Pål Grotnes
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Pål Grotnes
Växjö lakers största värvningsmiss inför denna säsongen är utan tvekan den norska målvakten Pål Grotnes,fy fan vad han har kostat Växjö Lakers dyrbara poäng.Visst,han kan göra vissa bra matcher,men det är på stort för många plattmatcher.Matchen i går är ju bara en match i mängden.Det spelar ju ingen roll hur många mål Växjö gör framåt så nog fan släpper Pål in fler! Matcher som Pål har skänkt bort poäng till motståndarlagen är ju många blandannat Bofors hemma,Nybro borta, Skellefteå borta,Oskarshamn hemma,AIK borta,Sundvall hemma,Arboga hemma,och listan kan bli hur lång som helst! Vad det gäller supporterspelaren så tycker jag nog att Pål Grotnes själv kan betala ur egen plånbok vad det gäller publiktappet på måndag mot Nybro. För hade Pål agerat som man kan förvänta sig av en bra målvakt då hade han inte agerat så amatör och sållmässigt i går som i alla andra matcher och publiken hade kommit på måndag.Hur kan man skicka pucken över sargen när det återstår bara sekunder av matchen?Pål Grotnes hoppas jag tar första bästa snösläde hem till norge när denna serien är avklarad!!!!!!
*En kritik blir inte giftigare för att man använder nedvärderande adjektiv om personen eller nedvärderar hans nationalitet därav putsningen av detta inlägg. Håll det sakligt*/Varanen
*En kritik blir inte giftigare för att man använder nedvärderande adjektiv om personen eller nedvärderar hans nationalitet därav putsningen av detta inlägg. Håll det sakligt*/Varanen
-
- c/o LL´s Forum
Att jag är den enda som tagit NEJ känns oroväckande.
Förfan ställ dig själv i målet.
JAg vill ha pålle kvar , jag skyller inte på pålle jag skyller på backarna . Hur många skott fick pålle emot sig igår ?. tänk lite på det innan du uttrycker dig.
Han har en bra räddnindsprocent det är bara att inse backarna är de som gör enorma tabbar ibland.
Kan knappast vara själv om att tycka så här , eller ?
GROTNES DU ÄR KUNG
Förfan ställ dig själv i målet.
JAg vill ha pålle kvar , jag skyller inte på pålle jag skyller på backarna . Hur många skott fick pålle emot sig igår ?. tänk lite på det innan du uttrycker dig.
Han har en bra räddnindsprocent det är bara att inse backarna är de som gör enorma tabbar ibland.
Kan knappast vara själv om att tycka så här , eller ?
GROTNES DU ÄR KUNG

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Experten jag har en fråga Hur kunde pålle släppa in några mål borta mot Skellefteå AIK?sen när du nämner arboga hemma så blir jag lika förvånad
och när du säger bofors hemma så skakar jag på huvet
alla dessa matcher har per vaktat buren
visst exsperten Jag håller med dig att det är för jävligt att pålle släpper en puck hemma mot sundsvall när man vinner med 6-1 det finns inget försvar
när en målvakt bara har 94,1 i räddningsprocent

och när du säger bofors hemma så skakar jag på huvet
alla dessa matcher har per vaktat buren
visst exsperten Jag håller med dig att det är för jävligt att pålle släpper en puck hemma mot sundsvall när man vinner med 6-1 det finns inget försvar
när en målvakt bara har 94,1 i räddningsprocent

-
- c/o LL´s Forum
Kunde inte skriva det bättre själv daniel.
Grotnes har stått för fenomenala räddningar och har fin räddningsprocent , NEJ det är inte hans fel att det gått som de gått.
vissa mål kan man ibland skylla på målvakten men när de kommer kontringar o.s.v kan man inte göra mycket.
OM vi sattsar på TOPP 4 behöver vi eventuellt en ny målvakt vi kommr hamna i toppen ändå trots att vi haft en mediåker trupp och grotnes som stått halva säsongen.
Grotnes får mer än godkänt i betyg av mig
Grotnes har stått för fenomenala räddningar och har fin räddningsprocent , NEJ det är inte hans fel att det gått som de gått.
vissa mål kan man ibland skylla på målvakten men när de kommer kontringar o.s.v kan man inte göra mycket.
OM vi sattsar på TOPP 4 behöver vi eventuellt en ny målvakt vi kommr hamna i toppen ändå trots att vi haft en mediåker trupp och grotnes som stått halva säsongen.
Grotnes får mer än godkänt i betyg av mig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Daniel,ok Skellefteå borta var det ju per som stod och arboga och bofors kanske lika så, men vad säger inte det då om vår andra målvakt.?Men det är ju faktiskt rätt så svårt att hålla reda på alla fisakomatcherna som vår gemensamma malvaktsduo har gjort.Poängen som dessa två tillsammans har tappat/gett bort på grund av fatala misstag är ju hur många som helst,och för att kunna räkna ut det exakta antalet av missar/floppar/bortgivna poäng ja då måste man nog ha världens största miniräknare.Det verkar ju som om Pål är stelopererad på båda armarna för han tar ju inte en puck som är över axelhöjd,och skulle det vara godkänt av en landslagsmålvakt,riktigt pinsamt.!Men betalt det ska han ha,även fast han släpper in mål som kostar föreningen en massa pengar.Hade växjö haft ett bra målvaktsspel denna säsongen så hade växjö legat i toppen,men med en stelopererad och osäker landslagsmålvakt som är lika kass som ett norskt skämt i mål så går det inte.Jag hoppas att han lämnar över till en målvakt som vet vad det handlar om och som är värd sin lön.Kraven inför nästa säsong måste ju vara att för en gångs skull hamna i kvalserien,och då måste man ha en bra målvakt,behåller växjö grotnäs så är det ett besked på att man inte satsar.Grotnäs passar nog bättre i norska ligan,där man kan spela utan att agera.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Självklart är pålle inget fjasko och inte de andra spelarna häller för den delen.Lakers slåss fortfarande om 4 platsen fast betydligt svårare nu.
Men om vi ska upp ett par snäpp till så måste vi nog satsa på en ny målvakt och betydligt starkare backar som orkar ta bort spelarna framför mål och våga ta än fler backskott från dåliga vinklar så att någon kan peta in returen om det blir någon.
Men om vi ska upp ett par snäpp till så måste vi nog satsa på en ny målvakt och betydligt starkare backar som orkar ta bort spelarna framför mål och våga ta än fler backskott från dåliga vinklar så att någon kan peta in returen om det blir någon.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker inte att Pål Grotnes har haft en lyckad säsong - absolut inte - alldeles för ojämn - medelmåttigt blir snittet.
Jag skiter i att spekulera i vad det kan bero på och jag tänker inte gå till personangrepp, ej heller använda ett språk som nedvärderar honom som professionell idrottsman, MEN om han skall vakta kassen nästa år så måste det till jämnhet (för visst kan han vara riktigt grym) i hans sätt att agera.
För min del tycker jag att han är ett alldeles för osäkert kort, oavsett klubbens tabellambitioner nästa säsong. Sedan förstår jag inte klubbens tidigare uttryckta ambitioner i att vilja satsa på Åkerström (när han kom till klubben), med all den talangen etc. Vad har hänt med honom och hur ser han på sin framtid i Lakers?
Skit i om utespelarna gått bort sig många gånger i försvaret och våra målisar stått chanslösa - skall vi till Kvalserien så måste det till en rejäl burväktare längst bak, antingen en rutinerad och dyr jävel eller en ung, spänstig, hungrig och reaktionssnabb talang som hanterar stöten lika bra som plocken och älskar utmaningen.
Jag skiter i att spekulera i vad det kan bero på och jag tänker inte gå till personangrepp, ej heller använda ett språk som nedvärderar honom som professionell idrottsman, MEN om han skall vakta kassen nästa år så måste det till jämnhet (för visst kan han vara riktigt grym) i hans sätt att agera.
För min del tycker jag att han är ett alldeles för osäkert kort, oavsett klubbens tabellambitioner nästa säsong. Sedan förstår jag inte klubbens tidigare uttryckta ambitioner i att vilja satsa på Åkerström (när han kom till klubben), med all den talangen etc. Vad har hänt med honom och hur ser han på sin framtid i Lakers?
Skit i om utespelarna gått bort sig många gånger i försvaret och våra målisar stått chanslösa - skall vi till Kvalserien så måste det till en rejäl burväktare längst bak, antingen en rutinerad och dyr jävel eller en ung, spänstig, hungrig och reaktionssnabb talang som hanterar stöten lika bra som plocken och älskar utmaningen.
[b]Hockeyn är en konstart, med bländande artisteri, byggd på teknik och fart som är
omöjlig att uppnå utan daglig och stenhård träning.[/b]
omöjlig att uppnå utan daglig och stenhård träning.[/b]
Re: Pål Grotnes
Här skrädade vi inte orden minnsan!!!Experten wrote:Växjö lakers största värvningsmiss inför denna säsongen är utan tvekan den norska målvakten Pål Grotnes,fy fan vad han har kostat Växjö Lakers dyrbara poäng.Visst,han kan göra vissa bra matcher,men det är på stort för många plattmatcher.Matchen i går är ju bara en match i mängden.Det spelar ju ingen roll hur många mål Växjö gör framåt så nog fan släpper Pål in fler! Matcher som Pål har skänkt bort poäng till motståndarlagen är ju många blandannat Bofors hemma,Nybro borta, Skellefteå borta,Oskarshamn hemma,AIK borta,Sundvall hemma,Arboga hemma,och listan kan bli hur lång som helst! Vad det gäller supporterspelaren så tycker jag nog att Pål Grotnes själv kan betala ur egen plånbok vad det gäller publiktappet på måndag mot Nybro. För hade Pål agerat som man kan förvänta sig av en bra målvakt då hade han inte agerat så amatör och sållmässigt i går som i alla andra matcher och publiken hade kommit på måndag.Hur kan man skicka pucken över sargen när det återstår bara sekunder av matchen?Pål Grotnes hoppas jag tar första bästa snösläde hem till norge när denna serien är avklarad!!!!!!
Grotnes har väl kanske inte blivigt riktigt det vi önskat denna säsongen, men att skylla allt på honom , och dessutom genom rena peronangrepp är ett RIKTIGT lågvattenmärke.SKÄRPNING
Nu ökar vi !!
Hade du tänkt signa honom för 1,5 månad eller? Vill påstå att en stjärn-målvakt kostar nog närmare en nolla mer om man ska ha honom en säsong. Minst.mänsklig wrote:experten du kanske kan skänka några 100000 så att vi kan få en målvakt som inte alls släpper in några mål och som vill komma till LAKERS
-
- c/o LL´s Forum
Kanske tappar tråden lite nu, men jag har alltmer börjat tillhöra den som tycker att man ska ha en gjuten förstemålvakt. Men visst sedan är alltid frågan, står man och faller när denne förstemålis blir skadad. Ja, det är möjligt.
Jag tror inte Åkerström stannar, han utvecklas inte till den målvakt som alla pratade om för ett/två år sedan om han får så lite matchträning.
Jag tror inte Åkerström stannar, han utvecklas inte till den målvakt som alla pratade om för ett/två år sedan om han får så lite matchträning.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum