Snacka om snodda ramsor??? Å det ska komma från en kille som håller på en klubb som snott hela sitt NAMN från en gammal grekisk saga...
Där snackar vi lågt... lågt som f-n...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Troy, om du vill diskutera med konkret fakta någongång är du hjärtligt välkommen. Men jag anser att du vet inte vad du pratar om. Håll dig till ämnet nu!
jag tycker man borde lägga ner LL. själva idén med att organisera supportrar som sjunger och skapar stämning i hallen under matchen måste ju vara snodd.
Fröken Svår wrote:jag tycker man borde lägga ner LL. själva idén med att organisera supportrar som sjunger och skapar stämning i hallen under matchen måste ju vara snodd.
Nu går jag in och skriver några rader här. När jag första gången såg Växjö lakers, träningsmatch mot Bajen i slutet av 2002 om jag inte missminner mig, så tyckte jag att växjö spelade en rolig och offensiv hockey och att de va bra drag på läktaren, särskilt för att vara en träningsmatch. Att jag och många med mig tycker det är lite pinsamt med amerikaniseringen med lakers, bobcats, hammers osv är en annan sak. När jag tog mig till växjö ishall för att se Bajen lira där i år blev jag lite besviken. Många ramsor snodda rakt av från andra lag. Visst, det är inga lag som har något slags patent på ramsor osv men lite stolthet får man väl ändå ha? En positiv sida med det hela va ju dock att den drog igång Bajenklacken flera gånger som väl kände igen många av dom "Hjärtan som glöder" som är en av mina favoritramsor var väl de som fick mig att skriva några rader här.
Ser dessutom att det är en del folk från Ljungby som är här och hugger lite på forumet. Troja är ett respekterat namn i hockeysverige och jag önskar er lycka till i framtiden !
Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Dragkampslakej wrote:Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.
Dragkampslakej wrote:Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.
Dock är det så att alla låtar kommer inte från Sthlmslagen. Nu är jag inte så insatt i Bajen Hockey, men på fotbollssidan snodde ni "Still-Bild" om Andreas Bild när han lirade för er. Det kommer ifrån den här lilla byn. Så ni rippar minsann ni också.
stockholmslagen är flera hundra år gamla klart att det är många som ''snor'' från dem. Det kommer fler egna ramsor om lakers i framtiden det är jag övertygad om.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.[/quote]
DU missar igen! Låt mig då dra ett exempel ! Växjö lakers ole ole ole! Den har vi snott från Beatels i så fall. We are living in a yellow submarine! Orginalet.
Vi är lakejerna, vi är lakejerna!
Också snodd ! Orginalet är I am an austronaut!
Flertalet av Hammarby och alla andra klubbars ramsor bygger alltså på vanliga hederliga låtar från förr och nu. Så vida inte suporterklubben betalar en massa royalties till stim så får man nog betrakta det som låtstöld.
Dragspelslakej: Grejjen är att Hammarby/Bajen Fans iaf skriver texterna, hittar på texter från olika låtar (som du säger) medans andra supporterklubbar snor rakt av från andra supporterklubbar.
Bajen Fans har också många egna ramsor som är tagna från olika Bajenlåtar, tex. "Bajen var namnet".
I och för sig ! Det har du en viss poäng i! Vissa ramsor förknippas n´med en viss suporter klubb det kan jag köpa och att texten inte ändras nämnvärt i de flesta kan nog vara sant. Men Lakejerna är ju en relativt ny suporterklubb och har väl vad jag vet inte tagit credit för någon egen ramsa. Lakejerna är väl mest kända för att bara älska och inte hata. På gott eller ont är väl upp till var och en. Men stöld av Hammarbys låtar kan ju då diskuteras vem som stulit vad från vem, deffenitionsfråga enligt mig.
Hela ramsorstölds grejen är nog större i Stockholm där 3 storklubbar huserar inom fotbollen.
Nej, det är skitbra. Jag anklagar inte Lakejerna från att ha snott massa ramsor, jag tycker ni är en av de bästa supporterklubbarna i Sverige. Men man bli lite less när man kopierar rasmor rakt av, vi Rebellerna är inte heller så bra på det, det tycker jag inte heller är bra. Alltså är detta inget "personligt" mot lakejerna. Tycker vi lägger ner ämnet, det ger inte så mycket längre
här är en ny ramsa. Melodin är snodd, men jag har för mig att jag brukar ha riktigt roligt en stund efter jag har sjungit den. Ofta vid midsommar och juletid.
Mel. Helan går
VLH
Sjung hoppfadderallanlallanlej (typ)
VLH
Sjung hopp.......
För den som är på västra stå
Han håller ju på Vlh
VLHHHHHHHHHH
Sjung hoppfadderallanlej.
Christopher Weckman wrote:Nej, det är skitbra. Jag anklagar inte Lakejerna från att ha snott massa ramsor, jag tycker ni är en av de bästa supporterklubbarna i Sverige. Men man bli lite less när man kopierar rasmor rakt av, vi Rebellerna är inte heller så bra på det, det tycker jag inte heller är bra. Alltså är detta inget "personligt" mot lakejerna. Tycker vi lägger ner ämnet, det ger inte så mycket längre
Du ska nog se att om ett par år har lakejerna kommit på många ramsor själva.
som sagt lakejerna bildades för lite mer än 5 år sedan och i början är det kanske inte så lätt att komma på egna ramsor.
Men det kommer med tiden var så säker
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anledningen till att vi nu, äntligen bemödat oss med att göra en egen ramsa är att v iville irritera just DEJ!
så var stolt.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.