Dalle lämnar Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Om nu ersättaren är klar så borde väl allt det här ha planerats. Eller var det så härRäven wrote:Om det är så, att detta är ett schackdrag, så är ersättaren redan klar, precis som ni säger.
15.00 torsdag: Selander kommer på att han vill utvecklas
8.00 fredag: Dalle längtar hem.
8.10 fredag: En ny spelare ringer till kansliet och frågar om det inte finns en plats ledig i laget.
Face it: Vi fortsätter på den inslagna vägen att sparka spelare mitt under säsongen. Snart har vi väl ett helt lag som vi betalar för som inte spelar hos oss.
Ojoj vilka konspirationsteorier det finns här
Varför skulle VLH sparka spelarna och sen tvinga dom att säga att det är de som vill lämna ??
Om dom sparkar dom får dom ju betala en massa kosing utan att använda dom, tror ni att VLH har råd med det??
Varför låter det så konstigt att Selander vill utvecklas mer som spelare och inte tycker att han gör det här och att Dalle har hemlängtan?? Om man inte trivs och mår bra så är 4-5 månader en långtid att vänta och hur bra skulle han prestera på isen om han inte trivs med sitt liv ??
Är inte Ejdepalm ersatt?? kanske inte med en back med samma kvalitéer (dom växer ju inte på träd precis) men dock en back som borde platsa i dom flesta lagen i hockeyallsvenskan.
Och kan inte Rosén få chansen nu, som ersättare för Dalle??
På träningsmatcherna såg jag flera J-20 spelare som inte gjorde bort sig och som mycket väl skulle kunna spela i en checkingline.
Och hur snabbt får man tag på ersättare när en spelare inte vill vara kvar.
Enligt vissa här så ska ju en ersättare vara klar innan beskedet om spelarförlusten når tränaren???
I Selanders fall hade man lite drygt 1 dygn på sig och i Dalles fall mindre än 12h innan fönstret stänger.
Vill vi att man ska ta hit vem som helst för vilken peng som helst??
Jag vill ha hit spelare av "det rätta virket"

Varför skulle VLH sparka spelarna och sen tvinga dom att säga att det är de som vill lämna ??
Om dom sparkar dom får dom ju betala en massa kosing utan att använda dom, tror ni att VLH har råd med det??
Varför låter det så konstigt att Selander vill utvecklas mer som spelare och inte tycker att han gör det här och att Dalle har hemlängtan?? Om man inte trivs och mår bra så är 4-5 månader en långtid att vänta och hur bra skulle han prestera på isen om han inte trivs med sitt liv ??
Är inte Ejdepalm ersatt?? kanske inte med en back med samma kvalitéer (dom växer ju inte på träd precis) men dock en back som borde platsa i dom flesta lagen i hockeyallsvenskan.
Och kan inte Rosén få chansen nu, som ersättare för Dalle??
På träningsmatcherna såg jag flera J-20 spelare som inte gjorde bort sig och som mycket väl skulle kunna spela i en checkingline.
Och hur snabbt får man tag på ersättare när en spelare inte vill vara kvar.
Enligt vissa här så ska ju en ersättare vara klar innan beskedet om spelarförlusten når tränaren???
I Selanders fall hade man lite drygt 1 dygn på sig och i Dalles fall mindre än 12h innan fönstret stänger.
Vill vi att man ska ta hit vem som helst för vilken peng som helst??
Jag vill ha hit spelare av "det rätta virket"
Någon ersättare tror jag definitivt inte är klar. Men som sagt, nu är truppen en man kort, en lucka som måste fyllas. Nu gäller det för Växjö Lakers att hela kvällen gnugga vartenda hockeykontakt som man har.
Varanen - där är vi överrens, någon från J20 kan inte vara aktuell - hoppas jag. Jag skulle ju inte tacka nej till en finne till som river och sliter. Jag har ju redan nu knaprat i mig två burkar med nitromex...
/T5!!
Varanen - där är vi överrens, någon från J20 kan inte vara aktuell - hoppas jag. Jag skulle ju inte tacka nej till en finne till som river och sliter. Jag har ju redan nu knaprat i mig två burkar med nitromex...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tittar man runt lite så är vi inte unika på något sätt, spelare som inte trivs, vill någon annat, eller vill hemåt, eller inte fyller förväntningarna får lämna i klubbar runtomkring.
Jag tror att ledningen och spelarna är väldigt överrens om vad som händer, är faktiskt inte orolig alls.
Jag tror att ledningen och spelarna är väldigt överrens om vad som händer, är faktiskt inte orolig alls.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Det är bra C70!
Vi är tillbaka till den sedvanliga diskussionen igen. Hur jobbar man i en ELITFÖRENING med truppen? Alternativ:
A) Inte alls. Man hoppas att det dyker upp några på träningarna.
B) Bara inför varje säsong. Lagt kort ligger. Synd om någon blir skadad.
C) Kontinuerligt. Klubben ser hela tiden över truppen, håller igång sina kontakter runt om i hockeyvärlden och är beredda på alla eventualiteter.

