den stora "TRÄNARTRÅDEN"
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag tror i likhet med flera av er andra att det är de 4 namnen ovan det rör sig om. Fördelar/Nackdelar enligt mig.
Kempe.
N: Oerfaren på den nivå vi skall till.
F: Billig. Lyckas få sina spelare att ALLTID jobba stenhårt.
Strömberg
N: Kontroversiell. Verkar ha svårt att kontrollera sig.
F: Har erfarenhet från landets yttersta elit. Står för en frän hockey.
Nokelainen
N: Varför hela tiden klubbar under eliten? Kontrakt med Troja.
F: Erfaren. Bra istränare.
Broberg
N: Har rykte att vara svår. Misslyckades i IKO med samma spelidé som VLH har.
F: Bor redan i stan. Kan säkert VLH. Kanske lärt sig av misstagen i IKO.
Jag måste fundera vidare innan jag tar ställning. Nokelainen känns som det mest symptaiska alternativet. Han har erfarenhet av hockey på mycket hög nivå. Kempe känns mest spännande. Vad kan han åstadkomma med ett bättre material? Broberg känns minst spännande och Strömberg känns som ett farligt alternativ, men ändå en som kan uppnå resultat.
Kempe.
N: Oerfaren på den nivå vi skall till.
F: Billig. Lyckas få sina spelare att ALLTID jobba stenhårt.
Strömberg
N: Kontroversiell. Verkar ha svårt att kontrollera sig.
F: Har erfarenhet från landets yttersta elit. Står för en frän hockey.
Nokelainen
N: Varför hela tiden klubbar under eliten? Kontrakt med Troja.
F: Erfaren. Bra istränare.
Broberg
N: Har rykte att vara svår. Misslyckades i IKO med samma spelidé som VLH har.
F: Bor redan i stan. Kan säkert VLH. Kanske lärt sig av misstagen i IKO.
Jag måste fundera vidare innan jag tar ställning. Nokelainen känns som det mest symptaiska alternativet. Han har erfarenhet av hockey på mycket hög nivå. Kempe känns mest spännande. Vad kan han åstadkomma med ett bättre material? Broberg känns minst spännande och Strömberg känns som ett farligt alternativ, men ändå en som kan uppnå resultat.
Hur kommer det sig att Tisell är avfärdad? Har skräcken tagit överhand så ni har förträngt att det faktiskt kan bli han?
Om nu Fagervall tar över Löven så lär Sassja Beliavski bli ledig... hans kontrakt går ut 2006-04-30. Eller hans assisterande tränare Igor Matushkin? Hans kontrakt går ut samtidigt. Eller varför inte båda? Då har vi två ryssar i Växjö som kommer att förorda snabb och intensiv hockey. Jag håller tummarna
Schas med era fyra kandidater.
Om nu Fagervall tar över Löven så lär Sassja Beliavski bli ledig... hans kontrakt går ut 2006-04-30. Eller hans assisterande tränare Igor Matushkin? Hans kontrakt går ut samtidigt. Eller varför inte båda? Då har vi två ryssar i Växjö som kommer att förorda snabb och intensiv hockey. Jag håller tummarna

Schas med era fyra kandidater.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Det är inte "våra" kandidater, utan de 4 som vi tror VLH väljer mellan. Jag hade kanske haft 4 andra om jag fått välja mina drömtränare...
Saker och ting händer hela tiden. Det som såg ut på ett sätt under dagen hinner ändra sig framåt kvällen, för att sedan bli något helt annat innan klockan hunnit till midnatt.

Saker och ting händer hela tiden. Det som såg ut på ett sätt under dagen hinner ändra sig framåt kvällen, för att sedan bli något helt annat innan klockan hunnit till midnatt.
