Nya idrottsarenor för 285 miljoner Värendsvallen - Ishallen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nu, har ni verkligen fått till det, tycker jag Vi i hockeypartiet är såklart överrens, fattas bara annat.
Jag tycker det är skoj att börja med livsmedelsbutikerna, när det gäller överetablering. Idag är deras butiksyta så stor, så att varje butik borde kunna sälja för det dubbla i omsättning. Ganska häftigt eller hur! Du Alfax verkar vara insatt, så du håller kanske med?
Gör man lite studiebesök i tv/radio handeln, så ser man att det endast är Elgiganten där det är hyfsat med folk, Power, On Off och Siba gapar ganska tomt.
Tittar man sedan på skohandeln, så finns det en mängd med skoaffärer, på Samarkand och Västerport, så det är kört.
Det får nog till specialaffärer, kanske som din vinshop Alfax. Men Alfax, du får skynda dig, så du hinner före Lidl och Netto, de ligger i startgroparna redan.
Jag tycker det är skoj att börja med livsmedelsbutikerna, när det gäller överetablering. Idag är deras butiksyta så stor, så att varje butik borde kunna sälja för det dubbla i omsättning. Ganska häftigt eller hur! Du Alfax verkar vara insatt, så du håller kanske med?
Gör man lite studiebesök i tv/radio handeln, så ser man att det endast är Elgiganten där det är hyfsat med folk, Power, On Off och Siba gapar ganska tomt.
Tittar man sedan på skohandeln, så finns det en mängd med skoaffärer, på Samarkand och Västerport, så det är kört.
Det får nog till specialaffärer, kanske som din vinshop Alfax. Men Alfax, du får skynda dig, så du hinner före Lidl och Netto, de ligger i startgroparna redan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Finns ju redan billiga alternativ till att köpa fina sorter www.vinospritbolaget.com och så får man hemleverans till dörren
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Nä Tullen beslartar ca o,o2% av alla paket som levereras från internet.Pågår just nu ett tvistmål mellan ett tiotal kunder och staten för att de har beslagtagit deras varor.Eftersom vi är med i EU så kommer det med all sannorlighet att bli helt fritt innom den snaraste framtiden.Men det gäller att ni håller er till den lagliga mängd som man får ta med sig in i landet.10 L starksprit,60 L starkvin och 90 liter Öl.Frakten ligger på ca 250 kr och man måste handla i kollo.ett kollo=en låda med 6 flarkor.Köper man därimot öl så är ett kollo 3 flak.Så håll i hatten gott folk.
Snart är kanske bolaget ett minne blått och då gäller det för hockeypartet att även verka för sänkt skatt
Snart är kanske bolaget ett minne blått och då gäller det för hockeypartet att även verka för sänkt skatt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- Fröken Svår
- Forumproffs
den här tråden spårade ju inte ur på något sätt iaf...
men här är Johan Perssons krönika (smp) om kostnader för Arenastaden:
http://www.smp.se/article.php?args=605970,102;155;0;0
men här är Johan Perssons krönika (smp) om kostnader för Arenastaden:
http://www.smp.se/article.php?args=605970,102;155;0;0
Jo, tråden har väl spårat ut så till den milda grad.
Men Johans krönika, där säger han att Steen & Ström räknar med eller kräver att kommunen ska stå för en kostnad på 100 miljoner, utslaget på en viss tid. Om inte blir upprustningen av en liten sådan. Och ska jag vara ärlig, så inte hostar kommunen in 100 miljoner, så det blir nog inte mycket mer än en vision av det hela, tyvärr.
Så vårt shoppingcentra blir nog bara en tummetått, om än det.
Men Johans krönika, där säger han att Steen & Ström räknar med eller kräver att kommunen ska stå för en kostnad på 100 miljoner, utslaget på en viss tid. Om inte blir upprustningen av en liten sådan. Och ska jag vara ärlig, så inte hostar kommunen in 100 miljoner, så det blir nog inte mycket mer än en vision av det hela, tyvärr.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Räven wrote:Jo, tråden har väl spårat ut så till den milda grad.
jo men visst har johan en poäng i att kommunen sitter och tycker att visst ska vi ha sveriges bästa idrottsområde, bara det inte kostar något. tro f*n att vänster och höger är överens om att bra saker som dessutom är gratis är sånt vi ska satsa på, men hur många sådana finns det? det är ju pinsamt att kommunen vill betala mindre för mer!
Var lugna. Växjö kommun kommer att mjukna. De inser ju också det orimliga i att inte ta större ekonomiskt ansvar för något man verkligen vill ha. Deras nuvarande ståndpunkt är inget annat än ett utgångsläge i förhandlingarna så att trycker ökar på övriga intressenter att anstränga sig ytterligare. Ser ni inte det?
Troja - laget i hjärtat
Nu är det ju så Räven att Kommunen är VI. Det är vi som väljer politiker och parti genom hur vi lägger vår röst. Det gäller att vara uppmärksm på vad de olika partierna vill i denna fråga. Vad hockeypartiet vill är ju självklart.
Dessutom har Carl helt rätt, det gäller att skaffa sig ett bra utgångsläge i förhandlingen.
Dessutom har Carl helt rätt, det gäller att skaffa sig ett bra utgångsläge i förhandlingen.
- Fröken Svår
- Forumproffs
Vem känner inte till uttrycket att det bland blir en höna av en fjäder.?! Men vad gäller Arenastaden lär det dock inte bli så mycket som det snackas om. Kanske ett välbehövligt bostadsområde, men i övrigt säkert bara smärre om- och tillbyggnader av redan befintliga lokaliteter. Tyvärr!
Jo, flervåninghus är det väl tänkt att bli, men inga betonghus. Det kanske blir trähus, det är ju inne att bygga i det materielet. Där är jag inte orolig, det blir säkert fina hus, men frågan är väl kanske vad hyran/insatsen hamnar. Folk måste ju vilja och ha råd att bo där.