Vi är tillbaka till den sedvanliga diskussionen igen. Hur jobbar man i en ELITFÖRENING med truppen? Alternativ:
A) Inte alls. Man hoppas att det dyker upp några på träningarna.
B) Bara inför varje säsong. Lagt kort ligger. Synd om någon blir skadad.
C) Kontinuerligt. Klubben ser hela tiden över truppen, håller igång sina kontakter runt om i hockeyvärlden och är beredda på alla eventualiteter.
Herregud, coola ner er lite. Låter ju på vissa som hela världen håller på att gå under. Har väl inte framkommit ett skit som säger att VLH gjort sig av med några spelare utan helt andra anledningar har påverkat. Båda spelarna kommer att ersättas, en av Robert och en av någon annan. Kanske nu eller kanske vid nästa fönster. Ta någon ny bara för sakens skull skulle ju vara helt galet. Finns ju inte ett skit is i magen på vissa här i forumet. Dessutom verkar vissa tro att det finns en hel armada med lediga spelare som är nästan gratis, och alla vill hit bara dom får. Jisses..
Vet inte vem Du är ,men troligen måste Du sitt i Lakers styrelse eftersom Du påstår att vi sparkat spelare och dessutom vet Du att Vi betalar för dem även om de går till andra klubbar.PMK1 wrote:
Face it: Vi fortsätter på den inslagna vägen att sparka spelare mitt under säsongen. Snart har vi väl ett helt lag som vi betalar för som inte spelar hos oss.
Bra att vi får veta av en som är hemma i allt .
Tillåt mej att

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Nu kan vi sluta spekulationerna om HUR VLH har tänkt sig lösa den uppkomna situationen. I Rickard A:s eminenta intervju på hemsidan säger coach Fagervall att man lagt ut en del krokar. Hoppas det nappar någon fet ädelfisk på en av de innan transferfönstret stänger.
Bra med snabb info från klubbens sida!
Bra med snabb info från klubbens sida!

- INDIAN #66
- Forumentusiast
Det var det!!! Skönt att Fagervall och jag är överrens om vilka som ska bort. Kan säga att jag är... NÖJD!!! Fagervall har lyssnat på Charlamov... och är överrens med mig
Sen måste jag säga... Volvon... du är ju för fan hysterisk som en manisk kärring. SKÄRP dig pojk!!!
Om dom spelar på tre bra femmor ett tag... så mkt bättre. Hemliga fyran har inte åstadkommit nåt... NADA!!! Men jag tror dom har en forward klar gaaaaanska snart. Att det kommer nån... tror jag med all säkerhet.
Det här måste ha varit Fagervalls strategi från början... ha kvar vissa element ett tag och sen bort med dom... talanglösa. Nöjd. NÖjd. NÖJd. NÖJD!!! Det här kan bli BRA!!!
Ta't lugnt ni hysteriska... Det här blir bra

Sen måste jag säga... Volvon... du är ju för fan hysterisk som en manisk kärring. SKÄRP dig pojk!!!
Om dom spelar på tre bra femmor ett tag... så mkt bättre. Hemliga fyran har inte åstadkommit nåt... NADA!!! Men jag tror dom har en forward klar gaaaaanska snart. Att det kommer nån... tror jag med all säkerhet.
Det här måste ha varit Fagervalls strategi från början... ha kvar vissa element ett tag och sen bort med dom... talanglösa. Nöjd. NÖjd. NÖJd. NÖJD!!! Det här kan bli BRA!!!
Ta't lugnt ni hysteriska... Det här blir bra

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Det har du rätt i Åryd Lakej, för vi kommer väl alla ihåg när han skrinnade ut första gången, han var ett otroligt energiknippe, i varje avblåsning var han ute och drog en runda på isen. Jag trodde mycket på honom då. han har kämpat, synd bara att det inte lyckades fullt ut. Men givetvis hoppas jag på en nytändning för honom.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Challe - låt nu inte detta stiga dig åt huvudet. Att du haft en önskan att få 'bort' Dalle och Selander från truppen sedan en bra tid är väl ganska så känt, jag får gratulera till pekfingerkänslan. Du sa innan att du trodde Serra delade säng med Fagervall - nu börjar man ju undra om det inte är tvärtom...
Hysterisk?
- Definitivt inte!
Ifrågasättande?
- Definitivt!
/T5!!
---
Åryd Lakej - jag håller med dig. Vokabulären gällande detta rann iväg en enkelriktning.
Lycka till Daniel 'Dalle' Johansson i fortsättningen!
Hysterisk?
- Definitivt inte!
Ifrågasättande?
- Definitivt!
/T5!!

---
Åryd Lakej - jag håller med dig. Vokabulären gällande detta rann iväg en enkelriktning.
Lycka till Daniel 'Dalle' Johansson i fortsättningen!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
HELT RÄTT Tack Dalle.........Åryd Lakej wrote:Blir så djävla sneför inte en enda av er kan tacka å ge han ett lycka till!För han har ändå vatt här 4 år å hjälpt oss upp genom serie systemet.Så djävla dåligt!
Jag kommer ihåg hans premiärmatch mål direkt har för mig att han tappade pucken mitt i en dragning vilket ställde målvakten helt. "Undrar om det inte var Allringer och Borås?"
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- Forumentusiast
Vi kan nog inte vänta oss någon ny Miika men han kan nog producera mer än de som vi släppt...Leksandsmalvakten Lundell till NH
Som tidigare meddelats sa ar Leksands unga malvakt Marcus Lundell klar for Nykoping. Lundell ar fodd 85 och ar 183 cm vager 79 kg.
Finlandaren Mikko Niinikoski lyckades inte imponera tillrackligt for att erbjudas ett kontrakt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
- Åryd Lakej
- Forumdemon