Kontraktsläget
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Han är mycket riktigt storebror till Erik.Roggan wrote:En Johan Andersson i toppform i Lakerströjan vore inte fel. Han har jämförts med Grans om jag inte missminner mig. Tror även att han är storebror till Erik Andersson som gjort bra ifrån sig i HV denna säsongen.
Carl, kom med fakta i målet!
Hoppas dock att André stannar ett år till och skriver in en elitserieklausul.
Att Johan skulle vara aktuell för utlåning från LHC är inte alls otänkbart. Johan har fått allt mindre istid av Melin. Han bildar 4:e line med Soling bland annat. Att för Lakers skicka iväg Persson och ersätta med Andersson skulle förmodligen drabba Lakers poängskörd. Johan är en ansvartagande och hårt arbetande center, men någon poängmaskin har han aldrig varit.
Johans styrkor är att han är klok, hårt arbetande, stark och hyfsat duktig i passningsspelet. Hans svagheter är målskyttet och rappheten.
Likheterna med Grans är få. Grans var ett naturbarn med ofattbar talang och Johan är en träningsprodukt som alltid kört extrapass på egen hand. Det skulle aldrig falla Grans in att köra extra pass........

Troja - laget i hjärtat
Johan Andersson uttalade sig i media för några år sedan att det skulle krävas äckligt mycket pengar för att spela i Lakers så jag hoppas att han står för sina uttalanden.teddy wrote:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
Samtidigt disskuterar dom johan andersson i Lindköping, som verkar vara på väg till lakers. Vet inte rikrigt vem denna andersson är. Någon stats kanske?
Det finns ju för fasen 14 andra allsvenska klubbar att välja på.
Tänk tanken att en ES-klubb rycker i Persson, då tycker jag att styrelsen gör rätt som släpper honom till kommande transferfönster under förutsättningar att vi inte har en realistisk chans på fjärde platsen.ruppo wrote:Tvivlar på att Persson skulle sticka innan säsongen är över!teddy wrote:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
Varför undrar säker många????
Då kommer klubben att erhålla lite pengar för Persson, väntar vi säsongen ut går han gratis....och resterande del av året kan Rosen och Yngwe få spela in sig i lite mera A-lags hockey.
Pengarna är säkerligen välkomna in till klubbens konto, för de flesta klubbarna i årets allsvenska serie har det tungt med ekonomin.
Finns intresse av en ES-klubb av Persson, så kan vi räkna med att han är en förlorad Lakersspelare. vare sig vi vill det el inte.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Visst är HV säkert intresserade av Andrée, men troligen först till nästa säsong. Ska HV göra några förstärkningar under det kommande fönstret så ska det väl vara spelare som kan förstärka dem inför ett kommande slutspel, och det vet jag inte om Andrée är tänkt som, eller?teddy wrote:Enligt hv-fantasten så är andrè persson på väg till hv kanske redan nästa vecka. Inte bra.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Känner johan o tro mig han hade blivit glad att bli jämförd med en sådan spelare....kanske tog i lite men jag VET han inte är intresserad och att det ska till mycket $ om han ska hamna hos er, enligt honom själv. Vi har även haft kontakt med Lhc i frågan och han är inte aktuell för utlåning so drop it 

Kronoberg tillhör oss
Ja e så j**la trött på det här med hjärta hit och hjärta dit. Om JA väljer att spela för VLH om han får tillräckligt med $, så är det ju inte hjärtat som styr fullt ut i alla fall, utan pengarna. Och snacket om att han alldrig skulle hamna hos oss handlar ju inte om hjärta, utan om hat till en annan förening, som jag inte tror spelarna har, utan den står supparna för. Sen får du känna honom hur mycket du vill.......
.....och skulle han mot förmodan hamna i VLH i framtiden, så blir det väl med honom som med CJ, ett stort hatobjekt i moderklubben....sorgligt....
.....och skulle han mot förmodan hamna i VLH i framtiden, så blir det väl med honom som med CJ, ett stort hatobjekt i moderklubben....sorgligt....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

oj fick jag hela styrelsen på mig nu
han vill o kommer aldrig spela för er...BASTA
putte vad vet du om egna produkter som säljer sig till hatlag? skulle va blomman då och det vet vi ju vad han tycker om sin moderklubb ( vhc )....sorgligt...märker att du aldrig åkt in i en ishall med din modersklubbs emblem på tröjan...
lycka till efter nästa transfer...ser inte just ut vad jag hört

han vill o kommer aldrig spela för er...BASTA
putte vad vet du om egna produkter som säljer sig till hatlag? skulle va blomman då och det vet vi ju vad han tycker om sin moderklubb ( vhc )....sorgligt...märker att du aldrig åkt in i en ishall med din modersklubbs emblem på tröjan...
lycka till efter nästa transfer...ser inte just ut vad jag hört

