Ny ramsa

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Snacka om snodda ramsor??? Å det ska komma från en kille som håller på en klubb som snott hela sitt NAMN från en gammal grekisk saga...
Där snackar vi lågt... lågt som f-n...

;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Christopher Weckman
Forumamatör

Post by Christopher Weckman »

Troy, om du vill diskutera med konkret fakta någongång är du hjärtligt välkommen. Men jag anser att du vet inte vad du pratar om. Håll dig till ämnet nu! :wink:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Buck: ska du säga som håller på en klubb som snott hela sitt NAMN av ett visst världkändt basketlag från LA...

där snackar vi lågt som fan.... :lol:
Kronoberg tillhör oss
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Troy wrote:Buck: ska du säga som håller på en klubb som snott hela sitt NAMN av ett visst världkändt basketlag från LA...

där snackar vi lågt som fan.... :lol:
Eller gjort som ni..
Snott ert klubbmärke från ett känt bilmärke!!!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Får jag inte vara med och leka i er sandlåda om jag inte har snott något?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Famera wrote:Får jag inte vara med och leka i er sandlåda om jag inte har snott något?
Du har ju snott Krister i "Stefan & Kristers" utseende!!! :wink:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

jag tycker man borde lägga ner LL. själva idén med att organisera supportrar som sjunger och skapar stämning i hallen under matchen måste ju vara snodd. 8)
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja och Troja kan ju inte sno något och det märks 8) . Eller va säger du Troj :lol: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Inte för att jag vill vara den som kissar i sandlådan men nu får det snart vara färdiglekt.
Åter till ämnet!

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

det vore schysst om vi kunde köra den här ramsan mot Rögle ikväll...?
Egon_AIA !

Ny Ramsa !

Post by Egon_AIA ! »

De kan ju lakers noobsen behöva ! bi är ju kassa och kör med gammla sletna rackare ! Ni kommer ju bli ägda sen av AIA !!!
Egon_AIA !

Vet inte riktigt

Post by Egon_AIA ! »

Fröken Svår wrote:jag tycker man borde lägga ner LL. själva idén med att organisera supportrar som sjunger och skapar stämning i hallen under matchen måste ju vara snodd. 8)

Jag håller med dig ! NER MED LL !
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

pajas 8)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"Jag håller med dig ! NER MED LL!"

"De kan ju lakers noobsen behöva ! bi är ju kassa och kör med gammla sletna rackare ! Ni kommer ju bli ägda sen av AIA !!!"

Tack för dina 2 givande inlägg
Snart nära dig...en ny hall
Bamsing
Forumamatör

Post by Bamsing »

Nu går jag in och skriver några rader här. När jag första gången såg Växjö lakers, träningsmatch mot Bajen i slutet av 2002 om jag inte missminner mig, så tyckte jag att växjö spelade en rolig och offensiv hockey och att de va bra drag på läktaren, särskilt för att vara en träningsmatch. Att jag och många med mig tycker det är lite pinsamt med amerikaniseringen med lakers, bobcats, hammers osv är en annan sak. När jag tog mig till växjö ishall för att se Bajen lira där i år blev jag lite besviken. Många ramsor snodda rakt av från andra lag. Visst, det är inga lag som har något slags patent på ramsor osv men lite stolthet får man väl ändå ha? En positiv sida med det hela va ju dock att den drog igång Bajenklacken flera gånger som väl kände igen många av dom 8) "Hjärtan som glöder" som är en av mina favoritramsor var väl de som fick mig att skriva några rader här.

Ser dessutom att det är en del folk från Ljungby som är här och hugger lite på forumet. Troja är ett respekterat namn i hockeysverige och jag önskar er lycka till i framtiden !
Halsa kir - bamsinglir!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Bamsing du har all min respekt, välkommen till vårt forum :)
Kronoberg tillhör oss
Christopher Weckman
Forumamatör

Dragkampslakej wrote:Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

Christopher Weckman wrote:
Dragkampslakej wrote:Hyckleriet fortsätter! Hammarby har snott ramsorna i sin tur av någon som har skrivit låten om man bortser från texten som ändå görs om av varje klack.
Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.
Dock är det så att alla låtar kommer inte från Sthlmslagen. Nu är jag inte så insatt i Bajen Hockey, men på fotbollssidan snodde ni "Still-Bild" om Andreas Bild när han lirade för er. Det kommer ifrån den här lilla byn. Så ni rippar minsann ni också.
Det finns plats för två lag i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

stockholmslagen är flera hundra år gamla klart att det är många som ''snor'' från dem. Det kommer fler egna ramsor om lakers i framtiden det är jag övertygad om.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Där har du fel, supporterkulturen i Sverige kommer ifrån Stockholmslagen. Hammarby skulle aldrig kunna ta en ramsa från aik tex. det är en policy man har i Stockholm. Man tar antingen från utlandet eller så hittar man på egna, många ramsor har man hittat på eller är tagna från BAJENLÅTAR.[/quote]

DU missar igen! Låt mig då dra ett exempel ! Växjö lakers ole ole ole! Den har vi snott från Beatels i så fall. We are living in a yellow submarine! Orginalet.

