Steve skadad!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

fyfan va ruttet.
Våran bästa blir skadad nu blir det tufft.
men laget är ej baserat på en spelare vi ska kunna klara av det även nu
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

buck wrote:Kan inte föreställa mej att Ante ville skada Stig. Lägg ner dessa konspirationsteorier, samt hets om vad som borde hända som vedergällning.
klart som fan att han inte ville skada Saviano, dock blev det så pga av hans handlande...och då tycker jag att han sannerligen skall få veta att det inte direkt uppskattas när en av våran bästa spelare går skadad på obestämd tid framöver.....

Jag håller med C70T5, han skulle gett fan i att vika av och istället skrika TUTILITUUUUUUUUUUUUUUT
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

HELVETES SATAN FÖRBANNADE SKITHÅL!!!!!

Finns förhelvete bara en Steve som ni säger, skulle fan inte vilja byta honom mot NÅGON annan!!!
Alfie
Forumentusiast

Post by Alfie »

hur vet ni att det blir ca: 8 veckor??? vart står det???

sen så tycker jag oxå att situationen kan liknas med Angell mot "dam frisören"..... Steve försöker att åka runt målet och jaga en spelare och då så åker "Ante" ut och försöker hindra honom från att komma ikapp så att han måste ta en annan väg....

Samma med Angell och kenny då kenny kommer och Angell tvingar han lite till att ta en annan väg och sen så var den sagan slut!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Tycker faktiskt det här har spårat ur totalt...
Tror inte det finns ngn spelare som skadar ngn annan med berott mod,ett olycksfall i arbetet.
Tungt å tråkigt är det tyvär.
Om målisen gjorde vad vissa av er säger,så är det väl ngt som dom gör många gånger om i varenda match!eller?
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Oerhört trist att Stig blir skadad.

Hoppas att han gör ett mirakulöst snabbt tillfrisknande.

Stig vi saknar dig redan.

Men att tänka på i sådana här tunga stunder, en spelare gör inget lag.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är hur som helst djupt bestört och det är inte mycker som känns kul nu inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Åryd Lakej wrote:Tycker faktiskt det här har spårat ur totalt...
Tror inte det finns ngn spelare som skadar ngn annan med berott mod,ett olycksfall i arbetet.
Tungt å tråkigt är det tyvär.
Om målisen gjorde vad vissa av er säger,så är det väl ngt som dom gör många gånger om i varenda match!eller?
Nä, han ville säkert inte att Steve skulle bryta foten men nog fan ville han sätta stopp för honom och inte ens en 2:a fick han.

Tror jag spyr...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Putte/LL wrote:
Tror jag spyr...
Har jag redan gjort. Ridå, pungspark och sängen :cry:
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Hade detta hänt med Thelin tex så inte fan hade det blivit sådant liv som nu!Visst kan ja förstå detta...Men jag tror inte å vill inte tro att ngn hockey spelare går ut för att skada ngn medvetet.Att det blev som det blev är ju olyckligt,men det är ju historia nu å det gäller att titta framåt...ny spelare eller kommer han tillbaks den lille?ja det får tiden utvisa.Tro förfan inte att ja sitter här å skrattar!lika besviken som ni andra,men för den skull behöver det ju inte gå ut att vi ska köra över ngn som det skrivs här....Det tycker jag är fb dålig stil.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

så som ni beskriver det verkar det vara en ful sak , för inte ska en målvakt skära av vinkeln / vägen för en spelare.
Att det sedan är stig och att de är en skada är mycket olyckligt.
min kväll är förstörd.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

august wrote:Var väl ganska väntat.
Sätter man honom med bild på förstasidan på matchprogrammet så... De brukar ju inte vara kvar en säsong :roll:
Jo tyvärr har det ju varit så genom åren; Raffe, Borneus, Christensen, Nyström mfl....

Lille Stig, krya på dig!!!!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Trist om det är så att Ante interferade Stig. Det borde ha renderat en 2:a i alla fall. Att det sedan gick så illa att fotleden gick åt helskotta är inte Antes fel. Ren och skär otur. Som sagt. En 2:a borde han fått!
Goddamnit!!!
{SweET}Wolger
Forumamatör

Fotbrott ...

Post by {SweET}Wolger »

Ja enligt min erfarenhet tar det 6-8 veckor med gips på ett fotbrott ... sen tar det väldigt lång tid innan man har gjort rehabilitering på muskler och annat i vad och fot.

Tycker nog att det är dags att ringa in ... Mika Männikö ... eller något liknande ... för jag är ledsen men jag tror inte Stig hinner krya på sig för att vi ska kunna ha nytta av honom i alla fall inte innan mars och då är det för sent.

Dags att öppna plånboken ...

GET BETTER SOON STEVE !!!!
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
extra
Forumamatör

Post by extra »

Ah detta e väl ingenting skit i honom nu de finns så många duktiga juniorer som kan hoppa in i hans ställe! tur de inte va torsten de hade varit värre. :)
bula
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

bara att trist digga läget! :(

dax för Yngwe att börja massproducera och blomma ut..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Han kommer igen!

Post by NEDOMANSKY »

Riktigt tråkigt det här med Stig, men allt tyder på en jäfla otur helt enkelt.
Det pangas,ramlas och tappas balans ofta i Hockeymatcher men sällan med svåra skador som följd, med andra ord "Shit Happens"

Stigs spelstil blir svår att ersätta, men måla inte Fan på väggen med anledning av hans skada, jag tror inte vi sett det sista av Stig denna säsongen, han är av det RÄTTA VIRKET glöm inte detta vänner.

