Andrée Persson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Har han kommit hem från sin semester, om inte så är det inte speciellt troligt att Andrée tagit eller meddelat sitt beslut?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Han skulle väl komma hem den 18:e. Jag fattar också det som att det är klart till 100 procent att han lämnar Lakers, dock inte för vilken klubb. Han är i fet stil precis som Sundbom, Ville, Åkerström, Grotnes, hur kan man annars tolka det?? :roll:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varför sätter alla sådan tilltro till tafarna? Är det månne så att ni är smygtaifare hela bunten... :wink:

Fetstil=sanning! :lol:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Om det nu är så att Andrée lämnar som det står på TAIF:s hemsida, så innebär det att Lakers inte förlängt med ett nytt kontrakt, annars hade det stått vilken klubb han skulle gått till.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Skulle även kunna tänka mig Mattias Beck på denna platsen om André lämnar. Han är en gudomlig skridskoåkare och kan nog göra mål i rätt omgivning.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Visst, förlora Andrée vore tråkigt, men jag ser hellre att man lägger krutet på Jacobsson, för han är betydligt viktigare!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Efter att ha läst dagens SMP kan vi nu konstatera att det förmodligen blir så att vi tappar Persson. Känns tråkigt, men har han chansen att lira ES så förstår jag honom.

Ejdepalm och Honkanen däremot rör mig inte i ryggen om vi tappar.
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Då var det klart enlig hockemagasinet att Andre Persson, Johan Ejdepalm och Jani Honkanen lämna Växjö Lakers :evil:

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /16543.htm
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Ptja... det som står på hockeymagasinet är väl egentligen exakt samma som i smp, vilket iofs klart tyder på att de tre måste ersättas...
Goddamnit!!!
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

aj då, jag såg inte att det stog i smp... men tunga förluster är det iallafall.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Jaja, så länge han inte lämnar för en konkurrent känns det iaf bättre!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi skall aldrig hindra en spelare från att nå så långt i sin karriär som möjligt. Bra att han inte går sidledes.

Som hans agent hade jag rekommenderat ett år till i Växjö, men kanske gör han klokt i att chansa. Det får framtiden utvisa.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Helt klart skulle han själv må väl av en säsong i AS till, i ES lär han inte få mycket speltid, såvida han inte höjer den högstanivå han hade innan jul med ett snäpp.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tror det blir Malmö... återbördad till det platta landskapet. Om man ser det utifrån Andrées perspektiv (vilket man självklart måste) så är det klart att han ska ta chansen. Misslyckas han så VET han att han kan glänsa i AS.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

Nja, jag vet inte... Det känns inte som en MIF-värvning av någon anledning. Tror mer på HV eller Linköping
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tycker inte Andre glänste så värst efter jul men klart han ska ta chansen att spela ES. Gissar på Malmö trots allt han har väl vart där förr?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Andrée Persson är klar för det allsvenska laget Södertälje.

Allt enligt;

Södertäljes hemsida

Elitprospects

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

När han hade möjlighet att byta upp sig, varför??
Tror inte deras återtåg blir så enkelt.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Han lär ju få mer speltid i det förväntade topplaget SSK än i elitserien iaf...

Lycka till Andree... vi ses i vinter!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Men med den utveckling han haft tror jag han skulle få mycket speltid i elitserien. Titta på många spelare som tar steget fån allsvenskan till eliten och får bättre omgivning, de växer rejält.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

När han fick frågan om Rögle tyckte han lika gärna att han kunde stanna i Lakers som att gå dit eftersom det var samma serie. Det var väl hemlängtan som avgjorde :wink: . Som väntat gick han inte till elitserien. Blir ingen hejaramsa från mig.
Hockeyoraklet
Forumamatör

"shit happens"

Post by Hockeyoraklet »

"suck" va tungt....många sköna poäng som försvann där.......men får väl tacka för det som varit å önska Andrée Persson "LYCKA TILL!!!!!!!!!"
....... men hoppas det inte blir några fler stutar i lakerdome för hans del.