Vi är lakejerna, vi är lakejerna!

Också snodd ! Orginalet är I am an austronaut!

Flertalet av Hammarby och alla andra klubbars ramsor bygger alltså på vanliga hederliga låtar från förr och nu. Så vida inte suporterklubben betalar en massa royalties till stim så får man nog betrakta det som låtstöld.
Christopher Weckman
Forumamatör

Dragspelslakej: Grejjen är att Hammarby/Bajen Fans iaf skriver texterna, hittar på texter från olika låtar (som du säger) medans andra supporterklubbar snor rakt av från andra supporterklubbar.

Bajen Fans har också många egna ramsor som är tagna från olika Bajenlåtar, tex. "Bajen var namnet".
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

I och för sig ! Det har du en viss poäng i! Vissa ramsor förknippas n´med en viss suporter klubb det kan jag köpa och att texten inte ändras nämnvärt i de flesta kan nog vara sant. Men Lakejerna är ju en relativt ny suporterklubb och har väl vad jag vet inte tagit credit för någon egen ramsa. Lakejerna är väl mest kända för att bara älska och inte hata. På gott eller ont är väl upp till var och en. Men stöld av Hammarbys låtar kan ju då diskuteras vem som stulit vad från vem, deffenitionsfråga enligt mig.
Hela ramsorstölds grejen är nog större i Stockholm där 3 storklubbar huserar inom fotbollen.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Dragkampslakej wrote:Men Lakejerna är ju en relativt ny suporterklubb och har väl vad jag vet inte tagit credit för någon egen ramsa.
Vi slutar aldrig sjunga VLH?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Kommer väl från grekland ett av Serras bidrag har jag för mig!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Ja? Den är ju inte snodd från en svensk supporterklubb.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Den ramsan har funnits i grekland i 3-4 år.har inte hört melodin nån annanstans.
Christopher Weckman
Forumamatör

Nej, det är skitbra. Jag anklagar inte Lakejerna från att ha snott massa ramsor, jag tycker ni är en av de bästa supporterklubbarna i Sverige. Men man bli lite less när man kopierar rasmor rakt av, vi Rebellerna är inte heller så bra på det, det tycker jag inte heller är bra. Alltså är detta inget "personligt" mot lakejerna. Tycker vi lägger ner ämnet, det ger inte så mycket längre :)
alleballe
Forumamatör

Post by alleballe »

Troy wrote:Bamsing du har all min respekt, välkommen till vårt forum :)
Men snälla, 8O
Har du inget liv? - skaffa WoW
Rex
Forumentusiast

Post by Rex »

här är en ny ramsa. Melodin är snodd, men jag har för mig att jag brukar ha riktigt roligt en stund efter jag har sjungit den. Ofta vid midsommar och juletid.

Mel. Helan går

VLH
Sjung hoppfadderallanlallanlej (typ)
VLH
Sjung hopp.......
För den som är på västra stå
Han håller ju på Vlh
VLHHHHHHHHHH
Sjung hoppfadderallanlej.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Christopher Weckman wrote:Nej, det är skitbra. Jag anklagar inte Lakejerna från att ha snott massa ramsor, jag tycker ni är en av de bästa supporterklubbarna i Sverige. Men man bli lite less när man kopierar rasmor rakt av, vi Rebellerna är inte heller så bra på det, det tycker jag inte heller är bra. Alltså är detta inget "personligt" mot lakejerna. Tycker vi lägger ner ämnet, det ger inte så mycket längre :)
Du ska nog se att om ett par år har lakejerna kommit på många ramsor själva.
som sagt lakejerna bildades för lite mer än 5 år sedan och i början är det kanske inte så lätt att komma på egna ramsor.
Men det kommer med tiden var så säker
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
lakejfoffe

Post by lakejfoffe »

Troy wrote:Bamsing du har all min respekt, välkommen till vårt forum :)
Söker du vänner i vårt forum? :roll:
Egon_AIA !

Post by Egon_AIA ! »

Ny ramsa.. ni har ju inte kommit på någon de senaste typ 13 åren.. så varför skulle det komma en redan i år ?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

full koll? :)
LL är nyss 5 år fyllda.

Anledningen till att vi nu, äntligen bemödat oss med att göra en egen ramsa är att v iville irritera just DEJ!
så var stolt.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply