Sundbom & Custemos matchtröja

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

furioso
Forumentusiast

Sundbom & Custemos matchtröja

Post by furioso »

Någon som vet om deras matchtröjor kommer att hängas
upp i taket precis som Stefan Nilssons?

Sundbom har väl tom varit med längre än Stefan Nilsson
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Det betvivlar jag starkt.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Finns väl ingen anledning till att nån av deras tröjor ska upp i taket.

Stefan Nilsson däremot spelade alla sina år som hockeyspelare i Växjö (HC och Lakers) med undantag för två säsonger i HC Örebro 97/98 och 98/99.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Jag tycker inte någon skall ha sin tröja i taket.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Jag tycker istället vi satsar på isolering.
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

denna stefan nilsson, vilka år spelade han i lakers?
Kronoberg tillhör oss
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

och du furioso blir det inte lite trångt i taket om ni ska hänag upp tröjor efter alla som har varit i laget tre säonger? iofs det e ju lång tid med era mått mätt :lol:
Kronoberg tillhör oss
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det får inte gå inflation i upphängda tröjor, så min mycket starka uppfattning i den här frågan är ett absolut nej. Samtidigt bör föreningen, om det inte redan finns, ta fram klara riktlinjer för denna symbolhandling.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Troy wrote:denna stefan nilsson, vilka år spelade han i lakers?
Du har svaret i mitt inlägg en bit upp i tåden redan.

Han spelade bara två säsonger i HC Örebro, alla resterande säsonger spelade han i Växjö HC och Växjö Lakers.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

custemos måste upp han e king !!!
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Gör som Troja så har ni riktlinjerna klara. Minst 15 år aktivt spel i A-laget. Man skall ha börjat sin karriär i Trojas A-lag liksom avsluta sin karriär i Troja. Där i mellan kan utflykter göras men det som gäller är minst 15 års spel i Trojas A-lag.
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

nej per det har jag inte fått alls det, jag vill veta hur många säsonger han gjort i växjö efter -97 comprende? alltså i vlh inte hc...
Kronoberg tillhör oss
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Troy, ishallen är stor det kommer finnas plats för många tröjor
där.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag skulle vilja se hur du, Troy, skulle resonerar om IF Troja Ljungby mot all förmodan i framtiden skulle konka, och sen återuppstå i en annan skepnad. Som Troja Hockey eller liknande..... :bash:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Bara att räkna Troy...
Goddamnit!!!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

putteA: vaddå hur jag skulle resonera? som vi alla vet så var troja nära att kursa för några år sedan och det tackar jag gud att det uteblev..., skrev jag att det var fel att ni har hans tröja i taket? ville bara vet hur många år han han spelat, när han började och slutade...basta... för om jag inte vet det är det inte så lätt att räkna loseddos...ursäkta om inte jag, som så många andra vet vem denna gigant är.
Kronoberg tillhör oss
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Varför jag frågar Troy, är för att ditt prat handlar om kultur och tradition hela tiden. Att hockey har funnits i Växjö lika länge som i Ljungby bryr du dig inte om, utan bara att VLH föddes 97 efter att VHC konkat.

Min fråga handlar om hurvida du skulle resonera likadant om Troja återuppstog i ett annat namn efter en nedläggning. All kultur och tradition skulle över en natt försvinna då den nya föreningen startar, eller??? Skulle du kanske, precis som vi i V-ö se det som en fortsättning av hockeyn i Ljungby...eller???

Jag tror ditt hat mot Växjöhockeyn hade funnits även om det varit gamla VHC som tagit över rodret i Kronoberg. Det hade bara visat sig på andra sätt.....
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Korrekt PutteA. Jag tycker att det är på tiden att kulturfolket kommer in i matchen och inser att hockeyvärlden är lite annorlunda idag...
Goddamnit!!!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Stefan Nilsson är förmodligen mest bekant för er Ljungbybor genom sitt matchvinnande mål borta mot Troja i kvalserien till Allsvenska säsongen 2002/2003.

Eller möjligen för sina TVÅ mål mot Troja på hemmaplan i samma kvalserie. :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

putteA:

Ljungbys fina tradtion av att fostra hockeyspelare skulle absolut inte försvinna om laget kursade och bytte namn, vaför tror du det?Jag vet att det spelats hockey i växjö lika länge som i Ljungby, men ej på samma nivå. Med kultur menar jag kunskap om hur man fostrar framtida talanger. Det vet vi, inte ni. Ska bli intressant att se hur era junisar klaras sig nästa år när dom får möte lite motstånd, slagpåse gissar jag på. Växjö är och förblir Österland. Ute i sverige är det ingen som förknippar växjö med lakers utan öster. Öster är ett regionslag, det kommer lakers alldrig bli just pga att ni vet hur man spelar fotboll inte hockey.
Kronoberg tillhör oss
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

troy: nu är du ute o cyklar på svag is... Lakers vet inte speciellt mycket om hur man spelar fotboll. Däremot spelar lakers i hockeyallsvenskan. Det gör inte Troja.
Kan man genom detta utläsa något om respektive klubbars hockeykunnande?

