Dalle lämnar Växjö Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ärligt talat så tror jag inte att VLH kommer att presentera något nyförvärv denna runda. Kommer det något tror jag inte det kommer förrän den 12 december när förnstret öppnas igen....men givetvis hoppas jag med! :?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Räven wrote:Om det är så, att detta är ett schackdrag, så är ersättaren redan klar, precis som ni säger.
Att ersättaren redan är klar tvivlar jag på om man lyssnar Fagerwall!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan vara lite chansartat att en månad, med tanke på eventuella skador eller sjukdomar. Men det är möjligt att man ligger lågt, allt beror kanske på om det funnits någon lämplig spelare, för att handla i panik ger aldrig något.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
PMK1
Forumamatör

Post by PMK1 »

Räven wrote:Om det är så, att detta är ett schackdrag, så är ersättaren redan klar, precis som ni säger.
Om nu ersättaren är klar så borde väl allt det här ha planerats. Eller var det så här
15.00 torsdag: Selander kommer på att han vill utvecklas
8.00 fredag: Dalle längtar hem.
8.10 fredag: En ny spelare ringer till kansliet och frågar om det inte finns en plats ledig i laget.

Face it: Vi fortsätter på den inslagna vägen att sparka spelare mitt under säsongen. Snart har vi väl ett helt lag som vi betalar för som inte spelar hos oss.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Ojoj vilka konspirationsteorier det finns här :?: :?:

Varför skulle VLH sparka spelarna och sen tvinga dom att säga att det är de som vill lämna ??

Om dom sparkar dom får dom ju betala en massa kosing utan att använda dom, tror ni att VLH har råd med det??

Varför låter det så konstigt att Selander vill utvecklas mer som spelare och inte tycker att han gör det här och att Dalle har hemlängtan?? Om man inte trivs och mår bra så är 4-5 månader en långtid att vänta och hur bra skulle han prestera på isen om han inte trivs med sitt liv ??

Är inte Ejdepalm ersatt?? kanske inte med en back med samma kvalitéer (dom växer ju inte på träd precis) men dock en back som borde platsa i dom flesta lagen i hockeyallsvenskan.
Och kan inte Rosén få chansen nu, som ersättare för Dalle??
På träningsmatcherna såg jag flera J-20 spelare som inte gjorde bort sig och som mycket väl skulle kunna spela i en checkingline.

Och hur snabbt får man tag på ersättare när en spelare inte vill vara kvar.
Enligt vissa här så ska ju en ersättare vara klar innan beskedet om spelarförlusten når tränaren???

I Selanders fall hade man lite drygt 1 dygn på sig och i Dalles fall mindre än 12h innan fönstret stänger.

Vill vi att man ska ta hit vem som helst för vilken peng som helst??

Jag vill ha hit spelare av "det rätta virket"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Någon ersättare tror jag definitivt inte är klar. Men som sagt, nu är truppen en man kort, en lucka som måste fyllas. Nu gäller det för Växjö Lakers att hela kvällen gnugga vartenda hockeykontakt som man har.

Varanen - där är vi överrens, någon från J20 kan inte vara aktuell - hoppas jag. Jag skulle ju inte tacka nej till en finne till som river och sliter. Jag har ju redan nu knaprat i mig två burkar med nitromex... :wink:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tittar man runt lite så är vi inte unika på något sätt, spelare som inte trivs, vill någon annat, eller vill hemåt, eller inte fyller förväntningarna får lämna i klubbar runtomkring.

Jag tror att ledningen och spelarna är väldigt överrens om vad som händer, är faktiskt inte orolig alls.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är bra C70! :D

Vi är tillbaka till den sedvanliga diskussionen igen. Hur jobbar man i en ELITFÖRENING med truppen? Alternativ:

A) Inte alls. Man hoppas att det dyker upp några på träningarna.

B) Bara inför varje säsong. Lagt kort ligger. Synd om någon blir skadad.

C) Kontinuerligt. Klubben ser hela tiden över truppen, håller igång sina kontakter runt om i hockeyvärlden och är beredda på alla eventualiteter.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Herregud, coola ner er lite. Låter ju på vissa som hela världen håller på att gå under. Har väl inte framkommit ett skit som säger att VLH gjort sig av med några spelare utan helt andra anledningar har påverkat. Båda spelarna kommer att ersättas, en av Robert och en av någon annan. Kanske nu eller kanske vid nästa fönster. Ta någon ny bara för sakens skull skulle ju vara helt galet. Finns ju inte ett skit is i magen på vissa här i forumet. Dessutom verkar vissa tro att det finns en hel armada med lediga spelare som är nästan gratis, och alla vill hit bara dom får. Jisses..
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

PMK1 wrote:
Face it: Vi fortsätter på den inslagna vägen att sparka spelare mitt under säsongen. Snart har vi väl ett helt lag som vi betalar för som inte spelar hos oss.
Vet inte vem Du är ,men troligen måste Du sitt i Lakers styrelse eftersom Du påstår att vi sparkat spelare och dessutom vet Du att Vi betalar för dem även om de går till andra klubbar.
Bra att vi får veta av en som är hemma i allt .
Tillåt mej att :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

PMK1 wrote:Att spelarna säger att man vill ha mer speltid/längtar hem verkar konstruerat. Självklart har man blivit ombedda att lämna föreningen(blivit spakade) och använder de här orsakerna som "räddningsplanka".