Har för mig att det gnälldes på eskos cochingegenskaper under match på trojas forum när de åkte ur. Sen kan jag gissa att Esko har möjlighet att bryta sitt kontrakt annars vore han nog inte aktuell. Skulle Esko bli aktuell kanske vi även plockar deras poängmaskin Marcus Eriksson ?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- Forumproffs
Jag är själv osäker på svaret om det är bra eller dåligt. Det måste väl finnas en orsak till att man väljer att kontraktera honom. Själv vet jag inte vad det är som gör att valet blir Kempe. Jag vet inte vad hans starka sidor är.
Själv hade jag gärna sett en mer meriterande tränare från en högre nivå, även om det hade kostat mer. Jag tror att en tränare är en av de absolut viktigaste personerna och han får då kosta.
Själv hade jag gärna sett en mer meriterande tränare från en högre nivå, även om det hade kostat mer. Jag tror att en tränare är en av de absolut viktigaste personerna och han får då kosta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Kempe har ju fungerat bra i skövde och har vad jag förstått varit omtyckt av spelare och klubb. Är väl rätt spännande med en ny tränare som kommer underifrån. Han lär väl säkert vara hungrig. Risken med en välmeriterad tränare som kommer uppifrån kan väl vara att de är lite "mätta". som ni vet så betyder ju motivationen mycket. Det har vi väl sett i år på ett påtagligt sätt.
Ingen blir ju välmeriterad över en natt utan alla måste börja nerifrån. Sedan vet jag inte om man kan påstå att kempe är grön.
Jag tror att detta blir bra (om nu SMP har rätt)
Ingen blir ju välmeriterad över en natt utan alla måste börja nerifrån. Sedan vet jag inte om man kan påstå att kempe är grön.
Jag tror att detta blir bra (om nu SMP har rätt)
Jag ringde upp en kollega i Skövde när namnet dök upp. Han hävdar bestämt att Lakers får en bra istränare om Kempe skulle till Lakers, dessutom omtyckt. Stämmer det är jag glad i alla fall, en av dom viktigaste bitarna är ju att utveckla spelarnas individuella egenskaper. Om nu Lakers skall bli synonymt med bra försvarsspel och blixtrande spelvändningar borde det också stämma in bra på det valet. Det var väl ungefär så Skövde spelade när dom var uppe i allsvenskan om inte minnet sviker allt för mycket. Han är förhållandevis ung och verkar inte fladdra runt som många tränare. Tycker han känns spännande om det blir så.
Nä, det är riktigt, en välmeriterande tränare kan vara lite mätt och inte ge allt. Det är väl alltid svårt att veta i förväg hur det ska bli, men bara det finns den rätta passionen och engagemanget hos tränaren, för det måste vara 100% av det. Samt att han har förmåga och känslan, för att göra de förändringar som nästan ständigt behöver göras i en grupp människor som alltid ska prestera 100%.
Kanske Har Kempe denna förmåga, men jag vet inte så mycket om hur han fungerar.
Kanske Har Kempe denna förmåga, men jag vet inte så mycket om hur han fungerar.
Var inne och läste på skövdes forum och där tycker de att han är en mycket bra istränare och att han är duktig på det defensiva spelet med snabba spelvändningar. På deras forum finns det dom som tror att han kan lyckas bra med Lakers material.
Räven har rätt i att engagemang och passion är viktigt, det smittar av sig även på spelarna. en tränare som vill upp har i regel ett stort engagemang. Dessutom så har han väl tidigare inte haft chansen att enbart syssla med tränarsysslan på heltid.
Räven har rätt i att engagemang och passion är viktigt, det smittar av sig även på spelarna. en tränare som vill upp har i regel ett stort engagemang. Dessutom så har han väl tidigare inte haft chansen att enbart syssla med tränarsysslan på heltid.
Om det stämmer önskar jag Kempe lycka till. Kan vara en fördel med en relativt okänd men kunnig tränare, en som verkligen vill bevisa sitt kunnande istället för en som redan gjort det och kanske därför har framtiden bakom sig. Dessutom är han ju van vid blåljus och sirener, vilket bör innebära att han klarar av stressiga situationer som boxplay och att läsa på forumet.
