Draget kring VLH
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vilken presentation av vår nya sportchef...
Måste vara en ganska oviktig person... så det räcker väl att man vet vad han heter typ...
Nä, lite mer fakta, en bild och en intervju vore självklart tycker jag när man presenterar en sportchef!
Förr när det hände något större i VLH så var det full rulle i SMP på hemsidan och inbjudan till Presskonferenser mm. Känns som det inte är något drag alls runt VLH längre...
Fan, det var rätt kul förr när Åkesson var i farten
Måste vara en ganska oviktig person... så det räcker väl att man vet vad han heter typ...
Nä, lite mer fakta, en bild och en intervju vore självklart tycker jag när man presenterar en sportchef!
Förr när det hände något större i VLH så var det full rulle i SMP på hemsidan och inbjudan till Presskonferenser mm. Känns som det inte är något drag alls runt VLH längre...
Fan, det var rätt kul förr när Åkesson var i farten
- Växjö Lakers Hockey
- Växjö Lakers Hockey
Jag var stolt över vårt POPulära hockeylag, det var skitkul!!
Fler poplag åt folket!
Fler poplag åt folket!
Senast redigerad av 1 Linda, redigerad totalt 0 gånger.
Jag håller med Putte i varenda stavelse.
Och vad det gäller Växjö Lakers popstämpel, det har ju redan klubbchef Peter Ländell bestämt uttryckt att den skall tvättas bort - Växjö Lakers som förening skall bli mer seriös. Skitsnack, mer popcorn åt folket!
Anders Gustafsson - vem, var, när, hur, varför?
/T5!!
Och vad det gäller Växjö Lakers popstämpel, det har ju redan klubbchef Peter Ländell bestämt uttryckt att den skall tvättas bort - Växjö Lakers som förening skall bli mer seriös. Skitsnack, mer popcorn åt folket!
Anders Gustafsson - vem, var, när, hur, varför?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
"Poplag" kan man inte vara när man blivit etablerad. Man kan fortsätta att vara populär, men poplag i mening av "uppstickare" kan man inte vara hur gärna man än vill. När ett lag blivit etablerat så har de allra flesta uppretade individer coolat ner sig och intresset/avunden försvunnit.
MIF, Hammers och Team Boro är samtliga fd poplag i hyfsat modern tid. MIF är sedan länge etablerade medan Team Boro och Hammers inte lyckades utnyttja respektive poplagsintresse och transferera det till ett etablerat, stabilt intresse.
I mina ögon är det glasklart vad Ländell menar med att sudda ut popstämpeln. En sådan stämpel är absolut en färskvara och när ett lag har varit med tillräckligt länge (vilket Lakers har) samt tagit pause i klättringen i seriesystemet (vilket Lakers har) går det inte längre att sälja sig på pop. Då måste till annat.
MIF, Hammers och Team Boro är samtliga fd poplag i hyfsat modern tid. MIF är sedan länge etablerade medan Team Boro och Hammers inte lyckades utnyttja respektive poplagsintresse och transferera det till ett etablerat, stabilt intresse.
I mina ögon är det glasklart vad Ländell menar med att sudda ut popstämpeln. En sådan stämpel är absolut en färskvara och när ett lag har varit med tillräckligt länge (vilket Lakers har) samt tagit pause i klättringen i seriesystemet (vilket Lakers har) går det inte längre att sälja sig på pop. Då måste till annat.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Skit i om det kallas poplag eller inte. Kaxigheten har försvunnit. Nu verkar det som om det är viktigare att få respekt av kultureliten än att göra det vi känner för.
Jag tycker allt runt hockeyn skall vara skoj, gärna tokskoj. Tokeriet (Presskonferenser, mediautspel, spektakulära värvningar, den egna haussen kring laget, arenaunderhållningen osv) som vi hade tidigare var med glimten i ögat och hade dels för avsikt att skapa glädje hos oss själva, dels att reta upp de andra. Nu vill vi vara de andra som skall fnysa åt något annat poplag som sedermera kommer att dyka upp på arenan.
Kom och snacka när ni spelat i allsvenskan några år *fnys*...
Jag tycker allt runt hockeyn skall vara skoj, gärna tokskoj. Tokeriet (Presskonferenser, mediautspel, spektakulära värvningar, den egna haussen kring laget, arenaunderhållningen osv) som vi hade tidigare var med glimten i ögat och hade dels för avsikt att skapa glädje hos oss själva, dels att reta upp de andra. Nu vill vi vara de andra som skall fnysa åt något annat poplag som sedermera kommer att dyka upp på arenan.
Kom och snacka när ni spelat i allsvenskan några år *fnys*...
Det är inte så lätt att vara kaxiga högre upp i seriesystemet. Det var lättare i ettan då vissa nyförvärv fick andra att höja på ögonbrynen. Jag vill se en seriös satsning mot elitserien även om det tar många år. Om jippo och kaxighet går att förena med det så gärna för mej men jag ser hellre att vi lyckas genom ett gediget strukturerat arbete
Förr om säsongerna så var det mer mystik och mer förväntansfullhet när något nytt inom organisationen skulle ske. Det annonserades och inbjöds till presskonferanser och träffar på hemsidan när saker och ting skulle presenteras - det känns som om detta aningen börjar att stagnera. Det hade väl varit kanon om Växjö Lakers hade satt upp ett specifikt datum där man bjöd in alla engagerade Lakersentusiaster och där man då presenterade BÅDE den nya tränaren och den nya sportchefen - och där låta dessa båda personligen berätta lite om sig själva och deras visioner, men icke. Det hade iaf varit intressant.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
OK, visst hade det varit det. Men glöm inte att då klagade vi på att vi inget fick veta, att det dröjde för länge innan vi fick besked.
Noterade igår att någon på forumet var sur för att det berättdes om den nye sportchefen. Denna person tyckte att de kunde väntat lite. Det är konstigt vad tiderna förändras. Det enda som inte ändras är att många inte är nöjda oavsett vad som sker.
Läs Carls tidigare inlägg på forumet om "poplag". Jag måste ge Carl en eloge, han har mkt nyanserade och sunda åsikter.
Noterade igår att någon på forumet var sur för att det berättdes om den nye sportchefen. Denna person tyckte att de kunde väntat lite. Det är konstigt vad tiderna förändras. Det enda som inte ändras är att många inte är nöjda oavsett vad som sker.
Läs Carls tidigare inlägg på forumet om "poplag". Jag måste ge Carl en eloge, han har mkt nyanserade och sunda åsikter.
Annorlunda?
Frågan är om det är så annorlunda. Många tycker nog det, i och med att det gicks från 0 till 100 på en gång. Det var nytt för i princip de allra flesta. Nu när folk har vant sig så är det få saker som får folk att imponeras likt de gjorde i början. Det var ooo och wow när spelare som Stefan Mattsson, Dan Idofsson och Johan Johansson värvades. Idag skulle sådana värvningar tas med en axelryckning. Media var naturligtvis mer på i början, eftersom det inte fanns något öht innan. SMP skrev, kanske lite överdrivet, en helsida så fort det köptes en ny popcornmaskin.
Detta är inget märkvärdigt, det var bar en fråga om tid innan det skulle hända. Lakers är nu ett hyfsat etablerat lag, och sensationsgrejer kommer inte längre att locka folk, intressera och imponera. Det är nu kvaliteten på hockeyn måste ta över - och där är VLH på god väg.
Detta är inget märkvärdigt, det var bar en fråga om tid innan det skulle hända. Lakers är nu ett hyfsat etablerat lag, och sensationsgrejer kommer inte längre att locka folk, intressera och imponera. Det är nu kvaliteten på hockeyn måste ta över - och där är VLH på god väg.
Det finns plats för två lag i Växjö
Jo, Varanen. Vi supportrar kan vara annorlunda än alla andra. vi kan ha skoj och hålla på vårt lag- Men att som lag och förening bara satsa på att sticka ut tror nog inte jag är vinnarreceptet för att överleva. Det fodras mer och mer för att det skall uppfattas som att man sticker ut. vilken ekonomi tror du inte det krävs för att väcka uppseende. <<<lakers gjorde väl inte något spelarköp denna säsongen som man kunde ta emot likt Podein och få samma masmediala intresse.
Det försötes ju till och med att upprepa när Defauw värvades men redan då hade det svalnat eftersom det var en upprepning.
Men jag är för att vi lakejer fortsätter att stötta på ett positivt sätt och åker många på bortamatcher. Det ger Eko och uppfattas som positivt.
Det försötes ju till och med att upprepa när Defauw värvades men redan då hade det svalnat eftersom det var en upprepning.
Men jag är för att vi lakejer fortsätter att stötta på ett positivt sätt och åker många på bortamatcher. Det ger Eko och uppfattas som positivt.
Varanen skrev:Det löjliga är att man ställer kvaliteten på hockeyn i motsatsförhållande till smart marknadsföring. Jag är övertygad om att det senare ger bättre förutsättningar till det förra.
Det har du helt rätt i. Det jag menade var att med smart marknadsföring menas inte längre raketer, disco och att hämta Podein i limousin. Det var skitsmart i början för att få folk intresserade, men för att behålla dem så krävs det andra saker. Lakers är skitbra på att synas, de har radioprogram och köper sig plats i gratistidningar och lokal-TV, platser där många unga kollar. Det är de unga som kommer gå på matcherna i framtiden.
Det finns plats för två lag i Växjö
jag tycker faktiskt det är mer drag nu än innan...
den största skillnaden är väl att allt inte haussas utan belägg som det gärna hade en tendens att göra innan...
den största skillnaden är väl att allt inte haussas utan belägg som det gärna hade en tendens att göra innan...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
Det finns annat att marknadsföra än spelarvärvningar, exempelvis en ny sportchef. Vi skall inte bry oss så mycket om vad andra finner spännande. Hur ofta kritiserades inte VLH tidigae för att släppa en pressrelease eller kalla till presskonferens om något/någon som de andra tyckte var löjligt (Så gör man inte!), men vi fick medial uppmärksamhet.
för att folk ska gå på matcherna så krävs det att det snackas hockey och lakers på arbetsplatserna och det var vad lakers gav folk något och snaka kring
franför allt hade Lakers en av sveriges bästa hemsida
vilket jag tycker man tappat
sedan hade man ett grymt intro med en grym inramning
normalt set när jag gör något så för söker jag behålla det som är bra
för att för bättra det som är mindre bra
men vad lakers syslar med vet jag inte
det jag känner är att allt görs lite halvdant
franför allt hade Lakers en av sveriges bästa hemsida
vilket jag tycker man tappat
sedan hade man ett grymt intro med en grym inramning
normalt set när jag gör något så för söker jag behålla det som är bra
för att för bättra det som är mindre bra
men vad lakers syslar med vet jag inte
det jag känner är att allt görs lite halvdant
Daniel, jag tror snarare att det är så att du har råkat ut för en tillvänjning. Det har inte försämrats utan det är snarare så att vi har vant oss och bara kräver mer och mer för att vi skall tycka att det är lika bra som tidigare.
angående presskonferans så skall ni inte tro att tidningar och radio kommer bara för att man kallar till det. De vill att det verkligen skall vara något att skriva om. Nu i OS tider så är tidningarna ganska fullsmockade med material och det fodras nog en ganska uppseendeväckande sportchef för att man skall skriva om det.
angående presskonferans så skall ni inte tro att tidningar och radio kommer bara för att man kallar till det. De vill att det verkligen skall vara något att skriva om. Nu i OS tider så är tidningarna ganska fullsmockade med material och det fodras nog en ganska uppseendeväckande sportchef för att man skall skriva om det.
Det finns egentligen bara några saker som i längden kan ta oss framåt och skapa långsiktigt intresse.
-Stabil organisation, vi har kommit en bra bit på vägen.
-God marknadsbearbetning, kan säkert bli bättre och en av de delar som bör spetsas till.
-God ekonomi, kan/måste absolut bli bättre.
-Ett vägvinnande spelsätt som genomsyrar hela föreningen, vi är en bit på vägen och det gäller nu att hitta rätt tränare som för det vidare.
-God ungdomsverksamhet, vi är absolut på rätt väg.
-Hängivna supportrar, med supporterklubben i spetsen har vi visat att det finns goda krafter.
-Framgång på isen, ett resultat av alla punkter ovan.
Bra hockey och framgång på isen är det enda som långsiktigt kommer dra mer folk till matcherna. Är knappast svårare än så.
-Stabil organisation, vi har kommit en bra bit på vägen.
-God marknadsbearbetning, kan säkert bli bättre och en av de delar som bör spetsas till.
-God ekonomi, kan/måste absolut bli bättre.
-Ett vägvinnande spelsätt som genomsyrar hela föreningen, vi är en bit på vägen och det gäller nu att hitta rätt tränare som för det vidare.
-God ungdomsverksamhet, vi är absolut på rätt väg.
-Hängivna supportrar, med supporterklubben i spetsen har vi visat att det finns goda krafter.
-Framgång på isen, ett resultat av alla punkter ovan.
Bra hockey och framgång på isen är det enda som långsiktigt kommer dra mer folk till matcherna. Är knappast svårare än så.
Niles och puff: Jag tycker helt och hållet som ni skrivit.
Jag tycker att tiden med spektakel för att skapa intresset nu är över och hänvisar till Niles sista inlägg, det är där vikten ska läggas för att på sikt skapa nya möjligheter. Nu kan vi nog bara nå mer publik och mer snack på jobb och gator genom att höja det sportsliga. Även att vårda sponsorerna, att bli ännu mer proffsiga. Det handlar att på sikt bygga kultur i föreningen, det är tydligen ett måste för att stå på stabil grund.
Jag tycker att tiden med spektakel för att skapa intresset nu är över och hänvisar till Niles sista inlägg, det är där vikten ska läggas för att på sikt skapa nya möjligheter. Nu kan vi nog bara nå mer publik och mer snack på jobb och gator genom att höja det sportsliga. Även att vårda sponsorerna, att bli ännu mer proffsiga. Det handlar att på sikt bygga kultur i föreningen, det är tydligen ett måste för att stå på stabil grund.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Det kan inte betyda annat än styrka. Saker och ting skall värka fram.
Det viktiga är att supporterskaran fortsätter på inslagen väg. tänk på hur ofta lakers för fram värdet av sina supportrar och det sätt som de agerar på. vad jag känner till så är det något som även sponsorerna sätter stort värde på. De vill förknippas med något positivt.
Det viktiga är att supporterskaran fortsätter på inslagen väg. tänk på hur ofta lakers för fram värdet av sina supportrar och det sätt som de agerar på. vad jag känner till så är det något som även sponsorerna sätter stort värde på. De vill förknippas med något positivt.