Klarar Öster sig kvar i Allsvenskan? v.2

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Klarar sig Öster i Allsvenskan?

Ja
45
38%
Vet ej, men jag tror det.
19
16%
Nix.
54
46%

Total votes: 118

Omsprungen
Forumamatör

Klarar Öster sig kvar i Allsvenskan? v.2

Post by Omsprungen »

Jag vet att det redan finns en omröstning med samma fråga! Men nu har laget spelat premiären och vi vet betydligt mer om hur laget ser ut i sin helhet än vad vi gjorde då förra omröstningen var på tapeten. Därför känns det nödvändigt med en ny nolltsälld omröstning då resultatet kan visa sig annorlunda.

Så här kommer en ny nollställd omröstning om Östers vara eller icke vara i allsvenskan.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tycker sådant är svårt att svara på redan efter en runda...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag ville välja nej men kunde inte=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Malul wrote:jag ville välja nej men kunde inte=)

Med tanke på att förra omröstningens alternativ var de exakt samma så skulle det vara ENORMT missvissande med helt annorlunda denna gången. Då vore en jämförelse emellan den gamla och nya undersökningen helt ogenomförbar vilket vore oerhört tråkigt och bortkastad research.

Dessutom ser jag inte några problem alls i alternativen?
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Omsprungen wrote:Dessutom ser jag inte några problem alls i alternativen?

Vilket alternativ ska man ta om man INTE tror att dom klarar sig kvar?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Självklart så hoppas vi väl det?
Gynnar alla parter...tror jag.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Mjo, men nu handlar det om vad man TROR. Själv tror jag att dom klarar sig kvar. Men vad ska dom välja som inte tror det?
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Jag hänvisar alla er som söker svar till att läsa min mycket grundläggande förklaring i början av tråden. Om ni vill kan jag tänka mig snickra ihop en PDF-fil med lite mer detaljerad information om vad jag EXAKT menar. Här är länken till föregående omröstning som det vilt hänvisas till i alla tidigare seriösa inlägg: http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=9603

Som alla journalister vet måste man ha samma svarsalternativ (något ord skiljer ) för att kunna presentera en mycket grundlig jämförelse sedan som vi alla ska kunna ta del av och bära med oss.

(OBS: Kul att se att det är sådan optimism inför årets Öster. Hitills ingen som tror vi åker ut helt enligt röstningen! Detta behöver Öster! Support your local team!)

Omsprungen wrote:
Malul wrote:jag ville välja nej men kunde inte=)

Med tanke på att förra omröstningens alternativ var de exakt samma så skulle det vara ENORMT missvissande med helt annorlunda denna gången. Då vore en jämförelse emellan den gamla och nya undersökningen helt ogenomförbar vilket vore oerhört tråkigt och bortkastad research.

Dessutom ser jag inte några problem alls i alternativen?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

jjaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! :)
hoppas hoppas dom klarar sig!!!
"gör som solen".....
Snart nära dig...en ny hall
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Över 25 röster och ingen tror Öster kommer att åka ur. Fotbollstaden Växjö! Vi ses på vallen!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Omsprungen wrote:Över 25 röster och ingen tror Öster kommer att åka ur.

Måste bara svara... Hur ska du kunna veta genom denna omröstningen att det inte finns några som tror att Öster åker ut när du inte har lagt upp ett nej alternativ? :roll:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du har så rätt Per ,det har varit 224 visningar av denna sida ,tänk om det är så att de som inte har alternativet att rösta på att de åker ut, tror så .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Per_växjö wrote:
Omsprungen wrote:Över 25 röster och ingen tror Öster kommer att åka ur.

Måste bara svara... Hur ska du kunna veta genom denna omröstningen att det inte finns några som tror att Öster åker ut när du inte har lagt upp ett nej alternativ? :roll:

Självklart finns det alltid olyckskorpar som kraxar. Tycker inte att vi ska sjunka till den nivån att smutskasta varandra här på forumet. Utan om nu ett annat lag i staden får sympatier och lite välförtrjänt positiv feedback tycker jag att vi ska kunna glädjas åt det. Faktum är att det verkar ju inte vara någon som vill ha ut dem. Angående alternativen har jag redogjort för dem flera gånger innan.

(PS. Ännu flera röster nu och kan fortfarande inte se någon som vill ha ut dem ur allsvenskan, eller tror att de åker ut! Positiv anda måste jag säga!)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Här är väl inga olyckskorpar som kraxar ,tror det inte finns några som missunnar Öster att vara i Allsvenskan.
Men lägger Du upp en omröstning som inte har alternativet "tror De åker ut"så kan Du inte själv sen bara gissa att ingen tror det.
Olyckan är ju att Du inte har med alternativet om Du nu vill ha ett svar på om någon tror att de åker ut.
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Nu är vi ju inne och diskuterar statistiskt dravel och utan någon somhelst betydelse. Jag har skapat en omröstning där jag får det bekräftat att ingen på detta forumet vill att Öster ska åka ur. Jag var tvungen att ha dessa alternativ då tidigare omröstningar med samma fråga har haft dessa alternativ. Detta för att kunna göra en jämförelse sedan. Ni får ju tolka det andra alternativet hur ni vill men jag tolkar de så som att de som inte anser sig kunna så mycket om laget men inte tror de åker ut.

PS. Skönt med positiva andan ändå är så mycket större än den negativa.

DS. Jag har erbjudit mig om att snickra ihop en PDF-fil där jag redogör fär hur min undersökning ska gå till, det kanske behövs då det verkar svårt att begripa för en del? Kanske jag som formulerar mig dåligt, ursäkta min existens isåfall.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

varför finns det inget nej alternativ ??
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Omsprungen wrote:. Jag har skapat en omröstning där jag får det bekräftat att ingen på detta forumet vill att Öster ska åka ur.

Jag vill INTE Öster åker ur!!!
Men hur Du kan få det bekräftat att ingen på detta forum vill det, övergår mitt förstånd, när Du inte har med det alternativet.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag sållar mig till alfax klubb för oss som inte förstår=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

VARFÖR FINNS DET INGET NEJ-ALTERNATIV :?:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Omsprungen, jag vill inte på nåt sätt vara taskig mot dig, men när jag läser dina inlägg verkar du inte ha alla hästar hemma. :lol:
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Per Carlsson wrote:Omsprungen, jag vill inte på nåt sätt vara taskig mot dig, men när jag läser dina inlägg verkar du inte ha alla hästar hemma. :lol:

Jaha. Personangrepp. Kan bara säga att jag blir ledsen av sådant. Kanske inte är illat menat men har svårt för att ta sådant på ett bra sätt. :cry:

(PS. Bara en som vill ha ut Öster?)

DS. Per du har saboterat alla möjligheter till en jämförelse nu. :
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Omsprungen wrote:(PS. Bara en som vill ha ut Öster?)

Men nu får du ju skärpa dig... Frågan är ju vad man T--R--O--R, I--N--T--E vad man vill!
:wallbang:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Haha, jag kan inte annat än att skratt åt dig Omsprungen. Som jag skrattade tidigare ikväll åt din inlägg har jag inte gjort på länge. Märker du inte vilken muppig omröstning du gjort när folk inte ens har valmöjligheten att rösta nej?!

Nej då, som sagt, inget illa menat. Tycker att du skriver riktigt roliga saker. Önskar Öster all lycka och hopaps det går kanon för dom. Heja Lakers, heja Öster.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja om man ska skratta :lol: eller gråta :cry: spelar väl ingen roll åt såna undersökningar som vi nu sabbat för undersökningledaren.
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Per Carlsson wrote:Haha, jag kan inte annat än att skratt åt dig Omsprungen. Som jag skrattade tidigare ikväll åt din inlägg har jag inte gjort på länge. Märker du inte vilken muppig omröstning du gjort när folk inte ens har valmöjligheten att rösta nej?!

Nej då, som sagt, inget illa menat. Tycker att du skriver riktigt roliga saker. Önskar Öster all lycka och hopaps det går kanon för dom. Heja Lakers, heja Öster.

Sluta retas med mig jag vill bara göra min undersökning.
Last edited by Omsprungen on 25 October 2006, 14:17, edited 1 time in total.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Aha, så du var ironisk från början där. *puh* blev nästan orolig för dig där ett tag :wink:
Brallan
Forumamatör

Post by Brallan »

Är det något lag jag hatar så är det AIK. Därför skall jag bege mig till värendsvallen imorgon och tokheja på Öster!
Lakers och Öster behöver varandra!
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

Brallan wrote:Är det något lag jag hatar så är det AIK. Därför skall jag bege mig till värendsvallen imorgon och tokheja på Öster!

Låter bra det. Välkommen till klacken.
Det finns plats för två lag i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Klart att Öster vinner ikväll, 2-0 blir det. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

jag ska kolla på matchen idag...0-2 till AIK!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Div.2 Götaland, say no more.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Öster hänger sig kvar .
Många som ska till vallen eller?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

Lakersfan_03 wrote:Öster hänger sig kvar .
Många som ska till vallen eller?

Med tanke på att det är bra väder och inte regnar så lär det blir runt 8000 skulle jag tro. 1000 råttor.
Det finns plats för två lag i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag tror det blir fler, gissar på 9000! :wink:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Oj... rejält rövasmiskade blev ju Öster idag iaf... 0-4.
Var det sån utskåpning som det verkar?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply