Jag har möjlighet att se denna bortamatch eftersom jobbet kräver att jag passerar Nyköping på onsdag (ibland är det bra att jobba när Lakers spelar ). Är det några som ska åka och se matchen i Nyköping eller blir jag ensam Lakers-fan på läktaren?
Du lär inte bli helt ensam. Det finns alltid ett gäng tokar som åker!
Hoppas nu Lakers tar gårdagens match på rätt sätt och lär sig en läxa. Spelar man som man gjorde igår med undantag för de sista tio minuterna så tror jag absolut att vi får med oss tre poäng hem från Nyköping.
Rättar Lakers till BP och PP så kommer det att bli bra. Tabellplaceringen denna säsong kommer i stor utsträckning att avgöras av hur bra man är i dessa två detaljer. Tror jag. Hade vi varit lite bättre på detta igår mot AIK så hade det blivit en storseger.
Är det bara jag som tycker att det hade varit bättre om Toumo skulle stå idag??
Jag tycker inte att det var hans fel att vi släppte in 4 mål, utan det var brist på markering!!
Men hade det inte varit bättre att han får chansen att ta en snabb revanch, så att han kan släppa aik matchen??
Alla är väl medvetna om att inte Karjalainen behöver ta på sig skulden för AIK´s mål. Tror inte han själv känner sig det minsta skyldig till det heller och därför tror jag inte detta målvaktsbytet påverkar så mkt. Då det dessutom varit planerat sedan tidigare så tycker jag det är helt rätt att köra på enligt planerna.
Det jag däremot har lite svårt att förstår är varför C. Persson hamnar på bänken IGEN. Jag tycker hans defensiva kvalitéter behövs!!!
Jag är inte det minsta orolig oavsett vilken målis som står. De är riktigt bra målvakter båda två! Det som är viktigast är att försvaret ger burväktaren den hjälp han behöver!
Att Växjö Lakers väljer att skifta målvakt förstår jag även fast det tydligen var bestämt sedan innan. Men det jag inte förstår är varför Coach Kempe ÅTERIGEN väljer att placera lagets defensiva backgigant, Christoffer Persson, på bänken - förbannat märkligt, han ska ju vara given på isen! Jag tycker att Växjö Lakers ska ställa upp med bästa laget i alla matcher. Och eftersom att det inte har rapporterats om någon skada på C. på representationssidan så kan det ju inte bero på det heller.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jag tycker också att målvaktsbytet känns rätt. om det nu är ett byte, eftersom det var bestämt så tidigare. Karjalainen lastas inte för målen av mig heller, utan det berodde på att vi/Lakers slutade åka skridskor och tappade allt vad spel heter i och med det.
Är övertygad att Pater A gör en bra insatts i målet.
Det kan ju vara så enkelt att de bästa backarna för dagen får spela? Når nu inte Christoffer upp till sin normala nivå för närvarande så känns det väl egentligen helt rätt att börja med honom på bänken. Trist, men troligen sant.
Loseddos skrev:Det kan ju vara så enkelt att de bästa backarna för dagen får spela? Når nu inte Christoffer upp till sin normala nivå för närvarande så känns det väl egentligen helt rätt att börja med honom på bänken. Trist, men troligen sant.
Här kan jag inte hålla med dig. De bästa backarna för dagen enligt Kempe/Custemo får spela. Allas vår uppgift är ju dock att göra en bättre bedömning än de.
Efter matchens slut ikväll så borde någon i Växjö Lakers lura till sig Patrik Hucko (med en glass, jordgubbsklubba, godisbit) och trycka ner honom i en hockeytrunk, helt enkelt kidnappa honom, och ta med honom till Växjö. För där mina damer och herrar har vi en superback som skulle lyfta hela Växjö Lakers defensiv till att bli lika bra som vår offensiv. Det hade varit nått det...
/T5!!
ja skall vi kidnappa lite bra spelare tycker jag nån som har lite tid över ror över atlanten och trycker ner lite alfredsson eller jagr i en hockeytrunk och ror tillbaka!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Om vi nu ska hålla oss till den allsvenska verkligheten. Offensiv, eller defensiv, det spelar ingen roll. Patrik Hucko slår de flesta backarna i Växjö Lakers på fingrarna sju dagar i veckan. Visst var han en offensiv injektion i NH när dom var här på besök, men han fredade också sin egen zon på ett respektingivande sätt. Patrik Hucko var en av de backarna som jag hade hoppats få se i Växjö Lakers denna säsongen, tyvärr så blev det inte så. Tur att vi fick Paukkanen, han agerar med rutin och pondus på isen - han har överraskat positivt på mig.
/T5!!