Kronoberg tillhör oss
Troy: Du vet inget om min hockeybakgrund, så lägg ner de snacket. Jag lägger inte inlägg i detta forum i första hand som styrelsemedlem i LL, utan som enskild, precis som du...... och JA, både jag och min bror har Växjö som moderklubb....och jag stöttar VLH i alla lägen, men jag är inte extremist...
Sorry Bucken, åter till ämnet!!! //Putte
Sorry Bucken, åter till ämnet!!! //Putte
Så är det med det, som det

Efter denna ointressanta ordväxling med våra röd-vita kamrater vill jag lämna följande (nästan lika ointessanta) reflektion om kontraktsläget.
Om, och jag betonar, om spelare förvinner vid nästa transferfönster kan det vara smart att utnytja det för att börja bygga för nästa år. Jag tycker inte vi skall låna/värva spelare resten av säsongen som vi vet att vi inte kan behålla nästa säsong. Om det är möjligt bör vi knyta till oss spelare som vi tror vi kan och vill ha kvar. Vi skriver inte längre än säsongen ut och får då en möjlighet at se om de är av det rätta virket. Därmed minskar vi osäkerhetsfaktorn.
Ett alternativ är att köra vidare med en kraftigt decimerad trupp (Det saknas redan en forward), spara en del pengar, och ge oss ut marknaden vid säsongsslutet som ju bara är om 1,5 månad.
Om, och jag betonar, om spelare förvinner vid nästa transferfönster kan det vara smart att utnytja det för att börja bygga för nästa år. Jag tycker inte vi skall låna/värva spelare resten av säsongen som vi vet att vi inte kan behålla nästa säsong. Om det är möjligt bör vi knyta till oss spelare som vi tror vi kan och vill ha kvar. Vi skriver inte längre än säsongen ut och får då en möjlighet at se om de är av det rätta virket. Därmed minskar vi osäkerhetsfaktorn.
Ett alternativ är att köra vidare med en kraftigt decimerad trupp (Det saknas redan en forward), spara en del pengar, och ge oss ut marknaden vid säsongsslutet som ju bara är om 1,5 månad.
Efter kvällens oerhört viktiga vinst så är Växjö Lakers, som jag så många gånger innan påpekat innan, definitivt med i kampen om kvalplatsen.
Lagen kring detta (miljon)strecket gör ju allt för att förstärka sina trupper - inget är än bekräftat (...fönstret är ju öppet hela veckan...), men uppenbarligen så jobbas det på det för fulla muggar, vad man kan läsa sig till iaf. Jag är inte på något sätt missnöjd med vad Växjö Lakers har presterat hittills, men när man nu är så nära kvalplatsen, använd då (bråkdelen) av de (löne)insparade pengarna på att värva en giftig forward! Det skulle lyfta laget till högre höjder, intresset skulle öka och det skulle dra den sista förvirrade gräsätaren till hallen.
Laget i sig är bra - men det kan bli bättre!
För en vecka sedan så var Vi/Växjö Lakers fjorton poäng efter, nu är Vi åtta poäng efter, inhämtningen har börjat...
Rögle ska möta Mif tre ggr till, och Vi (med mindre matcher spelade än lagen framför oss) har majoriteten av 'topplagen' kvar på hemmaplan!
Klubbchef Peter Ländell sa i Smålandsposten gällande värvandet att agerandet -> i detta sista transferfönstret<- hade varit annorlunda OM det 'bara' hade skiljt TRE poäng - NU skiljer det ÅTTA poäng, med mindre matcher spelade, och trettiotalet poäng kvar att spela om. NU så är de väl ett GRYMT jefla bra utgångsläge för att agera, 'spendera' och förstärka inför vad som förhoppningsvis komma skall!
/T5!!
