Fussball i Sthlm

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

buck
c/o LL´s Forum

Fussball i Sthlm

Post by buck »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 27,00.html

Det är så man vill instämma i profeten Walles uttalande som hördes skanderas i Globengallerian för ett par år sedan...

Äähhh, ni är ju fan avgasskadade allihop!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag såg det och kan bara hålla med Arne Hegerfors= Skandal.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, självfallet en svart dag för fotbollen. Det är nog dags att ändra lagarna, så att man kan identifiera och avstänga uppviglarna på livstid. Trist kanske när de vid 50-årsåldern inte kan gå på fotboll, för synder som begicks i ungdomen, men det finns väl tv att se på även då, för dessa element.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Räven wrote:Ja, självfallet en svart dag för fotbollen. Det är nog dags att ändra lagarna, så att man kan identifiera och avstänga uppviglarna på livstid. Trist kanske när de vid 50-årsåldern inte kan gå på fotboll, för synder som begicks i ungdomen, men det finns väl tv att se på även då, för dessa element.

Varför tro du det bara är ungdomar som håller på? :roll:

Det är liksom vardag i sthlm fotbollen häng med lite nu!
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Bullen
Forumamatör

Post by Bullen »

vardag i sthlm skulle inte tro det...

och om du kollar på dom som blev omhändertagan så kan jag säga att det är iafall inte nån 40+ som dom tog...

men du kanske tycker det är skit collt och stå och kasta bengaler och sen gömma sig bakom en stor klack och sedan tjuta när vakterna tar en. det e mognad till 100% men det e ju skit häftig :notOK:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bort med SKITEN från läktarna,reagera nu fotbollsförbundet!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Bullen wrote:vardag i sthlm skulle inte tro det...

och om du kollar på dom som blev omhändertagan så kan jag säga att det är iafall inte nån 40+ som dom tog...

men du kanske tycker det är skit collt och stå och kasta bengaler och sen gömma sig bakom en stor klack och sedan tjuta när vakterna tar en. det e mognad till 100% men det e ju skit häftig :notOK:

Vem har sagt att jag tycker det är coolt? Och du få allt info genom tidningarna/tv? :roll:
support your local team

sjön
Forumamatör

Post by sjön »

Vill bara säga en sak IGÅR DOG MYTEN!

Åh en sådan härlig dag gamal fina djurgår´n vann!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

...och vilken härlig publik Djurgården har som kastar mynt på domarna...straffa dem ordentligt fotbollsförbundet!!Poängavdrag är det minsta man kan begära.
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

Eller ge helsingborg poäng avdrag för deras klack bommaderade Andrei Komac vid en hörna senast i Helsingborg! Är de värre att en domare får mynt på sig än att spelare får de?

Åh en sådan härlig dag!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nej det är inte värre ,men all sån skit ska bort ifrån arenorna.
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

Klart som fan att de ska bort från arenorna, men hur? Ge DIF poängavdrag för ett mynt träffar domaren? Då kan jag lova att folk kommer åka runt och försöka ställa till de för dom andra klubbarna!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det finns säkert någon "äldre" person med bland dessa "idioter", men vad jag menade innan var, ska man ha livstidsavstängning, eller ska man nöja sig med 15-20 år, så att de ungdomar som var med kan få se fotboll igen, när de nått medelåldern. Vilket i så fall skulle innebära slutet som publik om man är i 55-60 årsåldern, vilket jag hoppas att ingen var.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Tänk om man lär sig om supporterkulturen i Växjö någon gång så man hänger med vad som händer innan man snackar en massa skit som man inte vet ett piss om. Har man ett derby på sin EGNA hemmaplan, alla är svin taggade inför matchen och har stora förväntningar på sitt lag, särskilt bajen. Man ligger under med 0-3 efter första, vad tror ni att man känner sig då? Är man på ett derby på sös så är det mycket känslor runt omkring en. Agrissiviteten höjs jävligt lätt när man står trångt och man ligger under och ens egna lag spelar skitfotboll. Då kan man inte vara glad. Jag tycker mer att det är spelarnas fel än BF´s som förstör matchen totalt me 0-3 i röven efter första. Angående alla "huliganer" som inte finns här i Växjö ska inte ni lägga er i, eftersom ni inte vet ett skit om dem. Adjö!
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

jag HOPPAS verkligen inte djurgården straffas!! dom gjorde ingenting!! finns inga bevis på att dom kastade nåt på domaren,för bajen har sin sittplats precis bakom domaren som fick saken i huvudet, och kollar man noga på tvbilderna så ser man att han inte får den från sidan där djurgårdsklacken är!!! varför skulle djurgården kasta nåt på domaren i den situationen!! dom hade ledningen med 2-0! så jag hoppas verkligen bara bajen straffas! och djurgården vinner som båda tränarna i bajen tycker! tomma läktare och poängavdrag!
"fest med lakers lakejer;)"
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

hammarby wrote:Tänk om man lär sig om supporterkulturen i Växjö någon gång så man hänger med vad som händer innan man snackar en massa skit som man inte vet ett piss om. Har man ett derby på sin EGNA hemmaplan, alla är svin taggade inför matchen och har stora förväntningar på sitt lag, särskilt bajen. Man ligger under med 0-3 efter första, vad tror ni att man känner sig då? Är man på ett derby på sös så är det mycket känslor runt omkring en. Agrissiviteten höjs jävligt lätt när man står trångt och man ligger under och ens egna lag spelar skitfotboll. Då kan man inte vara glad. Jag tycker mer att det är spelarnas fel än BF´s som förstör matchen totalt me 0-3 i röven efter första. Angående alla "huliganer" som inte finns här i Växjö ska inte ni lägga er i, eftersom ni inte vet ett skit om dem. Adjö!

Håller med!!! Då är det inte mer än rätt att kasta saker på domaren, storma planen!!! 8O
Om kultur är att förstöra och göra så det egna laget tappar poäng och kanske spela inför tomma läktare...ja då håller jag mkt hellre på ett "kulturfritt" lag...
Snart nära dig...en ny hall
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

serra wrote:
hammarby wrote:Tänk om man lär sig om supporterkulturen i Växjö någon gång så man hänger med vad som händer innan man snackar en massa skit som man inte vet ett piss om. Har man ett derby på sin EGNA hemmaplan, alla är svin taggade inför matchen och har stora förväntningar på sitt lag, särskilt bajen. Man ligger under med 0-3 efter första, vad tror ni att man känner sig då? Är man på ett derby på sös så är det mycket känslor runt omkring en. Agrissiviteten höjs jävligt lätt när man står trångt och man ligger under och ens egna lag spelar skitfotboll. Då kan man inte vara glad. Jag tycker mer att det är spelarnas fel än BF´s som förstör matchen totalt me 0-3 i röven efter första. Angående alla "huliganer" som inte finns här i Växjö ska inte ni lägga er i, eftersom ni inte vet ett skit om dem. Adjö!

Håller med!!! Då är det inte mer än rätt att kasta saker på domaren, storma planen!!! 8O
Om kultur är att förstöra och göra så det egna laget tappar poäng och kanske spela inför tomma läktare...ja då håller jag mkt hellre på ett "kulturfritt" lag...

Du såg inte ens matchen? kastade vi saker på domaren? stormade alla planen? kanske 10-15 pers gjorde? Att er "klack" älskar alla andra lag och inte vågar hata är inget att skämmas för. För ärkerivaler har alla, alla utom växjö loosers.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Ja herregud säger jag bara. Snacka om toppenkultur att på detta vis sabba för egna laget. Blir det även poängavdrag för Hammarby så är det väl än bättre det som dessa supporters lyckades med igår.
Hoppas du med nicket "Hammarby" talar för alla era supporters för om man läser på era forum idag så verkar ju alla nöjda med det som hände igår. Du verkar lika smart som dom som agerade igår på Söderstadion. Snacka om att hjälpa och stötta sitt lag i med och motgång.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

GS wrote:Snacka om att hjälpa och stötta sitt lag i med och motgång.

Ja, vi är ju bäst på det eftersom vi har Sveriges bästa klack.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Min farfar sa alltid till mig...
"vissa människor fattar inte bättre, och då är det ingen idé att föra en dialog med dom"
Snart nära dig...en ny hall
GS
Forumdemon

Post by GS »

hammarby wrote:

OK,,så du är stolt över det som hände igår då? Jag tycker synd om spelare, ledare och de riktiga supporters som dras in i denna skit, men kom inte och snacka om att detta är bra reklam för Hammarby.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

serra wrote:Min farfar sa alltid till mig...
"vissa människor fattar inte bättre, och då är det ingen idé att föra en dialog med dom"

Mycket kloka ord.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

GS wrote:
hammarby wrote:

OK,,så du är stolt över det som hände igår då? Jag tycker synd om spelare, ledare och de riktiga supporters som dras in i denna skit, men kom inte och snacka om att detta är bra reklam för Hammarby.

Bra och bra. Jag tycker definitivt inte illa om det när man har höga förväntningar på sitt lag och de torskar med 0-3 efter första halvlek. Det är stor skillnad på fotboll och hockey. I hockey tar det 5 min att vända ett 0-3 underläge, så är det inte i fotboll. Jag kan förstå de bajare som hade betalat 500:- för en plåt och hejade fram bajen igår och spelare och ledare inte gör ett skit tillbaks? Visst fan blir man arg och aggressiv och undrar om någon ska ta tag i detta?
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Gävle vände väl mot Malmö :?:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

serra wrote:Min farfar sa alltid till mig...

Instämmer.
BJ-GSU
Forumamatör

Post by BJ-GSU »

Myntkastet på domarn var väl det värsta som hände igår?

Läktarfontänerna som "försvinner" i luften är inte särskilt farliga och bengaler används så gott som varje omgång. Att nån snubbe springer in på planen kanske är lite onödigt men knappast något banbrytande.

Att stämningen på läktaren är allt annat än munter tycker jag är självklart när man ligger under med 0-3 mot dif ff.
Småland- been there, done that.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det finns ju i och för sig många matcher då Bajen klacken skött sig exemplariskt också. Men de som kastar saker mynt eller annat och springer in på planen har givetvis inte på matchen att göra. Saker har kastats in på isen även i Växjö från sittplats och det hade inget med LL att göra. De flesta Hammarby och Djurgårdens suportrar sköter sig trots allt. Men spel på söderstadion när det gäller derbyn kanske inte är så bra när situationen är som den är att säkerheten inte håller för den typen av matcher.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

vill folk värkligen sabotera en match tror jag det kvittar vad man spelar

det ända rätta är att följa England
och ute slutta dessa personer från arenorna där dom
inte hör hemma
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

hammarby: Du har rätt att ha din åsikt, men du är tämligen ensam om den som tur är. Det kan aldrig finnas en orsak inom idrottsvärlden som kan försvara det som hände, dessutom var det planerat eftersom raketer var placerade där i förväg. Nä, jag hoppas som de flesta andra, att det nu blir ett straff som träffar rätt, att de personer som kan identifieras stäms på som ledarna säger, på miljonbelopp och att de inte får tillträde till idrottsarenor på många år.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

BJ-GSU wrote:Myntkastet på domarn var väl det värsta som hände igår?

Läktarfontänerna som "försvinner" i luften är inte särskilt farliga och bengaler används så gott som varje omgång. Att nån snubbe springer in på planen kanske är lite onödigt men knappast något banbrytande.

Att stämningen på läktaren är allt annat än munter tycker jag är självklart när man ligger under med 0-3 mot dif ff.

Bra sagt! Sådant här kan eller vet man inte om i Växjö. Här sjunger man och älskar alla andra lag i med och motgång. Att just Bajen ska ta all skit förstår jag mig inte på. Djurgårdens mynt som träffade linjedomarn och en publikvärd är mycket mer idiotiskt.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Räven wrote:hammarby: Du har rätt att ha din åsikt, men du är tämligen ensam om den som tur är. Det kan aldrig finnas en orsak inom idrottsvärlden som kan försvara det som hände, dessutom var det planerat eftersom raketer var placerade där i förväg. Nä, jag hoppas som de flesta andra, att det nu blir ett straff som träffar rätt, att de personer som kan identifieras stäms på som ledarna säger, på miljonbelopp och att de inte får tillträde till idrottsarenor på många år.

Att just Hammarby skulle få ta all kritik också. Jag minns inte året då AIK gjorde minst lika mycket, och fick straff för det men sedan var det över. Detta är som en jävla världsgrej har hänt.
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Räven wrote:hammarby: Du har rätt att ha din åsikt, men du är tämligen ensam om den som tur är. Det kan aldrig finnas en orsak inom idrottsvärlden som kan försvara det som hände, dessutom var det planerat eftersom raketer var placerade där i förväg. Nä, jag hoppas som de flesta andra, att det nu blir ett straff som träffar rätt, att de personer som kan identifieras stäms på som ledarna säger, på miljonbelopp och att de inte får tillträde till idrottsarenor på många år.

placera rakterna? :roll:

bild på dem
http://www.ultrasfeltc.com/gallery/baje ... _dif%20(16).jpg

Sluta snacka massa skit när ni endå inte vet nått
support your local team

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag säger "hammarby" att de personer som kan identifieras ska straffas, inga andra, utan endast de som agerade kriminellt, vi har ju en lag i landet som ska gälla. Det är knappast troligt att någon kan lägga skulden på spelare, ledare eller matchfunktionärer.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

eddan: Enligt polisen tidigare idag, så ska raketer placerat på arenan innan match och tagits fram då de användes, så jag vet inte vem som pratar skit.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Räven wrote:eddan: Enligt polisen tidigare idag, så ska raketer placerat på arenan innan match och tagits fram då de användes, så jag vet inte vem som pratar skit.

Somsagt håll du dig till loosers så håller jag mig till fotbollen.
Post Reply