Stig kommer att saknas bäde i Laget och av oss på Läktaren, men det är nu det gäller att inte vika ner sig utan analysera läget och fullt fokus på det som går att påverka, deppa ger inte ett skit. Se på Rögle när Kenny försvann. Skulle faktiskt vilja se Stig i båset i fortsättningen.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ring in ''våran lilla finne ja det är våran lilla finne våran lilla fiiiiiiinne'' där har vi en spelare som också är väldigt väldigt snabb.
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Fick precis veta att det var ett snällt brott. Vila i 6v och rehab i 2v. Om alltgår som det ska är han tillbaka till Jul. Lite possitiva nyheter iallafall.
Lakers now and forever

Cilla
vildsvin71
Forumamatör

Post by vildsvin71 »

Jag var dock ej på plats. Men tyvärr känner jag några ifrån
Ängelholm. Det var klar interf tycker de. Att Andreas går
ut, stöter upp med klubban mot Stig som gör att han faller.
De tycker det var svagt av "vad heter han nu" domaren att
inte våga blåsa utvisning på Andreas. De tyckte som alla ni
lakejer att det var utvisning. T.o.m. matchstraff på Andreas.

Men då hade aldrig Morgan vågat lämna Änelholm utan poliserskott.
En väldig svag domar insatts.
Men är det någon som hört hans version, domarns alltså?????????

Dax att införa två huvuddomare på isen...

Forumproffs

Post by Kjellsson »

Cilla wrote:Fick precis veta att det var ett snällt brott. Vila i 6v och rehab i 2v. Om alltgår som det ska är han tillbaka till Jul. Lite possitiva nyheter iallafall.
Låter nästan för bra för att vara sant, men hoppas att det är så! 8O
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

8 veckor låter ju faktiskt rätt bra... Tror nog Stig vill tillbaks in i hetluften så fort det bara går med. Han verkar trivas jäkligt bra bland armhålorna hos motståndarbackarna. 8)
Goddamnit!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hur blir det med banderollen om STEVE ?

Tycker vi kan hänga upp den någonstans varje match så han vet att han är saknad
Lille meg
Forumproffs

Post by Lille meg »

buck wrote:En bukett blommor till vår Stig!
Absolut! Fixar du det? Pengar får du på onsdag!

:cry: Att Steve är på benen innan jul låter som en fantasi, dock han kan nog va på benen men inte spelklar. Spela, det tror jag inte sker för tidigast efter nyår. Benbrott och (vad jag hörde på kansliet idag) ledbandet av, jag kan inte riktigt se för mig hur han skall kunna vara spelbar om 8 veckor... Kalla mig pessimist, men jag blir snarare positivt överraskad och glad! om jag har fel!

Get well soon, Steve!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Var det inte Byron i Rögle som bröt fotleden för något år sedan?
Har för mej han var tillbaka med specialskydd efter typ 34 dygn.
Ledbandet av på Steve också? Låter inget vidare alls, men det kompenseras med att vi har renare och mer hälsosam luft här uppe i norr jämfört med en skånska dyngdoften. Jag kommer innan läggdags varje kväll framöver be till Högre Makter om ett snabbt tillfrisknande för vår #8!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Hur blir det med artistskatt etc. om steve vill vila upp sig i staterna? Blir det en paus i artisteriet så att han kan komma tillbaka och medverka i eventuell kvalserie?

Någon som har koll på reglerna?
Åk skridskor luajävel!
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Det finns ju 1000 ledband i en fot så det behöver inte betyda så mycket att ett har fått sig en törn. Däremot är det ju alltid svårt med rehab på en fot för hockeyspelare... Men det är bara att acceptera faktum och vägra vika ner sig! :twisted:

För övrigt tycker jag inte man ska kasta skit på Andreas eller domaren. Smällar ges under en hockeymatch och förseelser missas. Rehabiliteringen går inte snabbare för att vi hittar en syndabock.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Det borde bli så att hans artistkontrakt inte tickar om han sköter rehaben utanför Sverige.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Senaste nytt....hörsägen!ca 8 veckor blir han borta,under den tiden åker han tillbaka hem.
Innebär att vi då kan utnyttja honom lite längre.
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

Jag tycker det är skit att han är skadad, positivt dock om han åker hem och rehabar i staterna så att vi får se honom i Lakersdressen igen.

Saknar redan Steve :(
Åk skridskor luajävel!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Finns intervju med evertsson ute på hemsidan.
Det verkar som vi kan få se ett nyförvärv redan den här veckan.
We will never forget you steve
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Där ser man 6mån reglen gäller oavbrutet :(
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Undrar om de har ändrat reglerna. Jag vill minnas att en del lag förr skickade hem spelare under juluppehåll. Umeås basketlag hade sina spelare boende i Finland under perioder. Det spelar ju ingen roll nu ialla fall. Bara att gilla läget.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nille wrote:Undrar om de har ändrat reglerna. Jag vill minnas att en del lag förr skickade hem spelare under juluppehåll. Umeås basketlag hade sina spelare boende i Finland under perioder. Det spelar ju ingen roll nu ialla fall. Bara att gilla läget.
kanske är olika i olika sporter?.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nope, skattelagen tar inte hänsyn till vilken sport du spelar.
Post Reply