då jämnar det ju ut sig lite :wink:
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

Nja, det vet jag inte, kanske.. Men jag tyckte att Morgan var rätt så jämn hemma hos oss, men håller med många att han var ju inte speciellt konsekvent.. Men han friade åt båda hållen och tog på båda hållen ganska jämnt, så han gör iallafall en hygglig insats. Jag gillar inte Mogge, men har lärt mig att han är en av dom bättre vi har tillgång till i Allsvenskan, så man ska inte klanka ner på han för mkt..
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

ah tjena handen åker upp så fort ni skriker..han blir alltid påverkad av publiken..nästintill iaf
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag har aldrig tyckt att Morgan dömt bra, sett över en serie matcher. Att han gör en godkänd match någon gång, är ungefär som, att även en blind höna hittar ett korn ibland.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

bobba wrote:ah tjena handen åker upp så fort ni skriker..han blir alltid påverkad av publiken..nästintill iaf

Det är ju nästan halva grejen! Klart man vill försöka påverka domaren, lyckas vi så har vi ju gjort ett bra jobb!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

i samma stund måste ni ju tycka att domaren är värdelös.

Samma sak har jag upplevt i Växjö i de lägre divisionerna och varje gång tycker jag att domaren är totalt kass.

Sådana domare vill jag inte ska döma vårt lag, varken hemma eller borta.

Jag vill att matcherna ska avgöras på fairplay inte pga en kass domare, du verkar vara av en annan åsikt.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag har sett Morgan göra EN bra match där Växjö varit inblandad och det var förra årets TV-match i Nybro. En enda liten match! Men en jävla massa bottennapp!!!

Det är för mig fullkomligt obegripligt att han får döma ES. Ingen känsla för spelet och taskig spelförståelse och timing. Hoppas innerligt att han inte dömer Växjö - Rögle. Av ngn anledning blir han ALLTID huvudperson.

Och Ivanov... du kan inte på fullaste allvar mena att han var lika illa åt båda hållen? Orkade knappt reta upp mig igår för jag kan bli jävla irriterad på Mojgan... inte hälsosamt.
Eftersom jag själv dömt (linjespringare) så vet jag hur obehagligt det är när domaren tappar matchen och själv vägrar inse det. Upprepar mig gärna och skickar en uppmaning till Morgan att överväga sin fortsatta karriär. Usch o schas :evil: :evil: :evil:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

dolitle wrote:i samma stund måste ni ju tycka att domaren är värdelös.

Samma sak har jag upplevt i Växjö i de lägre divisionerna och varje gång tycker jag att domaren är totalt kass.

Sådana domare vill jag inte ska döma vårt lag, varken hemma eller borta.

Jag vill att matcherna ska avgöras på fairplay inte pga en kass domare, du verkar vara av en annan åsikt.

I heta situationer under match, tycker man OFTA att domaren e kass, fairplay, givetvis! Men situationer som vi på läktaren tycker att det är utvisning så är det klart att vi gör uttryck för det. Att domarna, trots vad dom försöker förneka, påverkas av publik anser jag odiskutabelt, inte en normal människa skulle rycka på axlarna åt ett par tusen burop och visslingar, men visst, det är det domarna ska klara av, men det är inte alltid dom lyckas..
Publik måste få göra sin röst hörd, annars hade det varit ganska tråkigt att gå på hockey, om det enda ljudet som hörs i hallen är nerifrån isen..
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Visst skall publiken få bua, men domaren skall vara profesionell och inte påverkas det är det han får betalt för.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

Charlamov wrote:Jag har sett Morgan göra EN bra match där Växjö varit inblandad och det var förra årets TV-match i Nybro. En enda liten match! Men en jävla massa bottennapp!!!

Det är för mig fullkomligt obegripligt att han får döma ES. Ingen känsla för spelet och taskig spelförståelse och timing. Hoppas innerligt att han inte dömer Växjö - Rögle. Av ngn anledning blir han ALLTID huvudperson.

Och Ivanov... du kan inte på fullaste allvar mena att han var lika illa åt båda hållen? Orkade knappt reta upp mig igår för jag kan bli jävla irriterad på Mojgan... inte hälsosamt.
Eftersom jag själv dömt (linjespringare) så vet jag hur obehagligt det är när domaren tappar matchen och själv vägrar inse det. Upprepar mig gärna och skickar en uppmaning till Morgan att överväga sin fortsatta karriär. Usch o schas :evil: :evil: :evil:

Där finns gott om mindre bra domare i AS, och som jag ser det så är Morgan en av de mindre dåliga. Som sagt så gillar jag inte heller han, men där är andra som är sämre än honom..
Läser du mitt inlägg tidigare så skrev jag faktiskt "ganska" jämnt. Möjligt att han var lite frikostigare på att plocka ut Lakersspelare. Vilket antagligen beror på press från läktaren, vilket innebär att det är dåligt av domaren, men som jag sagt innan, så kan ju inte vi på läktaren klaga då vi helt enkelt har lyckats göra vårt jobb.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Klart att man ska göra sin röst hörd under match. Det är för jäkla tråkigt att vara på en hockey match där man hör skridskoskären och spelarna ropa på varandra.

Men det du ger sken av i ditt första inlägg är att halva grejen är att få domaren att döma som publiken vill och inte som regelboken säger.

Jag buar oxå på domaren men om han dömer efter hur publiken skriker och buar (när jag vet att den inte är utvisning) så tycker jag att han ska lämna det yrket.

Det är säkert inte så lätt att stå emot när 2-3000(i Ha) 4-12 000 (ES) buar och skriker, men klarar man inte det har man inte där att göra.

Vid flera av våra utvisningar igår så höjde Morgan armen först efter någon sekund då stora delar av Rögle publiken skrek. Det är jäkligt kasst.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Ivanov wrote: Möjligt att han var lite frikostigare på att plocka ut Lakersspelare. Vilket antagligen beror på press från läktaren, vilket innebär att det är dåligt av domaren, men som jag sagt innan, så kan ju inte vi på läktaren klaga då vi helt enkelt har lyckats göra vårt jobb.

Du och jag har inte samma uppfattning av sporten ishockey.

Säger du samma sak den 17 när Rögle gästar Växjö och vi lyckas att få domaren att ta ut fler Rögle spelare felaktigt? Lägg sedan till att ni förlorar matchen på det.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Trist när domaren blåser sönder matchen.
De domare vi haft i lakerdome tycker jag har varit konsekventa och likadana åt båda hållen.
Inte bara för att vi vinner utan för att det varit så.
Med undantag mot VIK kanske men där stod han inte pall för publiken utan han tog upp handen innan de flesta såg situationen själva.
Jag hoppas att vi får en bra domare till returen mot rögle , ska bli kul och se hur matchen slutar om vi kan spela 5-5.

Har man fått minst 2 or i serien så bryter man väl inte den trenden i en match mot serieledarna ?.
Jag var inte där så ja kan inte säga så mycket men efter det jag hört och läst så..
Vi får se i lakerdome.
ni är varmt välkomna
Ivanov
Forumamatör

Post by Ivanov »

dolitle wrote:Klart att man ska göra sin röst hörd under match. Det är för jäkla tråkigt att vara på en hockey match där man hör skridskoskären och spelarna ropa på varandra.

Håller med till 500%

dolitle wrote:Men det du ger sken av i ditt första inlägg är att halva grejen är att få domaren att döma som publiken vill och inte som regelboken säger.

Hade det varit så så hade ju publiken inte gjort nåt annat än buat för att se till att motspelarna åker ut hela tiden, publiken reagerar när det SER ut som där sker ojustheter på plan, det kan ju vara en tackling som ser farlig ut, men som domaren ser är helt okej. Sen är där flera lägen domaren ser utvisningar som vi inte ser från läktarplats, typ hakningar m.m.
Locked