Svenska Cupen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Tycker du Svenska Cupen i Ishockey låter som en bra idé?

Ja
50
85%
Nej
9
15%
vad är ishockey?
0
No votes

Total votes: 59

Junis

Svenska Cupen

Post by Junis »

Vad har ni för åsikter kring LHC's Förslag på Svenska cupen i hockeyn?

själv tycker jag att det låter som en bra idé, tänk om man kunde ordna så de lite mindre klubbarna fick möta storklubbarna i varje fall en gång om året, det skulle nog skapa en bättre sammanhållning inom sporten och dess supportrar, vad tror ni, som sagt?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

tror detta skulle kunna bli en publiksuce till skillnad från cupen i fotbollen.
topplagen spelar sina matcher borta så att de mindre klubbarna kan få in lite publik.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Neely
Forumamatör

Post by Neely »

Har inte läst förslaget så jag borde väl hålla tyst, men...hur ska man klämma in ytterligare matcher i ett redan pressat schema? Minska antalet matcher i seriespelet? Spela cupen mitt i sommaren?
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Dorza
Forumamatör

Post by Dorza »

För Malmös del borde det vara en chans att vinna någon match kanske......tänk er rubrikerna "MIF vann i förlängning mot HCZ"......
8O

Visst en bra tanke för småklubbarna men jag tror nog att en eventuell cup inte glädjer elitserieklubbarna.....möjligtvis någon enstaka klubb som gillar detta...
Neely
Forumamatör

Post by Neely »

Som MIF spelar nu blir nog rubriken snarare: "HC Z's tekniska och snabba anfallare blev för mycket för stillastående MIF backar. Osten nöjd att det inte blev tvåsiffrigt bakåt".
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Post Reply