Jag förnekar varken Trojas juniorverksamhet eller a-lag, men hur kan de komma sej att Lakers, som inte ens är 10 år gammal som klubb, har ett juniorlag i samma serie som snart 60-åriga troja???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

det är väl på grund av er fina tradition, kultur och hockeykunnande kan jag tänka :lol:
tänker inte tjaffsa mer om tradion med någon ville bara klargöra llite saker för putteA.

får se hur det går för era junisar....jag tror inte de har en chans...
Kronoberg tillhör oss
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kultur är säkert skönt att ha och luta sig tillbaka mot när det inte går så bra för tillfället...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Troy wrote:

får se hur det går för era junisar....jag tror inte de har en chans...
Så sas det om A-laget också när de började klättringen uppåt ,men nu är det ett faktum att i detta länet dominerar de.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Ja det skulle vara om ni skulle köpa de bästa juniorerna från troja och taif som ni gjorde med seniorena alfax o det lär ju inte hända...
Kronoberg tillhör oss
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Kultur.. vafan.. Gå på vernissage...
Goddamnit!!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Troy wrote:tänker inte tjaffsa mer om tradion med någon ville bara klargöra llite saker för putteA.
.....och vad har du klargjort??????? Inte ett skit......bara en massa tjaffs som du själv säger, enligt mig...rena dyngan.....
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

vilket utförligt svar av en styrelseledarmot, fråga inte då liksom, jaja häng upp vafan ni vill i er fräscha tak, alla andra har ju det så varför inte? :lol:

ps. nu kommer jag väl få ett pm för att jag är dum d.s
Kronoberg tillhör oss
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Troy wrote: ps. nu kommer jag väl få ett pm för att jag är dum d.s
Dum och dum.., tycker mer du framstår som en clown som inte hittat rätt i livet.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Om du tittar på min text igen Troy så upptäcker du att det inte var nått svar utan en fråga....därav alla frågetecken....
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

T48 wrote:Gör som Troja så har ni riktlinjerna klara. Minst 15 år aktivt spel i A-laget. Man skall ha börjat sin karriär i Trojas A-lag liksom avsluta sin karriär i Troja. Där i mellan kan utflykter göras men det som gäller är minst 15 års spel i Trojas A-lag.
Det kan vara bra att ha en tidsram som utgångspunkt, för givetvis ska spelaren vara förknippad i första hand med just det laget för att tröjan ska hamna i taket, och kan således inte flytta runt till alltför många olika lag under sin karriär.

Sen är det lite för snävt definierat att sätta en absolut gräns till säg 15 år, det finns ju så klart undantag (en spelare som gör åtta fantastiska säsonger i en klubb och sen blir tvungen att sluta i förtid på grund av skada exempelvis).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

jaja du verkade ju inte förstå det jag skrev heller eftersom buck fick svara åt dig, jaja skitsamma...

och om jag hade varit en vilsen clown så hade jag nog burit rött/gult/ och blått och alla regnbågens färger :lol:
Kronoberg tillhör oss
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag förstod allt du skrev längre upp, dock kan jag inte utläsa nån fråga i din text som jag skulle svara på?? Däremot en massa dravel om "det kan vi, det kan inte ni" typ. Vi kan väl vara överens om en sak i alla fall, både VLH:s och Trojas huvudinriktning är ishockey, vem som sen är bäst på vad överlåter jag åt dig, för du har tydligen ett sätt att mäta det på!!
munken
Forumamatör

Post by munken »

Men du Troy. jag är inte riktigt med på vad du menar. Jag förstår dig och håller med dig om att Troja har forstrat ett stort antal duktiga egna produkter genom åren som faktiskt varit dominanta i allsvenskan genom tiderna. Men det var då det, jag är inte säker på att det finns samma förutsättningar för forstran av spelare idag. Förutsättningarna har förändrats i och med det större behovet av en solid ekonomi. Föreningar har inte råd att låta juniorer växa in i verksamheten på denna nivån längre. Detkunde man förr. Troy när jag var junior för femton år sedan så spöade vi skiten ur trojas juniorlag av många olika anledningar. Men ingen av oss blev någonting eftersom vi inte hade ett lag av rang att utvecklas i. Nu finns de förutsättningarna i Växjö men det kommer att ta tid.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Du Troy, nu har ju dessutom Växjö ett eget hockeygymnasium. Något som t ex. Troja haft i många år, å de ä ju liasom en aningens lättare att få till ett bra juniorlag om man kan locka dit riktigt lovande juniorer från andra klubbar i tidig ålder. Något Troja , i alla fall tidigare, kunnat i kraft av sitt a-lags kompetens. Och som nu Växjö kan :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Post Reply