Jag hoppas att ÖIF klarar sig kvar, men det är alldeles för tidigt att säga något om det redan. Men de har tagit lärdom av debaclet från förra sejouren i Allsvenskan och deras ekonomi är mycket bättre nu. Hela organisationen har förbättrats och avtalet med ICA centralt är ju ett kanonavtal.
Och om man vill rösta att de inte klarar sig kvar i allsvenskan? Tycker inte fotboll är så roligt! Röstar på en ny fotbollsarena först där det inte är så långt till planen från läktaren
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Ja, det är viktigt att man i framtiden inte bygger arenor, där både friidrott och fotboll ska samsas på samma plats, det funkar inte, fotbollen måste komma närmare publiken, både på kort- och långsidorna.
Nu blir jag väldigt OT här. Men massor av Lakerssupportrar som har avatarer med Leksands och Brynäs klubbmärke? Illa måste jag säga. Visst att man kan ha känslor för lag i leitserien, men detta är väl ett Lakersforum??
Ingen aning faktiskt, bryr mig inte heller. Fotboll är precis lika intressant som att leta efter sina bortslagna golfbollar. Hockey däremot är som en klockren greenträff alla dagar i veckan
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Niles skrev:Ingen aning faktiskt, bryr mig inte heller. Fotboll är precis lika intressant som att leta efter sina bortslagna golfbollar. Hockey däremot är som en klockren greenträff alla dagar i veckan
Du bryr dig alltså lika mycket om fotboll som en höna om det är söndag
Räven skrev:Ekonomin Malul, HF har och har haft det länge, en extrem ansträngd ekonomi.
Snackade med en östersupporter idag.Vist var han glad för att ICA hade gått in med tre miljoner.Men detta var på en treårsperiod som han fattat det. Då är det inte mycket om man jämför med vad ICA omsätter per år
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nä, men erok, som du vet så sponsrar ICA otroligt mycket annat inom idrotten och när det gäller olika galor (insamlingändamål) så är ICA med och betalar stora summor. Något för de andra livsmedelsjättarna att ta efter kanske.
erok skrev:Snackade med en östersupporter idag.Vist var han glad för att ICA hade gått in med tre miljoner.Men detta var på en treårsperiod som han fattat det. Då är det inte mycket om man jämför med vad ICA omsätter per år
Ingen som vet hur mycket pengar det rör sig om exakt, men 5-6 milj under tre år är det. Och det är inte fy skam.
ICA är huvudsponsorer till fler lag i allsvenskan. Göteborg och Halmstad tex. Är ju inte ICA lokalt som sponsrar.
Nä, precis, det är som du säger ICA centralt och det bestäms i Västerås, där "huvudena" sitter.
Ica har varit stora sponsorer i många år till idrotten, all heder åt ICA, som jag sa innan fler borde följa deras spår, så mycket positivt som idrott bidrar till.
Räven skrev:Nä, precis, det är som du säger ICA centralt och det bestäms i Västerås, där "huvudena" sitter.
Ica har varit stora sponsorer i många år till idrotten, all heder åt ICA, som jag sa innan fler borde följa deras spår, så mycket positivt som idrott bidrar till.
Ja mer idrottande = hungrigare magar = mer mat köps