Radio P4 Kronoberg

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Radio P4 Kronoberg

Post by PutteA »

Tycker det är bedrövligt med denna kanal. Alla tre länslagen spelar denna söndagseftermiddag. Ett av dom ligger i sveriges nästhögsta liga, och tillhör länets residentstad. Ändå får man knappt höra nått från matchen uppe i Arboga utan det är så gott som livesändningar hela tiden från Troja - Pantern och Osby - TAIF. Var bara tvungen att spy av mig lite, satt och var vansinnig på denna skitkanal. :evil:

Hoppas att folk från SR P4 Kronoberg är inne och läser här som SMP gör, men det hjälper väl inte när halva redaktionen är TAIF:are.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Putte, det heter inte radio kronoberg utan radio KLANTEBERG,var också irreterad på deras sändning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja du PutteA, det värsta är att den andra halvan är Troja-fans. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det värsta med Radio Kronoberg är väl deras två programledare (Per Broleus och Peje) som tror att det är deras privata lekstuga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Håller helt med dig Räven. Det värsta är när TAIF och Troja råkar vinna samtidigt, eller inför deras inbördes möten.
Men imorgon blir det väl inget hockeysnack alls i den s.k. lokalradion.
"Har Lakers spelat? Det hade vi ingen aning om." :dontknow:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Dessutom sände de direkt på vebbradion från matchen Osby -Tingsryd ,har de någon gång sänt en bortamatch med Lakers??
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Alfax, det visste jag inte, men det är väl som det brukar........
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Var inne på Taif:s forum och där stod det så.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja ger mig f*n på om TAIF och Troja trillar ner i 2:an så kommer kanalen fortsätta att lägga all energi på dessa. Nä, byt ut hela jäkla redaktionen och in med nytt opartiskt blod.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det där med webradion har du nog fått om bakfoten alfax. :) Det som stod på Taifs sida var att man skulle prova att köra en amatörvariant från Osby och det var Sagebrandt som skulle stå för det hela. Nu tror jag dock inte att det blev nåt av saken.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag lovar att även jag har spytt galla många ggr över att Lakers fått för stort utrymme i media. Och detta var när ni låg ett par divisioner under oss. Tror det är svårt för Smp och SR Kronberg att vara populära i alla läger. :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det mest märkliga är att de som bor i gränstrakterna, Blekinge, Jönköping och Kalmar, även norra Skåne, rattar in Radio Kronoberg. Man kan undra hur deras lokalradio är om de tycker att pajaserna här är bättre.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Troja, taif och Öster är fortfarande är de tre största medjadragarna här i kronoberg.Taif har varit i smp varge dag sen det uppenbarade sig att de återigen hade pengaproblem.SML har aldrig skrivigt en rad om Lakers förutom en gång då vi slog Sundsvall i kvalet ifjol.Då fick vi dagens ros :lol: Öster skrivs det om så fort spelarna tar på sig skorna.Nä vi har mycket att jobba på om vi ska bli störst i kronoberg.En pengainsamling från supporternas sida gör att intresset växer betydligt i massmedia.Detta har taifs supportrar varit mycket duktiga på och fått en sjuhelvetes massa uppmärksamhet
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

det där kan du fan ändå inte mena Erok... Nog tusan srivs det mer i SMP om lakers än om troja och Taif.
Att det skrivs mkt om Öster är en annan sak. de spelar i högsta serien i den största sporten.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

buck, jag gissar att erok menar att smålänningen skriver mer om taif och troja, än om lakers. Smp däremot, skriver betydligt mer om lakers. med rätta, eftersom lakers spelar i en högre serie.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo det är sant att det skrivs mer om Lakers i smp men tar vi hela kronoberg med både smp och sml så ligger vi väldigt dåligt till.Lika så radiomessigt som tråden handlar om vilket bevisades idag
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Fast allvarligt talat, att SML (som jag antar är Smålänningen) skriver mer om Troja än om Lakers är väl föga överaskande. Jag tog mig friheten att göra lite bakgrundsforskning i ämnet.

Webbplatsen www.dagspress.se är mycket intressant om man vill se vilka tidningen som t.ex. är värda att annonsera i om man är intresserad av en viss geografisk marknad. Även intressant i detta sammanhang. I vad som kallas A-region 16, som innefattar hela Kronobergs län, förutom Ljungby resp Markaryd kommun har SML en hushållstäckning på 4,0 % jämfört med SMP som i samma region täcker 63,0 % av hushållen. I A-region 15 däremot, som enbart innehåller Ljungby och Markaryd kommun, har SML en täckning på 69,0 %, medan SMP enbart har 4,0 %. I princip omvända siffror med andra ord.

Alltså att SML skriver mer om Troja än om Lakers är rätt naturligt. Eller?

Edit: jag tittade dessutom vidare lite, och tittar man bara på Ljungby kommun så täcker SML ännu mer, nämligen 72 %.
Last edited by Fröken Svår on 29 January 2006, 20:56, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

LasseMaja wrote:Det där med webradion har du nog fått om bakfoten alfax. :) Det som stod på Taifs sida var att man skulle prova att köra en amatörvariant från Osby och det var Sagebrandt som skulle stå för det hela. Nu tror jag dock inte att det blev nåt av saken.

Så här stod det i ett inlägg på matchtråden på Taif:s forum:"har du ljud på datorn kan du ladda hem webradio sr.se och lyssna på radio kronobergs direktrapportrer från Osby". Mer vet jag inte om detta.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Att siffrorna inte ljuger tror jag på fröken svår.Men att inte skriva ett ord förstår jag inte när markarydsborna som vill läsa om lakers är tvungna att köpa smp bara för sml bojkottar ett kronobergskt hockeylag.Men det är klart.Är väl dom som är de 4 % :lol: :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Smålänningen trycks i drygt 13000 exemplar och riktar sej mot Ljungby, Älmhult och Markaryd... Som vissa av oss uppmärksammat finns det ett hockeylag i Ljungby och är det då inte ganska naturligt att de skriver om det? Jag tror faktiskt med handen på hjärtat att ljungbyborna i gemen är så värst intresserade av att läsa om Lakers.
Markaryd ligger 10 mil från Växjö, består mest av en blandning av skåningar och hallänningar... de skiter i princip åxå i Lakers.

Smp trycks i 40000 exemplar och täcker hela länet. DE skriver faktiskt ganska mycket om Lakers och har en bra täckning imho.

SR kronoberg rapporterar ALLTID mest om de matcher som spelas i länet eller på nära håll. När det handlar om bortamatcher så blir det inte lika mkt, bara lite lägesrapporter och sammanfattningar från den lokala sportredaktionen.

Att säga att Lakers inte får nån mediauppmärksamhet är inte bara felaktigt, utan åxå ganska trångsynt. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

JKag har inte sagt att vi inte får medjauppmerksamhet.Men ska vi bli det störst bäst och vackratse laget i kronoberg så måste vi få lite utrymme i SML med.Är övertygad om att fler skulle få upp ögonen om båda tidningarna skrev om lakers
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Nej du har säkert rätt Erok, men samtidigt har ju Markaryd alltid varit lite "utanför", tyvärr. Det är geografiskt långt till regionens administrativa mitt, vilket jag tror gör att Markaryd känner sig utanför. Det är bland annat därför det inte finns något Regionförbund i Kronoberg, vilket det bland annat finns i t.ex. Kalmar. men det är en helt annan historia. 8O
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Jag tycker att tonen i SML gentemot Lakers har blivit mycket mer positiv den här säsongen när konkurrensen med Troja i samma serie har försvunnet. Tidigare tyckte jag att reportrarna ofta hade "Troja-ögon" när de refererade.
vhd
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

De ska inte behöva känna sig utanför.Har de på sig en lakerströja så ska jag personligen ta imot dem med öppna armar.Och kan jag även få 10% av dem att gå med i Lakerspucken, ja då har Lakers vunnit en jäkla massa nya tusenlappar :lol:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är väl bara att konstatera att samtliga journalister inte är objektiva precis i sina referat. Vissa vill skriva om "sitt" lag, vi kan ju se på Ingemar Erlandsson, som alltid skrivit om TAIF och oftast är den journalist som skriver referat från deras matcher. Eftersom han är en sann TAIF-supporters så färgar det hans referat såklart.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Nu är det kanske inte färgen på favoritlagets hemmatröja som gör att Markarydsborna känner sig utanför, utan det faktum att de som buck säger (fast med andra ord) ligger i gränslandet mellan kronoberg/småland och halland och skåne. Det är nära till Halmstad, vilket är en i princip lika stor stad som Växjö. Säkert mer intressant.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

När hammers var på topp så körde många Markarydsbor till Halmsta för att se på hockey.Idag kör de till Jönköping för att se på hockey.Kan vi få dem till att svänga mot växjö efter ljungby med massmedians hjälp så har vi vunnit mycket.
Nu är det ganska många Älmhultsbor som ibland kör till växjö och jag har även börjat se bilar med Lakersmärken på :lol:
Detta hoppas jag har lite med min marknadsföringen att göra i detta sammhället
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, du lägger ner en himla massa energi erok, det är du bra på, så bara ånga på. :D

Nä, det är ju riktigt, till Markaryd är det 11 mil tror jag, så de har väl inte längre till Malmö, än vad de har till Växjö och betydligt närmare till Ängelholm, vad jag kan förstå.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lägger inte ner någon eneri.Gör bara det jag tycker är roligt mot det jag älskar mest.(Förlåt katarina) :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nu handlade detta i första hand om SR Kronoberg. Jag tycker Lakers får tillräckligt med utrymme i SMP, men SR däremot är skandalösa när det gäller detta. SR:s redaktion består av en massa TAIF:are, och det märks, och har märkts så jäkla väl genom de senaste åren, när det kommit ytterligare ett lag in i hetluften. (Lakers) Så du får säga vad du vill LasseMajja, men SR Kronoberg är rena dyngan. Om du lyssnade på kvällens rapportering så kunde du väl höra de själv, uppenbart. Jag är intresserad av att höra från alla matcherna, men det var bara TAIF och Troja hela tiden.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag lyssnade inte alls på radion ikväll, så hur det lät just ikväll kan jag inte uttala mig om. Men generellt så tycker jag inte alls att Taif på nåt sätt gynnas i SR Kronoberg, du måste vara väldigt färgad i rött, blått å gult för och säga en sån sak. :wink:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nej du min vän, nog är jag färgad i vanliga fall, GIVETVIS, precis som du, men i detta fall ger jag mig alldrig :lol: !!! För som jag sa, så är jag lika intresserad av att höra från dom andra matcherna. SR har möjliheter att skicka över till Arboga lika mycket som till Ljungby och Osby! När matcherna är slut i Ljungby och Osby så väljer man att fortsätta sändningen från dessa orter med slutkommentarer som alldrig tog slut, trots att matchen i Arboga fortfarande pågick, Arboga hade tagit ut keepern och pressade på för reducering. Då fick man sitta och lyssna på Gunnarssons ältande om TAIF:s försök till kvittering...bla bla bla :evil:
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Gunnarsson kan man iaf inte anklaga för att vara Taifare!!! :D Han älskar sitt Lakers å inte minst Jacobsson, Janne skulle alltid bjuda Chrille när han var ute. :D
Rött gult svart
Forumamatör

Post by Rött gult svart »

Men nu tycker jag vi gläds åt att Osby slog TAIF med 3-2 :clap:
Rött rött är vårt ishockeylag!!!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

*fniss*
Goddamnit!!!
Post Reply