Klarar Öster sig kvar i Allsvenskan? v.2
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Klarar Öster sig kvar i Allsvenskan? v.2
Jag vet att det redan finns en omröstning med samma fråga! Men nu har laget spelat premiären och vi vet betydligt mer om hur laget ser ut i sin helhet än vad vi gjorde då förra omröstningen var på tapeten. Därför känns det nödvändigt med en ny nolltsälld omröstning då resultatet kan visa sig annorlunda.
Så här kommer en ny nollställd omröstning om Östers vara eller icke vara i allsvenskan.
Så här kommer en ny nollställd omröstning om Östers vara eller icke vara i allsvenskan.
-
- Forumamatör
Malul wrote:jag ville välja nej men kunde inte=)
Med tanke på att förra omröstningens alternativ var de exakt samma så skulle det vara ENORMT missvissande med helt annorlunda denna gången. Då vore en jämförelse emellan den gamla och nya undersökningen helt ogenomförbar vilket vore oerhört tråkigt och bortkastad research.
Dessutom ser jag inte några problem alls i alternativen?
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- Forumamatör
Jag hänvisar alla er som söker svar till att läsa min mycket grundläggande förklaring i början av tråden. Om ni vill kan jag tänka mig snickra ihop en PDF-fil med lite mer detaljerad information om vad jag EXAKT menar. Här är länken till föregående omröstning som det vilt hänvisas till i alla tidigare seriösa inlägg: http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=9603
Som alla journalister vet måste man ha samma svarsalternativ (något ord skiljer ) för att kunna presentera en mycket grundlig jämförelse sedan som vi alla ska kunna ta del av och bära med oss.
(OBS: Kul att se att det är sådan optimism inför årets Öster. Hitills ingen som tror vi åker ut helt enligt röstningen! Detta behöver Öster! Support your local team!)
Som alla journalister vet måste man ha samma svarsalternativ (något ord skiljer ) för att kunna presentera en mycket grundlig jämförelse sedan som vi alla ska kunna ta del av och bära med oss.
(OBS: Kul att se att det är sådan optimism inför årets Öster. Hitills ingen som tror vi åker ut helt enligt röstningen! Detta behöver Öster! Support your local team!)
Omsprungen wrote:Malul wrote:jag ville välja nej men kunde inte=)
Med tanke på att förra omröstningens alternativ var de exakt samma så skulle det vara ENORMT missvissande med helt annorlunda denna gången. Då vore en jämförelse emellan den gamla och nya undersökningen helt ogenomförbar vilket vore oerhört tråkigt och bortkastad research.
Dessutom ser jag inte några problem alls i alternativen?
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
Per_växjö wrote:Omsprungen wrote:Över 25 röster och ingen tror Öster kommer att åka ur.
Måste bara svara... Hur ska du kunna veta genom denna omröstningen att det inte finns några som tror att Öster åker ut när du inte har lagt upp ett nej alternativ?
Självklart finns det alltid olyckskorpar som kraxar. Tycker inte att vi ska sjunka till den nivån att smutskasta varandra här på forumet. Utan om nu ett annat lag i staden får sympatier och lite välförtrjänt positiv feedback tycker jag att vi ska kunna glädjas åt det. Faktum är att det verkar ju inte vara någon som vill ha ut dem. Angående alternativen har jag redogjort för dem flera gånger innan.
(PS. Ännu flera röster nu och kan fortfarande inte se någon som vill ha ut dem ur allsvenskan, eller tror att de åker ut! Positiv anda måste jag säga!)
Här är väl inga olyckskorpar som kraxar ,tror det inte finns några som missunnar Öster att vara i Allsvenskan.
Men lägger Du upp en omröstning som inte har alternativet "tror De åker ut"så kan Du inte själv sen bara gissa att ingen tror det.
Olyckan är ju att Du inte har med alternativet om Du nu vill ha ett svar på om någon tror att de åker ut.
Men lägger Du upp en omröstning som inte har alternativet "tror De åker ut"så kan Du inte själv sen bara gissa att ingen tror det.
Olyckan är ju att Du inte har med alternativet om Du nu vill ha ett svar på om någon tror att de åker ut.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumamatör
Nu är vi ju inne och diskuterar statistiskt dravel och utan någon somhelst betydelse. Jag har skapat en omröstning där jag får det bekräftat att ingen på detta forumet vill att Öster ska åka ur. Jag var tvungen att ha dessa alternativ då tidigare omröstningar med samma fråga har haft dessa alternativ. Detta för att kunna göra en jämförelse sedan. Ni får ju tolka det andra alternativet hur ni vill men jag tolkar de så som att de som inte anser sig kunna så mycket om laget men inte tror de åker ut.
PS. Skönt med positiva andan ändå är så mycket större än den negativa.
DS. Jag har erbjudit mig om att snickra ihop en PDF-fil där jag redogör fär hur min undersökning ska gå till, det kanske behövs då det verkar svårt att begripa för en del? Kanske jag som formulerar mig dåligt, ursäkta min existens isåfall.
PS. Skönt med positiva andan ändå är så mycket större än den negativa.
DS. Jag har erbjudit mig om att snickra ihop en PDF-fil där jag redogör fär hur min undersökning ska gå till, det kanske behövs då det verkar svårt att begripa för en del? Kanske jag som formulerar mig dåligt, ursäkta min existens isåfall.
Omsprungen wrote:. Jag har skapat en omröstning där jag får det bekräftat att ingen på detta forumet vill att Öster ska åka ur.
Jag vill INTE Öster åker ur!!!
Men hur Du kan få det bekräftat att ingen på detta forum vill det, övergår mitt förstånd, när Du inte har med det alternativet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
Per Carlsson wrote:Omsprungen, jag vill inte på nåt sätt vara taskig mot dig, men när jag läser dina inlägg verkar du inte ha alla hästar hemma.
Jaha. Personangrepp. Kan bara säga att jag blir ledsen av sådant. Kanske inte är illat menat men har svårt för att ta sådant på ett bra sätt.
(PS. Bara en som vill ha ut Öster?)
DS. Per du har saboterat alla möjligheter till en jämförelse nu. :
-
- c/o LL´s Forum
Haha, jag kan inte annat än att skratt åt dig Omsprungen. Som jag skrattade tidigare ikväll åt din inlägg har jag inte gjort på länge. Märker du inte vilken muppig omröstning du gjort när folk inte ens har valmöjligheten att rösta nej?!
Nej då, som sagt, inget illa menat. Tycker att du skriver riktigt roliga saker. Önskar Öster all lycka och hopaps det går kanon för dom. Heja Lakers, heja Öster.
Nej då, som sagt, inget illa menat. Tycker att du skriver riktigt roliga saker. Önskar Öster all lycka och hopaps det går kanon för dom. Heja Lakers, heja Öster.
-
- Forumamatör
Per Carlsson wrote:Haha, jag kan inte annat än att skratt åt dig Omsprungen. Som jag skrattade tidigare ikväll åt din inlägg har jag inte gjort på länge. Märker du inte vilken muppig omröstning du gjort när folk inte ens har valmöjligheten att rösta nej?!
Sluta retas med mig jag vill bara göra min undersökning.
Last edited by Omsprungen on 25 October 2006, 14:17, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum