Morgan Johansson

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Yunix66
Forumamatör

Morgan Johansson

Post by Yunix66 »

Sitter och tittar på Lule-Brynäs.
Morgan Johansson erat hatobjekt den senaste tiden är domare i matchen. Inte ofta jag sett honom döma av naturliga skäl, tycker han gör det bra ikväll iallafall.
hejja Brynäs....
Ps. om Lakers har pengar över skulle ni lägga ett bud på Dackell :wink: svenska målskyttar är bättre än engelska :roll:
Lakerdome
Forumdemon

Re: Morgan Johansson

Post by Lakerdome »

Yunix66 wrote:Inte ofta jag sett honom döma av naturliga skäl, tycker han gör det bra ikväll iallafall.
Håller med. Om det sedan är för att han har tagit sig i kragen, eller för att det är jag som för en gångs skull ser en match han dömmer med opartiska ögon låter jag vara osagt ;)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, av någon orsak, så har Morgan blivit en av de domare, som inte haft lätt att bli erkänd, som bra i matcherna här hemma.

Jag tycker också att man ska leta mer efter spelare här hemma, än i andra länder, men det handlar som vanligt om "priset".
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
tyler
Forumamatör

Post by tyler »

Morgan Johansson har åtminstone för alltid förlorat min respekt efter Nybro-Rögle i seriens början.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=103449

Nonchalant jävel som inte kan regelboken.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

tyler wrote:Morgan Johansson har åtminstone för alltid förlorat min respekt efter Nybro-Rögle i seriens början.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=103449

Nonchalant jävel som inte kan regelboken.
Han är totalt körd i huvet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
carl
Forumdemon

Post by carl »

Lägg av! Domare, liksom spelare, har rätt att ha en dålig dag på jobbet. Jag förstår nybrosupportrarnas frustation och missnöje, men om en Nybrospelare hade gjort motsvarande misstag hadde nybosupporternas dom inte varit hälften så hård........ Lyft blicken och använd perspektiv när ni analyserar och kommenterar, tack.
Troja - laget i hjärtat
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

För att referera till Daniel Svensson i gårdagens SMP så tyckte han det var "befriande att lyssna till de båda lagens tränare... som inte nämnde ett ord om domarens insats" (Mörrum-TAIF). Det för respekt med sig... Dvs för tränarna, och heder åt Daniel som lyfter fram det.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
tyler
Forumamatör

Post by tyler »

carl wrote:Lägg av! Domare, liksom spelare, har rätt att ha en dålig dag på jobbet. Jag förstår nybrosupportrarnas frustation och missnöje, men om en Nybrospelare hade gjort motsvarande misstag hadde nybosupporternas dom inte varit hälften så hård........ Lyft blicken och använd perspektiv när ni analyserar och kommenterar, tack.
Om en Nybrospelare inte hade kunnat regelboken...? Att en domare har en dålig dag på jobbet kan jag ta. Likaså att en domare missar utvisningar, det är ju ändå en väldigt snabb sport. Men att döma bort ett fullt korrekt mål på grund av att man själv inte har koll på reglerna man ska döma efter, det tänker jag fanimej aldrig acceptera. Oavsett vilket lag det är som drabbas. Det är väl ändå det minsta man kan kräva av en domare. Anser fortfarande att Morgan J borde fått en ordentlig avstägning pga tjänstefel så att han kunde fundera lite över vad han håller på med och kanske plugga lite regler.
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

carl wrote:Lägg av! Domare, liksom spelare, har rätt att ha en dålig dag på jobbet. Jag förstår nybrosupportrarnas frustation och missnöje, men om en Nybrospelare hade gjort motsvarande misstag hadde nybosupporternas dom inte varit hälften så hård........ Lyft blicken och använd perspektiv när ni analyserar och kommenterar, tack.
Eh, vad snackar du om. Morgan gör inte EN dålig dag på jobbet. Han har ingen speluppfattning, ingen blick för spelet......ingenting. Han är i särklass säåmst i AS.
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

MM.. han är inte uppskattad av IK-fansen heller..Sämre domare får man leta efter.. Så fort en domare är dålig så frågar alla.. "Är det Morgan som dömer".. Det säger en del.. Han verkar inte va populär i Nybban eller Växjö heller.. Och när IK mötte nåt lag (kommer inte ihåg vilket) så var båda lagens fans missnöjda på Morgan.. Det säger en del.. :? :?
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Post Reply