Du har inte funderat på att skriva en bok.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nu kan vi sluta spekulationerna om HUR VLH har tänkt sig lösa den uppkomna situationen. I Rickard A:s eminenta intervju på hemsidan säger coach Fagervall att man lagt ut en del krokar. Hoppas det nappar någon fet ädelfisk på en av de innan transferfönstret stänger.

Bra med snabb info från klubbens sida! :ok:
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Instämmer med Varanens kloka ord
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Fagervall säger väl egentligen vad man kan förvänta sig - NU måste det till en ersättare helt enkelt.

Det ska bli oerhört intressant att få se vem det blir - hoppas att VLH har ett jefulusiskt hockeyagn på kroken...

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men snälla domedagen är inte nära, det kommer att ordna sig, de spelare som vi nu "missat" tillhör inte topptio i laget på något vis.
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Det kanske finns spelare som längtar tillbaka till Lakers. Skulle gärna se the one and only #25 göra intåg i Lakerdome ännu en säsong......sicken lirare :D.
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är nog kört för 25:an, ett år till på åldern fäller avgörandet.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Frågan är om Rosén blir betrodd att spela Center, han har väll fått spela ytterforward i osby. I sådant fall är det nog första hand en center man letar efter.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis, enligt Fagervall så kommer Rosén att spela ytterforward.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det var det!!! Skönt att Fagervall och jag är överrens om vilka som ska bort. Kan säga att jag är... NÖJD!!! Fagervall har lyssnat på Charlamov... och är överrens med mig :wink:

Sen måste jag säga... Volvon... du är ju för fan hysterisk som en manisk kärring. SKÄRP dig pojk!!!
Om dom spelar på tre bra femmor ett tag... så mkt bättre. Hemliga fyran har inte åstadkommit nåt... NADA!!! Men jag tror dom har en forward klar gaaaaanska snart. Att det kommer nån... tror jag med all säkerhet.

Det här måste ha varit Fagervalls strategi från början... ha kvar vissa element ett tag och sen bort med dom... talanglösa. Nöjd. NÖjd. NÖJd. NÖJD!!! Det här kan bli BRA!!!
Ta't lugnt ni hysteriska... Det här blir bra 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Blir så djävla sne :twisted: för inte en enda av er kan tacka å ge han ett lycka till!För han har ändå vatt här 4 år å hjälpt oss upp genom serie systemet.Så djävla dåligt!
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

LYCKA TILL dalle ! :)
jaha du...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det har du rätt i Åryd Lakej, för vi kommer väl alla ihåg när han skrinnade ut första gången, han var ett otroligt energiknippe, i varje avblåsning var han ute och drog en runda på isen. Jag trodde mycket på honom då. han har kämpat, synd bara att det inte lyckades fullt ut. Men givetvis hoppas jag på en nytändning för honom.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tack för dina år i Lakers Dalle! Lycka till framöver. :hbang:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Challe - låt nu inte detta stiga dig åt huvudet. Att du haft en önskan att få 'bort' Dalle och Selander från truppen sedan en bra tid är väl ganska så känt, jag får gratulera till pekfingerkänslan. Du sa innan att du trodde Serra delade säng med Fagervall - nu börjar man ju undra om det inte är tvärtom...

Hysterisk?
- Definitivt inte!

Ifrågasättande?
- Definitivt!

/T5!! 8)

---

Åryd Lakej - jag håller med dig. Vokabulären gällande detta rann iväg en enkelriktning.
Lycka till Daniel 'Dalle' Johansson i fortsättningen!
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Åryd Lakej wrote:Blir så djävla sne :twisted: för inte en enda av er kan tacka å ge han ett lycka till!För han har ändå vatt här 4 år å hjälpt oss upp genom serie systemet.Så djävla dåligt!
HELT RÄTT Tack Dalle.........
Jag kommer ihåg hans premiärmatch mål direkt har för mig att han tappade pucken mitt i en dragning vilket ställde målvakten helt. "Undrar om det inte var Allringer och Borås?"
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Forumproffs

Post by #54 »

Lycka till Dalle i din nya klubb LN91, jag som trodde jag skulle få se dig i Tingsryd...tack för allt det goda o glöm alla käftslängar du fått av mig o alla andra på forumet med undantag Gretzky.... GOOD LUCK MAN!!!
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

oohh.. det låter ju bra iaf..
jaha du...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

- In hoc signo vinces -
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

fattar inget av det där.. är det bra? :)
jaha du...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Leksandsmalvakten Lundell till NH
Som tidigare meddelats sa ar Leksands unga malvakt Marcus Lundell klar for Nykoping. Lundell ar fodd 85 och ar 183 cm vager 79 kg.
Finlandaren Mikko Niinikoski lyckades inte imponera tillrackligt for att erbjudas ett kontrakt.
Vi kan nog inte vänta oss någon ny Miika men han kan nog producera mer än de som vi släppt...
- In hoc signo vinces -
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja det återstår ju att se!!stats var ju inte så bra!men man vet ju alldrig...Fullt lag har vi ju nu :D
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tack Dalle och André och lycka till framöver :!:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

:clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Post Reply