Antagligen så ser han större möjligheter att komma till elitserien med SSK än att stanna kvar i lakers å på så sätt få några anbud från nån elitklubb.

Bara att gilla läget..........., dessutom är jag lite skeptisk till att Christian Jacobsson fortsätter...Tunga avbräck om det nu skulle bli så
...men om man vänder på det så öppnar det också lite möjligheter. Man kan ju ganska säkert anta att lakers avsatt rätt så mycket pengar för dessa två, som nu kan spenderas på lite nytt blod........... är det inte snarts dags för en ny nedräkning!!!!!!!!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Där hade man fel. Synd... för Andrées skull. Tror Malmö eller spel i annat ES-lag hade varit mer utvecklande precis som Fetisov skriver.
Och hur rolig stad är Södertälje :? Fittja ligger iofs ganska nära...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Detta var synd.
Tack för allt å lycka till Andree!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Fetisov wrote:Men med den utveckling han haft tror jag han skulle få mycket speltid i elitserien. Titta på många spelare som tar steget fån allsvenskan till eliten och får bättre omgivning, de växer rejält.
Vilka tänker du på då? David Nyström?
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Erik Andersson (Johan), Kåberg, bröderna Steen mm.
Listan kan göras lång. David Nyström har väl en annan speltid och är inte lika fysisk som André och det kan behövas i ES.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

HELVETE!!! Inte SSK :wallbang:

Persson i sargen! :twisted:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

känns bra iaf nu såhär efter att det blivit klart att han lämnar oss att det trots allt var i Lakers han utvecklades och det oerhört snabbt under gångna säsongen!Lycka till i fortsatta utveklingen Andrée!

hoppas nu vi inte återgår till hur vi tyckte om honom innan lakers då han var liite impopulär i tyringedressen
=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Malul: även om detta vore nära till hands ,så tror jag att vi uppskattar vad han uträttade i Lakerströjan ,personligen kommer jag sakna han, inte bara för hans hockeyspel ,han är en genomtrevlig kille privat också.
Jag är besviken idag för att han går till ett annat lag i Allsvenskan men sådana här saker får man räkna med i dagens idrott .Jag önskar han ett riktigt Lycka Till !!men när han spelar mot Lakers då applåderar jag inte mer än när han räknas upp i laguppställningen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Andree skulle ju såklart behövts till vinter men med tanke på hur bra han är så kom det här inte oväntat. :wink:
Lycka till Andree!

Men nu måste vi ta tag i detta och ersätta han med en annan bra eller bättre spelare.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

SSK??? Que?
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Blev riktigt ledsen när jag hörde detta, men är det utvecklande för Andree så önskar jag honom all den lyckan, det är han värd. Men vi lär ju se honom här snart igen, tiden tickar...snart är det ny säsong :D
LYCKA TILL ANDREE!!!! Kommer sakna dig...
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

En mycket tung förlust för Växjö Lakers & Evertsson.

Nu krävs det nog att Evertsson jobbar 18 timmar per dygn, men han har gjort bra ifrån sig hitills, känner på mig att han kommer bli den
bästa sportchefen någonsin i Lakers historia.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Evertssons arbetsinsats behöver vi inte oroa oss för...

Andreé Persson måste gjort en snabb kalkyl. ES-kvalet var tydligen minimikravet (Inte ES som ryktena sa) för att han skulle lämna VLH. Nu vet han att han får exponering i den serien nästa säsong. Att SSK skulle misslyckas gå dit vore total fiasko.

Frågan är vilken roll han får i sin nya klubb. Många har diskuterat hans sportsliga utveckling, vilken onekligen hela tiden gått framåt, men jag betonar rollförändringen. Från grovjobbare i 3-4:e linen till sniper i 1-2 kedjan. Det är stor skillnad på arbetsuppgifter. Placerar SSK honom återigen som grovjobbare finns risk att han ser det som ett steg tillbaka och inte kommer trivas. En spelare som vantrivs underpresterar. En spelare som underpresterar får i längden inte vara kvar. Är han välscoutad eller har SSK och AP gjort ett stort misstag? Framtiden får utvisa.
Post Reply