Att det funnits 4 kandidater tror jag bara var en dimridå. Kempe var säkert den första och enda kandidaten.
Att det funnits 4 kandidater tror jag bara var en dimridå. Kempe var säkert den första och enda kandidaten.
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Håller med dig puff, det gäller att undvika dessa lägen, så att det inte låser sig.
Det är riktigt Calle, Johan bör veta vad det handlar om.
Men jag väntar ändå på vad det var som gjorde att man valde Kempe. Vad finns hos honom, som skulle kunna vara avgörande för nästa kliv in i framtiden.
Det är riktigt Calle, Johan bör veta vad det handlar om.
Men jag väntar ändå på vad det var som gjorde att man valde Kempe. Vad finns hos honom, som skulle kunna vara avgörande för nästa kliv in i framtiden.
Hoppas jag nu klargjort att det var ett synnerligen skämtsamt påstående.Charlamov wrote:Dessutom är han ju van vid blåljus och sirener, vilket bör innebära att han klarar av stressiga situationer som boxplay och att läsa på forumet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Saxat från Skövdes forum:
"Vi skall som jag ser det vara glada och stolta över att vi har haft honom som tränare i ett antal år. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Kempe stannar kvar och tränar vårt A-lag i ytterligare några år."
"Med Växjö Lakers kan han uträtta stordåd är jag tämligen säker på. Lakers har i år varit ett LAG och inte ett gäng individualister (de två matcher jag sett i Karlskoga). Kempe är duktig vad gäller defensiven och han har en uppsjö kompetenta backar i Lakers att tillgå"
"Jag svarade nej av den anledningen att de spelare som jag pratat med tycker att han är en mycket kompetent tränare och spelare som kommer utifrån ofta lovordar träningarna, framförallt då isträningarna"
"Vi skall som jag ser det vara glada och stolta över att vi har haft honom som tränare i ett antal år. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Kempe stannar kvar och tränar vårt A-lag i ytterligare några år."
"Med Växjö Lakers kan han uträtta stordåd är jag tämligen säker på. Lakers har i år varit ett LAG och inte ett gäng individualister (de två matcher jag sett i Karlskoga). Kempe är duktig vad gäller defensiven och han har en uppsjö kompetenta backar i Lakers att tillgå"
"Jag svarade nej av den anledningen att de spelare som jag pratat med tycker att han är en mycket kompetent tränare och spelare som kommer utifrån ofta lovordar träningarna, framförallt då isträningarna"
Snart nära dig...en ny hall
-
- c/o LL´s Forum
Stämmer det att Kempe har skrivit på är det bara att gratulera Lakers. Vi går miste om vår själ i Skövde när han lämnar. Kempe brinner för hockey och gillar utmaningar och kan göra underverk från sin position kommandes underifrån. Ett fysiskt linjespel med snabba spelomvändningar är hans melodi. Det är nog för den spelidén han får jobbet, gissar vi i Skövde.
Pga Hammersdebaclet, där SIK har förlorat mycket både sportsligt och ekonomiskt, kommer vi inte ha råd att ha kvar spelare som Jarno Honkonen och Timo Hakanen (om de inte blir tränare). En annan spelare som Kempe ryktas ta med sig är poängkungen bland backarna i division 1 - Patrik Bäärnhielm med meriter från bl.a. Luleå. Han har ett mäktigt skott och en underbar spelförmåga. Grattis!
Pga Hammersdebaclet, där SIK har förlorat mycket både sportsligt och ekonomiskt, kommer vi inte ha råd att ha kvar spelare som Jarno Honkonen och Timo Hakanen (om de inte blir tränare). En annan spelare som Kempe ryktas ta med sig är poängkungen bland backarna i division 1 - Patrik Bäärnhielm med meriter från bl.a. Luleå. Han har ett mäktigt skott och en underbar spelförmåga. Grattis!