Fussball i Sthlm
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Per_växjö wrote:Det är ju inte raketerna som är saken. Det är ju bengalerna som kastades in på planen. Jag förstår inte hur ni tänker? Stödja sitt lag genom göra så det får (troligtvis) böter och spel för tomma läktare? Vill du det "hammarby"?
HERREGUD! Såg ni matchen eller? De tände bengaler på läktarn och slängde ner en blinkbengal mot HAM-säkerhet. Även en fyrverkeritårta tändes, men som inte var farlig utan slocknade innan de kom ner till marken. Men somsagt så var det ingen som skadades av eldandet utan mest av annat.
hammarby: DEt är en gåta för mig att du kan tycka att handlingen är försvarbar. Dessutomräknar Hammarby kallt med att gårdagens händelse kommer kosta klubben miljonbelopp i böter och uteblivna, framtida reklamintäkter. Hur kanman göra så mot den klubben man stöttar, undrar jag? Om de överhuvudtaget är supporters, vilket jag har svårt att tro.
Dessutom har fem personer blivit skadade av fyrverkerier.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Räven wrote:hammarby: DEt är en gåta för mig att du kan tycka att handlingen är försvarbar. Dessutomräknar Hammarby kallt med att gårdagens händelse kommer kosta klubben miljonbelopp i böter och uteblivna, framtida reklamintäkter. Hur kanman göra så mot den klubben man stöttar, undrar jag? Om de överhuvudtaget är supporters, vilket jag har svårt att tro.
"miljonbelopp?" Haha, de sa nyss på TV att det högsta böter man kan få är 250 000:- och att de försöker få tag i de som "förstörde" matchen.
hammarby: Varken du eller jag vet vad skadeståndsbeloppet blir, du hörde det i tv, jag har läst det i kvällstidningen som jag har framför mig. Men jag och de flesta med mig fördömmer det som hände igår. Och jag hoppas att få slippa se det i tv och tidningar, eftersom jag inte är på plats när matcher spelas i Sthlm.
Hammarby: Jag säger bara en sak och det är att jag hade aldrig och jag menar det ALDRIG stöttat någon person som hade gjort så här.... helt sjukt. En klack är tillför att hjälpa laget inte själpa, så tänk igenom allt igår nu.... hur fan tror du att hammarby spelarna känner sig när deras klack förstör matchen??? och ja tro mig att vända 3-0 är inte omöjligt, större under har hänt!
men men det är upp till dig.... ett vettigt straff borde vara 2 hemma matcher utan publik och fett mycket böter!!!!
p.s och ni kallar oss bönder??? vi kan iallafall hantera sprit! d.s
Personangrepp är inte tillåtet på detta forumet, inlägget redigerat // Dolitle
men men det är upp till dig.... ett vettigt straff borde vara 2 hemma matcher utan publik och fett mycket böter!!!!
p.s och ni kallar oss bönder??? vi kan iallafall hantera sprit! d.s
Personangrepp är inte tillåtet på detta forumet, inlägget redigerat // Dolitle
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
hammarby: asså, det är ingen som hoppade på DEJ eller KLUBBEN... ingen har kallat hammarby för öknamn, så jag vore väldigt tacksam om du kunde visa den respekten tillbaka mot oss .
Jag tror varenda bajare som såg matchen upplevde samma frustration och ilska, men såg man 10 000 pers bära åt sej som hjon?
Jag tror varenda bajare som såg matchen upplevde samma frustration och ilska, men såg man 10 000 pers bära åt sej som hjon?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
hammarby wrote:Att just Hammarby skulle få ta all kritik också. Jag minns inte året då AIK gjorde minst lika mycket, och fick straff för det men sedan var det över. Detta är som en jävla världsgrej har hänt.
Kan ju ha något att göra med att Bajen mer eller mindre marknadsför sig som en trevlig klubb med trevliga supportrar.
Black Army gör inga såna anspråk och sålunda är det inte så spännande om de hittar på något.
Titta bara på Sven Nylander och Patrik Sjöberg. Det var väl ingen som väntade sig något annat av Sjöberg men Nylander trillade ju verkligen av piedestalen och fick därmed spaltmeter i pressen...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Ja vill med vara med bland dom kulturlösa om jag får.
Att "Hammarby" inte kan få in i sin hjärna att detta kommer skada Hammarby ekonomiskt långt utöver vad ett tilldömt bötesbelopp är visar ju bara hur lite man tänker innan man handlar/försvarar det som hänt.
Det kan ju finnas risk att Hammarby blir dömda att spela ett antal matcher inför tomma läktare, Vad skulle det inkomsttappet innebära tror du?
Om Hammarby straffas med poängavdrag som kan göra att man hamnar så långt ner i tabellen så man missar möjligheten att få deltaga i någon av de europeiska cuperna? Vad skulle det avbräcket innebära rent ekonomiskt?
Kan ju finnas risk att man tappar sponsorer pga detta som hänt?
Så rent ekonomiskt så finns det bra mycket större konsekvenser än vad det bötesbelopp som man nu pratar om och jag vet inte hundra men inte tror jag Hammarby är värdens rikaste klubb och det som vissa sk supporters nu orsakat hjälper ju verkligen klubben.
Jag tror att hela Hammarby IF jublar just nu och känner sig stolta över er supporters som orsakar och nästan än värre försvara det som hänt.
Jag vill bli kulturlös,,,kan man lösa medlemskap hos lakejerna för detta?
Att "Hammarby" inte kan få in i sin hjärna att detta kommer skada Hammarby ekonomiskt långt utöver vad ett tilldömt bötesbelopp är visar ju bara hur lite man tänker innan man handlar/försvarar det som hänt.
Det kan ju finnas risk att Hammarby blir dömda att spela ett antal matcher inför tomma läktare, Vad skulle det inkomsttappet innebära tror du?
Om Hammarby straffas med poängavdrag som kan göra att man hamnar så långt ner i tabellen så man missar möjligheten att få deltaga i någon av de europeiska cuperna? Vad skulle det avbräcket innebära rent ekonomiskt?
Kan ju finnas risk att man tappar sponsorer pga detta som hänt?
Så rent ekonomiskt så finns det bra mycket större konsekvenser än vad det bötesbelopp som man nu pratar om och jag vet inte hundra men inte tror jag Hammarby är värdens rikaste klubb och det som vissa sk supporters nu orsakat hjälper ju verkligen klubben.
Jag tror att hela Hammarby IF jublar just nu och känner sig stolta över er supporters som orsakar och nästan än värre försvara det som hänt.
Jag vill bli kulturlös,,,kan man lösa medlemskap hos lakejerna för detta?
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 52,00.html
Kultur?
Nä, tack vet jag våran "teens" som kan stå i klacken och dregla på Per...
Kultur?
Nä, tack vet jag våran "teens" som kan stå i klacken och dregla på Per...
Snart nära dig...en ny hall
Vad jag menar med detta är antagligen att jag önskar att ni ska läsa på lite om läktarkultur, vilket frammgår om man är läskunnig.
Det bra med det hela va inte att "huliganera" storamde planen, utan att Media får det att fråmgå som att ultras ÄR huliganerna. Det är helt olika saker, media gör vad som helst för att få upp nått skit på löpsedlarna, en bild på en bengal "här förbereds huligan...
Alltså de som hoppar, skriker, stöttar sitt lag framgår som huliganer och ni hederliga svenssons sväljer aftonbladets skit som erat morgonkaffe
Det bra med det hela va inte att "huliganera" storamde planen, utan att Media får det att fråmgå som att ultras ÄR huliganerna. Det är helt olika saker, media gör vad som helst för att få upp nått skit på löpsedlarna, en bild på en bengal "här förbereds huligan...
Alltså de som hoppar, skriker, stöttar sitt lag framgår som huliganer och ni hederliga svenssons sväljer aftonbladets skit som erat morgonkaffe
support your local team
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Jag tror nog att vi vänder oss mot dem som utförde kriminella handlingar på Söderstadion, inte de som är supporters i ordets rätta bemärkelser. Ganska humana reaktioner med andra ord och som ingen ska smutskasta oss för eller idiotförklara oss för. Jag tror också att de flesta av oss har sett idrott och varit med i supporterklubbar i många år och vet vad kultus inom dessa innebär och då menar jag positivt skapande kultur.
Personer som nicken "Hammarby", och till viss del även du "eddan" är i mina ögon lågt stående varelse, när man i sina uttalande här på forumet visar total brist på respekt och empati för människor och liv. Det finns inget som försvarar dessa kriminella element som totalförstör en fotbollsmatch som kunde blivit en fest, samt sätter andra människors liv och hälsa i fara genom ett aggerande som i mina ögon inte ens de värsta rovdjur sysslar med. Eddan, det spelar ingen roll vad personerna kallas eller heter, Bert Hulligan eller Tore Ultras, skit samma. Och som Nicken "Hammarby" säger att ett underläge med 0-3 är ett tillräckligt försvar för att aggera som man gör. Resonerar man på det sättet som "Hammarby" så är man antingen mellan 15-20 år, och då ser jag hopp om att även han kommer till insikt med åldern. Är han över 20, så är saken BIFF....ohjälplig. Att bara göra ett försök att försvara det som hände på söderstadion är totalskruvat.
Håller med Serras farfar till 200%!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Skrattretande, ni borde nästan skämmas mer än oss. En bengal är i behov av stämningshöjning och man blir mer tänd av en bengal. I största allmänhet så tycker till och med BF´s ordförande att bengalerna inte gjorde så mycket till onytta. Det är alla gula nissar man vill få bort ifrån sös som drar ut folk som inte gjort ett piss. Det var därför detta hände. Det var knappast 0-3 förlusten. Visst den satt hårt i bröstet den också, men somsagt ni vet inte så mycket så det är bättre ni stänger igen era käftar. Eftersom det är mitt lag, min förening jag följer, min klack jag brukar stå i så är jag medveten om vad som pågår. Detta är inget nytt med att man protesterar mot HAM-säkerhet. De behandlar oskyldiga folk som svin.
PutteA wrote:Personer som nicken "Hammarby", och till viss del även du "eddan" är i mina ögon lågt stående varelse, när man i sina uttalande här på forumet visar total brist på respekt och empati för människor och liv. Det finns inget som försvarar dessa kriminella element som totalförstör en fotbollsmatch som kunde blivit en fest, samt sätter andra människors liv och hälsa i fara genom ett aggerande som i mina ögon inte ens de värsta rovdjur sysslar med. Eddan, det spelar ingen roll vad personerna kallas eller heter, Bert Hulligan eller Tore Ultras, skit samma. Och som Nicken "Hammarby" säger att ett underläge med 0-3 är ett tillräckligt försvar för att aggera som man gör. Resonerar man på det sättet som "Hammarby" så är man antingen mellan 15-20 år, och då ser jag hopp om att även han kommer till insikt med åldern. Är han över 20, så är saken BIFF....ohjälplig. Att bara göra ett försök att försvara det som hände på söderstadion är totalskruvat.
Gud vad ni är duktiga i Växjö! Där har vi det igen. Du försöker gissa dig fram till varför allt detta hände, men du har inte ett piss rätt. Stäng igen käften igen och ge fan i att tro allt aftonhoran skriver. De försöker bara sympatisera och gnägga fram en massa skit om bajen nu bara för att detta hände. Och angående åldern så ska vi inte prata om er "moral" gubbklack som består av skäggiga och vithåriga sketna gubbar som inte kan något om läktarkultur.
Kan man inte, om man är besviken med dessa, ta diskussionen på ett civilserat vis istället för att sabba för 10000 som kommer dit för att se på fotboll. Hade ni genomfört samma "manifestation" mot vakterna om Hammarby lett matchen med 3-0 istället för att legat under?
Last edited by ruppo on 30 August 2006, 15:29, edited 1 time in total.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 46,00.html.
OK "Hammarby" du vinner. Det är dags för oss kulturlösa gamla vithåriga skäggiga och vad du mer kunne få till att lära om.
Vi måste lära oss att försöka få till så stora ekonomiska förluster vi kan får vårt lag genom att skrämma bort bl.a. sponsorer genom att ge klubben så dåligt rykte vi kan.
Se till att svärta ner klubbnamnet på dom vi älskar och stöttar så mycket vi kan.
Skrämma bort stor del av den publik som inte fattat att anledningen till att man går och tittar på någon form av sport innebär att hata så mycket man kan och inte stötta sitt lag utan hata,hata,hata.
Skulle det mot förmodan ändå ramla in publik så skall vi aktivt jobba för att klubben skall tilldömas att spela inför tomma läktare i ett par matcher så inte ekonomin blir för bra i klubben.
Stötta laget på alla möjliga vis så om du närmar sig toppen av en tabell så måste vi tuffa till oss och storma planen, kasta in saker och leka med fyverkeripjäser så vi genast se till att göra så laget riskerar poängavdrag så dom rasar lite i tabellen.
Det finns säkert mer tips vi kan få från dom som har kultur i blodet.
OK "Hammarby" du vinner. Det är dags för oss kulturlösa gamla vithåriga skäggiga och vad du mer kunne få till att lära om.
Vi måste lära oss att försöka få till så stora ekonomiska förluster vi kan får vårt lag genom att skrämma bort bl.a. sponsorer genom att ge klubben så dåligt rykte vi kan.
Se till att svärta ner klubbnamnet på dom vi älskar och stöttar så mycket vi kan.
Skrämma bort stor del av den publik som inte fattat att anledningen till att man går och tittar på någon form av sport innebär att hata så mycket man kan och inte stötta sitt lag utan hata,hata,hata.
Skulle det mot förmodan ändå ramla in publik så skall vi aktivt jobba för att klubben skall tilldömas att spela inför tomma läktare i ett par matcher så inte ekonomin blir för bra i klubben.
Stötta laget på alla möjliga vis så om du närmar sig toppen av en tabell så måste vi tuffa till oss och storma planen, kasta in saker och leka med fyverkeripjäser så vi genast se till att göra så laget riskerar poängavdrag så dom rasar lite i tabellen.
Läktar kultur är inte att hålla på och förstöra matcher...det är inte heller läktar kultur att hålla på och säga till folk som tar upp flaggor i ramsor för att skapa ännu mer stämmning...det är inte läktar kultur att säga åt nån att ta ner en 2 pinns flagga som är en hyllning till laget bara för att man själv nu så gärna vill se spelarna
When we are good they never remember When we are bad they never forget
GS wrote:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,879346,00.html.
Sitt du hemma och tro allt aftonhoran skriver om oss. Tro vafan du vill, men jag har nog mer koll på mitt lag än du verkar ha på dig själv.