Spelare för nästa säsong
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vi skövdebor gratulerar Lakers till Bäärnas namnteckning. Använd av Kempe på rätt sätt så är han ett vapen i täta matcher. För övrigt var Bäärna Skövde IK:s populäraste spelare under säsongen och blev av publiken framröstad som Årets Spelare.
Nu när Kempe, Johan Andersson och Patrik Bäärnhielm spelar för Lakers så kan Lakejerna räkna med att det blir många besök från Skövde för att spana in "våra" spelare och heja på Lakers. Det ryktas om en spelare till är på väg från Skövde till Lakers. Mer säger jag inte nu.
Nu när Kempe, Johan Andersson och Patrik Bäärnhielm spelar för Lakers så kan Lakejerna räkna med att det blir många besök från Skövde för att spana in "våra" spelare och heja på Lakers. Det ryktas om en spelare till är på väg från Skövde till Lakers. Mer säger jag inte nu.
Leksand har ju en hel del bra allsvenska spelare som förmodligen vill lämna Dalarna efter denna säsong som har varit katastrofal på alla sätt & vis.
Stefan Bemström, Magnus Österby, Jens Bergenström, Sebastian Meijer, Patrik Wallenberg och bröderna Steen är alla ytterst kapabla allsvenska spelare.
Åtminstone Österby, Wallenberg och Bergenström är jag helt säker på skulle göra braksuccé. Antagligen bröderna Steen också, men det sägs ju att dom vill stanna i Leksand och fixa till vad de har varit med om att "förstöra".
Andra allsvenska spelare bör också ligga i Lakers intresse att lägga ut krokar efter. En sån som Fredrik Abrahamsson har bevisat att han klarar av att producera massvis av poäng, sin lilla size till trots. Kalle Olsson (Västerås) och Daniel Åhsberg (Rögle) är två föredetta supertalanger som onekligen har potential att blomma ut - kanske behöver de miljöbyte för att göra det?
I utlandet finns det också en hel del godis. Ta bara ett land som Italien, där en kapabel allsvensk sniper i Jimmy Lindström åker omkring och sprider skräck i Serie A-målvakterna.
Jag har tänkt lite på vem denna beryktade målvakt som är på gång, kan tänkas vara. Kan det möjligtvis handla om Trevor Kidd, Örebro under lockouten, som senaste säsongen stod för Hannover Scorpions i tyska DEL?
Stefan Bemström, Magnus Österby, Jens Bergenström, Sebastian Meijer, Patrik Wallenberg och bröderna Steen är alla ytterst kapabla allsvenska spelare.
Åtminstone Österby, Wallenberg och Bergenström är jag helt säker på skulle göra braksuccé. Antagligen bröderna Steen också, men det sägs ju att dom vill stanna i Leksand och fixa till vad de har varit med om att "förstöra".
Andra allsvenska spelare bör också ligga i Lakers intresse att lägga ut krokar efter. En sån som Fredrik Abrahamsson har bevisat att han klarar av att producera massvis av poäng, sin lilla size till trots. Kalle Olsson (Västerås) och Daniel Åhsberg (Rögle) är två föredetta supertalanger som onekligen har potential att blomma ut - kanske behöver de miljöbyte för att göra det?
I utlandet finns det också en hel del godis. Ta bara ett land som Italien, där en kapabel allsvensk sniper i Jimmy Lindström åker omkring och sprider skräck i Serie A-målvakterna.
Jag har tänkt lite på vem denna beryktade målvakt som är på gång, kan tänkas vara. Kan det möjligtvis handla om Trevor Kidd, Örebro under lockouten, som senaste säsongen stod för Hannover Scorpions i tyska DEL?
Per_växjö skrev:Lakers har säkert ett avtal med SMP att dom måste berätta nyförvärven en dag innan de själva lägger upp det på sin sida..
http://www.vaxjolakers.se/index.php?show=3801_SWE&article=848&page_anchor=http://www.vaxjolakers.se/p3801/p3801_swe.php?article=848
Där hade jag visst fel.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Kenneth skrev:Vill gratulera Lakers till en bra back socialt och på isen, kan bara säga fan helvete jävlar att han lämnade Skövde men i samma veva önska vär bästa back: LYCKA TILL BÄRNA fan du e redan saknad. Vi kommer att följa Lakaes Och bärna mfl. hela säsongen
Måste kännas jävligt tungt att förlora en sådan viktig spelare, men det är bara att komma igen!!!!!!!!!
-
- c/o LL´s Forum
Genom att Custemo kliver in i ledarstaben tappar vi en högerfattad back. Något att tänka på för Chief Evertsson. Optimala i PP är om backarna kan ha klubborna in mot mitten för att reducera skottvinkeln. I PP kommer vi säkerligen använda oss av Heino som är högerfattad. Vi behöver åtminstone en högerfattad back ytterligare som kan användas i PP, vilket ju inte bör vara omöjligt med 4 platser kvar att besätta. Det räcker alltså inte med att killen är rightare, han skall kunna användas i PP också. Verkställ Evertsson!
Varanen skrev:Genom att Custemo kliver in i ledarstaben tappar vi en högerfattad back. Något att tänka på för Chief Evertsson. Optimala i PP är om backarna kan ha klubborna in mot mitten för att reducera skottvinkeln. I PP kommer vi säkerligen använda oss av Heino som är högerfattad. Vi behöver åtminstone en högerfattad back ytterligare som kan användas i PP, vilket ju inte bör vara omöjligt med 4 platser kvar att besätta. Det räcker alltså inte med att killen är rightare, han skall kunna användas i PP också. Verkställ Evertsson!
Nu var väl skottvinkeln aldrig speciellt intressant i just Custes fall men jag hör vad du säger...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
-
- c/o LL´s Forum
Baloo skrev:Jag skulle vilja ha hit Alexander Semjonovs till nästa säsong tror inte att han platsar i elitserien nästa säsong om nu Malmö går upp vill säga. Så ta och packa trunken och kom hit. Absolut en av seriens bästa passningsläggare.
Det där har jag faktiskt inte ens tänkt på, men det vore ett mkt bra alternativ. För som du säger så har även jag svårt att tänka mig att Malmö behåller honom om de går till ES. Han lär väl heller inte begära nåra otroliga summor pengar då Arboga lyckats ha honom kvar under ett x antal säsonger. Ett mkt bra namn att satsa på, där har vi en assistkung som heter duga.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- Styrelsen Lakers Lakejer