Den största profilen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Den största profilen
Jag satt, som jag alltid gör 24/7, och tänkte på laget. Denna gång funderade jag på vilka profiler vi har, eller snarare kanske brist på sådana. Omröstningen gäller alltså inte bäste spelare, eller nyttigast, utan vem som är störst profil i laget. Jag har lite svårt att definiera vad jag menar. Utstrålning, karisma, artisteri är epitet jag försöker få fram. Som vanligt gäller det enbart det hockeymässiga. Vem som trollar fram en kanin på firmafesten hör inte hit. Shjon Podein var exempelvis den största profilen då han spelade för oss.
Spontant så väljer jag mellan två spelare som bildar backpar. Aki Heino, den alltid leende och utåriktade, som är beredd att göra det där lilla extra på isen, uppmärksammar fansen och verkar tycka hockey är tokskoj. Jani Honkanen, mer tystlåten och butter, men som alltid ställer upp för sina lagkamrater, är inte rädd för att läxa upp en motståndare som beter sig illa åt, och har en kopiös arbetskapacitet. Mitt val faller på Heino, eftersom hans spelstil är mer spektakulär. Han är en spelare som de flesta som ser VLH för första gången uppmärksammar direkt.
Spontant så väljer jag mellan två spelare som bildar backpar. Aki Heino, den alltid leende och utåriktade, som är beredd att göra det där lilla extra på isen, uppmärksammar fansen och verkar tycka hockey är tokskoj. Jani Honkanen, mer tystlåten och butter, men som alltid ställer upp för sina lagkamrater, är inte rädd för att läxa upp en motståndare som beter sig illa åt, och har en kopiös arbetskapacitet. Mitt val faller på Heino, eftersom hans spelstil är mer spektakulär. Han är en spelare som de flesta som ser VLH för första gången uppmärksammar direkt.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Jag lägger min röst på Honkanen, möjligen något påverkad av att är största profilen "just nu". Han tillför något alldeles särskilt till laget känns det som, som är lite svårt att sätta fingret på. Men han är en stabil lagspelare, oerhört duktig defensiv back och samtidigt en jävla pain-in-the-ass för motståndaren.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Varanen - jag hade bättre öga för Aki förra året, även om jag fortfarande avgudar honom. Jag tycker det känns som att han inte riktigt har samma självförtroende i år, särskilt de senaste hemmamatcherna har varit lite skakig och då faller han tyvärr på "profilligan". Som jag skrev i mitt första inlägg, jag är nog påverkad av vad som känns hetast "just nu".
Sen saknar jag nog en person på listan, kanske borde jag valt "Annan". Han är ju ingen spelare, men Fagervall är en skön profil också tycker jag.
Sen saknar jag nog en person på listan, kanske borde jag valt "Annan". Han är ju ingen spelare, men Fagervall är en skön profil också tycker jag.
Nja jag vet inte om vi har nån "profil" i laget bortser man från vad dom presterar så tycker jag inte det finns nån som "sticker ut"så där jättemkt mer än övriga.Det var lite skilnad när vi hade Shjon då visste mer folk utanför Växjö vilka vi var.
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jag går imot strömmen och lägger min röst på Johan "Bois" Andersson. Pga att han kanske är den mest hatade spelaren på isen sett med motståndarögon, en ständig nagel i ögat på motståndaren, en retsticka som med sin lilla kropp smäller på i tid och otid, PROFIL som hela tiden sätter motståndaren i obalans, både fysiskt och mentalt!!
BOIS, BOIS, BOIS!!!!
BOIS, BOIS, BOIS!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

.........
valde "annan" då jag tycker Markusson är grym, ger järnet hela jävla tiden....turbo 

"Once a laker, always a laker."
Re: .........
Edit: Behöver inte citera när du svarar på föregående inlägg.
Äntligen!!!
Håller med dig, skönt att någon mer ser dom som gör mkt av grovjobbet!!
Äntligen!!!
Håller med dig, skönt att någon mer ser dom som gör mkt av grovjobbet!!
hmmm..
Får väl klämma ur mig ett äntligen jag också, detta har jag hävdat länge, att Jarno är den störste lagspelaren vi har, offrar sig alltid i alla lägen och har en jämn nivå från match till match. Bland de tuffaste spelarna i laget, men har ändå minst utvisningsminuter av alla ordinarie spelare. En i stort sett komplett spelare om man bortser från oförmågan att göra mål. Han har dessutom tagit ett ytterligare lyft denna säsong, och besitter nu en skridskoåkning som är på en hög nivå, dock inte riktigt i klass med Ejdepalm och Messa. Skriv ett sjuårskontrakt med Jarno!!!Charlamov wrote:Pikkarainen!!! Har visat störst hjärta och arbetsmoral sett över hela säsongen. Får likställa det med PROFIL!!! Dessutom genomsympatisk.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Härlig sammanfattning. Jarno tillsammans med André och Augustin är dom som lyft sig mest denna säsong.
Men visst är han den snabbaste skridskoåkaren i laget (grymt subjektivt)... det går ruskigt fort när han trampar på. Minns genomåkningen mot O-hamn sist
Att han sen är disciplinerad och inte drar på sig utvisningar... guldstjärna!!!
Men visst är han den snabbaste skridskoåkaren i laget (grymt subjektivt)... det går ruskigt fort när han trampar på. Minns genomåkningen mot O-hamn sist

Att han sen är disciplinerad och inte drar på sig utvisningar... guldstjärna!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Ett litet inflik efter att ha läst ovanstående motivering...Vet inte om alla såg det, men i Oskarshamn i Onsdags Diggade Aki titt som tätt till Lakejernas sånghum-idle wrote:Min röst faller på Aki av de anledningar som varanen nämde. Han älskar klacken, kämpar alltid och tycker hockey är tokskoj.
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....