Oskarshamn har problem
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag är inte förvånad att det är fler klubbar som får svårt att fixa ekonomin. Det kommer bara att bli allt vanligare, tyvärr.
Jag vet inte hur det är med Lakers ekonomi och vad de kalkylerade för publiksiffra, men för mig har publiksiffran varit lägre än vad jag väntade mig.
Visst det var bra kanske att truppen inte fylldes, men det måste vara en engångsförteelse, för annars får man snabbt ställa om målen för representationslaget.
Jag vet inte hur det är med Lakers ekonomi och vad de kalkylerade för publiksiffra, men för mig har publiksiffran varit lägre än vad jag väntade mig.
Visst det var bra kanske att truppen inte fylldes, men det måste vara en engångsförteelse, för annars får man snabbt ställa om målen för representationslaget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jasså det kalkylerades bara med 2300, jag kommer inte ihåg vad det var för publiksiffra som kalkylerades med till säsongen innan. Trodde man på mer eller mindre för innevarande säsong?
Egentligen borde det faktiska resultater bli avsevärt bättre med tanke på den tunna truppen, där sparades väldiga summar, på bekostnad av det sportsliga resultatet.
Egentligen borde det faktiska resultater bli avsevärt bättre med tanke på den tunna truppen, där sparades väldiga summar, på bekostnad av det sportsliga resultatet.
Jag har oxå hört att det kalkylerades med 2300, så det kan nog stämma!
Visst, hade man satsat på o fylla tomrummen hade man kanske slutat lite högre upp i tabellen, men tror ändå inte det räckt till kvalplats i vilket fall! Därför tycker jag det är bra att man sparade dessa pengarna och istället försöker använda dessa till ett slagkraftigt lag till kommande säsong. Vi får inte glömma att man hade som uttalat mål att sluta kring 10:e plats och det var precis vad man gjorde!
Visst, hade man satsat på o fylla tomrummen hade man kanske slutat lite högre upp i tabellen, men tror ändå inte det räckt till kvalplats i vilket fall! Därför tycker jag det är bra att man sparade dessa pengarna och istället försöker använda dessa till ett slagkraftigt lag till kommande säsong. Vi får inte glömma att man hade som uttalat mål att sluta kring 10:e plats och det var precis vad man gjorde!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Lite utanför tråden, men jag vill ändå fråga. Är det ingen som har hört att det fanns två mål ett officiellt och ett icke officiellt? Det skiljde visst lite på dessa. En meningslös fråga egentligen, för sanningen kommer aldrig att offentlighetsgöras.
Last edited by Räven on 17 March 2006, 18:47, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
För att slippa vidare ekonomidiskutioner här på forumet så gäller det för alla att satsa det man tycker ha råd med.Inträde,Halvapottenlotter,och varför inte en 20a till supporterspelaren i månaden.Sen kanske man även kan bli medlem i Lakers.
Vist detta räcker inte på långa vägar men det visar iallafall sponsorerna att folket stöttar VLH och förhoppningsvis gör sponsorerna det samma
Har även hört att vissa tycker det var synd att Lakerspucken lades ner för detta skulle ju gå till Lakers framtid.
Vist detta räcker inte på långa vägar men det visar iallafall sponsorerna att folket stöttar VLH och förhoppningsvis gör sponsorerna det samma

Har även hört att vissa tycker det var synd att Lakerspucken lades ner för detta skulle ju gå till Lakers framtid.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Nu när insamlingarna i de bägge fonderna fungera och alla är med som vill, vad mer kan jag begära efter ca 4 års tjat??Skulle väl isåfall vara att det är förfå som är med men man kan ju inte tvinga någon. bara berätta att de finns.
Oskarshamnarna får sköta sitt och kan ju bara önska dem lycka till med det tuffa arbete de har framför sig med att ordna upp så att klubbnamnet lever vidare i många år.
Oskarshamnarna får sköta sitt och kan ju bara önska dem lycka till med det tuffa arbete de har framför sig med att ordna upp så att klubbnamnet lever vidare i många år.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok... nu får du fan ta mig snart Game om du inte slutar att tjata om ekonomi och staplar i varenda jävla tråd. Är så s****s trött på att läsa dina inlägg... samma tjat i alla. Ge dig för ända in i h-e. Besatt verkar bara vara förnamnet!!!!!!!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Säger ju att det är slut med det nu.Tråden handlar om Oskarshamns ekonomi och inget annat.Kan väl förfan inte hjälpa att de inte kan sköta sina kort rätt.VLH och LL har lyssnat på mig och startat upp TVÅ fonder.
Hoppas oskarshamn gör detsamma så att de förblir ett Allsvenskt lag.
Hoppas oskarshamn gör detsamma så att de förblir ett Allsvenskt lag.
Last edited by erok on 17 March 2006, 23:12, edited 1 time in total.
Jag vill se att Lakers har en femårsplan på sin ekonomi, enligt känd femårsplan. Inga privata initativ tas på allvar. Länge leve 5-årsplanen.
Gruppen besämmer! Kallas demokrati! Så om någon individ har en bra idé, sälj den till etablissemanget! Privata initativ skall beivras eller bestraffas! Vi skickar Erok till Gulag, en bra idé eller hur!
Detta är ett inlägg som kommer att idiotförklaras, men Erok är en tjatig J---l, men han menar bara väl!
Alla sätt att få in pengar för att utveckla Lakers är bra.
Nya ideer och sponsorer måste till! Inte som nu, att bara försöka dra mer pengar ur befintliga.
Länge leve den kreativa människan!!
PS! Erok, dämpa dig lite om folk ska ta dig på allvar! DS!
Jag undrar hur många som tar detta inlägg på allvar!
Gruppen besämmer! Kallas demokrati! Så om någon individ har en bra idé, sälj den till etablissemanget! Privata initativ skall beivras eller bestraffas! Vi skickar Erok till Gulag, en bra idé eller hur!

Detta är ett inlägg som kommer att idiotförklaras, men Erok är en tjatig J---l, men han menar bara väl!
Alla sätt att få in pengar för att utveckla Lakers är bra.
Nya ideer och sponsorer måste till! Inte som nu, att bara försöka dra mer pengar ur befintliga.
Länge leve den kreativa människan!!
PS! Erok, dämpa dig lite om folk ska ta dig på allvar! DS!
Jag undrar hur många som tar detta inlägg på allvar!