Lagen kring detta (miljon)strecket gör ju allt för att förstärka sina trupper - inget är än bekräftat (...fönstret är ju öppet hela veckan...), men uppenbarligen så jobbas det på det för fulla muggar, vad man kan läsa sig till iaf. Jag är inte på något sätt missnöjd med vad Växjö Lakers har presterat hittills, men när man nu är så nära kvalplatsen, använd då (bråkdelen) av de (löne)insparade pengarna på att värva en giftig forward! Det skulle lyfta laget till högre höjder, intresset skulle öka och det skulle dra den sista förvirrade gräsätaren till hallen.
Laget i sig är bra - men det kan bli bättre!
För en vecka sedan så var Vi/Växjö Lakers fjorton poäng efter, nu är Vi åtta poäng efter, inhämtningen har börjat...
Rögle ska möta Mif tre ggr till, och Vi (med mindre matcher spelade än lagen framför oss) har majoriteten av 'topplagen' kvar på hemmaplan!
Klubbchef Peter Ländell sa i Smålandsposten gällande värvandet att agerandet -> i detta sista transferfönstret<- hade varit annorlunda OM det 'bara' hade skiljt TRE poäng - NU skiljer det ÅTTA poäng, med mindre matcher spelade, och trettiotalet poäng kvar att spela om. NU så är de väl ett GRYMT jefla bra utgångsläge för att agera, 'spendera' och förstärka inför vad som förhoppningsvis komma skall!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
gärna för mig,en ny shjon podein med medföljande effekt hade ju varit klockrent!
om inte det nu blir nåra nyinköp så måste vi behålla laget resten av säsongen och inte tappa typ andrée!
den typ av sponsring som rådde kring podeins kontrakt borde ju kunna tas i bruk igen då företag går in och subventionerar lönen åt oss,snacka om reklam för företaget om det blir en lyckad värvning!!
man hoppas det råder febril aktivitet i frågan iaf
om inte det nu blir nåra nyinköp så måste vi behålla laget resten av säsongen och inte tappa typ andrée!
den typ av sponsring som rådde kring podeins kontrakt borde ju kunna tas i bruk igen då företag går in och subventionerar lönen åt oss,snacka om reklam för företaget om det blir en lyckad värvning!!
man hoppas det råder febril aktivitet i frågan iaf
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Vad jag förstår så finns idag inga tankar på att "förstärka" laget. Jag tror också att det är svårt att hitta den där "speciella" spelaren som kan lyfta laget ett kraftigt snäpp, hans finns liksom inte så här på säsongen. Men de sk "tusenbröderna" som inte tillför speciellt mycket finns det säkert gott om.
Jag skulle kunna tänka mig att de sökt bland agenter, för att se möjligheten till ett nyförvärv av rang, men som sagt, inte hittat.
Jag skulle kunna tänka mig att de sökt bland agenter, för att se möjligheten till ett nyförvärv av rang, men som sagt, inte hittat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Transferfönstret stänger imorgon vid midnatt och allt tyder på att VLH valt att fullfölja säsongen med den trupp vi har. Inte heller har man kommit ut med några nyheter om förlängda kontrakt. VLH har ett medlemsmöte imorgon, kanske kommer något trevligt besked där. Det finns fortfarande en möjlighet att nå kvalserien. Skulle så ske blir det tufft när vi bara kan ställa 3 kedjor på benen. Känsligheten vid skador är extrem.Varanen wrote:Ett alternativ är att köra vidare med en kraftigt decimerad trupp (Det saknas redan en forward), spara en del pengar, och ge oss ut på marknaden vid säsongsslutet som ju bara är om 1,5 månad.
Men å andra sidan, skulle vi mot förmodan nå kvalserien har ju klubben ändå inga ambitioner med att gå upp, utan det är väl mest för att vara med och lära samt dra in massa extra trevliga pengar till klubbkassan från hemmamatcherna (som man inte budgeterat med)!
Vad jag vill säga med detta tycker jag inte det gör så mycket om man har ett så extremt slagkraftigt lag om vi skulle ta oss dit!

[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]